Hitachi Maxell má li-ion baterie s 20x větší kapacitou?

Japonský ekonomický deník Nikkei přináší informaci o tom, že společnost Hitachi Maxell vyvinula ve spolupráci s univerzitou v Nagasaki, společností Fuji Heavy Industries a dalšími subjekty nový typ lithium-iontové baterie, která disponuje až 20x větší kapacitou, než současné modely těchto baterií. Zároveň má být levnější a snadněji vyrobitelná ve velkém měřítku. Problémový a drahý prvek kobaltu byl v nových bateriích nahrazen magnésiem a novými nanotechnologiemi. V souvislosti s touto novinkou není od věci zmínit, že řada japonských automobilek v čele s Mitsubishi, Subaru (Fuji je mateřská společnost této automobilky) a Nissanem ohlásila na rok 2010 nové městské elektromobily, které by jistě mohly nových baterií velice dobře využít. Na druhou stranu, nové „převratné“ objevy v oblasti baterií se v poslední době objevují až nepříjemně často, takže je dobré brát i tuto zprávu s nadhledem.

6 Comments on “Hitachi Maxell má li-ion baterie s 20x větší kapacitou?”

  1. Dobrý den.
    Již Nikola

    Dobrý den.
    Již Nikola Tesla se zabýval pohonem aut-tj:pohonem elektřinou a jejím transportem.Je docela zajímavé si to přečíst.
    Pro zamyšlení,jak a proč nejezdí po světě samý elektromobil:

    http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car/

    A s bateriemi a zdroji energie je to jako s ostatním.Nové a převratné technologie jsou již připraveny.Jen někdo(protsí občané)musíme zaplatit ten drahý vývoj dnes již starých věcí.

  2. a kde se bude brát dostatek
    a kde se bude brát dostatek el. energie? Před pár roky jsem četl odhad pro ČR v případě 1000% náhrady za elektromobily by bylo potřeba postavit 89 dalších Temelínů. Nevím, na kolik je to číslo reálné, ale i 10 Temelínů by byl velký problém.

    1. Nevím, kde jste našel
      Nevím, kde jste našel takový odhad, ale mohu vám s klidem říct, že je naprosto zcestný. Na výrobu energie potřebné pro veškerou dnešní automobilovou dopravu by stačilo dostavět další dva bloky Temelína, v případě že by se auta dobíjela pouze na noční proud, kdy je ho přebytek. Stejně je stavba nové jaderné elektrárny na spadnutí, nebýt melounů (tj. strana zelených).

      Chyby ve výpočtech vznikají často například tak, že někdo vezme max. výkon spalovacího motoru, třeba 80kW, a počítá, že cesta elektromobilem dlouhá jednu hodinu spotřebuje 80kWh. Přitom elektromobil spotřebuje reálně cca 15kWh / 100km. Pokud každá „domácnost“ ujede autem průměrně 20km denně, spotřebuje při nočním nabíjení 3kWh. Domácnost, která topí elektřinou, přitom v zimě za 24 hodin spotřebuje průměrně 120 kWh. Vidíte ten poměr? Topení, ohřev vody a průmyslová výroba má nesrovnatelně vyšší energetické požadavky.

      1. Dobrý den, je to možné,
        Dobrý den, je to možné, až tak jsem to nezkoumal, bylo to tuším v Ekonomu, tím si ale fakt už nejsem jist. Ani nemám ponětí, kolik je u nás aut, kolik ujednou průměrně kilometrů atd. Každopádně si neumím představit jejich zásobování jinak než z jádra. Světlo, teplo či vítr by u nás fakt asi nestačil.

  3. Bohužel je to špatný
    Bohužel je to špatný překlad – nejedná se o kapacitu ale o maximální proudy, které akumulátor snese. To znamená rychlejší vybíjení při potřebě výkonu a snad i rychlejší nabíjení. Kapacita patrně zůstane stejná. Na engadtet.com i jinde zmiňovali také levnější a rychlejší výrobu …

Napsat komentář