Nové plug-in hybridy Peugeot nabídnou elektrický dojezd až 50 km, výkon 200 koní

Peugeot představuje u svých modelů 508, 508 SW a 3008 nově také plug-in hybridní pohon postavený na benzinovém spalovacím motoru.

Tato nabídka doplňuje stávající motory používané u vozu Peugeot 3008 a u nových vozů Peugeot 508 a 508 SW. Motor Hybrid rozšíří nabídku motorizací u modelu Peugeot 508 a motor Hybrid4 (pohon všech čtyř kol) u modelu Peugeot 3008. Na trh se dostanou na podzim roku 2019.
foto: Peugeot

Motor 1.6 PureTech byl upraven tak, že k sobě přibral startovací alternátor a specifický panel chlazení. Jeho výkon je 180 k (Hybrid), resp. 200 k (Hybrid4). Je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 rychlostních stupňů), určenou pro motory Peugeot Plug-in Hybrid.

S převodovkou je spojen elektromotor s výkonem 110 k/80 kW umístěný na přední nápravě. Pro optimální a nepostřehnutelné přechody mezi elektrickým a spalovacím motorem je místo měniče točivého momentu u spalovacích verzí použita vícekotoučová mokrá spojka. Všechny tyto úpravy zajišťují zvýšení točivého momentu o 60 Nm, a tedy větší reaktivitu.

Elektrifikovaná zadní náprava

U verzí Hybrid4 je zadní víceramenná náprava opatřena měničem, elektromotorem o výkonu 110 k/80 kW a redukční převodovkou, aby bylo možné pohánět všechna čtyři kola. Její zabudování nemá žádný dopad na prostornost kabiny.

Nové plug-in hybridy Peugeot

Nové plug-in hybridy Peugeot
foto: Peugeot

Vysokonapěťová baterie je lithium-iontového typu (300 V) a je u obou verzí (Hybrid a Hybrid4) umístěna pod druhou řadou sedadel. Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh (Hybrid) a 13,2 KWh (Hybrid4).. Díky této kapacitě je vůz schopen ve 100 % elektrickém režimu ujet 50 km WLTP (60 km NEDC).

Pro maximální využití plně elektrické jízdy je standardním výchozím režimem Zéro Emission (nulové emise), pokud to stav nabití baterie umožní. Vůz může v elektrickém režimu jet rychlostí 135 km/h, až poté přebírá štafetu spalovací motor.

Nová funkce Brake

Řidič se může rozhodnout aktivovat novou funkci Brake, která vozidlu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu. Tato funkce působící jako brzdění motorem umožňuje navíc nabíjet baterii, například při jízdě z kopce. V režimu Drive stačí pro aktivaci funkce Brake přesunout ovladač automatické převodovky Shift and Park by wire směrem dozadu. Dalším přesunutím se funkce deaktivuje.

Nové řízené brzdění

Pro zvýšení dojezdu v 100 % elektrickém režimu zajišťuje brzdový systém s vysokou energetickou účinností i-Booster rekuperaci energie během brzdění nebo zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu (energie, která se u spalovacích motorů rozptýlí). I-booster tvoří elektrické čerpadlo, které nahrazuje vakuové čerpadlo spalovacích motorů.

Nová funkce e-Save

Potěšení z jízdy na elektrický pohon si můžete dopřát, kdykoli budete chtít, a to díky funkci e-Save, která řidiči umožní připravit se na jízdu v elektrickém režimu tím, že si našetří energii na dojezd (10 km, 20 km nebo celá baterie). Tato funkce je snadno dostupná z menu e-Save na dotykovém displeji.

Nabíjení baterie nových plug-in hybridů Peugeot

Nabíjení baterie nových plug-in hybridů Peugeot
foto: Peugeot

Po nastavení je funkce zobrazena na přístrojové desce, včetně našetřeného dojezdu v kilometrech. Stačí na voliči režimů řízení zvolit režim nulové emise a aktivovat tak jízdu se 100 % elektrickým pohonem, kdykoliv si budete přát.

Snadné a rychlé nabíjení baterie

Dobíjení na maximum se provádí:

za 8 hodin přes standardní zásuvku (nabíječka 3,3 kW, 8 A);
za 4 hodiny se silnější zásuvkou typu Green’up® (nabíječka 3,3 kW, 14 A);
za necelé 2 hodiny v případě použití systému Wallbox (nabíječka 6,6 kW v rámci volitelné výbavy, 32A).

Kolem nabíjecí zásuvky jsou umístěny světelné lišty umožňující snadnou a rychlou kontrolu stavu nabití baterie. Barvy po připojení ukazují průběh nabití baterie.

Kryt nabíjecího otvoru je nenápadně situován na zadním levém blatníku vozu (symetricky ke krytu palivové nádrže). Nabíjecí kabel se snadno uloží do schránky pod podlahou zavazadlového prostoru.

Nové motory Peugeot Plug-in Hybrid nabízejí nové režimy řízení. Každý režim je exkluzivní a přináší jiné vjemy:

ticho v 100 % elektrickém režimu ZERO EMISSION;
vzrušující výkon v režimu SPORT využívajícím všechny energie;
všestrannost režimu Hybrid;
lepší pohyblivost režimu 4WD (PEUGEOT 3008 HYbrid4);
režim CONFORT spojující režim Hybrid a komfort řízeného odpružení (nový Peugeot 508 Hybrid).

U všech těchto režimů je v závislosti na úrovni nabití baterie možná 100% elektrická jízda. Technologie motorů Hybrid a Hybrid4 je propracovaná a obsáhlá, ale příslib s tím spojeného zážitku z jízdy je zřejmý. Ergonomie a řízení jsou snadné a intuitivní.

Vzrušující řízení se systémem Peugeot i-Cockpit®

Místo řidiče Peugeot i-Cockpit®, které je klíčovým prvkem vozů Peugeot, přináší při každodenním řízení stimulující a intuitivní prožitky. Dotykový displej a digitální přístrojový panel byly přizpůsobeny tak, aby bylo řízení snadné a přirozené.

Digitální přístrojový panel

Místo řidiče Peugeot i-Cockpit®, které je u hybridních verzí specifické, zahrnuje informace o řízení, které jsou k dispozici v zorném poli řidiče (režim řízení, úroveň nabití baterie a dostupný dojezd v elektrickém režimu atd.). Je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný.

Interiér modelu Peugeot 508 PHEV

Interiér modelu Peugeot 508 PHEV
foto: Peugeot

Měřič výkonu umístěný v pravé části digitální přístrojové desky nahrazuje otáčkoměr. Tvoří ho tři snadno identifikovatelné části:

  • část ECO odpovídá řízení optimalizujícímu spotřebu energie,
  • část POWER odpovídá dynamičtějšímu řízení s energickými výkony,
  • část CHARGE řidiči ukazuje fáze rekuperace energie umožňující nabíjení baterie, zejména po sejmutí nohy z pedálu.
  • Na obou stranách přístrojové desky jsou umístěny dva měřiče: jeden pro palivo, druhý pro elektrickou energii. Pod každým z měřičů je rovněž uvedený dojezd v kilometrech.

Aktivní režim řízení je trvale zobrazen ve spodní části přístrojové desky, takže je možné ho v případě potřeby okamžitě změnit.

Při každém nabíjení je možné kdykoliv zjistit dojezd získaný díky rekuperované energii (v kilometrech), úroveň nabití baterie získané díky rekuperované energii (v procentech), rychlost nabíjení baterie (v elektrických kilometrech) a zbývající dobu nabíjení do dosažení úplného nabití (v hodinách nebo minutách).

Dotykový displej

Na dotykovém displeji je rovněž k dispozici specifické menu pro hybridní režim. Vedle přepínačů připomínajících klapky klavíru je umístěno tlačítko přímého přístupu k novým informacím:

stránka toku energie zobrazující provozní stav hybridního systému,
stránka statistik spotřeby rozlišující spotřebu elektrické energie a spotřebu paliva,
stránka navigace obohacená o specifické informace:
dobíjecí stanice, navíc k čerpacím stanicím v POI (body zájmu),
dojezd v plně elektrickém režimu,
celkový dojezd elektrického + spalovacího pohonu.
Na stránce klimatizace se zobrazuje možnost elektrického nastavení teploty v kabině před jízdou umožňující ochlazení nebo zahřátí kabiny podle venkovní teploty.

Konektivita My Peugeot

Obsah mobilní aplikace MyPeugeot byl za účelem dosažení maximální efektivnosti vylepšen. Nabíjení je nyní možné aktivovat na dálku, je možné zjistit průběh a stav nabíjení baterie, přednastavit teplotu ve voze nebo kdykoli a kdekoliv vyhodnotit spotřebu paliva nebo elektrické energie.

Model Peugeot 3008 a nové modely Peugeot 508 a 508 SW budou vybaveny motory Hybrid a Hybrid4 od podzimu 2019.

Peugeot 3008 GT HYbrid4

Peugeot 3008 nabídne s výkonnou hybridní verzí nový rozměr: výkon, jehož žádný sériový Peugeot dosud nedosáhl. Tato prémiová verze poskytne pohon všech 4 kol a výkon odpovídající 300 k/220 kW.

Jde o výsledek kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k / 147 kW a dvou elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu), z nichž každý dosahuje výkonu 110 k / 80 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je dosaženo za 6,5 vteřin. Kapacita baterie je 13,2 kWh v 100 % elektrickém režimu je 50 km WLTP (60 km NEDC).

Režim 4WD umožňuje dosáhnout lepší pohyblivosti na silnici nebo v obtížném terénu. Výsledkem je perfektní přilnavost: ať už na mokrých, bahnitých, zasněžených či klikatých silnicích. Výkon je rovnoměrně rozložen na všechna čtyři kola.

Peugeot 3008 Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech čtyř kol a současně emise na nejlepší úrovni na trhu: nižší než 49 g CO2 na km WLTP. Nová zadní víceramenná náprava přináší vysoký komfort cestujícím ve druhé řadě. Její použití nemá dopad na prostornost kabiny ani na objem zavazadlového prostoru nad kobercem.

Motor Hybrid4 je k dispozici pouze ve verzi GT s exkluzivním čalouněním Alcantara® v šedém odstínu Gris Gréval doplněný okrasnými prvky ze starého pravého dubu „Grey Oak“. Objevují se i nové podpůrné prvky řízení převzaté z nového Peugeotu 508: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu.

Několik měsíců po uvedení verze Hybrid4 na trh bude tato verze doplněna verzí s pohonem dvou kol Hybrid o výkonu 225 k (165 kW), která kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k/132 kW s elektrickým motorem o výkonu 110 k/80 kW.

Peugeot 508 a 508 SW Hybrid

Nové vozy Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid spojují motor PureTech 180 k/132 kW s elektromotorem 110 k/80 kW pro kombinovaný maximální výkon 225 k/165 kW.

Motor Hybrid používaný u nových modelů Peugeot 508 a 508 SW byl vylepšen, aby nabízel ještě více vjemů. Díky lepší účinnosti s emisemi CO2 do 49 g/km WLTP3 se podařilo snížit náklady na používání vozu.

Baterie s kapacitou 11,8 kWh zajišťuje 100 % elektrický dojezd 40 km WLTP (50 km NEDC). Hnací ústrojí bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Jejich objem je stejný jako u verzí se spalovacím motorem (487 l v případě vozu Peugeot 508 a 530 l u vozu Peugeot 508 SW).

tisková zpráva

44 Comments on “Nové plug-in hybridy Peugeot nabídnou elektrický dojezd až 50 km, výkon 200 koní”

    1. Plug-in hybrid má smysl. Jen by se mi líbilo to otočit. Tj.
      Plug-in hybrid má smysl. Jen by se mi líbilo to otočit. Tj. něco jako i3 -rex… větší baterku (než klasickej plug-in) na dojezd 100+Km. a k tomu optimalizovaný benzínový generátor pro případ nouze nebo potřeby rychlého delšího dojezdu. To řešení podle mě není úplně špatný. Plnou elektriku dnes z různých důvodů nevyužije minimálně polovina populace.

      1. Plug in nemá budoucnost budoucnost má BEV a u peugeotu to
        Plug in nemá budoucnost budoucnost má BEV a u peugeotu to moc dobře vědí jenom oni nemají levné baterie jako tesla nebo číňani tak dělají alespoň hybrid y když už navíc nemají. Ale už tohle trápení uz dlouho trvat nebude a se značkou peugeot se rozloucíme.

        1. Ok. ale pokud máte denně 60, tak v zimě vám na to baterka
          Ok. ale pokud máte denně 60, tak v zimě vám na to baterka s NEDC dojezdem nedá. Navíc nějaký ten kilometr do foroty se hodí. Takže za mě 2 verze – jedna s dojezdem NEDC 50 a druhá verze s NEDC 100 a pro většinu lidí to bude schůdné. Než se tu za 10 let stihne vytvořit dostatečná síť rychlo-nabíječek 150kW (a víc) aby bylo nabíjení i na dlouhé cesty pohodlné pro všechny, tak plug-in hybridy budou skvělou volbou pro všechny kdo budou chtít denně jezdit na elektřinu, ale nechtějí se vzdát pohodlného cestování na občasné delší trasy.

          Plný elektriky se budou rozšiřovat o tom žádná, ale prostě aktuálně (a minimálně dalších 10 let) to nebude řešení pro všechny.

          1. Myslím. že jak tady všichni diskutujete, tak plug-in hybrid
            Myslím. že jak tady všichni diskutujete, tak plug-in hybrid jste viděli tak maximálně na obrázku.

            Každé auto se hodí na něco jiného, pokud chcete jezdit na elektřinu, kupte si elektromobil.

            Správný plug-in hybrid tedy postavený na technologii full hybridu jen s větší baterií a externím dobíjením umí jen Toyota , KIA a Hyundai jesti jsem někoho zapoměl, tak mě opravte.

            Princip je spolupráce všech jednotek jak elektrické , tak spalovací pro ideální výsledek.

            Na co počítat dojezd tak přesně, abych nemusel použít ani kapku benzínu? To už si mohu koupit elektromobil.

            Z vlastní zkušenosti mohu říci, že používat plug-in jako elektromobil není moc pohodlné ani příjemné, nehledě na to že i spotřeba elektřiny je vyšší a opotřebení trakční baterky také asi nebude nejmenší.

            Ideální je baterii používat pro velmi výrazné snížení spotřeby. A přepínat režim jizdy tak jak je pro který pohon vyhodnější. Do kopců a při rychlé jízdě hybridní pohon a okresky a město čistě elektrický a dojezd neřešit.

            Výsledek mám za 3000 Km u KIE NIRO PHEV spotřebu 1,9 a to tam jsou i jizdy kolem 250 Km bez dobíjení. Spotřeba elektřiny je cca 9 Kwh/100 Km. V součtu jsem cca 80 hal /km.

            Stejným stylem jízdy ,ale asi trochu úspornějším jsem jezdil NIRO HEV za 5,6 l tj. 196 hal/km

            Uvedený rozdíl je více než dvounásobný a to včetně „dálkových cest“ jen po měste je rozdíl mnohem větší.

            1. Chtěl jsem Mitsubishi OUTLANDER PHEV ale, dal jsem přednost
              Chtěl jsem Mitsubishi OUTLANDER PHEV ale, dal jsem přednost čistému EV a dnes mám již druhý EV. Od PHEV mne odradila dvojnásobná možnost poruchy (dva systémy).
              Zeptám se Vás na jednu věc – co Vás vedlo přejít z HEV na PHEV?
              HEV Vás přeci musel celkově (počítáno se spotřebou) vyjít cenově podstatně lépe?

              1. Outlander si mě moc líbil, k Mievu by byl super, ale má moc
                Outlander si mě moc líbil, k Mievu by byl super, ale má moc velkou spotřebu při vybité baterce a tak jsem právě koupil NIRO HEV nové bylo mnohel levnější než Outlader s spotřebu má v průměru stejnou i když nemá dobíjení.

                NIRO PHEV to byl takovej úlet našel jsem inzerát na bouraný na mobile.de a šel jsem do něj dva měsice jsem pod tím ležel,ale vysledek je super to auto mělo najeto jen 4500 Km 10 měsíců staré v plné palbě původní cena přes 40 tis €. Nešlo to nekoupit.

                S tím co vyjde lépe sám víte, že v tom je i kus srdce, jinak by jste si IONIQA také přeci nekupoval nikdy se to nevrátí.

                Ono ani obyčejné NIRO hev se Vám oproti třeba Peugeotu 2008 také nikdy nevrátí a tak by se dalo poktračovat až k ojeté 20 leté oktavii.

                1. Vrátí nevrátí… to je snad každému jasné že ten
                  Vrátí nevrátí… to je snad každému jasné že ten vzorec není tak jednoduchý aby se vůbec šlo dobrat výsledku bez desítek „když“ v rovnici.

                  Myslím že většina lidí se na „vrátí“ kouká v porovnání s jiným vozem (tam jde tyto „když“ vysubstituovat) a výsledek je „lepší“ nebo „horší“ a to je to podle čeho se pak rozhoduje (když jsou ostatní parametry stejné, jako že nikdy nejsou a nastupuje váha u jednotlivých rozdílů… a nakonec pocit ;-).

                2. Auto se vrátí leda tak taxikářům, pro ostatní je to
                  Auto se vrátí leda tak taxikářům, pro ostatní je to spíš větší nebo menší luxus. 🙂

                3. Vzácně souhlasím.
                  Buď na to máš a chceš to, nebo

                  Vzácně souhlasím.
                  Buď na to máš a chceš to, nebo nechceš. (Myšleno obecně, Kuku),
                  No a když na to nemáš, tak je to vlastně jedno :-)))

                4. Kromě toho že jsem napsal v podstatě „Jsou jen lepší a
                  Kromě toho že jsem napsal v podstatě „Jsou jen lepší a horší nákupy, návratnost je jen otázkou úhlu pohledu.“….

                  …tak mě ekonomicky nákup smysl dává, započítávám ztracený čas stáním na autobus (a nezapočítávám stání u nabíječky :-D), započítávám komfort, méně kontaktu s nemocnými lidmi, méně stání u silnice kde projíždí náklaďáky, autobusy, traktory, započítávám možnost vyrazit kdy chci, zastavit kde chci.
                  I tu blbou lítačku započítávám 😀

                  A vychází mi – „jsem spokojený, získaný komfort mi za to stojí“.
                  Takže ano, počítám že se mi auto vrátí a i na tom vydělám, protože i pohoda a klid je cena kterou se mi vrací. Kdybych neměl auto, musel bych za tu pohodu utrácet jinde/více.

                  p.s. kdybych v porovnání s dojížděním ušetřil byť jen 0,5 hodiny denně tak to pro mě má cenu nejméně 30.000 ročně

                5. Započítat se dá leccos, tak to je. A pro každého jsou
                  Započítat se dá leccos, tak to je. A pro každého jsou důležité jiné hodnoty. Takže rovnice nikdy nevyjde všem stejně.
                  Klid a komfort – to si umí představit jen ten, kdo jej získal.
                  A mě zase vyšlo – neumím si představit, co by se mělo stát, abych si další auto koupil s motorem. Jsem přesvědčen, že už k tomu nikdy nedojde.

                6. Pěkný překlep, skoro tu brečím smíchy při představě,
                  Pěkný překlep, skoro tu brečím smíchy při představě, jak sedíte v autě bez motoru 😀

                7. Jsem rád, že jsem pobavil :-)))
                  Vlastně asi proto jsem na

                  Jsem rád, že jsem pobavil :-)))
                  Vlastně asi proto jsem na světě.
                  Na další auto s elektromotorem se už teď těším.
                  A co ty víš, třeba to jednou půjde i bez něj a všem, ale opravdu všem nám tady spadne brada.

                8. bez motoru to jde uz i ted. hodne problemu by se vyresilo,
                  bez motoru to jde uz i ted. hodne problemu by se vyresilo, kdyby si lide nasli alespon pul hodinky denne na chuzi, nebo jizdu na kole.

                9. No a bradu mám na prsou :-)))
                  No a bradu mám na prsou :-)))

                10. Máš samozřejmě pravdu. Já se zasmál tomu, že mě tak
                  Máš samozřejmě pravdu. Já se zasmál tomu, že mě tak jednoduchý řešení nenapadlo !!!

                11. tak a dosmat, oprasit turisticke boty, vstat o pul hodky drive
                  tak a dosmat, oprasit turisticke boty, vstat o pul hodky drive a vyrazit. verte, ze vam usmev vydrzi cely den.

                12. Měli bychom se víc hýbat, je to tak.
                  Měli bychom se víc hýbat, je to tak.

    2. Ano, TAKHLE OPRAVDU NE! A kopnout konecně do zadele všechny,
      Ano, TAKHLE OPRAVDU NE! A kopnout konecně do zadele všechny, co miliardy na vývoj pořád směřují do milionté variace na téma fosil. Kam pokročil v poslednich letech vývoj integrovaneho pohonu v náboji kola s elekrickým tlumicem i brzdami? Cca před šesti lety jsem si o tom četl v podnikovém časopise Continentalu a byla tam i zmínka o stejné věci od konkurence. To pak dám na plošimu barerku a volant s židlí a jedu. Jaký vývoj ocelových pístů (v článku o Fordu Transit), jaké mokré spojky a reduktory pro hladký přechod mezi režimy?! Co toje za kecy a opičárny na snížení spolehlivosti a důvod cesty do servisu! Sešlápnu plyn a bezemisně a tiše zrychluji dle libosti, pustím pedál a rekuperuji, jaké režimy a zážitky. Elekřinu doma má každý už hodně desítek let, tak jaký problém s autem na baterky? Tady fosilní lobby hraje divadlo o čas za naše prachy a my jim to bohužel žereme.

    1. Když Leaf „dá“ na 24kWh 190km, proč by nedal Pežot na 13,6
      Když Leaf „dá“ na 24kWh 190km, proč by nedal Pežot na 13,6 50?
      Podle mě zrovna PHEV je špatná cesta. Chápu hybridy s rekuperací do kondíku/ baterie a chápu i BEV s baterkou 40kWh a využitím na krátké cesty. Podle mě ale zvyšování dojezdu BEV není správná cesta, dokud se nevyřeší to nabíjení.

      Čekat každých 300km (80kWh baterie) hodinu a kus na dalších 300?

            1. Ano + hezký graf rychlost/dojezd + EPA rating, který u Tesly
              Ano + hezký graf rychlost/dojezd + EPA rating, který u Tesly velmi dobře odpovídá skutečnosti (dokonce Tesla požádala o snížení, aby byl co nejpřesnější).
              Čekám, že přijde klasická reakce anonyma – ale v zimě při zapnutém topení… Tak k tomu aby TM3 ujela při rychlosti 120 km/h jen 300 km by znamenalo, že se k normální spotřebě 16 kWh/100 km musí za dobu jízdy (2,5 hodiny) přidat 32 kWh, tak bych vás chtěl upozornit, že při průměrném výkonu topení 12,8 kW by celá posádka po pár minutách skončila jak grilovaná kuřata.

Napsat komentář