Nový Chevrolet Volt: půl roku před uvedením auta už je reklama

První reklama na druhou generaci plug-in hybridu Chevrolet Volt je celá renderovaná a celkově dost umělá a nicneříkající. Ale je tady už dnes, plných šest měsíců před uvedením samotného auta na trh.

Chevrolet Volt druhé generace je lepší ve všech ohledech. Navíc má být i levnější. O kolik přesně se ale zatím neví.
foto: Chevrolet

Nový Chevrolet Volt je lehčí (o 110 kg na 1607 kg), ujede dál a spotřebuje méně. Nejspíš bude i levnější než současná verze Voltu, která začíná na $34 345 (v přepočtu asi 825 000 Kč), ale na to zatím nemůžeme sázet.

Má také novou 18,4kWh baterii o 192 článcích namísto původních 288, která umožní autu ujet jistojistých 75 km čistě na elektřinu. Celkový výkon dvou motorů by měl dosahovat 111 kW/149 koní. Samotný 1,5l spalovací čtyřválec má výkon 75 kW.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto během 8,3 vteřiny a max. rychlost je omezena na 160 km/h. Celkový kombinovaný dojezd by měl dosahovat 676 km a průměrná spotřeba 5,7 l/100 km.

Vzhledem k tomu, že už dnes se více než 80 % cest Voltem uskuteční bez jediné kapky benzínu, což potvrdil i Andrew Farah, šéfinženýr projektu Volt, je jasné, že nová generace přinese v tomto ohledu další zlepšení.

InsideEVs

23 Comments on “Nový Chevrolet Volt: půl roku před uvedením auta už je reklama”

  1. No, ta kombinovaná
    No, ta kombinovaná spotřeba mi tedy nepřijde nic moc. Zvlášť když za to chtějí takový ranec.

    Momentálně proháním 10 roků starého Passata v dieslu a cestou do práce (po proudu) to obvykle dám do 4 litrů, když není provoz a netrefím některé z třech závor tak i těsně ke 3 litrům. Zpět je to o necelý litr víc. Jedna cesta má 21 km.

    1. Jste jasná cílová
      Jste jasná cílová skupina, přesně ten, kdo by si měl Volt koupit. Pokud teď jezdíte denně do práce 21km tam a zpět za 4l nafty, tak s Voltem budete jezdit za 0 a ještě ušetříte plíce všem lidem okolo.
      Akorát to nebude tak cool, protože když šlápnete na plyn, tak se vám nevyvalí z výfuku oblaka černého dýmu jako z 10 roků starého Passata nebo hustě vytuněného Golfa.

      1. V mém případě by mi
        V mém případě by mi stačil i ‚trabant‘ na baterky. Ale jezdím s tím, co si můžu dovolit.

        Ve svém příspěvku jsem chtěl poukázat zejména na to, že hybrid nepřináší nějakou přidanou hodnotu. Jsou to dvě dvě technologie splácané dohromady, což ve výsledku znamená že:

        1. klady obou technologií zanikají
        2. zápory se sčítají (a dost možná i násobí)

        tj. je to komplikovanější, a tedy dražší a poruchovější. Náklady na údržbu a servis jsou opět vyšší. Spotřeba je ‚stejná‘.

        A je to nadobro, nelze počítat s tím, že hromadná výroba výše uvedená negativa a pozitiva výrazněji ovlivní.

        1. Přesně tak. Jako hlavní
          Přesně tak. Jako hlavní auto do rodiny jednoduchý elektromobil s dojezdem 150 km na denní pojížďky a jako
          druhé, starého dobrého Pašíka nebo ještě lépe Octavii I TDI
          na dovolenku v Chorvatsku.

          Hybrid je vhodný tak leda pro Firmy, které si mohou dovolit příšerně drahý servis.

          1. Drahý servis? Pokud vím,
            Drahý servis? Pokud vím, tak ve statistikách spolehlivosti vede Toyota Prius, což je právě hybrid. Jinak třeba ta jejich nimh baterie vydrží 350.000km+ a nová stojí asi 30.000Kč, což je mnohem méně než údržba automatu v běžném autě a v Priusu ani převodovka není, jen jakýsi diferenciál označovaný jako e-cvt.

              1. A jaký je podle vás
                A jaký je podle vás rozdíl mezi normální a nenormální CVT převodovkou? CVT znamená převodovka s plynule nastavitelným převodovým poměrem. To se dá realizovat mnoha způsoby. Například mechanicky jako u variátoru u skútrů, kde je řemen běhající po kuželových hřídelích. Nebo jako u e-CVT planetovou převodovkou spojenou se dvěma elektrickými a jedním spalovacím motorem, kde se vše řídí čistě elektronicky skrz ty dva elektromotry. Chápete?

            1. Toyota Prius vede ve
              Toyota Prius vede ve spolehlivosti podle TUV jen v těch segmentech stáří vozidel, které jsem uvedl výše. Mimo tyto segmenty je ve spolehlivosti někde vzadu – každý si může ověřit.
              Ale možná máte jiná „tvrdá data“ než jsou statistiky TUV za rok 2014.

          2. A nie je to zbytocne?
            A nie je to zbytocne? Nestacilo by si na dovolenku toho Pasika pozicat?

            Suhlasim s nazorom, ze plugin hybrit je este taka posledna moznost ako vytazit z technologie spalovaku co sa da. Cely ten system je zbytocne drahy a komplikovany. Pritom kapacita baterii sa uz prakticky rovna dnesnym elektromobilom. Naopak servis je stale rovnaky ako u spalovaku, t.j. vymena oleja, filtrov, sviecok, remenov… Aspon, ze tusim volt nema prevodovku ale teraz som si neni isty. Pri priuse je to dalsi zbytocny komponent. Nemyslim si, ze je to spravna volba a radsej si pockam na elektromobili s dojazdom 300km, ktore sa planuju o dva roky nez investovat do tohto.

            PS: Dnes som prvy krat v zivote videl Teslu S nazivo a paci sa mi este viac nez na fotkach ;). Skoda len, ze na nu nemam 🙁

        2. Takže jste nepochopil nic.
          Takže jste nepochopil nic. A nejenom, že jste nic nepochopil, ani neznáte existující tvrdá data, která říkají, že hybridy Toyota jsou dlouhodobě bezkonkurenčně nejspolehlivější vozy na trhu. Opět příspěvek typu, nic nechápu, nic neznám, ale jsem skálopevně přesvědčen o své pravdě.

            1. Aha, zase sa panko ukazal ze
              Aha, zase sa panko ukazal ze vie prd. Skuste hadat, preco sa Prius uz neukazuje v poslednych (2015, 2014) TUV reportoch? Holt, nemeckym automobilkam sa proste nepacilo, ze je suverenne najspolahlivejsim autom na trhu, niekolko rokov po sebe. Nie ze by klesol na cojaviem 80. miesto. To by mohla Toyota protestovat za antireklamu, ale ked ho vyskrtnu…
              Skoda, ze nexistuju podobne statisky ako je TUV, a mozno menej zaujate. To by sme sa vsetci cudovali aka je realita.

                1. Aha tak pardon v 2014 tam
                  Aha tak pardon v 2014 tam este bol. A na ktorom mieste ze to skoncil?

    2. Je opravdu pochopit
      Je opravdu pochopit spotřebu plugin hybridu tak nadlidský úkol, že to 90% lidí nechápe? Komkrétně vy do práce by jste měl spotŕebu NULA litrů benzínu a pár kWh elektřiny. Ohaduji tak 4kWh na 1 cestu. Teprve když dojde baterie bude půměrná okamžitá spotřeba přes oněch 5L. Ale statisticky, po přepočtu na 100km, bude ještě po ujetí 150Km kombinovaná spotřeba okolo 2,3L/100km, protže polovinu cesty jedete s nulovou spotřebou benzínu. Teprve kdyby jste pokračoval dále bez dobíjení a vyjel většinu nádrže, bude se spotřeba postupně přibližovat oněm kýženým 5,5L/100km. Já vím, je to složité. Ale už sem proboha ty hlody, že se svou starou károu vlastně máte úplně stejnou spotřebu, nepište.

Napsat komentář