Nová Dacia Logan jde na český trh s pohonem na LPG za cenu od 274 900 Kč, dojezd přes 1300 km

Jan Horčík - 04 Květen 2021

Jedno z nejlevnějších nových aut na českém trhu, Dacia Logan, přichází znovu s továrním pohonem.Stále více zákazníků přistupuje ke koupi  automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných  automobilů za odpovídající cenu.

Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu.
foto: Dacia

Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti a nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG.

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti.

Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nový Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín.

U Dacie spojuje LPG jednoduché použití, příjemné řízení, vyšší výkon, snížení emisí CO2 a velký dojezd. V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez omezení.

DACIA LOGAN

Délka : 4 396 mm
Šířka : 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška : 1 501 mm
Světlá výška podvozku (nezatížený vůz) : 161 mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)

Nový Logan se bude prodávat v Bulharsku, Španělsku, Baltských zemích, Maďarsku, Maroku, Moldávii, Nové Kaledonii, Polsku, Rumunsku, Slovensku, Tahiti, Srbsku, Černé Hoře, Kosovu, Albánii, Makedonii, Bosně a Hercegovině, České republice.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Mám dojem že pokud je v autě LPG už z výroby tak se na něj zákaz parkování v podzemních garážích nevztahuje.

Kdybyste si vase dojmy predem proveril, nebylo by nutne se tim zabyvat. No nic, zde to mate napsane. A je to od propagatoru LPG.
https://lpg-cng.ochranamotoru.cz/parkovani-garazovani-auta-na-plyn-lpg-cng.htm

https://www.dacia.cz/lpg-od-znacky-dacia/vase-dotazy-ohledne-lpg.html

Cituji "Díky tomu můžete vjíždět i do podzemních parkovišť, pokud není vjezd pro vozidla LPG výslovně zakázán."

A to si pište, že je zakázán v naprosté většině podemních garází. To by museli mít instalovaný systém pro detekci LGP, aby tam auta mohla. A proč by to majitelé garáží dělali, zákazníků s benzínem je třeba v Praze víc než je kapacita.

Obrázek uživatele ozana

A to z jakého důvodu? LPG je pořád LPG.

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

Mohu se svým vozem na LPG vjet do podzemních parkovišť?
Ano můžete! Naše LPG motory Dacia splňují mezinárodní směrnici z roku 2001 (R67-01), která vyžaduje, aby všechny vozy na LPG byly vybaveny tlakovým pojistným ventilem. Díky tomu můžete vjíždět i do podzemních parkovišť, pokud není vjezd pro vozidla LPG výslovně zakázán.

Jenže vy znáte nějaké parkovací domy, kde to není výslovně značkou zakázáno, pač jsem o LPG svého času dost uvažoval, tak jsem to hodně sledoval a pokud si dobře pamatuju, tak to všude bylo na značku.

---
Obrázek uživatele ozana

Značka u vjezdu do podzemních garáží je výslovným zákazem.

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

To je byrokracie, ale to se časem poddá...

Bylo by to fajn, ale vzhledem k tomu, že na LPG se jezdí už více jak 20 let, tak mám pochybnosti. Jinak je LPG uplně super, o tom žádná.

ta byrokracie vychází z kolaudačního rozhodnutí, takže bez úprava LPG ne.
"Vyjma specielně upravených podzemních garáží se s vozidlem LPG v podzemí parkovat nesmí."

https://lpg-cng.ochranamotoru.cz/parkovani-garazovani-auta-na-plyn-lpg-cng.htm

Takže aby to s LPG šlo, muselo by dojít ke stavebním úpravám - aby k nim došlo a mělo to logiku, na to je LPG aut málo.

---
Obrázek uživatele Marek_

Nevím, nevím, no... je to soukromý pozemek, majitel tam dá zákaz a hotovo. Je to jednodušší dát zákaz pro všechny, než se spoléhat na poctivost řidičů, že tam budou parkovat jenom ti, co mají to správné a bezpečné LPG. Těch vozů na LPG zas tolik není, klidně těch pár zákazníků odepíše.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Myslíte že někdo má LPG vůz nesplňující směrnici z roku 2001 (R67-01)?

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Marek_

To já netuším. Jen píšu, že pro najitele krytého parkoviště je jednodušší prostě vjezd vozů s LPG zakázat a hotovo.

---

Lexus GS 450h Premium

A není sqělé že si můžete koupit vrak za 20k i nové za 20 mega, auto na benzin, naftu, LPG, CNG, elektřinu i třeba na vodík nebo hybrid.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Marek_

Je to skvělé. Jen někteří evangelisté ostatním pořád kecají do toho výběru a prosazují to, o čem si myslí, že když je vhodné pro ně, bude vhodné pro všechny.

---

Lexus GS 450h Premium

Mě spíš přijde, že na co nemám, to musím pomluvit. ;-)

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Marek_

Jako, že člověk, který si koupí spalovací auto, protože je pro jeho potřeby vhodnější, si to jen tak omlouvá, ale přitom by si rád koupil EV, jen na něj nemá? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Není umění vyházet spoustu peněz za zbytečnosti v ovlivnění faktory chci to a musím to mít a pak všem dávat najevo, že je to to nejlepší na světě a kdo to nechce je ..., umění je investovat do nejlepšího poměru cena výkon, který pokrývá přesně požadavky investora a tu investici následně co nejefektivněji vytěžit.
A že je to pro každého jinak a jiné je snad jasné i přespolním a dojíždějícím.

---
Obrázek uživatele Dani

V konfigurátoru jsou dvě verze:
Essential za 304.900,-
Comfort za 331.900,-

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020
-
Neexistuje mínění, byť sebeabsurdnější, které by lidé ochotně nepřijali za vlastní, jakmile vidí, že je přijímáno všeobecně.

Neda mi to a trochu si rýpnu.. 3nácet km je malo bo se s tím neda na jeden zatah dojet k velke louzi a zpet, jak spousta pisatelu tady uvadi, ze to potrebuji.
Na druhou stranu muze za ty zlataky v destinaci u more stat druhy s plnymi nadrzemi a pak to vyjde na otocku...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele Marek_

U aut s kratším dojezdem není problém to, že se nedá dojet na jeden zátah do Chorvatska, pokud tedy na to narážíte... Problém to je, když to doplnění energie je časté a trvá dlouho :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Akurat s tym do ziadnej garaze nemozete (ani nadzemnej), lebo vsade su zakazy pre LPG. Suma sumarum, musite zaparkovat na vonkajsie parkovisko, kde parkuju auta prioritne a teda je vzdy plne, takze nezaparkujete. Naco je mi dojazd 1300km netusim. Dalsia nevyhoda budu kratke trasy, kedy sa to na LPG ani neprepne. No LPG je uz podla mna minulost. Bolo fajn tak pred 15-20 rokmi.

Záleží, kde bydlíte. Já parkuji v garážích jen při služebkách do Prahy, tam mám svoje místo, tak mi je to jedno. Doma v malém městě, k čemu garáže?

Jj, v ČR neni pro samé garáže kam šlápnout, že ? Jak to dělají ti současní vlastnici aut na LPG (znám jich osobně několik) a proč s tím vlastně jezdí, když je to tak na nic?

Ono ne všichni bydlí v Praze a ne všichni mají garáže. Ono i spousta vlastníků samostatně stojících domů má třeba místo garáže jen přístřešek, který má střechu a možná nějakou stěnu.

No a nikto z nich nechodi do nakupnych centier, vsak?

Všechna nákupní centra mají podzení garáže ? Bydlím v jednom z větších měst v ČR (Plzeň) a 2 centra tu mají polopodzemní stání (tj. ve svahu, nejméně jedna strana volná), která nabízejí cca 1/4 až 1/3 všech míst v dané lokalitě a jedno v centru má parkovací dům, kde je cca 60% z celkových míst. A zbytek všech hyper/super/hobby marketů mají jen "nekonečné lány" parkovacích stání kolem. Tedy LPG tu znamená skutečně jen drobné omezení.

LPG je na vesnice a malá města zcela jasná volba levné a ekologičtější dopravy - problémy s garážema jsou jen ve větších městech, kdy se buď musí nechat auto někde na sběrném parkovišti, nebo tam jsou sběrné garáže a parkovací domy, kam se nesmí a tam to problém je.

---

Ekologická vem čert, na to kašlu. Ale ekonomická, to rozhodně také. Ta ekologie je jen bonus navíc.

Tak stejně jako nekoupím EV, když ho nemám jak nabíjet, diesel když s tím jezdím převážně po městě, tak si nekoupím LPG, když potřebuji často stát v (podzemních) garážích, ne ? Takže pro pražáka je asi LPG blbost, ale v Praze žije jen cca 1/10 našich obyvatel.

A to byvate na antarktide, ked nemate kde nabit EV?

Antarktida, ale kdež. Stačí v paneláku a rázem nemá kde nabít.

"V Česku žije na sídlištích téměř třetina obyvatel, v Praze dokonce až 40 % obyvatel (Maier 2003)."

Je jistě možné bydlíc na sídlišti si pořídit EV a nabíjet ho pouze na veřejných nabíječkách. Ale takových bláznů bude opravdu málo a ekonomicky to bude nesmysl.

No tak, v Praze je nejvic EV v CR. Vase argumentace je smesna, vse podrizujete jednomu a to je dehonestovat EV. Stejne se marne snazite, elektromobilita vas prevalcuje.

A kolik majitelů EV v Praze bydlí na sídlišti ?

Jinak vzhledek k poměru platů v Praze vc zbytek ČR, není překvapení že nejvíce EV je v Praze. Ono tam EV tady dává největší smysl.

Váš dotaz ohledně dobíjení v Praze na sídlišti není zcela relevantní, relevnatní jsou následující dotazy:
1) Kolik EV je v Praze v soukromém vlastnictví za zdaněné peníze a kolik je majetkem firem případně pod operativním leasingem?
2) Kolik EV registrovaných v Praze se skutečně v Praze pohybuje a nejsou jen registrovány na pražské sídla leasingových společností?
3) Kolik EV registrovaných v Praze a pohybujících v Praze a spadající pod firmy jsou i k soukromému použití?
4) Kolik vozidel vyplývajících z otázky (3) jsou při soukromém použití parkováno a dobíjeno primárně jinde, než u rodinných domů, nebo na definovaných parkovacích místech apartmánů

---

Normální člověk se tak chová, problém je, že +90 procent lidí normální nejsou a jakému podlehnou fanatismu to do krve obhajují a na ostatní nadávají.

---

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?