Toyota už během zítřka odhalí novou verzi plug-in hybridu Toyota Prius Plug-in Hybrid. Z japonských webů už ale přicházejí první informace.
foto: Toyota
Japonský blog sport-car.akakagemaru.info zjistil první informace o nové verzi plug-in hybridu Toyota Prius PHEV. Oficiálně bychom se je měli dozvědět už během zítřka či pozítří.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota ukončí výrobu Prius Plug-in Hybridu
Délka/šířka/výška: 4550 × 1770 × 1490 (mm)
Rozvor: 2700 (mm)
Hmotnost: 1350 kg
Motor: 2ZR-FXZ, čtyřválec DOHC
Maximální výkon: 77,2kW (105 koní)/5200 ot./min.
Maximální toč. moment: 147 Nm (14,5kg.m)/4000 ot./min.
Max. výkon motoru: 66,2 kW (90 koní)
Převodovka: e-CVT
Spotřeba: 70 km/l (JC08)
Dojezd čistě na elektřinu se očekává kolem 32 km reálně (údajně až 56 km dle japonského měřícího cyklu). V Japonsku by auto mělo jít do prodeje během října. Pro srovnání, běžná Toyota Prius 4. generace na které je PHEV verze založena váží o 70 kg méně než nový plug-in.
Prius PHEV mal byť reakciou
Prius PHEV mal byť reakciou na podnety zo strany aktualnych majitelch. Im napr. vadilo že musia nabijat stále ked z auta vystupia a aj to odpajat ked nastupia. Ide totiz o maly dojazd v EV cca25km. no a dlhoročným vývojom sa posunuli na 32km?
jako ja chápem že pri pohlade na výsledky volieb, si všetci boháči o ľudoch myslia že sú JE**UTÝ ako stádo ovcí, ale čo je moc, to je moc.
Je pekné že „obyčajný“ full-hybrid bez možnosti dobíjania zo zástrčky od toyoty jazdí v skutočnosti (rozumej pri dlhodobom používaní) úspornejšie ako všetky PHEV od iných výrobcov a že pri Priuse PHEV hovoríme o najúspornejšim aute sveta. Ale vypadá to hruzne, nabíjať sa to musí stále po každej ceste nad 10km….proste celé zle. radšej mali vyvýjať poriadny EV a túto generáciu si už mali odpustit.
pokud se nepletu, prvni
pokud se nepletu, prvni generace plug-inu mela sotva 15km, takze 32km mi prijde jako slusne zlepseni 🙂
Údajně jistých 10 km, ale
Údajně jistých 10 km, ale při silnějším sešlápnutí se stejně motor spustil…
Koukám po PHEV do domácnosti, Prius pod 450 nejde, Ampera, byť trochu menší, se dá koupit už za 10k €, ale nabízí opravdu 30-60 km čistě na elektřinu, nezávisle na rychlosti a akceleraci.
Čekal jsem, že Toyota zvedne rukavici 2. generaci Ampery, nový Plug-In se ani nepřiblíží EV dojezdem té první…
Toyota se evidentně po
Toyota se evidentně po letech vrátila k šeredným zadním částem aut.