Nová Kia Sorento také jako hybrid a plug-in hybrid

redakce - 03 Duben 2020

Nová Kia Sorento přichází s nižší spotřebou paliva, nižšími emisemi a vyšším výkonem než předchůdci. Poprvé bude k dispozici také jako hybrid a plug-in hybrid.Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejvšestrannějších a nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu.

Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu.
foto: Kia

Nové Sorento je postaveno na nové třetí generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV, která díky promyšlenému obestavění prostoru zprostředkuje velkorysý prostor cestujícím i jejich zavazadlům. Výsledkem je jeden z nejvšestrannějších a nejprostornějších vozů v této třídě.

Nová platforma staví na kompaktní konstrukci motorového prostoru a kratším předním i zadním převisu karoserie při prodloužení rozvoru o 35 mm ve prospěch místa v kabině mezi nápravami.

Nový model tak získal stylovou podobu s větším důrazem na klesající křivku karoserie směrem k zádi; díky konstrukci a uspořádání nové platformy dále Sorento poprvé umožňuje zástavbu elektrifikovaných ústrojí.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Bateriový modul hybridního Sorenta je umístěn pod podlahou kabiny. SUV tak nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a současně jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – v závislosti na specifikaci až 821 litrů (v případě 7místné verze), resp. 910 litrů (5 míst).

To znamená pohodlné cestování pětice cestujících společně s velkým množstvím zavazadel. V případě plně obsazeného 7místného provedení se oproti předchůdci podařilo zvětšit zavazadelník o 32 % na 187 litrů (podle VDA, naftový pohon; resp. 179 litrů u provedení Hybrid).

Ovládací prvky na boční stěně kufru umožňují dotykem tlačítka na dálku sklopit opěradla druhé řady sedadel. Z pohledu cestujících je nová platforma přínosem díky větší nabídce místa ve všech řadách, přičemž kabina nabízí oproti mnoha konkurentům více prostoru pro hlavu, nohy i ramena.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Konkrétně pak nová platforma přináší výrazně větší prostor pro nohy cestujících v první i druhé řadě sedadel, stejně tak jako více místa pro hlavy pasažérů ve třetí řadě.

Sorento je tradiční volbou zákazníků oceňujících praktickou využitelnost třetí řady sedadel; zadním cestujícím pak nový model usnadňuje život ještě vyšší měrou. Díky delšímu rozvoru platformy lze nyní sedadla druhé řady posunout o dalších 45 mm směrem vpřed, a tak rozšířit místo pro nastupování do třetí řady při současném zvětšení místa pro chodidla a nohy.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Na vnitřní straně C-sloupku vozidla se také nově objevilo madlo pro snazší nastupování cestujících do třetí řady. Tito pasažéři po usednutí ocení i skutečnost, že loketní opěrka byla prodloužena o 100 mm pro lepší oporu rukou a nově zahrnuje i držák na nápoje a přihrádku na chytrý telefon.

Nejnovější SUV značky Kia bude k dispozici s hybridním pohonem – vůbec poprvé v rámci řady Sorento – a zákazníci budou časem moci volit mezi hybridním nebo plug-in hybridním provedením.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Sorento Hybrid pohání nové elektrifikované ústrojí ‚Smartstream‘, které kombinuje jednotku 1,6 litru T-GDI (přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) s lithium-ion polymerovou baterií o kapacitě 1,49 kWh a elektromotorem o výkonu 44,2 kW. Díky chytře řešené zástavbě do nové platformy Sorenta bylo možné bateriový modul uložit pod podlahu v místě pod předním spolujezdcem, s naprosto minimálním dopadem na prostornost kabiny nebo zavazadelníku.

Elektrifikované ústrojí o výkonu 170 kW a točivém momentu 350 Nm přináší nízké emise CO2 v kombinaci s velmi dobrými jízdními schopnostmi. Nový spalovací motor 1,6 litru T-GDI využívá novou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD) automobilky Kia, která reguluje dobu otevírání ventilů v souladu s jízdními podmínkami (namísto pevných časových intervalů). Uvedená technologie za nízkých až středních otáček motoru zvyšuje výkon a současně snižuje spotřebu paliva.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Hnací síla se předává prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky a elektrického zařízení zabudovaného v převodovce, což dovoluje souběžný přenos celého výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou kapacitou baterie za vysokých rychlostí.

Sorento Hybrid se na vybraných evropských trzích začne nabízet ihned po uvedení modelu; na ostatních trzích se v nabídce objeví později ještě během roku 2020. Nové Sorento bude koncem roku 2020 k dispozici i v provedení Plug-in Hybrid.

Evropští zákazníci si mohou Sorento objednávat i s novým naftovým čtyřválcem 2,2 litru ‚Smartstream‘ s maximálním výkonem 202 koní a točivým momentem 440 Nm. Nový spalovací motor nově používá hliníkový blok namísto bloku ze železné litiny, používaného předchůdcem, a je tak o 19,5 kg lehčí než v případě Sorenta třetí generace jehož hmotnost činila 38,2 kg.

Kia Sorento

Kia Sorento
foto: Kia

Kromě toho je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (8DCT) s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. Ústrojí 8DCT, navržené s cílem dosáhnout stejně hladkého řazení jako klasický automat, v porovnání s běžnou osmistupňovou převodovkou snižuje spotřebu paliva (v závislosti na použití).

Údaje o spotřebě paliva a emisích nových pohonů pro Sorento budou oznámeny s tím, jak se bude blížit plánované datum zahájení evropských prodejů během roku 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Líbí se mi, když se pochlubí, že "Díky chytře řešené zástavbě do nové platformy Sorenta bylo možné bateriový modul uložit pod podlahu v místě pod předním spolujezdcem, s naprosto minimálním dopadem na prostornost kabiny nebo zavazadelníku." Já bych necelé 2 kWh baterii uložil klidně i místo nádržky ostřikovače, ta se přeci v té sedmimístné krávě musí úplně ztratit.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

tak presne takto funguje ticha posta a dezinformace :D

aneb kdys se banda lidi na foru o autech, zacne bavit v diskuzi o epidemii koronaviru, vsichni jsme tu odbornici na viry a vsichni sirime jiste ty nejpresnejsi informace :D hosi fakt super to tu je :D

tak zrovna ted schanim nejakeho specialistu na jadernou energetiku, urcite se tady najde aspon 10 diskutujicich co to maj zmaknuty uplne stejne jako ti co to roky studovali a nasledne se tim roky v praxi zivej, tak kolik tady najdu takovych specialistu?

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Je skoda ze se to takhle zvrhlo. Nemelo by se to sem tahat. Jenze ono to asi nejde po tom jak zase nezodpovedne exhiboval pan Musk.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Koukam ze vam Tesla neda spat. Co Toyota, jeste existuje?

No- ona Toyota může být vážnou konkurencí, stejně jako Čínská BYD. A na čínském trhu by měli spolupracovat tak bych je bral vážně.

Obrázek uživatele Kuk

Co Čech to epidemiolog. Čekal si snad něco jiného? :))
Zrovna se s kámošem proti své vůli na FB dohaduju zda je švédský model přístupu k nákaze lepší než přístup jiných států. Já mu předhodil počet propastný počet úmrtí úmrtí Švédsko vs Norsko či jiné státy i s násobně větší nakažeností. On hned nesmyslně tasil počty sebevražd, oběti násilí, válek a oblíbené chřipajzny, aby mě asi omráčil čísly nebo co. Tak jsem ho srovnal ať si ujasný co vlastně chce řešit. Načež mi v dalším kole předvede hloubkový, několika odstavcový rozbor čelení pandemie od šokové metody žádné ochrany obyvatelsva až po max. izolaci a karanténu. Věru neskutečné kotrmelce.
Jen pro doplnění kámoš si většinu února a března vystačil se zlehčovací rétorikou a lá hepčí, je to jen chřipajzna. A takových bylo spousty, včetně ministra zdravotnictví, lékaře Pirka, lékaře Hřiba či rovnou WHO.

Celkový můj dojem je ten, že kámoš je v panice.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Teď zrovna běžel v TV pořad s nějakým epidemiologem.. Ale nebyl to ten chytrák co chce mít 2 roky zavřené hranice..
A ten jednoznačně řekl, že díky diletantismu na nás čeká časovana bomba s covidem v DD a LDN...
Takže se budeme ještě asi divit...
A to už nezmiňuji, že nějací 2 inteligentní městský policajti ve Frýdku naparili 10t pokutu doktorovi, že si na chvilku sundal roušku... 200m kolem žádný lidi..
Já ostatně už taky viděl důchodce co seděl ve své zahradě za plotem na lavičce a v roušce inhaloval čerstvý vzduch...

Obrázek uživatele Kuk

No pěkný teda. Zrovna jsem se podíval na průběh Španělský chřipky na wiki a je mi z toho mdlo. Mělo to 3 vlny a my se tu nějak podvědomě utěšujem že covid bude mít jen jednu a pak zas bude hej... tak nevim. :(((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Zda se ze se i pan Prymula kloni k promoreni populace. Tezko nechat takhle zasperovanou ekonomiku treba rok.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Proto taky šel od válu, Babiš chce zmasakrovat ekonomiku a nechat zavřené hranize, takže Prymula se mu nehodí. Opatření typu doložka z MV na cestování, nebo povinné nošení roušek v chřipkovém období (něco jako zimní pneu) a podobné krásy nás teprve čekají. Nejhorší smrt není z covidu, ale z vystrašení....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Babis zmasakroval tretine obyvatel mozek. Takove vzhlizeni k vudci mi neco pripomina. Rakusak oblbnul Nemce a Slovak Cechy.

Musime se vyrovnat sousedum. Jinak by se mohlo stat, ze u nas to bude radit dele a oni uz budou fungovat. Pak by zase oni zavreli hranice nam a byla by zde tma.

Obrázek uživatele Kuk

Jednou se tu objevil jeden maník co se vytahoval s tím že pracoval v tepelný elektrárně v Mělníku s tím že tu tý energetice prd rozumím/e. Tak jsem mu dal pár konkrétních dotazů, které mě zajímaly, např. kolik TWh odebíraj rafinérie apod. No a ten odborník už ani necek a zmizel jak pára nad hrncem. Tak nevím co si o tom mám myslet. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kupte si resuscitacni vak pro manualni plicni ventilaci a nebudete ani potrebovat luzko v nemocnici.

Obrázek uživatele Kuk

Jenom magora co bude ten vak 24 hodin non-stop mačkat :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pridejte maly motorek, nejake plastove dily z 3D tiskarny, arduino plus energii a mate funkcni ventilaci.

OFF: Nemá někdo předplatné? Docela by mě nezajímalo, jestli je tam něco smysluplného, nebo další žumpa.
https://auto.ihned.cz/c1-66745700-baterie-zlevnuji-americane-slibuji-rentabilni-elektromobil-pristi-rok-zakaznici-si-ale-na-nizsi-cenu-jeste-par-let-pockaji?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

Odhaduji, ze tam bude poselstvi, at lidi pockaji s koupi EV. Pry za x let to bude levnejsi. Tak radeji kupujte smradochy. Porad stejna strategie dinosauru.

Obrázek uživatele Kuk

To napsal Martin Frei velký bojovník za vodík co ví hovno vo energetice i vo ceně lithia, který mimo jiné do e15 napsal článek že elektromobily nemají budoucnost. :)))
Pokud zmiňuje něco konrétního tak to půjde určitě dohledat na americkejch webech. Pokud tam nic není ani on nesděluje nic zásadního. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vsichni troubove kteri totalne zpackali preventivni opatreni proti pandemii jsou shodou okolnosti tez popiraci klimatickych rizik. Pandemie nejspis vysumi a zase bude klid. Ale az dosahneme neudrzitelnych tepelnych podminek, bude zmena k lepsimu v nedohlednu. Pitomci co ted s pandemii selhali by meli byt urychlene odstraneni, protoze jsou na dobre ceste nas vyhubit.

Vendulí, Ty víš, že Tě nemám rád. Dnes se ale z něčeho musím vyznat. Prostě musím uznat, že před očima nás všech jak tady jsme rosteš den ode dne. Z průměrného zastánce E vehiklů ses vypracoval na úplnou špičku v oboru, co to říkám špičku - Ty jsi špičička v oboru EV, prostě naprostá jednička, No.1., jak se to píše.... Jenže nedosti na tom, tímtež nadliským úsilím a samostudiem ses stal zrovinka tak i českým klimatologem číslo jedna. Ale to, co je v současné situaci nejcennější - díky Tvému talentu vycítit kde společnost bota tlačí - tak tím směrem napřeš síly a výsledek se dostaví. V tuto chvíli už Andy dává Márovi zadání, aby na toho enfant terrible české angažované společnosti už něco konečně našel, našel na Tebe nějakou špínu, protože ohrožuješ jeho oblíbenost u prostého lidu. Andy si nějak poradí, má dlouhé prsty, kdo si ale s Tvou stoupající hvězdou nemůže nijak poradit je nešťastný Prymula. Prý už roztrhal výložky a vztekem rozšlapal hvězdičky, když se ukázalo být nad slunce jasnější, že i na poli epidemiologie ses vypracoval úplně až na vrchol. Prymula chodí štábem, soptí tak, že přes 4 roušky poprskal své pobočníky. Drtí mezi zuby stále "Prymula, Dendula, Prymula, Dendula....". To se ukázalo jako maximálně prozíravé zvolit právě tento nick - Dendula - geniální. Novináři, ty nicky, ty proradné filcky - vždyť oni vůbec nejsou schopni od sebe rozlišit tak stejně znějící jména - Prymula, Dendula a díky tomu už po něm zítra neštěkne ani pes. No možná ještě Miloš jej ze sentimentu vyznamená, pak už ale otěže nad vývojem causy SARS CoV-2 převezmeš plně Ty, Ty Největší a rozhodně si nemyslím, že bys s rozvolněním všech restrikcí čekal do konce dubna... Jen doufám, že Tvé schopnosti a zkušenosti ve všech myslitelných oborech nepřeplatí Amíci a Doník, oni mají taky dlouhé prsty a měšce naplněné petrodolary bezedně.... Tvůj obdivovatel Dlaždič.

V reakci zaspali hlavně sluníčkové klimaalarmistické státy západní Evropy typu Švédsko, Itálie a Španělsko.
Ještě nedávno v Itálii bojovali proti rasismu tím, že se objímali s Číňany. Ve Španělsku měli zase ženský pochod proti sexismu.
Planeta se dá ochladit mnohem účinnějšími nástroji než bojem proti CO2. Třeba tak, že zvýšíme odrazivost Země. Náklady sice nemalé, ale efekt okamžitý.

Trump, Johnson, Klaus, Zeman a spousta dalsich pitomcu se smali jak se nekdo muze leknout rymicky. No a o jejich postojich k CO2 problematice netreba mluvit. Jeden vetsi pitomec nez druhy a ted jeste spoluvinik na rozsahu pandemie.
Lid se chova podle vrchnosti. Kdyz vrchnost tvrdi, ze to bude brnkacka, tak proc by se meli zachovat obracene? Feministky nejsou ve vlade.

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla M3 vs elektrickej Harley :D
https://www.youtube.com/watch?v=Au9LcN8-jIA&feature=emb_title

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF:Nazorny priklad jak se v CR siri desinformace. Pry americane konfiskovali Nemcum v Bankoku respiratory. To ted pisou ceske servery. Situace je ale uplne jina. Nemci si objednali u soukrome firmy respiratory a obchodnik pri vidine vyssiho zisku zasilku jednoduse prodal do USA. Ani Americane ani Nemci nemeli objednavku u vyrobce firmy 3M v Cine. Je to smutna vec, ze staty pouzivaji prekupniky/vekslaky a ti nemaji zabrany a jednoduse prodaji za nejvyssi cenu. Stejne tak dopadlo Ministerstvo zdravotnictvi. A ted pouzivame vekslaka Tvrdika.

Obrázek uživatele Kuk

Kdo dá víc bere. Sitace je zlá a kdo vysype víc na stůl ten bere.
Z BYDu se stal největší výroce a masek. Produkujou 5 milion za den.

https://en.byd.com/news-posts/byd-opens-worlds-largest-face-mask-manufacturing-plant/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-13/buffett-backed-byd-says-it-s-now-the-biggest-maker-of-face-masks

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja si myslim, ze staty ktere projdou ted vysokym stupnem promoreni, ziskaji do budoucna vyhody. Treba CR se ted sluni nizkou mirou nakazy, ale tim budeme mit pristi rok dalsi vlnu nakazy. USA, Italie aj. to budou mit odbyte a nebudou muset opet omezovat chod statu. Takze za rok bude CR izolovany stat a hranice budou uzavrene. Tentokrat ale obracene, budeme predstavovat nebezpeci pro jine staty. Budouci vyhodu sice ted hodne draze zaplati, ale nakonec jim to prospeje.

v celkovych cislech krom umrti to nemame o moc odlisne od USA nebo Italie a Spanelska, ono to vypada drasticky prave jen pro ty umrti, ale oproti USA mame vesmes na obyvatele jen polovinu nakazenych, a ty cisla maj vesmes proto, ze to jsou mista s extremni penetraci lidi, takze nasledne nestiha zdravotnictvi dane krajiny lokalne, je to neco jako by veskera koncentrace nakazenych v CR byla jen v Praze, coz by taky byl problem

aneb zatim se CR nedostala do stavu kdy by lekari museli rozhodovat o tom, koho se pokusit zachranit a koho nechat vlastnimu osudu, tak jako v Italii, mozna i Spanelsku a nebo v NY

Covid19 je v CR pravdepodobne jiz od ledna, kdy se tohle onemocneni jiz zrejme dost sirilo po celem svete a zvlastni pripady zapalu plic a podobne problemy jake dnes hlasi lide s pozitivnim Covid19 byli hlasene z celeho sveta a i z CR, v lednu-unoru bylo take hlaseno neobvikle mnoho pripadu spojonavych s chripkou a hodne vysokymi cisli CRP okolo 30, tedy vesmes to kde se lame virove a bakterialni onemocneni, coz v minulich letech nebyvalo a bud bival prumer CRP okolo 15 a nebo vysoce nad 35, coz je znak bakterialniho onemconeni, i presto se u toho cisla okolo 30 nezaznamenal narust lidi s pravou chripkou, ktera byva okolo 10% penetrace, zarovenje CR populace na coronaviry celkem zvikla, minimalne co se Evropy tyce, tak je CR na spici promorenosti ostatnimi koronaviry, a faktorem tam je i jista bilance, kde ac nam media stale pripominaj ze naduzivame antibiotika prave u virovych onemocneni kde antibiotika skoro nic nezmuzou, tak tady naopak CR vevodi v Evrope a je na opacnem konci, tedy ze na osobu tech antibiotik pouzivame mene nez ostatni staty Evropy, cims muzeme mit vyrane lepsi a nezrounovanou imunitu prave vuci virum, antibiotika jako takova pokud se uzivaji moc tak nejen ze ztraci ucinek proti bakteriim ktere zacinaj bejt proti nim resistentni, ale zaroven si prave nicime imunitni system proti virum

mimochodem, i z lednoveho "Dakaru" se do CR vracelo vice nez 6 Cechu s priznaky ktere dnes prisuzuji lekari vesmes Covid-19, a z celeho toho ansamblu okolo "Dakaru" se oficialne 3 lide vratili predcasne s tak vaznym prubehem, ze byli prez 14 dni prave na umelem dychani v nemocnicich, a lekari nevedeli oc se jedna protoze v tu dobu testovane chripky a baterie jim vysli negativni

Existuji ale jine uvahy, ze umrtnost je vsude stejna a z poctu mrtvych lze odhadnout pocet nakazenych. Stejne tak z vaznych prubehu lze extrapolovat pocet nakazenych. To eliminuje rozdily ve zdravotni peci jednotlivych zemi. Takze promorenost bude znacne rozdilna. S imunitou bych moc neoperoval, protoze kdo se diky imunite ubrani, je take nakazeny a byl by testem odhalen. Proto bude podil nakazenych v CR mensi. Mozna ze hodne lidi nema socialni kontakt. Ale cas ukaze kdo ma lepsi strategii, nebo kdo mel vic stesti nez rozumu a kdo naopak dopadne hodne spatne.

Obrázek uživatele ozana

Třeba už bude očkování...

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Mozna ze bude a lidi budou stat frontu jako na ockovani proti chripce. Nejaky troll zase napise, ze to zpusobuje velky usi, nebo ze se zmensi pindik a lidi se nenechaji ockovat.

Jsem zvědav, zda budou zase novináři příští rok u běžné chřipky dokumentovat online v číslech a jménech ty stovky lidí, co běžně umřou a Babiš bude zase v přímém přenosu podruhé likvidovat ekonomiku, vyjma svých potravinářských a chemický firem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

1*
A konečně by mohli online udělat statistiku kolik lidí umírá denně hlady, HIV, malárii, dopravní nehody, války, sebevraždy atd..

Ta existuje, např. denně umře 70000 lidí hlady a 25000 dětí na nemoci.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

ty statistiky jsou, a coronavir tam neni rozhodne zadny drasticky zabijak ani vramci statu ani v ramci celosvetovem

coronavir a opatreni ktera kvuli nemu vznikaji jsou ale vesmes soucasti i tech dalsich cisel umrti, treba co se tyce umirani na hlad, protze novej "hladomor" zrejme ceka nektere chudsi casti sveta ktere ted diky temer nulovemu cestovani budou jeste chudsi

Běžte to říct do nejpostiženějších lokalit v Itálii, že Covid-19 není drastický zabiják.

...V obou případech vychází počet „neobvyklých úmrtí“ (nad dlouhodobý průměr) na 6,1-násobek oficiálního počtu úmrtí na Covid-19. ...

https://kechlibar.net/2020/03/29/pochybnosti-o-cislech-aneb-kolik-je-vlastne-v-italii-mrtvych/

no ale v te Italii jsou prave na pokraji zhrouceni zdravotniho systemu ;) tedy to co se da prirovnat treba k vojesnkemu zdravotnisctvi, spousta lidi ted v Italii umira i pro jine potize se zdravim, jen jim ted to zdravotnistvi proste neni schopne poskytnout pomoc tak jako za dob kdy tam zadna pandemie nebyla ;)

navic italske zdravotnisctvi v podlednich 3 letech schytalo dost rany z vicero stran a nebylo v nejlepsi kondici ani pred prokupnutim teto epidemie, to vse jiste do rovnit take zahrnujes ze ;)

navic sever Italie je ne nadarmo nazivan evropskou Floridou, schvane se nekdy podivej na to jaky je celkovy prumer veku v Italii a pak v mistech kde maj nejvetsi problemy, asi budes hodne prekvapenej, dalsim faktorem je ze v Italii je jiny socialni system rodin nez treba u nas, kdy v Italii prarodice casto bydli se zbytkem rodiny, takze pod jednou strechou jsou i 4 generace, a to i v bytech nejen v rodinnych domech

to co ted v Italii zacina gradovat je i ekonomicka situace, kdy do situace hladu se dostavji lide o kterych by se to pred epidemii nedalo napsat, proste srovnavat Italii a treba CR je dosti divne a nejde to, jsou tam extremni rozdily v socialnich navycich danych narodu ;) i to jaka opatreni a v jake situaci vyhlazovali dane vlady, to ze jsme 3 tydny za Italii je vesmes jen berlicka do medii, protoze u nas ac pozdeji se zacali vyhlasovat ty dulezitejsi kroky na mnohemmensi promorenosti obyvatelstva, atd, atd.... je tech rozdilu strasne moc a srovnavat se to proste neda ;)

Nove studie ukazuji, ze virus pronika i do centralniho nervoveho systemu i do mozku a zpusobuje trvale nasledky. Drasticka opatreni v Cine napovidaji, ze Cinane dobre vedeli, ze Covid je vic nez chripka, jinak by takove opatreni nedelali. A to muze byt zase indikator toho, ze se jedna o dobre probadany virus, se kterym si Cinane delsi dobu pohravali. Asi v biolaboratori ve Wuhanu, kterou narychlo uzavreli.

Aha takže kvůli tomu splundrujeme celou ekonomiku pošleme statisíce lidí na pracovní úřady? Měli jenom všechny důchodce umístit do karantény a bylo by vyřešeno.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Pokud ten virus napada mozek, nejde jen o duchodce. Muze zpusobit demenci napric generacemi. Kdo vi, zda prave u lidi, kteri nemaji priznaky a telo se intenzivne nebrani, nebude pronikani do nervoveho systemu obzvlast zavazne. Kdyz se vam zdaji opatreni premrstena, muze to byt prave vasim informacnim deficitem. Myslite ze ty tam nahore vam vsechno reknou? Nerikali nahodou ze se nesmi sirit panika? Pohadky pro lid a drasticka opatreni.

Jenom nás straší vším možným, aby omluvili tyhle drastická opatření které ve výsledku povedou k obrovské krizi a skupování firem Holdingem Babiš ve jménu státu. Až si půjdete pro doložku na MV s žádostí o vycestování na dovolenou, tak si na mě vzpomeňte.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ty obavy jsou opodstatnene, to souhlas. Ale cely svet je na stejne vlne.

Zdánlivě ano, ale obávám se, že jen u nás a dále na východ se to náležitě zneužije.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak snad si Helmuti dohlednou na svoji 17spolkovou zemi....

Musime si smejdy ve vlade pohlidat. Budou volby. Ted je otazka, zda pitomcu nebude jeste pribyvat.

Vždyť přibývá, ANO má někde až 33%..... záleží na průzkumu

https://www.epshark.cz/volby

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

67% maji ostatni strany. Cssd by asi podruhe do koalice s Agrofertem nesla, spd a kscm chradnou. Tak tech 33% si muzou dat do supliku. A do voleb jeste daleko.

30% u nás vyhrává při současném volebním systému, 45% lidí nechodí k volbám.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

30% nestaci, potrebuje jeste nekoho do party jako ted cssd a navic se musi spolehat na hlasy komunistu. Vzdy rozhoduje pocet poslancu. Ano ma 78 a cssd 14. Suma 92 je malo. Prosadit hlasovani je treba 101 hlasu. Proto je babis odkazany na komunisty. A ty si za to neco reknou. Ale jak jsem uz uvedl, cssd nejspis s babisem dal nepujde a kscm take ztraci. Tak mu tech 101 mandatu nebude fungovat.

Nemusíte laborovat, ANO vyhraje na 100% a bude vládnout, my si můžeme kalkulovat co chceme.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Babis ma primarne namireno na hrad. Ceka jen na konec mandatu zemana, nebo na jeho uhyn. Jen tak muze dostat celozivotni imunitu. Pak nam ukaze dlouhy noc a budeme zase na 5 let v pytly.

Cechy, Morava a Slezsko budou nove USA.
United States Agrofert.

Obrázek uživatele Tomáš

Kdy se něčeho podobného dočkáme od Tesly?
Kybertrak je totiž v Evropě skoro neprodejnej. Je moc velikej.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

a model X je co? oboje spada do mid-size SUV/crossovru

Obrázek uživatele Kuk

A proto si ho v Evropě ani v ČR nikdo neobejdnal. :))))
No ty máš zase dost. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Doufam ze Tesla nikdy nebude vyrabet spalovaky s pomocnym elektromotorem. Tesla jiz vyrabi dva modely SUV TMX a TMY. Cybertruck je uplne jina kategorie. Vas koment miri jaksi mimo.

Auto je pohledne, bila mu slusi. Zadni blinkry alá ford mustang. Na vozeni az sesti deticek do skoly ideální.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele M.Krupka

:-) Mama-taxi s výkonem 200koní?? Jako vážně??

No jiste. Cim vetsi kaara tim drobnejsi maama.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil