Nová Toyota Auris se představí na autosalonu v Paříži

Nový Auris se poprvé představí na pařížském autosalonu jako první zástupce produktové ofenzívy automobilky Toyota v nižší střední třídě. Plánovaná nabídka motorizací (1/3 plně hybridní pohon, 1/3 zážehové a 1/3 vznětové jednotky) pokrývá široké spektrum potřeb zákazníků.

Nová Toyota Auris, k dispozici taktéž v hybridní verzi
foto: Toyota

Nový Auris je podle Toyoty smělejší, dynamičtější a lépe vybavený než v minulosti a nabízí i nižší provozní náklady. Odráží prý odhodlání Toyoty přicházet s atraktivnějšími a dynamičtějšími vozy.

“Auris nyní nabízí smělejší a osobitý design, kvalitnější interiér, vylepšenou jízdní dynamiku a hospodárnější pohonné jednotky – včetně špičkové technologie pohonu u vlajkové lodi této modelové řady – verze s plně hybridním pohonem,” píše se v tiskové zprávě.

Nový Auris přinášející zcela nový design exteriéru i interiéru je nejnižším vozem v mainstreamové části nižší střední třídy. Design zevnějšku maximálně využívá výhod nižších čelních partií a snížení celkové výšky o 55 mm, a tak se nový Auris může pochlubit vynikající aerodynamikou 0,28 Cd, což se odráží ve vyšší jízdní stabilitě a nižší spotřebě paliva.

Čelní partie nového Aurisu jsou ukázkou nové tváře automobilky Toyota. Kombinují současnou designérskou filozofii Toyoty Under Priority v přední části vozu s provedením světlometů a LED světel pro denní svícení ve stylu Keen Look, čímž modelová řada Auris získává vyšší dávku dynamiky a znatelně nápadnější vzhled v praktickém provozu.

auto Toyota Auris

foto: Toyota

Při pohledu z boku můžeme pozorovat neméně výraznou změnu designu u prodlouženého bočního prosklení se třemi panely, s prostředním B-sloupkem v klavírním černém tónu (na přání) a dynamičtějším ztvárněním zadního sloupku nad nápadnější zvedající se okenní čárou karoserie s chromovým dekorem.

Zezadu pak u širší výklopné zádě zaujmou nápadné konvexní a konkávní povrchy, nový design sdružených světel zahnutých přes bok karoserie, stejně tak jako nový design nárazníku akcentující široký a stabilní postoj nového Aurisu.

Nový design interiéru skýtá více prostoru, větší míru pohodlí, lepší vnímanou kvalitu i pocit optické jednotnosti v celé kabině – díky konzistenci osvětlení, typů písma, barev a povrchového zpracování. Interiér vylepšuje i panoramatické střešní okno ‘Skyview’, které je jedním z největších v mainstreamové části nižší střední třídy.

auto Toyota Auris

foto: Toyota

Kolem výdechů ventilace a ukazatelů, u dekoru středové konzoly a tunelu hnacího ústrojí, ovládacích prvků klimatizace a audio soustavy a u dekoru výplní dveří je použita shodná povrchová úprava ve vysoce kvalitním saténově stříbrném tónu. U vyšších stupňů výbavy je i samotná přístrojová deska čalouněná kůží.

Všechny materiály v celé kabině vozu jsou nyní příjemnější na dotek. Volant je potažen nejkvalitnější jemnou kůží Nappa s jednoduchým baseballovým stehem. U horní části přístrojového panelu a u osazení dveřních výplní je použit materiál měkký na dotek.

Na pomocných madlech a madlech ve dveřích je povrchový materiál s jemnou texturou, opěrky rukou ve dveřích jsou čalouněné a sloupky v kabině vozu jsou potažené látkou.

auto Toyota Auris

foto: Toyota

Nová, prakticky a všestranně přepracovaná kabina přináší výrazně lepší polohu za volantem, více místa pro kolena zadních cestujících (+ 20 mm) a prodloužení zavazadelníku (+ 90 mm).

Hatchback ve všech verzích nabízí zvětšený objem (360 litrů), přičemž díky změně uložení akumulátorů pod zadní sedadla nyní Auris Hybrid nabídne zcela shodný zavazadelník jako ostatní zástupci této modelové řady.

Nový Auris dále těží z nižší světlé výšky, polohy za volantem a těžiště vozu, přepracovaného řízení a systému zavěšení kol – včetně častějšího použití dvojitého lichoběžníkového zavěšení u zadní nápravy s ohledem na pohodlnější charakter, lepší reakce a vyšší požitek z jízdy.

Konstruktéři věnovali značnou pozornost i snížení hmotnosti. Nový Auris používá ve vyšší míře vysokopevnostní ocel – zejména v horní části struktury karoserie. To se odrazilo v 10% zvýšení tuhosti karoserie, celkovém snížení hmotnosti vozu až o 40 kg (podle verze), stejně tak jako snížení těžiště celého vozu.

Toyota byla první automobilkou, která nabídla výběr ze tří technologií pohonného ústrojí v nižší střední třídě. Systém Hybrid Synergy Drive v novém Aurisu přináší další zlepšení hospodárnosti a dynamiky této jedinečné plně hybridní soustavy pohonu.

auto Toyota Auris

foto: Toyota

Mnohokrát oceněný plně hybridní pohon 1,8 HYBRID se bude nabízet společně se dvěma vznětovými motory – 1,4 D-4D a 2,0 D-4D – a dvěma zážehovými jednotkami – 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic.

Očekává se, že podíl každého typu hnacího ústrojí – zážehového, vznětového nebo plně hybridního – bude v celkových prodejích modelu Auris asi třetinový, což je důkazem toho, že plně hybridní pohon se již etabloval jako mainstreamová volba a zdaleka není určen jen úzké skupině zájemců.

Nový Auris, navržený pro Evropu – kde je tento model nejúspěšnější – se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK společně s modelem Avensis, čímž opět dokládá pozornost, jakou automobilka Toyota svým evropským výrobním závodům věnuje.

auto Toyota Auris

foto: Toyota

Nová Toyota Auris se představí v evropské premiéře (se zážehovým, vznětovým i hybridním pohonem) již 27. září na letošním Pařížském autosalonu 2012.

Základní údaje

Tradice Toyota je celosvětově nejúspěšnějším výrobcem vozů nižší střední třídy (segment C). Po představení modelu Corolla v roce 1966 se ve více než 140 zemích světa prodalo přes 39 milionů vozů.

Toyota je zároveň předním světovým výrobcem vozů s plně hybridním pohonem; od představení první generace modelu Prius v roce 1997 se prodalo přes 4,3 milionu vozů s tímto modelovým označením.

Auris Hybrid (představený v roce 2010) zaujal více než 60 000 zákazníků, a stal se tak v Evropě druhým nejúspěšnějším hybridním modelem, hned za Toyotou Prius.

Rozměry:

Délka 4 275 mm (+30 mm oproti současnému modelu Auris)
Šířka 1 760 mm (beze změny)
Výška 1 460 mm (-55 mm)
Rozvor 2 600 mm (beze změny)
Zavazadlový prostor 360 l (všechna provedení, vč. hybridního)
Aerodynamika Cd od 0,28 (nejlepší v kategorii mainstreamových modelů segmentu C)

tisková zpráva

Napsat komentář