Nová Škoda Octavia 4. generace poprvé ve verzi plug-in hybrid, ujede až 55 km na elektřinu

redakce - 12 Listopad 2019

Čtvrtá generace vozu Škoda Octavia je úspornější a ekologičtější než kdy předtím. K dispozici budou verze s alternativními pohony a poprvé také Octavia iV s plug-in hybridním pohonem.Nová Škoda Octavia nabízí pohon všech kol, více možností nastavení podvozku a adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select

Nová Škoda Octavia nabízí pohon všech kol, více možností nastavení podvozku a adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select
foto: Škoda

Po modelu Škoda Superb iV nabízí Škoda také vůz Octavia s plug-in hybridním pohonem v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotorem o výkonu 75 kW pod názvem Octavia iV.

Celkový systémový výkon činí 150 kW (204 k), maximální točivý moment 350 Nm. Plug-in hybridní verze je vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Škoda Octavia iV bude dostupná ve všech výbavových stupních a verzích kromě výbavového stupně Active a modelu Scout. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu.

Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Krytka se otevírá stisknutím tlačítka ve výplni dveří. Octavia iV se odlišuje od modelů s čistě spalovacím motorem 40l benzinovou nádrží (je tak o 5 l menší), dále plaketou iV na pátých dveřích a 10" hlavní obrazovkou s uvítacím logem iV a specifickými ukazateli.

Vylepšené, moderní motory TDI a TSI nového vozu Octavia, společně s vylepšenými aerodynamickými vlastnosti, snižují emise a spotřebu paliva. Díky nové řadě úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory vypouští motory nové generace Evo až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).

Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Motory Evo tak mají technické předpoklady k tomu, aby splňovaly budoucí emisní normu Euro 6d.

Novinkou ve voze značky Škoda jsou také dva benzinové motory TSI nové generace Evo s mild-hybridní technologií. Tradiční součastí nabídky je Octavia G-TEC s provozem na zemní plyn (). Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW až po 150 kW.

Škoda Octavia iV je už druhým plug-in hybridem české značky.

Škoda Octavia iV je už druhým plug-in hybridem české značky.
foto: Škoda Auto

Jak je pro značku Škoda typické, nabízí i čtvrtá generace vozu Octavia v závislosti na dané motorizaci manuální převodovku nebo automatickou převodovku DSG.

Na přání je také dostupná verze s pohonem všech kol, a také se čtyřmi různými provedeními podvozku, včetně adaptivního podvozku DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select.

Škoda Octavia eTEC - mild-hybrid

Nová Octavia je zároveň první vůz značky Škoda, který nabízí dvě varianty motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW, v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.

Nová Škoda Octavia je k dispozici, kromě standardního podvozku, také se sportovním podvozkem, který je snížený o 15 mm, a o 15 mm zvýšeným podvozkem v rámci paketu pro špatné cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select poprvé nabízí také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si jednotlivé parametry, například tlumicí charakteristiku, charakteristiku řízení nebo řazení automatickou převodovkou DSG pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.

Nová Škoda Octavia je k dispozici, kromě standardního podvozku, také se sportovním podvozkem, který je snížený o 15 mm, a o 15 mm zvýšeným podvozkem v rámci paketu pro špatné cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select poprvé nabízí také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si jednotlivé parametry, například tlumicí charakteristiku, charakteristiku řízení nebo řazení automatickou převodovkou DSG pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.
foto: Škoda Auto

Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem.

Společně se systémem Start-Stop tak pomáhají snižovat spotřebu paliva a emise CO₂. Výhodou také je, že je motor při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Charakteristickým znakem vozů vybavených mild-hybridní technologií je plaketa eTEC.

Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG

Ve variantě G-TEC je nová Octavia poháněna motorem na zemní plyn. Emise CO₂ jsou tak znovu o přibližně 25 % nižší než při provozu na benzin. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze.

Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW, spotřeba činí 3,4 − 3,6 kg CNG. Spotřeba v benzinovém režimu činí 5,4 l/100 km. Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. Dojezd činí až 523 km.

V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 278 km. Škoda Octavia G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží více než 800 km.

Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi. Charakteristickým znakem modelu s pohonem na zemní plyn jsou plaketa G-TEC na pátých dveřích a Virtuální Kokpit upravený pro verzi G-TEC.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ten manual je desnej mor. Evropa je tim uplne nemocna.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no víš co komu by se chtělo každých 30t.km vypláznout 7 táců žejo ;))

https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/skoda.html

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Koukám, že Škoda už je prémiovka... teda dle ceny za servis AT. Ono by to chtělo info od Škodovky, těch 30 tisíc je, podle mě, blbost.

Stačí každých 60 tisíc a automat vydrží "na věky", jedna výměna oleje ve Volvu mě stála nějakých 6500 KČ, každých 60 tisíc a převodovka šlapala i ve 250 tisících jako nová :-)

Na Lexusu dělají výměnu oleje v eCVT po 30 tisíc, ale to jenom litr a půl a stojí to asi 1000 + půlhodinka práce, takže pohoda.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

je těch 30 tisíc komerční blbost samozřejmě, nevím teda přesně jak u novejch automatů ale starší rv2000+ vyžadovali oficijálně po 80tkm což bylo komerčně schválně pozdě to aby vám pak při 150tkm chcípla a draze z lidí tahali prachy za novou, takže prakticky po 60tkm a 180tkm by měla fpoho vydržet dle zatížení. Každopádně pokud se neudělala výměna voleje po 60 a udělala se po 120 tak zaručeně do 200 kaput ;) To potom bylo lepší nedělat výměnu vůbec a vydržela dle doživotí +200.000 ;) jj všechno to je vo prachách a jak napálit vodrbat blbce ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Lidi, co tomu rozumí, ti třeba řeknou, že v klasickém HDM automatu by se měl měnit olej po 60t. A to bez ohledu na to, co říká výrobce. Protože výrobce právě častokrát výměnu oleje nepředepisuje vůbec. Ono totiž pak lépe vyjdou náklady a TCO pro firmu. Ta se toho stejně po pár letech zbaví, to auto bude mít max. 150-200 tisíc a to by bez údržby měl vydržet každý automat. A co je dál, nikoho nezajímá, protože záruka už není, že jo?

Volvo taky nepředepisovalo výměnu oleje v AT, ale našel jsem si na doporučení slušný servis a tam mi hned řekli, že je to blbost a je potřeba to měnit. Dělal to tak i první majitel a jak jsem zmínil, ta převodovka byla ve 250t jako nová, řadilo to hladce bez cukání a problémů. Cena kolem 6-7 tisíc, co si pamatuji, nic hrozného. Prostě auto údržbu vyžaduje, pokud nechceš, aby se ti rozpadlo.

Si pamatuji, jak jsem jednou nafasoval firemní Passat s automatem, je to tak 10 let. Měl něco kolem 180t a převodovka byla na odpis, při zpomalování a podřazování to mlátilo celým autem, hrůza- Zřejmě výsledek toho, že ten automat dle VW nepotřebuje výměnu oleje :-)

A ano, máš pravdu v tom, že pokud se výměna neudělá po 60, tak pak ve 120 je to skoro zbytečné, převodovka je už načatá, to je pak lepší ji dorazit a pak vyměnit, repasovat za 50-70 tisíc.

---

Lexus GS 450h Premium

Přesně tak, servisní intervaly jsou nastaveny tak, aby to bylo super pro fleety na prvních pár let. Aby nedošlo ke snížení životnosti motoru, tak pořád platí to samé - motorový olej max 15 tis km nebo +- rok (záleží na počtu studených startů) a převodový olej je max 60 tis km - že někdo píše, že je to náplň celoživotní? ano je, akorát je životnost zkrácená.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Podle mě u auta od novoty je nejdůležitější výměna náplní po prvních 2 tis km.
Ale to automobilky neřeknou, protože by se to nehodilo firemním zákazníkům v excelovských tabulkách nákladů.

Potom dál samozřejmě jak píšete.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Naplni jako vsech? Ja menim jen motorovy olej teda.... a i u toho je benefit spise "dobry pocit"

Tak samozřejmě, že to tak je - a když jsem ten požadavek dal u služebáku divil by jste se, jak se servis tvářil..a to samé, když chci co rok měnit olej...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No vidite v USA a Japonsku s tim problem neni a nevim o tom ze by automaticke prevodovky odchazely kazdych 30000. Ale kdyz vas bavi kvedlat tyckou, tak si to doprejte.

Tzv. radici paka a prevodovka neni nic nez z nouze ctnost ktera napravuje nectnosti spalovaciho motoru, na kterou jsme si proste zvykli. Kdyby auta nikdy nemela manualni prevodovku a ted by za vama nekdo prisel a nabizel by vam novy auto ktery ma novou super vychytavku, ktera je cool. A ta spociva v tom ze musite, az bude motor moc hulakat, nejdriv zmacknout pedal, pak zakvedlat pakou z dane polohy do jine dane polohy, zase pustit pedal a kdyz to neudelate poradne tak buz spocitate zuby nebo chcipne motor, atd atd, poslal byste ho do blazince. A plnym pravem.

Obrázek uživatele Marek_

Je to tak... teď jsem to počítal tak zhruba z hlavy a mám najeto asi 750 tisíc na manuálu a na "stará kolena" jsem zakoupil automat na vyzkoušení a už jezdím jenom s automatem, posledních 150 tisíc. A vím, že manuál už nechci :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mate pravdu. Kdyz jsem presednul po 2 letech z EV do prachsprosteho Golfu TDI a zaradil jednicku bez seslapnute spojky, tak jsem si uvedomil, co to je za krap. Nastesti jsem to nemusel dlouho pouzivat. Jen jsem to auto preparkoval. Ale zuby byly potom pekne ciste. Takove vycisteni zubu prevodovka zrejme nikdy nezazila.

:-) Jojo. Spalovak. Bohuzel ja porad mam napul spalovaka. Nastesti je to plugin ale proti klasickymu spalovaku to ma jednu vec ktera je horsi. To kdyz dojde baterie a zapne se spalovak, tak pokud jedete si toho treba ani nevsimnete ale pokud hned na to treba zastavite na cervenou, motor nebezi na volnobeh ale aby se co nejrychleji zahral, ma vyssi otacky. Takze je slyset a vibruje. Vetsinou pri tom dobiji baterku aby se to vyuzilo. Vypne se jak to jde. V lete ani ne za minutu, v zime az za par. Nevadi mi to ale musim objektivne priznat ze tohle v klasickym spalovaku nezazijete.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nebaví ale ty prachy sou odstrašující. nevím jak šádepřevod ale starší automaty bez servisu definitivně chcípali mezi 150 až 200t.km a nová je pak za 50 až 100t.czk ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Tak samozrejme ten financni argument uznavam. To mate pravdu. Treba v Japonsku je to tak ze nektery manualy naopak stojeji vic. Pokud je vubec delaj. Takze si proste musite koupit automat. Prius CVT to vymakal nejlip, tam se nic neprehazuje a tudiz je to "temer" nesmrtelny.

Obrázek uživatele honza.t

ŠKODA OCTAVIA 4 - 2020 - prvé dojmy - GARAZ.TV - Rasťo Chvála
https://www.youtube.com/watch?v=DyBt3Q1fGMI

Mě by to vycházelo baterie 13 kWh, z toho využitelných 80%, tj 10.4 kWh, takže přepočtem 55 km vychází spotřeba 18,9 kWh na 100 km, což je reálné na pomalou jízdu.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jak že Šádku vidí Honza Koubek soudluzi ;)

https://www.garaz.cz/clanek/vlog-139-nova-octavia-a-co-se-deje-s-vlogem-21002907

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

dají se vyměnit ty přiblblý interiérový led za klasickou žárovku??

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Skoro bych řekl, že nabíjecí zásuvka není v nárazníku ale v blatníku!
A docela mě překvapuje, že škoda nedokáže sjednotit nabíjecí zásuvky na svých modelech - každý model ji má jinde-proč?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

já myslím že se perou uvnitř šáde_ylky mezi sebou. jedni bojují furt za popelnice a druhá strana ti mladší pokrokovější chtějí dědky vypakovat a tak si házejí klacky pod nohy ;) tovíš přetahovaná vo 100klacky měsíčně... ;)

http://www.hybrid.cz/nova-skoda-octavia-4-generace-poprve-ve-verzi-plug-hybrid-ujede-az-55-km-na-elektrinu#comment-225417

má někdo tušení co je to za inteligenci ty ofuky šautrpáky ve středu palubovky???

Nová Škoda Octavia. Co vše nabídne?
https://www.youtube.com/watch?v=JKKgpITWq8U

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Hele Šáde Octavia G-TEC na CNG zemní plyn z ruska je stále fosilní autopopelnicí vypouštějící Emise CO₂ ano, ale krom toho 1,5 TSI 96 kW má pod pldelí 200 BARový tlakový bomby plný výbušnýho METANU je potřeba podotknout soudluzi ;) Jsou umístěny v podlaze pod sedačkami na kterých se sedí a instalují i dětský sedačky... :)))

https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng/

ANKETA : KDO chce dobrovolně sedět i když nemusí na 200 BAR šádebombě metanu ať zvedne ruku :)))))))))))))))))))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Takže podle zveřejněných údajů to žere na elektriku přes 23 kWh / 100 km? Proč? Kam ten koncern ty kilowatthodiny furt dává?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

A nebude uvedenych 13 kWh celkova a ne vyuzitelna kapacita? U plugin hybridu bych ocekaval vetsi ochranu baterie jak u BEV jak shora tak zespodu.

Toť otázka. Rezervovaná kapacita u plugin hybridu zase z mého pohledu není tak důležitá jako u BEV, protože ten plugin si podle potřeby sám nastartuje, kdežto BEV se sám nenabije, když se mu zrovna zachce. Tak dobrá, věřme tomu, že by to tak mohlo být. Pak bych čekal, že tak velké auto bude mít spotřebu někde kolem 15 kWh / 100 km, což je 8.25 kWh potřebných pro 55 km jízdy. To by se pak z akumulátoru využilo 63 %. To není úplně moc.
Taky je otázka, jak moc je účinné připojovat elektromotor pomocí spojky. Ono přece jen i tahle monstrozita si nějakou energii vezme.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Tech 15 je trochu malo - plugin je mene efektivni nez ciste elektro a spotreba 15 je tak tak na dobre udelany cisty elektromobil.... pluginy vzdycky zerou vice ....

U hybridu i plugin hybridu ta baterka absolvuje mnohem více cyklů. Proto rozhodně nemůže cyklovat 0-100%. To by se často nedožila ani dvouleté záruky. Pokud to bude cyklovat např. 20-80% tak to vydrží výrazně více a dává to tedy smysl.

Obrázek uživatele Ivo Pavera

Pánové, radost z toho nemám... Už teď se kolikrát neumím dostat ke stanici přes hodiny nabíjející PHV, nebo jen parkující. Vždyť je to přeci zadarmo... Často i na 50 kW DC...

---

VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh

no bohuzel, kdys jsem tohle psal vedeni Lidlu a Kauflandu, tak ani neodpovedeli, je jim sumak jak to je, hlavne ze maji PR do letacku , pritom ta dvojice 50kW pro parkoviste stala mnohanasobne vic nez kdyby ke kazdemu parkovacimu mistu na jejich parkovistich nechali udelat pomale nabijeni od 3-22kW prave pro PHEV ci elektromobili s dostatecnou palubni nabijeckou

navic vedej ze te elektriny ty 2 stojany na parkoviste vlastne neznamenaj nic co se spotreby tyce, a jsou vesmes asi i radi kdys tam zaparkuji spalovaky a blokuji to elektromobilistum, proste PR je mocnejsi nez rozum

Plug-in hybrid neni zadny zazrak. Ale pro nektere neverici Tomase je to asi jedina moznost je presvedcit o vyhodach elektromobility. Protoze casto plati, ze jizda na elektrinu je nakazova. Jednou zkusis a uz nechces nic jineho. Nekdy je cesta oklikou ta jedina mozna. Nekdo to pochopi hned a jini mozna nikdy. Takovy je zivot.

Presne tak. Ja koupil PHV za babku jako kompromis a jsem i dnes velice mile prekvapen. Zadna range anxiety, 50% vsech km v ciste EV modu, dobijeni v horach pri dlouhych sjezdech (narozdil od obycejneho hybridu). Proste veci ktery jsem neocekaval.

Obrázek uživatele Marek_

Můj hybrid taky dobíjí při sjezdu z kopce. A to není plug-in, ale obyčejný hybrid.

---

Lexus GS 450h Premium

To samozrejme ano ale ja jednou nabil takhle behem dlouhyho sjezdu 20km.

Obrázek uživatele Marek_

No jasně, protože plug-in má větší baterku, tak pak na ni ujede víc.
Klasický hybrid dobije jen tu pidibaterku a ujjede na ni pár km. Ale podstatné je, že nabíjí oba, jak klasický hybrid, tak plug-in. jinak by to nedávalo přeci smysl, ne? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Ja nikde nepsal ze normalni hybrid nedobiji. :-)

Obrázek uživatele Marek_

Tak to jsem asi špatně pochopil... OK.

"dobijeni v horach pri dlouhych sjezdech (narozdil od obycejneho hybridu)"

---

Lexus GS 450h Premium

No priznavam, ze jsem to nenapsal uplne jasne. Fakt je ze sem to napsal docela blbe.
Myslel jsem tim jen to ze hybrid nedokaze dobit tolik.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo...

Ale on by ten hybrid v pohodě dokázal dobít tolik co plug-in a klidně i rychleji, pokud by do klasického hybridu dávali větší baterku.

To, kolik nabije, záleží od velikosti baterky a to, jak rychle nabije, záleží od výkonu elektromotoru. Smůla je, že do klasického hybridu se dávají jenom ty malé baterky :-) Na druhou stranu... o hodně větší baterka (jako u plug-in) by asi neměla moc smysl, hlavní devíza plug-in hybridu není v možnostech nabíjení jízdou z kopce (rekuperace), ale možnost nabíjení za levno doma ze zásuvky..

---

Lexus GS 450h Premium

Tak to naprosto souhlasim. Vetsi baterka by akorat zbytecne hybrid zdrazila a pokud nebydlite ve velehorach tak by ani nemela smysl. Ja to taky od myho auta neocekaval. Bylo te jen takovy dalsi mily prekvapeni kdyz jsem si uvedomil ze muzu sjizdet kilometry dlouhy kopec a porad brzdim elektromotorem a jeste dobijim. Ale musim mit misto v baterii. A jeste se zda ze ta vetsi baterie pomaha spotrebe i v jen ciste hybridnim modu. Potvrdili mi to i jini uzivatele tady. Nejspis to bude tim ze muzu diky vetsi baterii rekuperovat vetsim vykonem a o to pak zeru min benzinu. Kdyz jedu nekam i nekolik set km a po ceste nenabijim, tak mam spotrebu 3.5l/100km. Porad tomu nemuzu uverit ale je to tak. (Musim ale dodat ze v Japonsku se vetsinou smi na dalnici max 100 takze i pri GPS treba 105 to samozrejme zere min nez v CR pri 130-ti ) :-)

Nedávno jsem jel s novou Corollou 1,8 hybrid cca 200km mimo dálnice se spotřebou 4,2 l/100km. Ta Corolla měla v té chvíli najeto pod 500km, takže zcela nezajetý motor. Když vezmu v úvahu lepší aerodynamiku Priusu a rychlostní limity v Japonsku (strávil jsem tam 1,5 roku), tak mě spotřeba 3,5 l/100km nepřijde tak nereálná.

Pro představu když jsem s tou Corollou jel po rovině kolem Labe 90km/h, tak motor točil jen cca 1200-1400ot/min s okamžitou spotřebou kolem 2 l/100km.

Okamzita spotreba je u hybridu v nizkych rychloctech nezajimava, protoze silne osciluje okolo realne - obvykle chvili elektromotor pomaha benzinu, chvili nabiji. Chce to alespon prumernou za 5km nebo 5 minut jako minimum.

Jinak Prius PHV umi jezdit padesatkou po rovine za rovne 3 litry (prumerne :) na letnich pneu, realne se po okreskach da jezdit na letnich za 3,5-4,0.

U Oktavie to bude asi horsi, vzhledem ke slozitosti pohonu. Uz ten rozdil v elektrickem dojezdu je nelichotivy - Prius PHV ma deklarovany el. dojezd 50 km s 8,8 kWh baterkou (cca 6,6 kWh vyuzitelnych, pokud se spravne pamatuju). Octavia ma deklarovany dojezd 55km s 13kWh baterii. Uznavam, ze je vykonnejsi a rychlejsi, ale i tak je ten rozdil v efektivite pohonu celkem vyrazny.

Z Děčína do Ústí je to asi 16 km po rovině kde lze trvale jet 90km/h. Baterka se při té ustálené rychlosti nedobíjela, všechen ten výkon při 1200-1400 otáček šel dle monitoru na kola. Takže tady ta okamžitá spotřeba byla neměnná po víc než 10 km. Po pozjetí na určenou rychlost už byl požadovaný výkon konstantní a až před Ústím je kopeček co stojí za řeč.

Jinak tento týden jsem ujel v 8 večer po městě přes 10 km za 3,1 l/100. Měl jsem tempomat na 50km/h a na semaforu jsem stál jen asi 2x za tu cestu a ještě jsem vyjížděl s ohřátým motorem.

Ono za ideálních podmínek umí i obyčejný hybrid brát opravdu málo.

Ja vim, mam dva :) Jenom jsem nevedel, ze je nova Corolla az takhle dobra. Jel jsem o vikendu kousek s tim dvoulitrovym hybridem, ale tam jsem zkousel hlavne zrychleni - velmi slusne :)

Tak motor v té Corolle je indentický s tím v Priusu. V té nové je nová generace, která bude zas trochu lepší a úspornější. Aerodynamika je u Corolly určitě horší, ale rychlostech kolem 50 km/h to asi nebude mít ještě takový vliv.

Ten dvoulitrový hybrid jsem zvažoval ale nakonec mě od něj odradily dvě věci.
1) Filtr pevných částic (1,8 ho nemá).
2) Ten dvoulitr bere ve všech jízdních režimech o cca 1-1,5 l/100km více. To v mých očích trochu kazí to kouzlo hybridu.

Souhlas. Podle cloveka, ktery si ten dvoulitr koupil, je ta 1,8 i prijemnejsi ve meste a okoli. Ten dvoulitr je pry zase vyrazne lepsi na rychle jizdy.

Díky za zajímavou informaci.

Tak je dost těžké mít range anxiety, když vezu v autě spalovací motor a zásobu benzínu na mnoho set km. To je pak dojezd na baterku nedůležitý údaj.

Souhlas. Proto (a taky kvuli cene) jsem to koupil.

Obrázek uživatele janvejbor

Neutrousili info, jak toto PHEV bude fungovat? Bude to při nabité baterii plně elektrické, anebo si to při vyšších výkonových požadavích bude pomáhat motorem? Ten benzín tam funguje jako generátor, tedy á lá Opel Ampera? Anebo je to souběh á lá Prius PHEV nebo Oulnader PHEV? Díky, HV

---

Dříve:
Toyota Prius 2005
Toyota Prius Plus 2012
Opel Ampera 2011 PHEV

Nyní:
Tesla Model 3 Long Reange (Q3/2020)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Určitě jde o Full Hybrid, tedy souběh. Do určité rychlost bude nejspíš možné jet čistě na elektřinu, konkrétní hodnotu ale zatím neznáme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj je to skvělá autopopelnice, výkvět technologije 21. století !! hele voni si to zaslouží!! fakt to jinak nejde! musíme být s nimi solidární!! když musí brát MĚSÍČNĚ ;)

1) 50.000 votrok 3 směny noční furt na nohou ve 40cíti lazar
2) +80.000 mistr
3) +100.000 technický dozor
4) +150.000 zástupce montáže
5) +200.000 vedoucí montáže
6) +250.000 konstrukce a inženýři
7) +300.000 nízký papalášstvo
8) +500.000 střední papapážstvo
9) +800.000 šéfovi flezdoprdelkové
10) 1.500.000 malej šéf ;)
11) +36.000.000 velkej šéf :))))))))))))))))

https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost

https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

njn je to těžká dřina soudluzi zaslouží si to aby jejich děti nestrádali hladem ;))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

https://prace.kurzy.cz/skoda-auto-as-00177041-firma/ tady jsou, jak to vypadá v nabídkách práce do ŠA

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

CO OD NÁS ZÍSKÁTE?
Náborový příspěvek 12 000 Kč
Mzdu po 3 měsících až 35 000 Kč
Průměrný roční bonus vyšší než 110 000 Kč
Dotované ubytování za 1 500 Kč měsíčně
Výhodný pronájem nebo nákup vozu
Bezúročnou zápůjčku na bydlení až 400 000 Kč
Příspěvek na penzijní spoření 1 100 Kč měsíčně
Dotované stravování
5 týdnů dovolené
Extra výhodný tarif pro volání a data nejen pro Vás, ale i pro Vaši rodinu
Příspěvek na rekreaci a možnost využití firemních rekreačních zařízení
Preventivní zdravotní programy, rehabilitace, očkování, lázně
Důkladné proškolení při nástupu do zaměstnání a potřebná rekvalifikace
Možnost vzdělávání a kariérního růstu
A mnoho dalších výhod

https://ws.skoda-auto.com/sap/bc/ui5_ui5/sap/zpe_frc_search/index.html

počítej :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Aha a ty máš problém s odměnami a firemními bonusy? roční bonus 110 000 Kč je přece 13 a 14 plat- to má taky kde kdo

řada firem dává i příspěvek na dojíždění - to ti taky vadí?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

cože? jesi já mám problém s těmi přemrštěnýma odměnami a firemními bonusy? to asi tak půl republiky a není to žádná novinka. a bude hůř jak ceny zboží a služeb bude růst v důsledku uvědomování si podnikatelů že je šádevotroky s 50tkou potřeba řádně podojit a ještě hůř až pudou na pracák pro podporu a ještě hůř až po 40cítce budou skuhrat na veřejným zdrav pijištění za nemoci z povolání. A kvůli čemu ten umělý zbyteč průmysl na dluh? megaplatům německýho manenažerstva lifrovanýho do germánije na jejich jachty?? no tak to se čezký montovně určitě vyplatí to poznáš při příští pořádný krizovce protože ta už se mírnit dalším megadluhem jako ta poslední rozhodně nebude :)))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Kdyby jsi se líp učil a byl cílevědomej, tak místo psaní pseudočeštinou ptákovin tady už si taky ten manažer se stovečkou mohl být - možná je to pro tebe novinka, ale ŠA není jediná, kde se takový platy berou, akorát se o tom víc mluví ve spojitosti s ŠA...ale to víš chce to dělat ve firmě, kde jsi finalista produktu a firma má přidanou hodnotu produktu v rukách

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tak povídej přeháněj kerej z nich to byl? máš taky takovou?? :)))

http://www.autoforum.cz/fascinace/nekdo-si-nechal-postavit-superjachtu-snu-kolo-se-vsim-na-palube-si-podle-toho-i-rika

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Franto představ si to, mám. Mám vše, co jsem si z nemovitých i movitých statků v životě přál a vysnil a jediné co z tohohle pohledu musím vyřešit je dostatek volného času, abych si to mohl patřičně užívat...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

samozřejmě že nemáš ftáku a jenom kecáš. je to psycho ano ale tak to je smiř se s tím a jinak platí co jsem řekl ;) lepší? :))

"Nadšení pro letité Subaru chápu, sám mám podobnou letitou srdcovku jako soukromé auto a budu s ním jezdit dokud z něj nebude veterán, nebo dokud nás emise nerozdělí (a pak bude čekat na veteránství v garáži)"

http://www.hybrid.cz/nova-skoda-octavia-se-predstavi-uz-dnes-sledujte-primy-prenos#comment-225373

takže seš prakticky srdcem i duší ropák jo??

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Já vím Franto, úspěch druhých přes srdce nepřeneseš.
A pro tvoji informaci máme svobodu vyznání, takže co se mi líbí, nebo nelíbí je čistě moje soukromá věc a tobě je do toho kulový.. a jestli si nechávám svoje starý benzínový auto, je moje právo ho vlastnit a dělat si s ním, co chci, pokud neporušuji zákony.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ropáctví neukecáš ftáku nebos tím chtěl říct něco víc voduševnělýho? :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

joo to vížejo, šáde je proslulá přepal platy, proto se jim taky každej druhej zaprodává ;) a dostává samozřejmě káru zapolovic, kdežto ty jim ty platy jen sponzoruješ ;))

PS: hele co bude ta pakáž dělat až přijde pořádná krizovka a mladý budou jezdit koloběžkou, střešní tašky? to asi moc neponese coo :)))

https://vtm.zive.cz/clanky/elonovinky-solarcity-ma-novy-typ-solarnich-tasek-instalace-je-levnejsi-nez-normalni-krytina-a-panely/sc-870-a-201172/default.aspx

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Taky myslím, že to je v pohodě. Potřebují lidi, tak jim musí slušně zaplatit, když teda máme tu nízkou nezaměstnanost. Já myslím, že je to v pořádku, i dělník u pásu může mít důstojnou mzdu, ne? A to ještě za civilizovaným světem zaostáváme, rezervy tu jsou :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kdo tady mluví vo 50tce dělníku ty pako, problém jsou manenažerský statisíce lifrovaný na export z čezký díry ven

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Sám si pako :-) Psal si o platu 35000 a to bude, předpokládám, dělnický plat.

Bože, to je jak s Tatarem :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

achjo dělníci berou všeho všudy celoročně děleno 12 měsíčně cca 50tku

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

No však jo, to odpovídá, mluvíme o denících, 35 a s bonusy cca. 50, alespoň ty si s tím začal. A pak najednou manažeři...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

:)))) kurzytyvole cézet :))) tam chodím leda na cenu stříbra jesi pude nahoru ;) No podivej se, nejpřesnější je když si to ověří člověk osobně přímo u zdroje ;)

https://ws.skoda-auto.com/sap/bc/ui5_ui5/sap/ZPE_FRC_SEARCH/index.html

vonooo mysli trochu, když by do médijí pustili kolik mají skutečně na vejplatnicích * 12 měsíčně se vším všudy, tak polovina národa je těžce nasrrr a ta druhá zfleku zvedne marže :)))))

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prelomovy-rok-2020-babisova-vlada-poprve-zacne-utahovat-danove-srouby-82558

PS: ALE SAMOZŘEJMĚ JE TO VAŠE VĚC že jim tak půl mega z každý přepal popelnice vysponzorujete jejich sladkej život, doživotní pojištění, přepychový dovolený a honosný baráky jen stím výučákem....samozřejmě všechno na veřejný dluh státu ;)))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

nějací otroci musí na naše páníčky Němce vydělávat :)

Nemec nebo Slovak ci Kellner. Neni to jedno? :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no není, 250.000 měsíčně za kancelářskou "otročinu" krát 12 ročně krát x.000 kusu toho "x" tam nad linkou je ranec :)) aby si mohlo prase žít fžitě musí existovat spousta chudých co mu to zaplatí samozřejmě jak jinak než na dluh ;) ...to je zákon kapitalistickýho €jrosocializmu :))))

https://www.google.cz/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&met_y=gd_pc_gdp&hl=cs&dl=cs

No a proč mít standartní plat když blázni tu přepal popelnici koupí i když na to vodrbou ty pod sebou.... taková menší pyramidka, myslíš že může růst donebe?? :)))))))))))))))))))))))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Odkud máš ty cifry?

A i kdyby to tak bylo, je to soukromá firma. Nejde o to, jestli si zaslouží nebo ne, jde o to, kolik si "vystávkují" a kolik jim firma dá. Ve VW Bratislava brali svého času víve než v MB, nevím jak je to dnes.

Je to jejich věc, pokud mají zisk a mohou si to dovolit...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Jde o to jestli si zaslouží nebo ne. NEjde o to, kolik si votroci "vystávkují" to je ta nejmenší výplatní položka a za to zničený zdraví je to ještě málo ;) Kolik dá firma manežerstvu je věc jiná, o tolik víc totiž bude stát popelnice ničící na ulici lidský draví a o tolik víc bude důvodů nestavět elektromobily protože tolik nesypou ;) A o tolik víc se z lidí musí vyždímat a ti to budou muset ždímat u svých zaměstnavatelů a ti to budou ždímat u dodavatelů.... takhle to jede až po ty chudý kerých je většina. A samozřejmě NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je podojit stát, jen co přijde krize, jsou přeci nezaměstnaný a nemají :))))))))))))))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Ne, opravdu (asi) nikdo nevydělává podle toho, kolik si zaslouží, kdes to viděl, Františku? :-) Člověk obvykle vydělává podle toho, kolik mu je zaměstnavatel ochoten dát a v MB ještě podle toho, kolik si vtřvou odbory s Povšíkem. A takový dělník v DE vydělá ještě víc, takže rezervu ješta mají i v Boleslavi. I když... moc už asi ne, protože jinak to Němec zabalí a postaví fabriku někde v Bulharsku :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kde že jsem to viděl ?? čoveče a zkerýho prctu sis to ty vycucal? :))) Na germána co si postaví fabriku někde fbulharsku každý srrr, jde o to komu se zaprodáš tak další diktatůra zatočí s veškerým co se tě týká, tos ještě neviděl?? :)))))))))))))) Ale klidně se můžeš postavit na stupínek do školy k výuce čežtiny to abys viděl co je to práce :) Nebo si snad myslíš že učení čeži zrají na poli?? Névole zkus zajít do nemocnice nechat vobvázat si tvoji chorou hlavu, voni ti to tam vysvětlí :))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

S tebou je fakt těžká debata, Františku... tvoje vyjádřování je na úrovni dítětě ve věku 5 let, nebo spíš na úrovni retardovaného šimpanze :-)

Psal jsem, že asi nikdo nevydělává tolik, kolik by si zasloužil. Lidi vydělávají dle toho, kolik si vyřvou a kolik jim zaměstnavatel je ochoten dát. Takto to normálně funguje, tak nevím, co na tom nechápeš.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to máš rech mArečku... tvoje vyjádřování je na úrovni hybridovaný gorily s kudlankou :-) Psal jsem, že Lidi vydělávají dle toho jak moc se zaprodají a podle toho se bude odvíjet válečná budoucnost. Tak co na tom stále nechápeš? se svým iqpodsto by ti to už na popátý mělo být jasný. Chápu že tvá míra ropné zaprodanosti je o něco vyšší než kdejakýho čezkýho póvlu ale i tak by tě ještě neměli opakuji neměli zavírat doklece :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Koukám, že ty si pomalu můžeš podat ruce s dalším podobným groteskním kašparem tady na hybridu, s jenjou :-) Akorát, že ty jeho paranoje se věčšinou dají i číst, i když jsou to sračky, ale ty tvoje se většinou nedají vůbec číst a dešifrovat.

Ale možná bude chyba ve mě, ještě jsem intelektuálně nedorostl na tvou úroveň vyjádřování :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

správně! ano dešifrovat :) to je to oč tu běží, zatěžuju vám mozečky abyste z těch popelnic nezmagořili, se podívej k rejžáků kam to tam dopracovali :)) Ale jenju sem netahej, to je jiná liga přeci :)))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 278 km???

Jako že to žere 3.2 litru na sto? :D To trošku odporuje tomu co je psáno výš.
A moje zkušenost s autem na LPG. 9l benzínu je strašně málo. Auto hlavně v zimně jede na benzín docela dlouho (pokud je přepínání stejné jako na LPG) a studené žere.
Fakt by mě nebavilo při každém tankování plynu ještě rovnou zajíždět pro benzín. 20L nádrž by tomu slušela víc.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

U CNG je to trochu jinak než u LPG. Start je až do nějakých -5 stupňů na CNG. Benzin přichází na řadu jen když je prázdná nádrž nebo po natankování CNG (pokud CNG nádrž nebyla prázdná) na 2 km jízdy. Benzin tankuju jednou za rok, naposled v červnu.

Ten dojezd na benzin ale trochu přestřelili, to je pravda.

Díky za odpověď. Zase jsem o něco chytřejší. :)

---

30 tis km elektricky od roku 2018


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?