Novinka Volvo Trucks pomáhá řidičům udržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly

Společnost Volvo Trucks zavedla vylepšenou bezpečnostní funkci Hlídání bezpečné vzdálenosti (Distance Alert), která řidičům nákladních vozidel usnadňuje udržovat bezpečnější vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a vyhnout se kritickým situacím.

Nehody, kdy jedno vozidlo najede do zadní části jiného vozidla, představují přibližně 20 procent všech vážných kolizí s účastí nákladních vozidel.
foto: Volvo Trucks

„Často jsou takové nehody způsobeny nepozorností a příliš krátkou vzdáleností od vozidla vpředu. Výstraha před nebezpečnou vzdáleností varuje řidiče červeným světlem na čelním skle, jakmile se vozidlo přiblíží k vozidlu vpředu, a ve většině případů je tak možné zabránit kolizi,“ říká Carl Johan Almqvist, ředitel oddělení bezpečnosti provozu a produktů společnosti Volvo Trucks.

Funkce Hlídání bezpečné vzdálenosti (Distance Alert) je součástí nejnovější verze systému podpory řidičům společnosti Volvo Trucks, Systém varování před kolizí s funkcí nouzového brzdění, která je navržena, aby pomáhala řidičům předcházet nehodám v několika fázích.

Pokud nemá funkce Hlídání bezpečné vzdálenosti zamýšlený účinek, potom blikající světlo a zvukový alarm slouží k varování řidiče. Nakonec je aktivován pokročilý systém nouzové brzdy. To vše se děje během několika sekund.

Funkce je určena pro použití na hlavních silnicích mimo města a je zapnuta při rychlostech nad 60 km/h, pokud není používán adaptivní tempomat. Stejně jako ostatní funkce Systému varování před kolizí, využívá funkce Hlídání bezpečné vzdálenosti (Distance Alert) kombinaci kamerové a radarové technologie pro výpočet vzdálenosti a identifikaci objektů na silnici.

„Neustálým zlepšováním systémů aktivní bezpečnosti v našich nákladních vozidlech poskytujeme řidičům lepší způsoby, jak snižovat rizika, jimž jsou vystaveni oni, ale i ostatní účastníci silničního provozu. Hlídání bezpečné vzdálenosti je jedním z mnoha příkladů toho, jak může technologie pomoci dobrým řidičům být ještě lepšími.“

„Pro dopravní společnosti má investice do bezpečnosti smysl nejen pro ochranu lidí, ale také pro úsporu peněz. Jako některé z argumentů lze uvést nižší náklady na pojištění a opravy a méně neplánovaných prostojů. Kromě toho, bezpečný styl řízení znamená obecně nižší spotřebu paliva. Kombinace dobře vyškolených řidičů, kteří dbají na bezpečnost, a bezpečnějších nákladních vozidel prospívá všem,“ říká Carl Johan Almqvist.

Funkce Hlídání bezpečné vzdálenosti (Distance Alert) je k dispozici u vozidel Volvo FH, FH16, FM a FMX vyrobených od 23. týdne 2018. Vozidla musí být rovněž vybavena systémem Varování před kolizí společnosti Volvo Trucks.

Hlídání bezpečné vzdálenosti je navržena tak, aby usnadnila řidičům nákladních vozidel udržet bezpečnější vzdálenost od vozidla vpředu. Pokud systém zjistí, že jsou vozidla k sobě blíže než je zvolená časová mezera 1,5 až 3,5 sekundy, rozsvítí se na čelním skle červené světlo.

Pokud řidič nezpomaluje, je aktivován Systém varování před kolizí, který emituje zvukové a vizuální signály s rostoucí intenzitou. Následně je použit pokročilý systém nouzové brzdy. Systém varování před kolizí s funkcí nouzového brzdění společnosti Volvo Trucks je k dispozici u modelů Volvo FH, FH16, FM, FMX, FE a FL.

tisková zpráva

4 Comments on “Novinka Volvo Trucks pomáhá řidičům udržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly”

  1. No u nás co pozoruji, tak každý druhýkamion jede za autem
    No u nás co pozoruji, tak každý druhýkamion jede za autem před sebou 5 metrů, tak by jim to tam svítilo červeně pořád. To už by si na to zvykli a když by náhodou jeli dál a červeně to nesvítilo, tak by přidali, protože by si msyleli, že jedou špatně :-)))
    Hlavně najíždět na osobáky, to je jejich sport. Předjet ho nemůžou, tak proč ho nevytrestat, že a nejet za ním pár metrů. Jak si vůbec může dovolit jet pomaleji než náklaďák a brzdit „větší“ auto, že?

    Já jsem tu ten velkej a on pomalej a vůbec on může jet rychleji, tak proč jede tak pomalu, blbeček…

Napsat komentář