Nová Toyota Prius bude výrazně lehčí, úspornější a 4×4!

Britský magazín Auto Express přináší senzační odhalení týkající se nové, již 4. generace hybridu Toyota Prius. Na trhu se má údajně objevit v roce 2015 a nabídnout spotřebu kolem 3,1 l/100 km, možnost pohonu 4×4 a výrazně upravený zevnějšek. Překvapení: stále bude mít NiMH baterii!

Takhle si Prius rok u 2015 představuje průmyslový designér Eric Leong. Jak moc se bude lišit od skutečnosti se dozvíme už za dva tři roky.
foto: Eric Leong

Nové informace o příští generaci Priusu britského magazínu Auto Express jsou vpravdě zajímavé. Ačkoliv však magazín tvrdí, že pocházejí přímo od jednoho z inženýrů [předpokládáme, že zodpovědných za vývoj projektu], není radno je brát příliš vážně.

Na druhou stranu, většina toho co Auto Express píše dává smysl. Od třetí směrem ke čtvrté generaci ikony jménem Prius už existuje jen málo cest kterými se Toyota může vydat.

Pochopitelně si sami můžeme domyslet ty nejjasnější, jako snížení hmotnosti (údajně až o 70 kg díky novému podvozku C), snížení spotřeby (až ke 3,1 l/100 km ze současných 3,9 l/100 km) a úpravy hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive.

Hmotnostních úspor chce Toyota dosáhnout zmenšením elektromotoru a invertoru, plus úpravami na 1,8l spalovacím motoru. Zároveň se údajně chystají docela podstatné změny zevnějšku vozu. Auto Express dokonce cituje inženýra jak říká, že “nový Prius redefinuje hybrid jak ho známe”.

Odvážné, ale Toyota si to může dovolit. Ona hybridy přivedla na svět. Co je možná úplně nejzajímavější: nový Prius 4. generace bude údajně i nadále fungovat s NiMH baterií! A li-ion řešení zůstane pro Prius+/Prius V a model Toyota Prius plug-in hybrid.

Ten by měl přijít v roce 2015 na trh současně se 4. generací klasického Priusu. Nenabídne ale údajně tak výrazné snížení spotřeby nebo zvýšení výkonu. Zato oba modely nabídnou (elektrický) pohon 4×4 až do rychlosti kolem 50 km/h a zavazadlový prostor přes 500 litrů.

18 Comments on “Nová Toyota Prius bude výrazně lehčí, úspornější a 4×4!”

  1. Vlastním prius 3.-tej
    Vlastním prius 3.-tej generácie od roku 2009 a som s ním nadmieru spokojný alebo inak ešte som nebol so žiadnym autom tak spokojný ako práve s priusom a mal som okrem mondea, octavie 1,9TDi a passata aj acorda a stále to nebolo to pravé. Je pravda že prius má zo začiatku o niečo vyššiu spotrebu kedže motor sa zebeháva dlhšie ako pri klasickom pohone… (v priuse je hlavným ťahúňom elektromotor a preto sa spalovací motor toľko nenarobí) …no po cca 30.000 km sa situácia podstatne zmení. S novým autom som vedel pri veľmi opatrnej jazde jazdiť aj za 3,4l/100km no pri najazdených 50.000km som na rovnakej trase spravil rekord 2,7l/100km!!! Inak na cestách druhej a tretej triedy medzia mestami a po dedinkách dosahujem v lete bez problémov spotrebu okolo 3,3 až 3,7l/100km a to nehovorím o pohodovej jazde. Keď však treba vie byť prius aj slušne agresívny hlavne pri rozbehu má prius oproti iným autám podstatne na vrch kedže elektromotor má plný krútiaci moment od 0ot/min!!!! Spomeniem ešte nízske náklady na servis a zatiaľ absolútnu spolahlivosť, momentálne mám už nabehaných 128538km a som s priusom absolútne spokojný. Najbližšie plánujeme kúpiť buď prius plugin alebo rovno prius+ ešte uvidíme.

  2. Ano, sebevražedné
    Ano, sebevražedné zamykání volantu sem si užil už u Škoda 100/110L a zapomněli jste na luxusní víčko nádrže, tedy velmi chytré Puzzle, které následovalo i vámi komentované Škoda 120 😀 jo hlavolamy ty mi vždy šly, takže sem se nejednou u pumpy potrápil 😀

        1. Štvorstupňová manuálna
          Štvorstupňová manuálna prevodovka, spojka, karburátor, sytič, komfortné 13-palcové oceľové disky, kazetový prehrávač, batožinový priestor má prius vzadu, čo je hrooozne nepraktické, pretože v Š120 máte svoj náklad vždy pred očami, Prius má nižšiu svetlú výšku, taže je opäť veľmi nepraktický. Okrem toho si s Priusom neužijete ten úžasný pocit, že nejde naštartovať a musíte tlačiť, takže súhlasím, Prius ponúka oproti Š120 naozaj len tú najchudobnejšiu výbavu. 😀

            1. No hanbil by som sa
              No hanbil by som sa vlastniť auto, ktoré sa neštartuje kľúčom! Radšej chodiť peši 😀 Ešte Priusu vytknime absenciu otáčkomera, manuálneho nastavenia sp. zrkadiel, ďalej mala Škodovka „vo výbave“ dokonalú dymivosť, a nakoľko má Prius „houby dojezd a vysokou spotřebu“ tak Škoda jazdí z kopca len za 1 liter na 100 a ak sa vám pokazí a tlačíte ju, tak má dojazd prakticky neobmedzený. K tomu nadčasový dizajn… no kto môže ešte váhať? 😀

        2. PRIUSU taky chybí
          PRIUSU taky chybí báječné praskající poloosy nebo krásný plechový zvuk při zavírání dveří .Nebo na bok se otvírající přední kapota .Sešlost laku odpovídala najetým kilometrům. Taky použití zvedáku byl adrenalín (spadne- nespadne ?)i když tento problém je i u Fábie.
          Abychom jen nehanili tak lehký předek nepotřeboval posilovač. Zadní náhon byl lepší v zimně ,a do kopců .Motor jednoduchý jak kolovrátek a lehce opravitelný. Na diagnostiku jste zajeli k místnímu starému mechanikovi a ten už u vrat věděl kde je problém.

        1. U nas na slovensku volil
          U nas na slovensku volil Ficka skoro kazdy druhy ovcan. Spojovat predajnost modelu z jeho kvalitou by bolo spravne ak by na svete zili len racionalne uvazujuci ludia.Ale kedze do nakupu auta vstupuje velke mnozstvo neobjektivnych rozhodnuti nie je predajnost auta priamo umerna jeho kvalite.Na kupu hybrida musis mat aj chut 🙂 myslim ze ty mas elektrickeho skutra co teda nie je najpredavanejsi model.Mam ho aj ja, prave preto ze som vyberal aj srdcom.pripadne mam rad tech.novinky.Preto aj beham na yarise hsd a normalne auto by som uz nechcel.Bud tu technologiu zozeries aj s chlpamy alebo ti to nesadne.

    1. V bazaru jsem se byl na
      V bazaru jsem se byl na jednoho priuse podívat. Byl to ten nejnovější model. Za docela dobrou cenu. Tak jsem si říkal, v čem je háček? A ejhle, on byl překopaný na plyn. Tak jsem ustoupil z euforie a kouknul na online servisní knihu. Na toyotu tam bylo příliš moc záznamů, které nebyly pravidelné. Navštívil jsem tedy autorizovaný servis a na plynovou problematiku se přeptal. Ukázali mi Yarise a Avensis s propálenými ventily, tak jsem si to hodně rychle rozmyslel. Japoncům asi plyn nešmakuje:(.

Napsat komentář