Nová Kia Niro: plug-in hybrid, elektromobil a recyklované materiály

Nová Kia Niro přináší modernizovaný exteriér, jednoduché linie a výrazná záď a designovým C sloupkem. V interiéru přináší recyklované a udržitelné materiály.

Kia dnes v Soulu představila nové Niro. Vývoj nového a od základů přepracovaného modelu byl postaven na firemní designové filozofii. Inspirace světem přírody se netýká pouze designu, ale i volby barev, materiálů a povrchového zpracování s cílem vyvážit ekologicky zodpovědný přístup a futuristicky zaměřené ztvárnění.

V pojetí exteriéru Nira je zřejmý silný vliv koncepčního modelu Habaniro z roku 2019, který zaujal stylovým a smělým vzhledem crossoveru a dvoubarevným lakem karoserie. Široký zadní sloupek, volně přecházející v zadní světla ve tvaru bumerangu, usnadňuje proudění vzduchu ve prospěch lepší aerodynamiky.

Účinná aerodynamika jde ruku v ruce s udržitelnými materiály prostřednictvím soudržného designu. Tato kombinace pak stojí za velkorysou prostorností při zachování vzhledu SUV. Kia krom toho představuje ‚Jízdní režim pro zelené zóny‘ (Greenzone), jenž automaticky přepíná plug-in hybrid (nebo hybrid) do režimu čistě elektrické jízdy (EV) v souladu s nároky na řešení trvale udržitelné mobility.

Během jízdy v bezemisních zónách, např. v rezidenčních čtvrtích nebo blízko škol a nemocnic, je vozidlo automaticky poháněno samotnou elektřinou dle pokynů navigace a historie jízd. Kromě toho dokáže rozpoznat řidičova oblíbená místa (např. domácnost a pracoviště), zaregistrovaná v navigaci jako zelené zóny.

Po celé kabině zcela nového Nira najdeme nové recyklované materiály coby jednoznačný doklad zasazení značky Kia o trvalou udržitelnost s poukazem na budoucí vývoj modelů. Čalounění stropu kabiny je vyrobeno z recyklovaných tapet a k výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Na výplních dveří je použit lak bez obsahu BTX (k výrobě vodou ředitelného laku se nepoužívá benzen (B), toluen (T) ani izomery xylenu (X)) s cílem minimalizovat dopady na životní prostředí a omezit tvorbu odpadu.

Kolem předních pasažérů se stáčí asymetrická přístrojová deska s vodorovnými a diagonálními křivkami. Středový panel nabízí snadné ovládání vč elektronického voliče převodovky v podobě otočného kolečka. Jeho umístění na širokém leskle černém panelu přispívá k jednoduchému a modernímu vzhledu interiéru. Do diagonálních mezer moderně pojaté přístrojové desky je začleněn displej multimédií a výdechy ventilace; k nabuzení smyslů dále přispívá ambientní náladové osvětlení.

Zcela nové Niro bude k vidění na přehlídce Seoul Mobility Show od 25. listopadu do 5. prosince. Prodej v Evropě vč. České republiky bude zahájen od příštího roku s různými typy pohonu jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.

zdroj: tisková zpráva, foto: Kia

9 Comments on “Nová Kia Niro: plug-in hybrid, elektromobil a recyklované materiály”

        1. Podminka pro dotaci v DE je, ze auto musi byt prihlasene 6 mesicu na nemeckych registracnich znackach. Pak uz omezeni nejsou. Jeden dealer dokonce nabizi jezdeni s Teslou 3 a Y 6 mesicu zdarma. Kdyz mu auto po 6ti mesicich prodate zpet, zaplati cenu nakupni minus obdrzenou dotaci. Teslu pak proda se ziskem do Danska.

Napsat komentář