Malá auta od Mitsubishi a Nissanu budou umět řídit sama

Mitsubishi a Nissan v rámci rozšiřování spolupráce uvedou nové minivozy „kei cars“, vybavené poloautonomním řízením pro jízdu po dálnici.

Nissan Dayz nebo také Mitsubishi eK se vyrábí už od roku 2001. Kei cars je speciální kategorie osobních aut v Japonsku, jde o ta nejmenší auta, která už ale mohou jezdit po dálnici. V roce 2016 tam tvořily třetinu všech prodejů.
foto: Nissan/Mitsubishi

Společnosti Mitsubishi Motors Corporation a Nissan Motor Co., Ltd. v rámci dalšího rozšiřování své spolupráce uvedou v Japonsku prostřednictvím společného podniku NMKV čtyři nové minivozy. Všechny nabídnou technologii poloautonomního řízení

Výroba zbrusu nových vozů Nissan Dayz, Nissan Dayz Highway Star, kombi Mitsubishi eK a Mitsubishi eK X byla dnes spuštěna v závodu Mizušima automobilky Mitsubishi v japonském městě Kurašiki. Uváděné modely budou první, které nabídnou technologii poloautonomního řízení, navrženou pro jízdu v jednom pruhu po dálnicích.

Podnik NMKV se společnou majetkovou účastí uvedených firem, v rámci výroby automobilů typu kombi uplatní vyspělé technologie automobilky Nissan a bohaté zkušenosti Mitsubishi s výrobou minivozů.

Mitsubishi a Nissan uvedly první generaci těchto modelů již v roce 2013 a od vytvoření Aliance v roce 2016 ještě zintenzivnily spolupráci. Minulý měsíc se na indonéském trhu začal prodávat zbrusu nový Nissan Livina, používající tutéž podvozkovou platformu jako Mitsubishi Xpander.

Nové modely nabídnou podstatně lepší jízdní schopnosti, postavené na modernizovaných platformách, motorech a převodovkách. Také se pyšní také novým designem. Minivozy Nissan a Mitsubishi sice sdílejí klíčové komponenty, avšak zachovaly si prvky typické pro každou značku. Uvedené modely se začnou prodávat ještě tento měsíc.

Na slavnostní akci v závodu Mizušima se Osamu Masuko (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Mitsubishi Motors), Asako Hošino (senior viceprezident automobilky Nissan) a Juniči Endo (prezident a generální ředitel NMKV) zavázali k další vzájemné spolupráci.

tisková zpráva

16 Comments on “Malá auta od Mitsubishi a Nissanu budou umět řídit sama”

  1. Elektroauto docela dobrý, ale autonomní řízení mě
    Elektroauto docela dobrý, ale autonomní řízení mě zajímá, to je IMHO nyní krok vpřed. Už jen nynější Passat který jede sám po dálnici je pecka na odpočinek, ještě kdyby sám předjížděl a přece jen se o něco víc postaral o mou drobnou ne-pozornost. Ve městě jezdím už jen na a-tempomat..

        1. Mastodont vám utrhne vnitřní orgány i na pásech, ty síly
          Mastodont vám utrhne vnitřní orgány i na pásech, ty síly několika tunového auta jsou už při 50km/h strašný, malé auto spíše boční naráz odhodí stranou, což je vidět i na videu, ani nemluvě o manévrovatelnosti, kdy se malé auto prostě vyhne, hnotnost a setrvačnost mega auta Vám prostě nedovolí včasnou změnu trajektorie…

          1. Je fakt, že jezdím tím malým Pežotkem už 5 let a za tu
            Je fakt, že jezdím tím malým Pežotkem už 5 let a za tu dobu jsem spoustu kolizních situací vyřešil díky jeho malé velikosti a mrštnosti. Jak co se rejdu týče, tak zrychlení a samozřejmě auto podrží nízké, dobře rozložené těžiště v podlaze. Dříve jsem brzdil a snažil se uhnout, s elektrikami křížovkám ujíždím, většinou není potřeba dělat ani ten manévr s vybočením. Je to příjemné.

      1. To víte, každej nemá na Teslu. Nejvíc se s nima jezdí po
        To víte, každej nemá na Teslu. Nejvíc se s nima jezdí po městě, takže ne moc rychle. Zadalší už jsou vybavený daleko líp než dřív. A zanadalší to nemusí nikdo kupovat, není to povinné. Já v tom jezdil 6 let a žiju. A to nemělo ani autobag. A představte si že jsme jezdili Ladou 1500 a MB1000 až do Jugoslávie. V létě. Žádný autobagy a žádná klima. Na kole bez helmy.

        Berte ten příspěvek trochu jako ironii. Samozřejmě vím že je lepší ty věci mít než nemí ale když chcete udělat lehčí auto asi někde musíte udělat kompromis. Já bych taky asi byl bezpečnšjsí víc v Landcruiseru kterej žere i tu trávu u silnice než v mým Priusku. Ale je pravda že bezpečnost byla jedním z faktorů proč jsem Kei opustil. No takže máte vlastně pravdu….

        1. Chápu Vaši iroinii. Ano, jezdili jsme Ladou 1500 a MB1000,
          Chápu Vaši iroinii. Ano, jezdili jsme Ladou 1500 a MB1000, ale to taky nebylo na silnici tolik aut, jako je dneska, a tolik šílenců, zamindrákovaných psychopatů a zfetovaných smažek jako dneska.
          Zkuste si s takovým poloautonomním jednopruhovým vozítkem vyrazit na D1 mezi všechny ty Poláky, Rumuny, Bulhary, Maďary, Srby a další mraky kamionů a jeďte v pravém pruhu. Pravděpodobnost Vašeho přežití se výrazně sníží. Možná to v Japonsku vyhovuje, ale na českých silnicích radši auto vybavené bezpečnostními systémy.

        2. Člověk by si měl ale uvědomit do čeho jde. Spoustě lidem
          Člověk by si měl ale uvědomit do čeho jde. Spoustě lidem to nedocházi a můžou bejt nemile překvapený. Podléhají dojmům a unikají jim fakta. Člověk nemusí mít hned Teslu aby byl v bezpečí. I levnější auta jsou na tom slušně.

          SUV je jen zdánlivě bezpečný. Fyziku vysokého těžište nevokecáte.

Napsat komentář