Toyota Prius plug-in se spotřebou 3,6 l/100 km

Jan Horčík - 11 Únor 2009

Nová generace , kterou japonská automobilka veřejně odhalila na , se chlubí spotřebou 4,7 l/100 km.

Přitom konkurenční , který se aktuálně začíná prodávat v , může dosáhnout až k hodnotě kolem 3,7 l/100 km!

Toyota samozřejmě nelení a už pilně připravuje další verzi svého Priusu, tentokrát je to dlouho očekávaný . Ten bude mít podle magazínu Autoweek spotřebu dokonce na hodnotě 3,6 l/100 km.

"Jde o reálné ježdění," řekl k tomu Bill Reinert, manažer alternativních pohonů americké Toyoty. Plug-in Toyota Prius se má začít prodávat někdy po roce . Už koncem letošního roku se ale 150 kusů plug-in hybridu Prius dostane do USA na testování na univerzitách, ve firemních letkách i u jednotlivců.

Narozdíl od nového modelu by verze do zásuvky měla být vybavena lithium-iontovými bateriemi namísto NiMH.

hybrid Toyota Prius model 2010 na Detroitském autosalonu

Autoweek, foto: Jalopnik
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou ale PR kecy...
Takováto spotřeba je krásná věc, dokud Priuse nemáte doma. Například prodejce Vám neřekne, že díky tomu, že má o něco efektivnější spalovací cyklus (Atkinsonův místo Ottova), tak v zimě vám docela stoupne spotřeba, protože jak musí topit, tak na stejné odpadní teplo spotřebuje více paliva než klasické auto. Takže papírově má auto 4.2l, ale reálně tak 5.2l v létě a v zimě tak 6.2-6.5l. Ale na benzínové auto v automatu je to i tak slušný. Každopádně bych Priuse neměnil, má především kladné stránky. :-)
Takže takové to honění za nejmenší laboratorní spotřeboou berte s nadhledem, v reálu to bude horší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže spalovací motor v plug-in hybridu pracuje v jiném - nejoptimálnějším režimu. Není závislý na tom, jak řidič sešlápne plyn. Je to něco jako elektrocentrála. Jede v režimu maximálního výkonu za minimální spotřeby. Považuji uváděnou spotřebu za vysoce reálnou a budoucnu bude ještě klesat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mýlíte se. To už funguje v současném Priusu. Díky CVT převodovce dokáže motor pracovat v nejefektivnějších otáčkách a jen měnit převodový poměr.
Jediný rozdíl mezi současným Priusem a budoucím pluginem je pouze a jen v tom, že když přijedete domů (do práce,...), tak jej můžete píchnout do zásuvky a baterky dobít ze sítě. To teď s Priusem nelze.
Nicméně topit budete potřebovat i v novém Priusu, takže v zimě si nechte zdát o spotřebě 3,6l. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkné, ale mám pocit že dokud se nevyrobí baterie které budou "ekologické a ekonomické" co se týká výroby a následné likvidace tak žádné masové rozšíření nebude možné, ale je fakt že nějak se začít musí, ikdyž se mohlo začít už dříve...

co se týče vzhledu auta tak je docela ucházející ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Take baterie uz existuju. Hovori sa im vodikove clanky/nadrze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechci nikoho poučovat ale vodík zatím nikdo neumí efektivně skladovat a vodikové články - nic proti ale víte z čeho se vyrábí - a kolik ta výroba stojí - výroba vodíku je málo efektivní

pokud se tyto nevýhody dají eliminovat....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že Honda už má reálné fungující řešení. A výroba vodíku elektrolýzou nebo tepelným rozkladem za pomoci obnovitelných zdrojů (voda, solár) je možná. Např. v Kanadě mají tolik elektřiny z hydroelektráren, že nevědí co s ní. Budou tedy rozkládat vodu a vodík přepravovat pomocí tankerů do Evropy.

V každé poušti může být solární pec - elektrárna, která bude vyrábět vodík. To, že v noci nepoběží vadit nebude, protože vyrobený proud se nikam nepovede, spotřebuje se na místě výroby. Rozběh a zastavení elektrárny bude samovolné s východem a západem slunce. Žádné složité procesy jako v uhelné nebo jaderné elektrárně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodik nevidim jako optimalni reseni. Krome toho, ze vyroba je stale draha a jen tak nezlevni, tak i skladovani a distribuce je mnohem slozitejsi nez si dokazete predstavit. Samotny vodik je lehky a tim zabira nadrz velky objem v aute. V soucasne dobe maji vodikova auta dojezd kolem 350km a nadrze jsou skoro vsude. Vodik musi byt stlacen nebo zchlazen na velmi nizke teploty a to neni zadna sranda. Baterky jsou realnejsi reseni a mezitim reseni typu GM Volt se mi jevi jako nejlepsi mezistupen k plnemu elektromobilu. Navic nepotrebujete stavet uplne novou distribuci a vyroba 1kWh elektriny z jadra prijde na 0.6kc coz je take docela zajimava cena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vyroba vodika soce nie je efektivna,ale v.porovnami s ropou,ktora vznika fotosyntezou ,kde ucinnost je 6%,fosilizaciou, destilaciou a spalenim v motore s 30% ucinnostou je to takmer idealna pohonna latka pre elektromobily.Skladovanie a precerpavanie by sa dalo riesit napriklad vymrnnymi modulmi,ktorymi bue zasobena kazda cerpacia stanica.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cim skor to zacne fungovat.tym lepsie.Hybridy a auta na baterie su len prechodom k autam na vodik a kondenzatory.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak, akorát s tím, že nevidím budoucnost ani tak v bateriích, jako v superkondenzátorech

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sem stejného názoru jen to bude chvíli trvat....
rád bych kdyby byl některý z dalších článků věnován právě superkapacitorům

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za tip, určitě se na tohle téma časem také zaměříme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineBUS2BUS