Nová Kia Niro přináší modernizovaný exteriér, jednoduché linie a výrazná záď a designovým C sloupkem. V interiéru přináší recyklované a udržitelné materiály.
Kia dnes v Soulu představila nové Niro. Vývoj nového a od základů přepracovaného modelu byl postaven na firemní designové filozofii. Inspirace světem přírody se netýká pouze designu, ale i volby barev, materiálů a povrchového zpracování s cílem vyvážit ekologicky zodpovědný přístup a futuristicky zaměřené ztvárnění.
V pojetí exteriéru Nira je zřejmý silný vliv koncepčního modelu Habaniro z roku 2019, který zaujal stylovým a smělým vzhledem crossoveru a dvoubarevným lakem karoserie. Široký zadní sloupek, volně přecházející v zadní světla ve tvaru bumerangu, usnadňuje proudění vzduchu ve prospěch lepší aerodynamiky.
Účinná aerodynamika jde ruku v ruce s udržitelnými materiály prostřednictvím soudržného designu. Tato kombinace pak stojí za velkorysou prostorností při zachování vzhledu SUV. Kia krom toho představuje ‚Jízdní režim pro zelené zóny‘ (Greenzone), jenž automaticky přepíná plug-in hybrid (nebo hybrid) do režimu čistě elektrické jízdy (EV) v souladu s nároky na řešení trvale udržitelné mobility.
Během jízdy v bezemisních zónách, např. v rezidenčních čtvrtích nebo blízko škol a nemocnic, je vozidlo automaticky poháněno samotnou elektřinou dle pokynů navigace a historie jízd. Kromě toho dokáže rozpoznat řidičova oblíbená místa (např. domácnost a pracoviště), zaregistrovaná v navigaci jako zelené zóny.
Po celé kabině zcela nového Nira najdeme nové recyklované materiály coby jednoznačný doklad zasazení značky Kia o trvalou udržitelnost s poukazem na budoucí vývoj modelů. Čalounění stropu kabiny je vyrobeno z recyklovaných tapet a k výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Na výplních dveří je použit lak bez obsahu BTX (k výrobě vodou ředitelného laku se nepoužívá benzen (B), toluen (T) ani izomery xylenu (X)) s cílem minimalizovat dopady na životní prostředí a omezit tvorbu odpadu.
Kolem předních pasažérů se stáčí asymetrická přístrojová deska s vodorovnými a diagonálními křivkami. Středový panel nabízí snadné ovládání vč elektronického voliče převodovky v podobě otočného kolečka. Jeho umístění na širokém leskle černém panelu přispívá k jednoduchému a modernímu vzhledu interiéru. Do diagonálních mezer moderně pojaté přístrojové desky je začleněn displej multimédií a výdechy ventilace; k nabuzení smyslů dále přispívá ambientní náladové osvětlení.
Zcela nové Niro bude k vidění na přehlídce Seoul Mobility Show od 25. listopadu do 5. prosince. Prodej v Evropě vč. České republiky bude zahájen od příštího roku s různými typy pohonu jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.
zdroj: tisková zpráva, foto: Kia
Niro vypadá čím dál tím hezčejc.
Je fajn, že původní model 64kWh lze pořídit už pod 29.000 € a ještě před pár dny bylo většinou přes 33.000€
Ano, v Německu s dotací. Koukal jsem teď, dodací lhůta 6 měsíců, cena už po odečtení BAFA prémie. A je to základní výbava Vision. Nevím, jak se to dá srovnat s vybavením v CZ.
S výbavou Vision to vypadá, že tam nic zásadního nechybí, má adaptivní tempomat, vyhrávání sedaček i volantu, tepelné čerpadlo atp.. BAFA prémie při dovozu z Německa neplatí? Jinak zánovní eNiro za 30k € vypadá jako taky dobrá nabídka https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=335287462
Podminka pro dotaci v DE je, ze auto musi byt prihlasene 6 mesicu na nemeckych registracnich znackach. Pak uz omezeni nejsou. Jeden dealer dokonce nabizi jezdeni s Teslou 3 a Y 6 mesicu zdarma. Kdyz mu auto po 6ti mesicich prodate zpet, zaplati cenu nakupni minus obdrzenou dotaci. Teslu pak proda se ziskem do Danska.
To by docela sedělo s „dodací lhůta 6 měsíců“, jak píše prodejce (Availability In 6 months after order).
Ne, tohle bude podle mě klasicky na objednávku, dodací lhůta 6 měsíců.
Pak jsou I prodejci, co vám na export prodají právě 6 měsíců stará auta, která stála na salonu nebo mají pár desítek km.
Pokud je odkaz spravny, tak se jedna o auto od soukromeho prodejce/obcana s datem vyroby 09/2020.
Ano, toto je klasická ojetina.