Frankfurt: plug-in hybrid Volvo ReCharge

Další novinkou, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu je hybridní automobil Volvo ReCharge. Ten vychází z modelu C 30 hatchback, ovšem je doplněn o čtyři motory umístěné ve všech kolech.

Elektromotory budou poháněny lithium-polymerovými bateriemi umístěnými v kufru s kapacitou na 100 km pouze na jízdy elektřinu. Jakmile nabití baterií poklesne na 30%, do hry se zapojí 1,6l čtyřválec flex-fuel, který baterii dobije. Volvo ReCharge je ale také možné zapojit do zásuvky a nabít.

Volvo ReCharge

Zajímavostí je, že generátor má dostatek síly aby poskytl elektřinu dokonce celému domu v případě výpadku. Spotřeba modelu Volvo ReCharge se má pohybovat kolem 1,8 l/100 km. Plné dobití 220V zásvuky trvá tři hodiny, za jednu hodiny máte nabito na 50 km. Volvo jede.

Otázka do pranice: myslíte si, že se Volvo ReCharge, ať už v této nebo jiné podobě, nakonec dostane do prodeje a stane se konkurencí pro voza jako Toyota Prius?

11 Comments on “Frankfurt: plug-in hybrid Volvo ReCharge”

  1. Moderní DC elektromotory s
    Moderní DC elektromotory s plochým rotorem mají vysoký poměr výkon/hmotnost, takže neodpružená hmota nemusí být výrazně vyšší, než u klasické nápravy. Navíc se dá tímto motorem i brzdit, což výrazně snižuje nároky na dimenzování brzdových kotoučů. Při brzdění elektomotorem se pohybová energie auta mění v elektrickou energii, která dobíjí akumulátory, na rozdíl od klasických brzd, kde se mění v neužitečné teplo.

  2. Trochu bych se bál
    Trochu bych se bál koncepce elektromotorů v kolech. Velká váha motorů, která je „neodpružená“ může mít volký vliv na jízdní vlastnosti auta na nerovném povrchu. Dříve testovalo elektromotory v kolech Mitsubishi, ale spíš od toho upustili…
    Nic konkrétního ale o tom nevím – neznáte někdo nějaký zdroj podrobnějších informací na toto téma?

    1. Vyšší „neodpružená“
      Vyšší „neodpružená“ hmotnost, jak říkáte, je skutečně nežádoucí, ale nepodařilo se mi dohledat žádný materiál, který by tento konkrétní problém rozebíral.
      Pokud nebude hmotnost elektromotorů nějak extrémní, mohl by stačit dobře nastavený podvozek.

Napsat komentář