Superkondenzátory neboli ultrakapacitory jsou na stránkách našeho magazínu oblíbenou stálicí. Vynořují se s každým novým objevem a pak opět zaplouvají pod hladinu. Nové možnosti slibuje britská společnost Augmented Optics.
foto: Hybrid.cz
Britský automagazín Autoexpress přišel aktuálně s informací, že tamní společnost Augmented Optics vyzkoumala nový materiál, který by mohl umožnit nabíjení elektromobilů v řádu sekund. Nový materiál je podobný tomu, ze kterého jsou vyrobeny kontaktní čočky.
S tím rozdílem, že primárně funguje jako superkapacitor a dokáže uložit velmi rychle obrovský elektrický náboj. Podle testů, které provedli vědci z univerzit v Surrey a Bristolu je tento nový materiál až 1000x efektivnější než dosud existující superkondenzátory.
NEPŘEHLÉDNĚTE Grafenové superkondenzátory – cesta do budoucna?
V současné době společnost Augmented Optics pracuje na prototypu, který by umožnil běžnému elektromobilu ujet 240 km na jedno nabití. A zároveň by bylo možné ho znovu do plna nabít během pouhých několik sekund. Testovací vůz by mohl být pojízdný už začátkem tohoto roku.
Za Augmented Optics stojí několik zkušených výzkumníků v oboru chemie, kteří působí v celé řadě společností. Mezi hlavní výhody nového materiálu je jeho připravenost pro průmyslovou výrobu a možnost modelovat ho do různých tvarů. Jen pro zajímavost, na superkondenzátory dříve sázel dokonce i Elon Musk.
To je zase zpráva za
To je zase zpráva za všechny prachy. Specifikujte co znamená 1000x efektivnější. 1000x levnější, 1000x větší kapacita, 1000x menší ztráty nebo co?
A jak je to se ztrátou
A jak je to se ztrátou energie (samovybíjením) superkondenzátorů?
Ty „bezne“ (pouzivaji se
Ty „bezne“ (pouzivaji se treba pro napajeni meraku…) se vybijou cca za tyden. Neocekaval bych, ze ty v aute budou o tolik lepsi (alespon dnesni verze)
EDIT: na youtube jsem pred casem videl bastl – pakl superkondenzatoru a li-ion – ktery nahrazoval startovaci baterii v aute (ta li-ion tam byla prave pro pokryti samovybijeni) a po dvou tydnech stani na letisti nastartoval.
EDIT2: https://www.youtube.com/watch?v=8miq6sDy0wA
vsimnete si te paradni izolacni fuselke, chlapec se toho neboji…
Až se vychytá to
Až se vychytá to samovybíjení, tak to bude super. Takto to baterku nenahradí, jen doplňuje.
Kombinaci SK a Liion baterek
Kombinaci SK a Liion baterek nabízí ve své autobaterii Olife i Žaluda.
http://www.solarninovinky.cz/?akumulace/2016110701/cesky-startup-olife-energy-na-trh-brzy-uvede-lithiove-baterie-nove-generace#.WG7SaVPhAuU
Není to recyklovaná
Není to recyklovaná zpráva? Mám pocit že už se to tu na Hybridu nějaký měsíc zpátky objevilo. Nebo to byl článek o SkeletonTech?
V každém případě platí:
Tuček-Šlajs, stejné chyby, stejné známky…
Převratná to věc.
Zhruba
Převratná to věc.
Zhruba tak pět krychlových metrů bude velká bednička, kam uložíme 40 kWh. Na to by šlo teoreticky ujet za ideálních podmínek hlásaných 240 km, ovšem bednička by musela být lehká, abychom se přiblížili hmotnosti osobního vozu.
Hmotnost vychází na 6 – 7 tun.
Co s tím?
Asi tedy ujedeme méně, nejspíš necelou čtvrtinu. A jsme někde u 50 – 60 km, přičemž dopravujeme pouze vozidlo s minimální osádkou.
* * * * *
Milý paně šéfredaktoře, dejte nám ještě něco výživného, třeba o hybridně-elektro-benzínových multivrtulových dronech pro automatické doručování zásilek.
Jistě se něco dá z mezinárodních internetových vod lapnout…
:DDD
Pracuji pro Vídeňskou
Pracuji pro Vídeňskou pobočku Tesly kde mám na starost hlavně Českou a Slovenskou klientelu. Neváhejte mne kontaktovat nebo předat kontakt.
+43 12531789 a zmáčkněte trojku nebo dhasala@tesla.com
jasu pro hybid! Nejdriv si u
jasu pro hybid! Nejdriv si u nabijecky nAbijete kondenzator za par vterin, (to bude takovy sud v kufru) kery az se rozjede bude zasobovat enerdii lajonky pomalicku a dobíjet. Takze shema: DOBIJECKA-KONDENZATOR-LAJONKY-ELEKTROMOTOR
no a takhe to vypada pri
no a takhe to vypada pri seriovce soudrzi 😉
youtube.com/watch?v=aO4qIGo6x_Y
tahle sem si s
tahle sem si s kondenzatorama hral už před 20ti lety!! :)))
youtube.com/watch?v=abWrCHoSyow
a todle je pak
a todle je pak praxe
youtube.com/watch?v=eKGWyFf-F-o
špička foboru
Maxwell
špička foboru
Maxwell Technologies
youtube.com/watch?v=KNT_bWgaNdM
Takze je to takovej
Takze je to takovej predchudce paprskove zbrane. Kdyz ten material dokaze uvolnit velke mnozstvi energie v kratkem case…. hura uz je to tady !!!
https://www.youtube.com/watch
https://www.youtube.com/watch?v=IzUoe-9bKa0
Ok sice super novinka, ale
Ok sice super novinka, ale zase jenom teoretická a laboratorní.
Všichni víme jaký je rozdíl mezi laboratorním měřením a reálným, tzn. v hlavní výrobní velikosti! To je nebo a dudy.
Akorát moc nechápu jak může silikon-hydrogelový materiál dokáže efektivně rychle uložit elektrický náboj?!
Ano vím, že mohou nést elektrický náboj, ale to je vše.
Takže řekněme 30-40kW
Takže řekněme 30-40kW kondík aby to z kopce těch 240km ujelo. A na nabíječku do toho budou strkat 3 kolejnice aby se jim to nerozteklo za těch pár sekund.
Asi pro domácí nabíjení je jedno jestli těch 240km (100-150 na dálnici) bude za 10s nebo 2min. to už se pak nikde v masovce moc řešit nebude. ale půjde o cenu….každopádně nalitím kapitálu nezarmoutíš, to víme z dřívějška – HE3DA a podobně.
V radu sekund muze byt treba
V radu sekund muze byt treba 120 sekund. 30kWh behem 120s je nejakych 900kW. Jestli se nepletu, tak Porsche tvrdi, ze bude nabijet az 800kW. Obracene budu vychazet z onech 800kW a za 120sekund vychazi 27 kWh. Neco podobneho jako Ioniq. Docela realne.
V řádu sekund je do 10s ,
V řádu sekund je do 10s , pak máme rády desítek sekund a jednotek minut.Ty kolejnice bych nezatracoval:).
Zkusil jsem to rychle
Zkusil jsem to rychle spocitat, snad jsem se neseknul, ale nevypada to tak drasticky. Pro 30kWh, 10s, 1000V (11kA) je pro pripojku o delce 1m a prumeru 2cm (cca 3 kila medi) ztratovy vykon 6.6kW, vytopena energie 66kJ a vychazi ohrati o nejakych 60 stupnu. Ale radsi to nekdo zkontrolujte… 🙂
Kabel bude tak 3m… a
Kabel bude tak 3m… a ztratit 6.6kW na 30kW je taky pro umělce. Řešit se ale dá vše, jen mít ten správnej matroš v jointu, protože ve výrobě je kulový.
Ta ztrata 6.6kW neni na
Ta ztrata 6.6kW neni na 30kW, ale na 10MW (30kW nenabijes 30kWh baterku/kondenzator za 10s)
30kWh kondenzátor za 10
30kWh kondenzátor za 10 sekund? Možná, když budu mít nabíječku s výkonem cca 11.000 kW A auto budu mít připojeno kabelem, co zvládne 27.500 ampér.
Takove pripojky uz maji v
Takove pripojky uz maji v CERNu davno zmaknute :))
Vypada to jak medena kolejnice cca 50x50mm v gumovem rukavu, kterym tece chladici voda. Pokud me pamet neklame, tak tim honi neco jako 20kV, 40kA. Vecer zkusim najit fotku.
No a když to CERN postaví
No a když to CERN postaví na Sibiři a přidá další tuny kovu tak to v zimě pri -80C ani nebude muset moc chladit.
Nabíječka před každým
Nabíječka před každým druhým semaforem…. 🙂 „že tys zase jezdila celej den na zelenou vlnu, to se potom nediv, že to máš vymlácený“
Hlavním problémem
Hlavním problémem současných el. aut je kromě ceny délka dobíjení. Je neúnosné při cestě po dálnici každých 90 minut trávit 40 minut nabíjecí stanice. Pokud by se toto odstranilo , byly by el. auta mnohem lákavější než dnes.
osobně se mi nejvíce
osobně se mi nejvíce líbí tekuté redox flow baterie, člověk by přijel na benzínku, natankoval nabitý elektrolyt, vypustil vybitý a jede, ale nejsem odborník a nevím jestli by to bylo technicky realizovatelné i v osobních autech
Nikdo vám nedá co já vám
Nikdo vám nedá co já vám můžu slíbit.