Nissan: elektromobil LEAF s vyšším dojezdem za příplatek

Podobně jako Tesla Motors se svým rodinným elektrickým sedanem Model S, také Nissan s elektromobilem LEAF hodlá nabídnout různý dojezd. Podle produktového manažera Marka Perryho automobilka nejprve nabídne základní verzi s dojezdem 160 km a později nejspíš připraví i další modely s vyšším dojezdem. A logicky i vyšší cenou.

Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Nissan aktuálně ve Spojených státech odstartoval velké turné svého elektromobilu. LEAF tak projede 22 velkých měst od nablýskaného Los Angeles po Kanadu a její urbanistické klenoty. Nissan navíc uzavřel partnerství se společností Reliant Energy. Společně chtějí propagovat dobíjecí infrastrukturu.

2 Comments on “Nissan: elektromobil LEAF s vyšším dojezdem za příplatek”

  1. Elektromobil s dlouhym
    Elektromobil s dlouhym dojezdem, nedava pro bezneho ridice ekonomicky smysl. Cim vetsi kapacita baterii, tim vetsi castka penez je „umrtvena“ v bateriich, ale soucasne tim mene bude tato velmi draha investice vyuzivana.

    Proc? Drtiva vetsina beznych ridicu jezdi denne do najezdu 100km. Kolikrat rocne jezdi bezny ridic na vzdalenost 200km a vice? 5x? 10x? 20x? Nicmene, prestoze jede parkrat do roka, tak tu kapacitu potrebuje, protoze bez ni nebude elektromobil plnohodnotnou nahradou bezneho vozu. Jinymi slovy zaplatite obrovskou sumu za kapacitni baterii, ale kapacitu nad urcitou hranici vyuzijete parkrat do roka. To je ekonomicky nesmysl.

    Pokud si rekneme ze hranice, kterou bezny ridic ocekava, aby „psychologicky“ citil elektromobil jako plnohodnotnou nahradu sveho dosavadniho vozu je nejakych 400-500km dojezdu, pak tvrdim – dejme do auta baterii na vzdalenost prumerneho denniho dojezdu – cca do 100km a prodlouzeni dojezdu od 100 do 400-500km resme malym dobijecim motorem. Tento dobijeci motor bude lehci, nebude mit prakticky limit dojezdu, ale hlavne bude nasobne levnejsi nez baterie pro dlouhy dojezd. Kde je v teto uvaze chyba? Proc temer vsechny automobilky resi cisty elektromobil a snazi se tam nacpat co nejvice baterii se vejde, kdyz je to (minimalne v nasledujicim desetileti) ekonomicky nesmysl?

  2. Pokiaľ viem, štandardy
    Pokiaľ viem, štandardy dobíjacích stojanov už sú dohodnuté – ide o to dodržať normu zásuvky a protokol prenosu dát o platbách.
    Niečo podobné je rozjednané aj v EÚ. Predpokladám, že dodávateľov infraštruktúry bude viac, ale norma bude jedna pre USA. V Európe sa bude líšiť asi len napätím, ktoré je rozdielne, ale inak princíp ten istý.

Napsat komentář