Nová Kia Sorento PHEV nabídne až sedm míst pro posádku

Kia dnes poprvé odhalila nový Sorento Plug-in Hybrid. Zahájení evropských prodejů se očekává počátkem roku 2021 vč. sedmileté záruky (s omezením na 150 tis. km).

Přeplňovaný hybridní pohon kombinuje bateriový modul o kapacitě 13,8 kWh, elektromotor o výkonu 66,9 kW, motor 1,6 litru T-GDI a šestistupňovou automatickou převodovku
foto: Kia

Nové Sorento Plug-in Hybrid je druhým elektrifikovaným provedením v nové modelové řadě Sorento, a řadí se tak po bok nízkoemisní verze Sorento Hybrid.

Nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový motor s vysokokapacitním bateriovým modulem a výkonným elektromotorem, čímž umožňuje absolvovat kratší jízdy pouze na elektřinu zcela bez emisí.

Sorento Plug-in Hybrid není pouze nejekologičtějším provedením Sorenta v Evropě, ale také nejvýkonnějším. Srdcem přeplňovaného hybridního ústrojí je spalovací motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), který sám o sobě dosahuje nejvyššího výkonu 180 koní a točivého momentu 265 Nm.

Spalovacímu motoru sekunduje vysokokapacitní li-ion polymerový akumulátor (13,8 kWh) a výkonný elektromotor o výkonu 66,9 kW a točivém momentu 304 Nm. S uvedenými komponentami pak Sorento Plug-in Hybrid disponuje systémovým výkonem 190 kW a točivým momentem 350 Nm.

Hnací moment se posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Použitá převodovka umožňuje souběžný přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou posilou od baterie za vysokých rychlostí.

Kia v novém modelu poprvé v rámci své nabídky PHEV nasadila systém nezávislého kapalinového chlazení bateriového modulu, zajišťující optimální tepelný management a efektivní provoz vysokonapěťového bateriového modulu. Předností rotoru elektromotoru o výkonu 66,9 kW je nový dvoufázový proces montáže elektroplechu k potlačení hlučnosti i vibrací.

Sorento Plug-in Hybrid tak nabídne velkorysý prostor pro pět či sedm cestujících, stejně jako hybridní varianta nebo naftové provedení. Jelikož větší bateriový modul zásadněji nezasahuje do prostoru pro zavazadla, model nabízí i jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – se dvěma řadami nesklopených sedadel až 809 litrů (v případě sedmimístné verze), resp. 898 litrů (5 míst). Při plně rozložených sedadlech sedmimístné verze zbývá pro zavazadla 175 litrů (v případě sesterského hybridu 179 litrů).

Téměř nic se nezměnilo ani v kabině, kde však najdeme přepracovaný plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3″ s novou grafikou a kruhovými ukazateli pro přehledné zobrazování stavu hnacího ústrojí.

Řidič tak může sledovat stav nabití baterie a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému. Novými funkcemi též disponuje 10,25″ dotykový displej infotainmentu pro snazší hledání nabíjecích míst na cestách.

Elektrifikované modely – včetně mild-hybridů, paralelních hybridů, bateriových elektromobilů a plug-in hybridů – v první polovině roku 2020 tvořily přibližně čtvrtinu evropských prodejů značky Kia, přičemž tento podíl meziročně roste.

tisková zpráva

6 Comments on “Nová Kia Sorento PHEV nabídne až sedm míst pro posádku”

        1. Nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový
          Nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový motor s vysokokapacitním bateriovým modulem a výkonným elektromotorem,

          já to pochopil tak, že hybrid má až 7 míst stejně jak nafta.

          Otázka já bude cena tipuju , že k 1,5 Mil. Kč moc chybět nebude, jinak by to bylo dokonalé auto 4×4 i na elektřinu a na dálky na benzín, bez čekání u drahých nabíjecích stanic. Díky převodovce to bude rozhodně úspornější, než už dnes zastaralá koncepce od Mitsubishi

Napsat komentář