Nová Toyota Yaris už je v prodeji

Jan Horčík - 08 Srpen 2011

zahájila prodej nového modelu také v ČR. Zákazníci mohou nové objednávat už od 5. srpna. První dodávky proběhnou během října. Základní cena vozu zůstává stejná jako u minulé generace, 229 900 Kč.auto nová Toyota Yarisfoto: Toyota

Nová Toyota Yaris je o 100 mm delší a má o 50 mm delší rozvor. Celková délka je tedy 3885 mm. Prostorné kompaktní auto staví na stejné karoserii jako předchozí generace tohoto modelu. Šířka auta je 1695 mm, výška klesla o 20 mm na 1510 mm.

Přední maska je však odlišná - Yaris je v tomto ohledu prvním zástupcem nové generace vozů Toyota. Klíčovým znakem nového stylistického pojetí čela vozu je změna proporcí horní a spodní poloviny masky chladiče. Nyní je více akcentována právě spodní část.

Po stranách je maska lemována novými protaženými světlomety v horizontálním uspořádání. Horní část má přitáhnout pozornost k logu Toyota. Výsledný sklon čelního okna pomohl ke snížení součinitele aerodynamického odporu Cd na hodnotu 0,287 - nový Yaris v tomto ohledu patří ke špičce ve své třídě.

Yaris třetí generace vyjíždí na 15" litých kolech nebo 16" kolech s novým designem a je možné vybírat z 10 různých odstínů karoserie. Ve snaze rozšířit barevnou paletu se do modelové řady Yaris dostalo pět barev z nabídky Toyoty, přičemž dvě barvy laku jsou zcela nové – Gin Buck (stříbřitá břidlicová) a Turquoise (tyrkysová).

Rozvor náprav narostl o 50 mm a šířka interiéru se zvětšila o 30 mm. Díky výše uvedeným opatřením společně s dalšími konstrukčními postupy na úsporu místa v celém interiéru je nový Yaris jedním z nejprostornějších vozů v dané třídě. S ohledem na maximální vnitřní prostornost byla ztenčena výklopná záď i opěradla předních a zadních sedadel.

Tímto se prostor pro nohy zadních pasažérů zvětšil o 35 mm na výsledných 645 mm, což je parametr na vrcholu třídy. Hloubka zavazadelníku přitom narostla o 145 mm na špičkových 710 mm. Celkový objem zavazadelníku s dvojitou podlahou se zvětšil na 286 l (nárůst o 12 l), při sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 je možné zavazadelník zvětšit na 768 l. Pro vyšší pohodlí při manipulaci se zavazadly se nakládací otvor rozšířil o 20 mm.

Nový Yaris navazuje na úspěšnou paletu pohonných jednotek z předchozích generací a nabízí zákazníkům volbu ze tří motorů: zážehové jednotky 1,0 a 1,33 l VVT-i, resp. přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D. Všechny tři pohonné jednotky staví na výhodách technologie Toyota Optimal Drive.

Trendem současnosti je tzv. downsizing pohonných jednotek, tedy zmenšování zdvihového objemu při zachování výkonových parametrů. Příkladnou ukázkou těchto snah je zázrak miniaturizace, zážehový tříválec Toyota 1,0 l VVT-i.

Tato jednotka je stále etalonem z pohledu kompaktních rozměrů a hospodárnosti. Nejlehčí pohonná jednotka ve své třídě získala několikrát za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru.

Poslední verze zážehového tříválce o zdvihovém objemu 998 cm3 ve ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou generuje max. výkon 69 k při 6 000 ot/min a vyvine nejvyšší točivý moment 93 Nm při 3 600 ot/min.

Spotřeba paliva se snížila o 4 % na výsledných 4,8 l/100 km, přičemž emise CO2 poklesly o 7 % na pouhých 110 g/km, a tak lze tento motor v novém Yarisu označit za ideální volbu pro krátké přesuny především ve městě.

Nová převodovka Multidrive S dodávaná na přání se zážehovým motorem 1,33 l je ukázkou toho nejlepšího z technologie bezestupňových převodovek CVT automobilky Toyota. Nyní nově nabízí i manuální režim sekvenčního řazení, kdy využívá sedmi virtuálních rychlostních stupňů. Ty může řidič volit buď řadicí pákou, nebo pomocí páček pod volantem.

Převodovka Multidrive S pracuje se širším spektrem převodových stupňů než tradiční přímo řazené převodové ústrojí, a tak umožňuje lepší akceleraci z místa i nižší spotřebu při ustálené jízdě.

Při aktivaci režimu Multidrive S Sport se přesněji sladí otáčky motoru s rychlostí jízdy ve snaze poskytnout lineární odezvu při akceleraci způsobem, který připomíná tradiční manuální převodovku. Režim Sport zlepšuje odezvu při zrychlování vozidla a poskytuje řidiči vyšší požitek z ještě dynamičtější jízdy.

Zákazníci preferující spojení vyššího výkonu a nízké spotřeby paliva pak mohou zvolit vznětový motor 1,4 l D-4D, který je vybaven filtrem pevných částic (DPF). Pohonná jednotka ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje nejvyššího výkonu 90 k při 3 800 ot/min a maxima točivého momentu 205 Nm v pásmu 1 800 až 2 800 ot/min. Spotřeba paliva přitom poklesla o 7 % na 3,9 l/100 km a emise CO2 o 6 % na pouhých 103 g/km.

Už během příštího roku bude také na našem trhu uveden model , který se stejně jako tato nová generace bude vyrábět v továrně TMMF ve .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je komerční sdělení běžného auta...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak mi uniká, jakou souvislost má tento článek s tématem serveru, totiž hybridy a EV...

Zmínku o hybridu jsem tam nalezl až v posledním miniodstavečku v odkaze na jiný model...


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil