Nové Audi A8 bude hybrid už v sériové výbavě

redakce - 09 Červen 2017

Nové Audi A8 urychluje proces elektrifikace v širokém měřítku. Nová generace vlajkové lodi bude mít elektrifikovaný pohon poprvé v sériové výbavě. Motory budou totiž vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. "mild hybrid"). Nové Audi A8 mild hybrid

Vlajková loď oslaví světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně
foto: Audi

Pro zákazníky to znamená vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva. Základem je elektrická síť s napětím 48 V, která v novém modelu Audi A8 nalezne, poprvé v sériové výrobě, uplatnění jako hlavní elektrická síť.

Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů: generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér.

Ten se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.

Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích, v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu.

Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.

Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem. Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund.

Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h.

Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje. Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi.

Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru.

Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.

Nové Audi A8 disponuje velmi rozvinutým systémem řízení poháněcího ústrojí, které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.

Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu.

Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Nové Audi A8 bude mít světovou premiéru 11. července na první akci Audi Summit v Barceloně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tohle mne vážně dostalo: "Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene." přesně opak toho, k čemu by tam měl být právě elektromotor. AUDI, ÚPADEK DÍKYTECHNICE.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Jolinar

Nechteli byste napsat souhrnny clanek o jednotlivych typech hybridu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

12 amerických států vyhrožuje Trumpovi soudem, uvolní-li přísné ekologické limity

zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/tucet-americkych-statu-vyhrozuje-trumpovi-soudem-uvolni-li-prisne-ekologicke-limity-1333551

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty baterky maji asi tolik energie jako 15 tabletu. 480Wh. Hlavne ze se to zapocita jako vyrazne snizeni emisi a spotreby.
VW, AUDI a Co. jedou porad ve velkem podvadeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle typ hybridu víc batereks nepotřebuje. Akorát by zabíraly místo a zvyšovaly hmotnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neustálé vypínání palivového motoru nesnáším, na přerušovaný běh má být elektromotor.

Fakt ten popis vypadá jako enormě zvětšený poslední léta zcela prokázaně otravný a reálně nešetřící systém start-stop.

Obrázek uživatele Martin67

AUDI - náskok díky technice. To je vážně trapas.

Suzuki swift už podobný systém nabízí.

Obrázek uživatele ozana

Proč někdo znovuvynalézá kolo a ještě špatně?

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono by to bolo pre nich veľmi ponižujúce prebrať HSD od Toyoty (respektíve Lexusu).

souhlas. ale i treba ford a nektere americke automobilky maji docela propracovane hybridy. akorat to ma jine nazvy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle nemá s HSD prakticky nic společného, je to mild hybrid, který používá už dávno spoustu jiných automobilek. Je to jenom takový vylepšený start-stop, nic víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A už vůbec nechápu jak by se ten systém měl podílet na "ještě vyšších výkonech"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to zbytečně překomplikované. Proč neudělají pohon na přední kola spalovákem a na zadní kola elektromotory. Odpadly by kardany, haldex spojky, diferáky, spousta hmotnosti, zjednodušila by se stabilizace, bylo by to spolehlivější.
Ale hlavně, proč se snaží u auta, které primárně neslouží k přepravě, ale k uspokojení ega o snížení spotřeby z 12 na 11?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter