Nová generace BMW i3 už za rok: dojezd 300 km, upravený design

Mnichovské automobilce BMW se podařilo prodat už přes 100 000 aut do zásuvky. V široké nabídce září elektromobil BMW i3, jehož prodeje jsou díky nové 33kWh verzi stále vyšší. Chystá se už ale další.

Jen v ČR jezdí téměř 200 elektromobilů BMW i3
foto: BMW

Ze více než 100 000 prodaných aut do zásuvky během posledních tří let připadá na BMW i3 celých 60 000 kusů. Prodeje auta v posledních měsících významně pošťouchl příchod nové verze vybavené 33kWh baterií.

Už příští rok by podle týdeníku Welt am Sonntag mohla jít na trh verze 2018, který zvýší dojezd o dalších 50 %, tedy ke 300 km. Upravena bude také přední a zadní část auta.

BMW bude takový upgrade potřebovat, protože příští rok se na trh chystají elektromobily nové generace Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e, Tesla Model 3 a dost možná i nový Nissan Leaf, které všechny nabídnou dojezd přes 300 km na jedno nabití.

55 Comments on “Nová generace BMW i3 už za rok: dojezd 300 km, upravený design”

        1. Hm, autovější? Jako že
          Hm, autovější? Jako že se víc podobá stávajícím autům? No to asi jo. Ale mě se teda o milion procent líp řídí i3. Nechápu důvod, proč se Leaf sám od sebe rozjíždí, když všechno pustím. A že BMW i3 někomu přijde jako hračka… No to bude asi proto, že se řídí jako pouťové autíčko. Překvapivě to funguje naprosto skvěle.

                1. Jak se projevuje citlivost
                  Jak se projevuje citlivost na kvalitu benzínu. Viděl jsem jednoho Yarise v hybridu co měl 200tis.a údajně měnil jen spotřební materiál olej, svíčky, žárovky. O kvalitě benzínu nic neříkal.

                2. Stalo sa mi párkrát ze po
                  Stalo sa mi párkrát ze po natankovani na jednej nemenovanej pumpe si auto poskackalo.. Šlo trhane.. Kúsok max par sto metrov. Nestalo sa to s hybridom len mne.. A jeden užívateľ si sťažuje na piskanie bŕzd.. Ale to sa Toyotam stáva aj nehybridnym

                1. Budiž, tak ale aspoň mohli
                  Budiž, tak ale aspoň mohli dát volbu. Mě to třeba otravovalo natolik, že jsem Leaf z toho důvodu a také kvůli vzhledu vyškrtl.

                2. To bez diskuze – co se
                  To bez diskuze – co se psalo, treba Bolt uz by to mit mel (jeden mod, kde se to chova vic jako automat a druhy, kde je to vic EV)

                3. Jak donutáte i3, aby při
                  Jak donutáte i3, aby při stání po puštění brzdy se nerozjelo?

                4. Ono se ale nerozjizdi (pokud
                  Ono se ale nerozjizdi (pokud teda nestojite v kopci)….

                5. Síla tam je, takže
                  Síla tam je, takže záleží na povrchu a sklonu vozovky. Prostě trvalý auto-hold to nemá. Což mi docela se*re, protože jsem na něj zvyklý z normálních automatů.
                  Má to sice jakýsi auto-hold v kopci, kdy to asi 3 vteřiny drží brzdu, ale pak to pustí, takže si i3 klidně couvne… Proč i3 nemá auto-hold stálý, to je mi záhadou…

                6. Ano, autohold to nemá, ale
                  Ano, autohold to nemá, ale na rovině to stojí na místě. A dozadu se to nepohne, alespoň se mi to ještě nikdy nestalo.

                7. Tak máte blbý gumy nebo
                  Tak máte blbý gumy nebo mě tolik nedřou ložiska. 🙂
                  Já když stojím na semaforech, tak musím držet brzdu nebo se opřu o nárazník auta přede mnou. A dozadu se Vám to pohne. Stačí zastavit v kopci. Mohu Vám to předvést. 🙂

                8. Vyzkouším, ale zatím sem
                  Vyzkouším, ale zatím sem s tím nikdy problém neměl. Mám zimáky od BMW, co to je za značku nevím, ale zřejmě Bridgestone. Normálně do křižovatky dojedu s rekuperací a auto samo zastaví. A v kopci se mi dozadu ještě nikdy nerozjelo a to jsem stál třeba 2 minuty.

                9. Tak vzhledem k tomu, že
                  Tak vzhledem k tomu, že motor neustále mírně tlačí auto dopředu, tak ten kopec musí být prudší, aby hmotnost auta přetlačila dopřednou sílu motoru. Tam i poznáte ten dočasný auto-hold, který to zřejmě drží jen kvůli rozjezdu, že když pustíte brzdu, tak to cca 3 vteřiny drží zabržděné, aby to při rozjezdu necuklo zpátky. Normální auto-hold drží auto zabrzděné pořád, dokud nesešlápnete plyn.

                10. Nesmysl. Mám už
                  Nesmysl. Mám už několikáté klasické auto s automatem a každé mělo auto-hold. Po puštění brzdy auto stálo, dokud jsem nezmáčkl plyn.
                  Nicméně nevím, co Josef píše, že i3 se po puštění brzdy nerozjede. Vlastním také i3 a co fakt štve, že právě auto-hold nemá – po puštění brzdy se stejně auto rozjede.

                11. V tom pripade je to mozna
                  V tom pripade je to mozna jinak v Evrope a Americe – evropsky automat jsem neridil, americkych nekolik (od ruznych vyrobcu) a vsechny se rozjizdely… Ano priznavam, byly to vsechno pujcovny, takze jsme nezkoumali, jestli to ma nekde nejake nastaveni.

                12. Řídil jsem také několik
                  Řídil jsem také několik automatů a všechny se po puštění brzdy automaticky rozjely. Třeba Hyundai IX50 apod.

                13. Tak já řídil v automatu
                  Tak já řídil v automatu VW, BMW, Audi, Mercedes, Volvo a všechny auta (pokud měla elektrickou parkovací brzdu-tlačítko) měla možnost zapnutí auto-hold. S Hyundai zkušenost nemám. Podmínkou by měla být elektrická parkovací brzda (aby auto dokázalo dát samo parkovací brzdu, pokud auto-hold selže a hrozilo by samovolné rozjetí). To ten Hyundai asi neměl, co?

                14. Možná jo, elektronickou
                  Možná jo, elektronickou brzdu měl určitě, ale nezkoumal jsem.

    1. Dealeři toho ví míň,
      Dealeři toho ví míň, než jsem já schopen vygooglit na Internetu. Který dealer „to ví“?
      Ten můj dealer si stěžoval, že od fabriky neví prakticky nikdy nic v předstihu.
      Když jsem po něm chtěl (před první dodávkou 94 Ah verze do ČR), jaká je verze palubní nabíječky (3x16A nebo 3x32A), protože v českém ceníku je pouze příplatková položka „Třífázové rychlonabíjení střídavým proudem“ bez technické specifikace, tak mi celou dobu tvrdil, že tam bude 3x32A (22 kW), protože nové BMW wallboxy mají specifikaci 3x32A.
      Když jsem mu tvrdil, že v německém ceníku je u toho samého kódu 04U6 uvedena specifikace 11 kW (3x16A) a v norské objednávce jsem viděl to samé, takže těžko pro ČR budou dělat 2x silnější verzi než pro zbytek EU, tak mi to nevěřil do té doby, dokud mu nepřišlo první auto s 94 Ah baterkou, u které si to ověřil v praxi u nabíječky.
      I další věci, které jsem po něm chtěl vědět a musel si je ověřovat u BMW, tak to drhlo. BMW „i divize“ je i pro dealery skoupé na informace a nevěřím tomu, že nějaký dealer ví toho víc, než co si vygooglujete na netu.
      I to, jak si udělat z částečných LED světlometů Full LED světla, to si člověk musel najít ve skupině BMW i3 na facebooku a nehledat info u dealera, který o ničem neví.

                1. Nemáte pravdu. O
                  Nemáte pravdu. O potkávacích světlech se nebavíme, tam je to jasné. U dálkových můžete vyměnit za kterákoliv, která pasují do H11 rozměru a jsou homologovaná (CE) (nebo snad na pumpě kupujete jen žárovky H11 u kterých je napsáno „testováno s BMW i3“?). U dálkových totiž nemusíte řešit možnou změnu patternu kvůli oslepení protijedoucích řidičů. Ostatně až budete na STK, tak si všimněte, že vám na autě měří (a případně seřizujou) jen potkávací světla. U dálkových jen zjišťují, zda svítí. A technik nebude zjišťovat, zda z výroby tam je halogenka nebo LED. Ostatně, kde to má zjistit, že…
                  A u blikaček je to to samé. To má být žluté(oranžové?) a jestli je z halogenky nebo LED je úplně jedno.

                2. Ok, budiž. Dejme tomu.
                  Ok, budiž. Dejme tomu. Nicméně vás obrali, jestli vás to přišlo na 3000. Já z Aliexpressu koupil za 40 dolarů určené přímo do BMW. Montáž je primitivní.

                3. Já šel po tom, co se
                  Já šel po tom, co se osvědčilo i3 komunitě. Proč riskovat. I v LED jsou rozdíly, stejně jako ve všem jiném. Takže jsem šel po OPT7 FluxBeam LED headlights (75 GBP) a blinkry mi stačily z aliexpressu za 15 USD.
                  Pokud máte za 40 USD obojí, dálkové svítí stejně dlouho a kvalitně jako vyzkoušené OPT7, tak si můžete po pár letech pogratulovat. Já bych do toho nešel. Už jsem se taky několikrát spálil při „znovuobjevování Ameriky“…

                4. Mimochodem, už jste někdy
                  Mimochodem, už jste někdy potkal technika na STK, který by vyšroubovával žárovky z reflektorů či dalších světel, zda mají na sobě naražen nějaký atest? 🙂

                5. Ne, nicméně LEDky jsou
                  Ne, nicméně LEDky jsou snadno rozpoznatelné přes sklo.

                6. A jak technik pozná, že
                  A jak technik pozná, že tam nemá být LED? Víte že jsou auta, která mají ve stejné svítilně jednou LED a jednou halogen, podle toho, kterou verzi auta si koupíte? Tuším, že předchozí Passat měl v levnějších verzí zadní halogenová brzdová světla a v dražších LED. Jak to tady má technik rozseknout, když má k dispozici pouze velký TP?
                  Nebo moje druhé auto (V-Klasse) používá ten samý reflektor, ve kterém můžete mít buď halogenky nebo LEDky. Jak na STK zjistí, co tam má být?
                  A mimochodem, který předpis LED místo žhavícího vlákna zakazuje?

                7. Moc to řešíte. Pokud jste
                  Moc to řešíte. Pokud jste spokojen, tak snad s tím mít problémy nebudou.

                8. Moc to řešíte Vy, nějak
                  Moc to řešíte Vy, nějak jste to otočil. 🙂
                  Vy jste tvrdil, že neprojdu STK. Já jsem v pohodě, protože vím, že problém mít nebudu.

                9. Ok 😉 Hlavně si užívejte
                  Ok 😉 Hlavně si užívejte i3 a nikam to s ní nenabořte. Já jsem dnešní sníh bohužel nezvládl využít 😉

      1. Jojo, car sharing už tu v
        Jojo, car sharing už tu v podstatě máme – taxi.
        Taxi totiž řeší problémy carsharingu, které dosud nikdo nevyřešil. Jak třeba poslat auto zpátky z Krkonoš do Prahy, kam jsem odjel s rodinou na víkend, aby druhá rodina mohla z Prahy odjet do Beskyd.
        Nebo jak carsharing vyřeší přetlak poptávky po autě např. ve dnech vánočních svátků, kdy v případě carsharingu se nedostane na 80% rodin.

Napsat komentář