Honda je pro automobilku Toyota hlavním soupeřem v oblasti hybridních aut. Narozdíl od Toyoty má ale průmyslový gigant Honda mnohem širší záběr. Vyrábí mimo jiné také sněhové frézy. Právě tam bude asi nejlevnějším hybridem této značky.
foto: Honda
Nová hybridní sněhová fréza Honda nese označení HS 1336i. Kombinuje benzinový motor a dva elektromotory. Benzinový motor pohání lopatky, které porcují sníh, a zároveň dobíjí baterie.
Dva malé elektromotory jsou určeny k pohonu pásů, což umožňuje benzinovému agregátu zbavit se silné zátěže a pracovat v co možná nejoptimálnějším módu. Elektromotory pak navíc fungují také jako generátory, takže při brždění frézy vracejí energii zpět do baterií.
Honda bohužel nezmiňuje kolik dokáže nová hybrirdní sněhová fréza ušetřit paliva proti těm běžným. Je ale jasné, že právě tahle oblast – specializovaná pracovní technika – skýtá s ohledem na snižování emisí a zavádění nových technologií obrovskou příležitost.
Například sekačky na trávu, čtyřkolky, a další podobné stroje mohou z hybridní technologie vytěžit značné úspory. Jejich výrobci navíc budou mít k dispozici nový, originální produkt, který budou moct nabídnout za vyšší cenu proti standardnímu vybavení.
Nákup takových strojů pak jen podpoří stále rostoucí cena benzinu a dalších pohonných hmot.
A nakonec otázka do pranice: Jaké zařízení poháněné hybridní technologií by se líbilo vám?
Načo hybridy?? Kľudne by
Načo hybridy?? Kľudne by mohli robiť rovno čisté elektro…
sekačka samozřejmě…
sekačka samozřejmě… obstarávám zahradu o rozloze větší než 2500 m2. Ale zase musím uznat, že technika šla dopředu a se spotřebou dolů, na nové sekačce o výkonu 6,5 koníku mám spotřebu 3/5, než na starší s polovičním výkonem. (nemám traktůrka) Jinak by mi stačily pořádné baterky do křoviňáku a místo všech dvoutaktů (pila, nůžky na živý plot, vertikutátor).
Mimochodem mi připadá, že bosch je s baterkama na tom nejlépe, mám skoro nové nůžky na trávu a na to, že tam je pidi baterka tak super výdrž… kolem hodiny, což je s rezervou na celou zahradu. 🙂