Nová aplikace vystřelila počet zákazníků Elektromobilty ČEZ na dvojnásobek

redakce - 30 Listopad 2020

Vyhledání nejbližšího dobíjecího místa, hlášení obsazenosti jednotlivých stojanů v celé síti nebo přehled o všech odběrech a vyúčtování – to je malý výčet služeb, které už půl roku mohou využívat zákazníci ČEZ.Řidiči si oblibíli funkce automatického zjišťování obsazenosti dobíječek a nejrychlejší navigace k nim.

Řidiči si oblibíli funkce automatického zjišťování obsazenosti dobíječek a nejrychlejší navigace k nim.
foto: ČEZ

Už půl roku drží totiž taktovku při provozu sítě a správě zákaznických účtů aplikace FUTUR/E/GO. Vyspělý IT systém izraelské společnosti Driivz v současnosti globálně využívá třičtvrtě milionu řidičů e-aut a nově i zhruba dvě tisícovky klientů ČEZ. Spuštění systému bylo financováno z prostředků evropského programu Connecting Europe Facility (CEF).

Dojezd 5 km, stoupající nervozita a stres z toho, jestli snadno a hlavně včas najdu nejbližší dobíjecí stojan. Situace, která už jistě prověřila každého, kdo o sobě hrdě tvrdí, že někdy jezdil elektromobilem.

Podobný nápor na nervovou soustavu zákazníků ČEZ z řad e-mobilistů už je ale dlouhé tři měsíce minulostí. Čerpání energie v síti veřených dobíjecích stanic ČEZ se definitivně posunulo do 21. století před šesti měsíci, kdy začala fungovat aplikace FUTUR/E/GO.

Doslova na jednom místě a během několika vteřin má řidič všechny praktické informace související s dobíjením. V hitparádě nejoblíbenějších služeb, které aplikace nabízí, vede podle předpokladů navigace ke stanicím, zjišťování jejich obsazenosti a ceny za dobíjení.

Aplikace, která bude ještě postupně doplňována o další chytré a užitečné funkce, umí řidiče nejen informovat, ale i vychovávat. Podstatného poklesu obsazování dobíjecích stanic neukázněnými řidiči jiných elektromobilů se podařilo dosáhnout díky nasazení nové funkce.

Ta umožňuje po uplynutí určité doby nebo doplnění kapacity baterií auta účtovat řidičům dvě koruny za každou další minutu strávenou na místech k dobíjení.

Řidič elektromobilu může přímo z pohodlí svého vozu zjistit zejména kde jsou nejbližší dobíjecí stojany a dobu dojezdu, jestli jsou některé z konektorů na stanicích obsazené jinými elektromobily, případně nedostupné z technických důvodu, aby minimalizoval případné čekání.

Dále zjistí i jak často a v kterých hodinách jsou obsazeny stanice na jeho plánované cestě a podle toho efektivně naplánovat své dobíjení, veškeré online informace o svém aktuálním dobíjení (typ dobíjení, zvolený tarif a cena za dosud odebranou energii), včetně intuitivního průvodce všemi kroky při dobíjení, souhrnné informace o všech odběrech, včetně místa, časů nebo celkové ceny za odebranou energii.

„Masivní nárůst nových registrací elektrických aut v České republice znamenal také jen za první pololetí zdvojnásobení počtu našich zákazníků. Zjednodušeně tak můžeme říci, že z celkových pěti tisíc registrovaných elektromobilů pravidelně polovina z nich čerpá energii na našich stanicích,“ rekapituluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

V ČR v roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, o rok později 725 elektromobilů, loni 789 e-aut a letos do konce října 1919 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

„Síť stanic ČEZ, největší v ČR, se do pěti let rozroste na tisíc stojanů, což je pětinásobek současného počtu. Nový systém je už dnes v předstihu dimenzován na obsluhu provozu takové sítě. A to právě díky zázemí v podobě komplexního řešení pro řízení nabíjecí infrastruktury v čele se špičkovým IT back-end systémem. Současně jsme přišli i se změnou produktové nabídky pro dobíjení, která je postavena na kvartetu tarifů pro registrované zákazníky a jednom pro ty neregistrované. Odhadujeme, že objem elektřiny odebrané v naší síti letos navzdory útlumu způsobenému epidemiologickou situací překročí hranici 2,5 milionu kWh. To je např. ekvivalent 70 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy nebo také „palivo“ pro 490 cest kolem světa,“ dodává Tomáš Chmelík.

Zákazník může průběžně měnit zvolený tarif, pokud mu stávající přestane vyhovovat nebo nebude šitý na míru jeho potřebám, frekvenci využívání stanic, atd.

Pořízení a zavedení nového systému FUTUR/E/GO, stejně jako výstavba části sítě veřejných stanic rychlého dobíjení, jsou financované díky prostředkům z grantu evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ v minulosti opakovaně uspěl.

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních zdrojů a díky prostředkům Operačního programu Doprava.

Platforma Driivz pro komplexní řízení sítě veřejných dobíjecích stanic a obsluhu zákazníků je uzpůsobená pro spolupráci s více než 130 typy globálně používaných dobíjecích stanic. Pochází z dílny ambiciózní start-upové společnosti Driivz.

V ní drží od loňského roku minoritní podíl venture kapitálový fond Inven Capital ze Skupiny ČEZ, který se zaměřuje především na růstové investiční příležitosti do technologických firem v pokročilejší fázi rozvoje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Denně jezdím ke Kauflandu ve Žďáře (ZR), kdy už ČEZ spustí 1 ks stojan 50 kW. Že bych se asi po 4 letech konečně dočkal? Na 3 strany ze ZR už nějaké 50 kW jsou (Žďírec, Měřín, Sněžné; vše cca 20 km) a v průjezdním městě pod Zelenou horou nic! Zatím jen svítí a je omotán černou fólií. V HB také nic! Myslím 50 kW nebo někde nejlépe na trase (ne ve městě).

V Olomouci rekonstruovali od základů komplet stavebně jednu prodejnu Lidl a dali k ní nabíjecí stojan 50kW. Asi zase "zdarma", prodejna se bude otvírat až v úterý ale stojan co tam už taky stojí v současné době, už nabíjí. :)
Navíc ho umístili šikovně mimo hlavní parkoviště vedle prodejny a je vidět hned z hlavní cesty průtahem města.

I když máme ve městě 9 DC nabíječek (vše 50kW + nepočítám tu novou), tak mám obavu, že bude plně obsazená.
:))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Dnes je 9. 12. 2020 a pořád Kaufland v ZR - nabíječka ČEZ omotaná černou fólií.

Napřed musí sehnat nějaký paňáce, kteří ji ofiko odmotají, nejlépe i s foto a možná TV.
Jim nejde o nabíjení pro EV, ale o své PR.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Poslušně hlásím: jediná "rychlonabíječka" 50 kW ČEZ v ZR nabíjí! Kaufland Žďár nad Sázavou. Platba jako jinde na Kauflandech. Na mapě ještě není, ani namontovaná tabule, přesto dnes večer fungovala! Čekali jsme na to od roku 2016! Doufám, že se tu nebudeme o ten jeden stojan "tahat". Konečně mohu s malobaterkáčem přijet třeba z Brna a za pár minut vyrazit na Prahu. Takže díky! Fakt, konečně!

Ano, přece v tom PR článku musí být, že otevřeli v několika městech najednou a že rozšiřují síť. Takže možná čekáme na další někde nabíječku, any to paňáci objeli najednou, nejlépe s TV.

Obrázek uživatele Radovan

Nechci malovat čerta na zeď, když je toho Mikuláše, ale MOL rychlonabíjčka na MOL čerpačce Ostrava-Zábřeh ulice Rudná naproti Avion Shopping Parku byla omotaná černým igelitem celý 1 rok. Mezitím dodělali 2 parkovací stání, namalovali namodro, doplnili bílými symboly, instalovali svislou dopravní značku a stále nic. Obsluha nic, MOL mlčení a nakonec listopad 2020 ji odmotali. :-(
Mezitím o 3 km dále na MOL čerpačce v protisměru otevřel během cca 1 měsíce svoji rychlonabíječku EON :-)
Tak jen ať víte, jak to taky může vypadat.
Jinak zajímavý postřeh z toho Avion Shopping Parku, kde u Kauflandu byla druhá nejstarší pomalá od ČEZ. Tu demontovali, nechali tam sloupek se zásuvkami pro prodejce (aktuálně stromky) a na opačnou stranu parkoviště vrazili 3 rychlonabíječky. Pecka. Tedy má to své vady na kráse, v okruhu +-1 km je jich teď celkem 5. Ale u Kauflandů v Ostravě-Porubě a v Ostravě-Mariánských Horách žádná.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Potvrzuji, že i na Mikuláše je v ZR ČEZ nabíječka 50 kW pořád omotaná. To bude slávy, až se třeba po nějaké době dočkám! Určitě to sem hned napíšu, ale to budete vědět i tak, protože zase vyjde velký článek nejen na Hybrid, kde vždy zkopírují tu kurzívu, která je v takovémto každém článku. Samozřejmě, že nabíjecí místo je přesně tam, kde velice rádi parkují spalováci. Vzhledem k tomu, že v okolí 20 km je to jediný stojan, to bude mela ...! Ta červená Oktávka, co tam stojí každý den, že by pak stála jinde?

Pise se fclanku, ze polovina registrovanych ev pravidelne cerpa u nich.
Myslim si, ze neni prima umera mezi poctem registraci a poctem pravidelne u nich nabijejicich. To mozna platilo pred startem future-Ego.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Néé.
Všichni co mají e-citygo mají čip na rok zdarma.
To asi ta polovina bude.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Ma nekdo informace kolik plati velkoodberatele za elektrinu? Pamatuji si z drivejsi doby jen, ze nejvetsi slozka bylo 1/4 hodinove maximum a pak se za silovou energii platilo par haleru. Nevim jak to bylo s distribucnim poplatkem, OZE poplatky tenkrat snad jeste neexistovaly. Kam mirim, kolik by platila velka firma za nocni nabijeni auta, kdyz v noci 1/4 h maximum ze dne neprekroci. Kolik vlastne bude efektivne stat 1 kWh. V domacnosti se dostanu na 2 kc. Bude to vic, mene nebo stejne? Kdo do toho vidi? Myslim firmy s odberem z VN nebo VVN.

Obrázek uživatele PetrVins

Presel jsem k bezdodavazele.cz kde uctuji velkoobchodni cenu, tak tam to najdes ;-) Jejich marze je v dennim poplatku a energii maji bez marze, tak muzes odebirat i za hodne nizkou cenu, pokud umis doma efektivne ridit spotrebu.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Nevim jak ten OTE trh presne funguje, ale velke firmy snad muzou mit smlouvu primo s vyrobcem za jine ceny nez na burze. Udajne mame liberalizovany trh a udajne je mozne si objednat elektrinu treba od xy vyrobce z libovolneho statu v EU. Akorat se musi zaplatit tranzitni poplatek. To dava smysl jen u velkych odberatelu, treba chemicka, nebo hute atd. Prave tyto extra ceny by me zajimaly.

Nevím, nevím, ně to přijde jako by to dělali amatéři, ten design nic moc a napřed musíte spustit nabíjení v mobilu a pak zastrčit konektor, to není zrovna moc šikovné.
Na displeji se toho taky moc nezjistím, hodnoty se mění po minutě u konkurence podstatně dřív.
Ale hlavně, že jsou s tím spokojeni, to je důležitější než cokoliv jiného.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele PaRi

"...umí řidiče nejen informovat, ale i vychovávat."
Nevíte, jestli už jejich apka zobrazuje úroveň nabití? Když jsem nabíjel naposled, ještě to tam nebylo. Ptám se proto, že aplikace od Škodovky pro Citigo je dost tvrdohlavá a její funkce je nějak spojena s kvantovými jevy. Takže se mi párkrát stalo, že jsem nabíječku neúmyslně blokoval, přesvědčen, že ještě nemám dostatečně nabito...

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Appka vas informuje kdyz se nabijeni ukonci. Ted nevim zda se to musi nejdrive nastavit, nebo to funguje automaticky. Ale mate pravdu, to nepredvidane ukonceni nabijeni muze byt drahe. Ve vedomi, ze potrebujete nabijet treba 30 minut a jdete si neco vyridit a kdyz nabijeni spadne, tak nemuzete hned reagovat. A kdyz prijdete po 10 minutach, tak platite za blokaci.

Obrázek uživatele PaRi

Jo, tak nějak se mi to párkrát stalo. jinak ta aplikačka o ČEZu, tuším FutureGo, je skvělá a rychlá. To když si v té od koncernu zapnu nabíjení, tak to trvá 16 sec. než auto zareaguje a dalších asi 5, než mi dojde notifikace. Rád bych věděl, jak to dělají Číňani se SonOff, tam je to hned, a přitom taková dálka ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Tesla app je take rychla. Nissan je lina mrcha jako VW.

Posledni verze appky nissanovy je vyrazne rychlejsi nez predchozi verze (a sama se zaktualizovala).
Neumim posoudit lenost, ale zkusenost je po vziti mobilu do ruky, tak do patnacti sekund auto topi vcetne notifikace na mobilu.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Stav v ČR k 10/2020:
1000 veřejných dobíjecích míst
7070 EV

https://www.eafo.eu/countries/czech-republic/1729/summary

Obrázek uživatele Marek_

Vždyť to je mnohem větší hustota než u spalovacích aut a tankovacích míst. A pořád elektromobilisté remcají, že je to málo. Jako chápu, že nabití trvá déle než tankování, ale zase říkají, že drtivá většinu nabíjení se odehrává doma. Výsledkem toho pak je, že ta nabíjecí místa zejou prázdnotou a průměr na den a místo je kolem 30 kWh :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

No jestli to nebude třeba i tím, že deklarovaný počet provozovaných EV vychází z nových registrací. Přitom je dost pravděpodobné, že velké množství těchto vozidel jde na reexport, jak je u nás v kategorii dražších vozidel běžné, a počet reálně provozovaných vozidel je úplně jinde.
Je to známá a nijak neskrývaná praxe, nevidím důvod, proč by u EV měla být jiná než u spalovacích aut.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Kam by se ty EV mely vyvazet? Dost statu ma nastavene dotace na nakup EV a ty z druhe ruky z CR by byly tim padem drazsi, nez koupene s dotaci. Matlate zase jednou prdy s blatem a pecete nesmysly.

spekulace, která je těžko ověřitelná. Ono je to ve finále jedno, podíl EV v následujících letech už jenom poroste. Časem i tady bude staveno datum zákazu prodeje nových spalovacích aut. (Norsko - 2025, Švédsko - 2030, VB - 2035, Kanada - 2035, Kalifornie - 2035)

Obrázek uživatele Marek_

Žrovna teď kupoval kolega z Německa auto. Byl to teda dieselový VW Touran a původ auta byl Porsche Praha, reexport z ČR :-) Ještě říkal, že tam má i českou příručku, německou si musí koupit nebo stáhnout z webu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Jj, u některých mainstream značek je to i 30% a u malosériovek i 100%. Myslím, že v mainstreamu udělal rekord Hyundai, tam byl reexport jeden kvartál snad 70%. :-D

Takže si tady na Hybridu přečteme, že bylo třeba registrováno 6000 EV, ovšem reálně se jich na české silnice podívá v lepším případě půlka.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Pardon, teď jste mě ztratil - proč by nějaký exportér registroval vůz v ČR ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To se běžně dělalo - aby naplnily kvóty a dostali se na lepší ceny + získali bonusy za prodej.. a pak se ta auta udávala ven - dost se s tím blblo v době šrotovného v Německu

---

Takove veci jsou bezne u spalovaku. Reexport EV se do statu s dotaci urcite nevyplati.

Obrázek uživatele runner42

Ta dotace se přeci neztratí. Někde čerpána pro dobro světa přece bude.

Ale ano, EV se určitě vyplatí reexportovat hlavně do zemí bez dotací, kterých jaksi většina.

Není přece nic špatného složit se rusákovi na Teslu, kterou si zaregistruje na firmu v Praze, shrábne dotaci a pak s ní šup do Moskvy.
Neříkejte, že vám to vadí...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Noo... vyplatí reexportovat do země bez dotací, to ano.
Ale aby se tím čerpaly dotace (jak implikujete), tak to musí být ze země s dotací (což ČR jaksi není)...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Navic vsude kde jsou dotace, je zakaz vyvozu 6 mesicu.

Obrázek uživatele Radovan

Slovensko 3 roky a dotaci dávali ve 3 splátkách.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To je, ale hodně měkké - já bych byl pro zákaz prodeje 5 let - jinak vrátit dotaci a pokud dojde ke zničení nebo odcizení tak po dobu pěti let je příjemce dotace povinen pořídit kvalitativně stejné nebo lepší... hezky přejmout z pravidel OPPIK - doufám, že se nemýlím, že to je v OPPIK a ne v jiných.

---

Tak duvod k prideleni dotace v zahranici je, aby se nahradily spalovaci auta. Prodejem to auto nezanika a prinasi nadale redukci jedovatych emisi. Export do zahranici nejspis neni uplne ve smyslu narodnich cilu, ale zakonodarci to nastavili na 6 mesicu. Obdobne plati tato doba u vsech aut jako hranice pro platbu Dph. Po 6 mesicich se jedna o jete auto a Dph zustava v zemi 1. prihlaseni. Jinak by se platila v cilove zemi. No a i kdyz stat zaplatil dotaci, tak na oplatku si necha Dph. Takze nikdo neprijde zkratka. Ale v CR jsou absurdni dotacni podminky. Jen podvodnik ma fantazii jak by jiny podvodnik mohl podvadet. Nejvic se na dotacich v CR nabali dotacni poradci, kamaradi uredniku a politiku.

Pardon za dotaz - dneska nám tu napadl první sníh a samozřejmě aktivně solí - až bude sněhu víc, tak to bude určitě nezvládnutelná kalamita, ale napadá mě - jaké máte s trojkou zkušenosti s korozí na smíšené konstrukci? Vzhledem k tomu, že má Tesla docela problémy s lakováním, tak jestli můžete sdělit zkušenost, jak funguje antikoro úprava karoserie a komponent podvozku :) (fakt nechci dělat nějakou diskusi - prostě mě to zajímá)

---

Na TM3 mam letni gumy a kdyz je kluzko, tak pouzivam Leaf se zimaky. Vetsina zimnich dnu je silnice cista, tak neni s letnaky problem. Zadne dalky nejezdim a zaskoceni namrazou nehrozi. S lakem a podvozkem problemy nevidim. Horsi je kdyz silnicari sypou drti. Pak hrozi rozbiti skla a laku. Ale to plati pro vsechny auta. Nejstarsi Tesly jsou 9 let stare a o korozi jsem nejak zvlast neslysel.

Obrázek uživatele Radovan

Drť na suché odtáté a odmrzlé vozovce jsem si právě s Peugeotem Ion vyzkoušel ve svazích kolem Žermanické přehrady. Třeba sjezd k přístavišti Juhász. Zadokolka nádherně hrabe a metá tím štěrkem po okolí :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Mě by spíš zajímalo, jestli by se model 3 dal přesvědčit v zatáčkách jako STičková Réza... oboje čtyřkolky, oboje sedany, oboje bezrámová
Mimochodem jde jet s ionem zatáčku dveřma napřed aspoň jako s š100?

---
Obrázek uživatele Radovan

Musí se vypnout kontrola trakce, viz Kiwi.com 13.minuta :-) https://www.youtube.com/watch?v=n8gd1OdUP2M

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ježíš, to je děs, jak tam ten "pilot" plete vánočku, lidi by se měli napřed naučit držet volant :o(, ale jinak jo...na sněhu to něco udělá..na šotolině už by se to asi neutrhlo a jen řízeně zatáčku, těžko říct.

---

Ion ma tenke galusky, s tim se musi pocitat. A prave proto tam je to stabilizacni tlacitko. I kdyz Ion je elektromobilni pravek a prestaveny spalovak, porad je to genialni auticko.

To pletení vánočky je špatná technika držení volantu - kdyby měl ten pilot správnou techniku, tak by to dostal bokem víc a nebylo by to tak zoufalé a zmatené přehmatávání volantu - většina lidí si přitom výborně rozháže stabilitu auta. Ono podle toho, jak tam mrdlá volantem, tak má asi i blbě nastavenou sedačku. Oboje tyhle věci jsou základ bezpečné jízdy a bohužel se v autoškolách neučí :(

Mimochodem, termín pletení vánočky není můj výmysl, to říkal instruktor rychlé jízdy při prvních instruktážích, když pouště videa a takovouhle techniku komentoval: "vidíte a právě přestal řídit a začal plést vánočku".

---
Obrázek uživatele Radovan

Učíme seniory na www.jedusdobou.cz i mlaďochy na www.startdriving.cz na Centru bezpečné jízdy Libros. Musíte auto cítit celým tělem, Vy jste to auto. Správně sedět, cítit ho zadkem, stehny, zády, rameny, volant rukama, mírně pokrčené paže, noha při mírném pokrčení prošlápne pedál až na podlahu, poloha 3/4 na 3, pohyb hlavou kam koukáte, tam jedete a XY dalších věcí. Je to v autoškole stejné, jako ve škole. Co musíte umět Vás tam nenaučí, ale balastu a hovadin, na kterých pak vyletíte, mraky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Při výuce v autoškole se lidi akorát nakazí virem. Pes začíná zase štěkat.

Obrázek uživatele Radovan

Strčte si už Vy rouškaři ten svůj koronaalarmismus do zadele a neotravujte s ním diskusi na hybrid.cz. Psi štěkají, karavana jede dál.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pes štěká někde dokonce i pětku, přesto se Babišovi nebude chtít před Vánoci zpřísnit opatření. To by znamenalo že to zase hustě vyletí nahoru. Včera téměř 6000, to jsem teda nečekal ani já. Všude okolo jsou na tom líp a přesto opatření spíše zpřísňují. Vítejte v laboratoři jménem Česko.

Před několika měsíci jste zde psal spoustu mouder o stabilní úmrtnosti neovlivněné kovidem a o tom, že s rakovinou zemře více lidí než s kovidem. Nemyslíte, že je čas na trochu sebereflexe?

Obrázek uživatele Radovan

V žádném případě. To, co vidíte, je pokračování likvidace soukromého podnikání a zestátňování v praxi. Žádné věci související s chřipkovým virem. Žádná ochrana rizikových skupin, žádné posilování kolektivní imunity, žádný realistický přístup. Jen nesmyslná a protiprávní opatření, nelegální buzerace a umrtvení země. A nastoupila ideologie, veřejné umlčování lidí s jinými názory, nulová diskuse a vysvětlování, žádná fakta a státní represe ve stylu toho nejhoršího, co si pamatujeme z vlády KSČ. Co se čísel týče, je bohužel smutné, že se jim už nedá věřit. Opět došlo k přepočítávání a změnám metodiky, jak jsme to zažili na jaře. Jinak to, co se dnes děje, je důsledek omezení běžné zdravotní péče a neustálého strachu velké části lidí, živeného každou minutu vládou a médii. K tomu přichází zloba těch, co jsou nesmyslně šikanování. Negativní pocity se znásobují a výsledek znáte. 9 měsíců ze všech stran ostřelované organismy prostě nevydrží. Zvláště pak, pokud jim bylo cokoli i předtím a už prakticky rok se to neřeší.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To že to vláda podělala a podělává dál o tom žádná. Neměl byste se ale chovat jako jeden president, kterému když se nelíbí čísla, tak jim prostě nevěří. Čísla jsou přesná, ale až týden zpět. Jasně jste řekl, že úmrtnost neroste a že na rakovinu zemře víc lidí. Nic z toho není pravda, takže sebereflexe by byla opravdu na místě.

Nárůst úmrtnosti jde vidět i jiných zemích už na jaře. Tam asi těžko můžete argumentovat 9 měsíců trvajícím stresem.

Nevím jestli vám to dochází, ale to omezení zdravotní péče je právě kvůli kovidu a ne kvůli strašení kovidem a neprojeví se na číslech po týdnech ale po letech.

S ním se bohužel nedá diskutovat. I když mu dodáte fakta a data, tak pokud se mu nebudou hodit do krámu, jednoduše je popře. To pak nemáte samozřejmě šanci. Je to marný. Já naproti tomu nemám problém přiznat že Flégr se s 1000 mrtvými denně krutě seknul. Proste je to tak. Přiznal to i on sám. Nazývá mě soudruhem přestože jsem antikomunista a současnou vládní squadru nesnásím stejně jako on. Asi tak no.

Obrázek uživatele Radovan

Nedá se diskutovat, když se vytrhují data z kontextu. Burešův Iděs je v tomhle přeborník - aneb jak udělat strašáka z týdenního vybočení https://www.idnes.cz/technet/veda/umrtnost-covid-podzim-cr-cesky-statisticky-urad-nadumrti.A201201_111805_veda_mla?zdroj=vybava_recombee

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

Nebudu si tady s Vámi hrát se slovíčky. Ta situace nadále trvá, jen v ročním kontextu. Takže momentální výkyv nehraje roli.
Nikdo neví - a Čína úspěšně tají - jak dlouho je jejich biologická zbraň mezi lidmi. Nicméně podle pohledu na šíření ta vlna hezky kopíruje světová letiště se spoji právě z Číny.
Omezení zdravotní péče nemusí být a je nesmyslem, protože nezávisí na nějakém viru, ale na lidech, co tu práci dělají a co o ní rozhodují. Ti selhali a selhávají den za dnem. Právě zachování běžného všedního života je největším vítězstvím v každém boji s čímkoli. Ale tady se nebojuje, tady se jen panikaří.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Omezení zdravotní péče není o viru, ale o lidech co tu práci dělají a co je řídí?

Takže za omezení zdravotní péče můžou doktoři a sestry a řiditelé nemocnic, kteří pracují neefektivně a neléčí nemocné dostatečně rychle? Nebo můžou za to, že jich není 3 krát tolik? Vy si jako vážně myslíte, že ti nemocní jsou vymyšlení?

Válku přece nevyhrajete tak, že budete fungovat jako by žádná nebyla a u toho se usmívat.

Radovan po fázi popírání, přešel do fáze obviňování, je to klasický příklad,jak vytěsnit fakta,s kterými se neumí vyrovnat.Ty odkazy z jarního nárustu mrtvých v evropě jsem mu posílal, ale to byl dle něj podvod, včetně videa ze švédska kde bude letošní rok co do počtu mrtvých největší za poslední desítky let.

Obrázek uživatele Radovan

Čekal jsem na třetího koronaalarmistu a rouškaře a dočkal se. Rovněž doporučuji zalít se betonem. Je to spolehlivost sama.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Já se současnou situací nemám žádný větší problém, to jenom Vy tady neustále fňukáte, obviňujete ostatní, a když vám dojdou argumenty tak urážíte.Jediný s kým si na toto téma "notujete" je honzal,a to je opravdu "místní jednička".

asi tak, naopak jsem měl možnost zvolnit a znovu se začít věnovat svým koníčkům, sportu a samostudiu a taky můžu vstávat o hodinu a půl déle.

---

Tak to vstávání Vám závidím, pro většinu lidí to možná bude "kopanec", aby si ujasnili priority, a ty celosvětově snížené emise taky nejsou marný, možná se konečně dočkáme na vánoc na sněhu/normální zimy.

Je to super, místo 5:30 do práce a shon celý den (co člověk produktivního před osmou ráno nebo po čtvrté odpoledne neudělá, to není) 8:00 - 16:00 porady, reportingy, přesvědčování dodavatelů, jednání se zákazníky, tak se člověk i vyspí...odpoledne i vidí děti.
A úbytek dopravy taky super...občas člověk vidí i letadlo..

---
Obrázek uživatele Radovan

a) žádná válka není
b) ano, zoufale neefektivní zdravotnictví
c) ano, budeme se usmívat a žít jako obvykle. Pěstovat si zdravý pozitivní životní styl a svoji imunitu. Nic a nikdo jiný nás před bakteriemi a viry neochrání.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ano zoufale neefektivní zdravotnictví, které má jedno z nejlepších poměrů cena/výkon ve vyspělém světě.

Vy jste na to vážně kápnul. Lidi zahoďte antibiotika, očkování a všechny léky. Před viry a bakteriemi nás ochrání úsměv, zdravý pozitivní životní styl a silná imunita.

To, že dost často člověka u kovidu zabije přehnaná reakce silného imunitního systému vám asi zase uniklo.

Tohle nemá cenu. Ještě, že alespoň jezdíte v EV. Za to máte plus. :D

Obrázek uživatele Radovan

Poměr cena/výkon nic neukazuje. Jinak autoimunitní reakce bývá připisována právě kombinaci očkování a všezabíjejících antibiotik. Prostě zdraví není o zdravotnictví. Lékař léčí, příroda uzdravuje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

https://tajemnaasie.cz/2020/12/08/podaril-se-prulomovy-objev-v-boji-proti-koronaviru-jako-lek-muze-pusobit-antidepresivum

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Radovan

Antidepresiva potřebuje půlka ustrašené společnosti už nyní. Tak to mají 2 mouchy 1 ranou :-) Ta druhá půlka potřebuje antiagresiva.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak to je pro mě novinka, že v době španělské chřipky se používalo "kombinaci očkování a všezabíjejících antibiotik"

Obrázek uživatele Radovan

A kromě normálního uvažování Vám chybí í základní znalosti o historii.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Španělská chřipka: virus zhoršil příznaky, zvýšil úmrtnost a způsobil přehnanou reakci imunitního systému. Tudíž více umírali lidé se silnějším imunitním systémem, především dospělí mezi 20 a 40 lety.

Objev penicilinu 1928
Španělská chřipka 1918-1921 (někde 1920)

smutné sledovat váš pád v přímém přenosu...

---

Jo jo, nějak mu nedochází souvislosti, jsem zvědav. kdy u něj nastoupí ta třetí "fáze".

Obrázek uživatele Radovan

Vy vytahujete nesmysly. Španělská chřipka není španělská, ale byla rovněž dovezena z Číny. Jen v Evropě řádila ponejprv a s razancí ve Španělsku, které o tom veřejně informovalo, bojující státy své potíže tajily. Virus prostě našel ideální živnou půdu, zbídačené a válkou vyhladovělé obyvatelstvu po mnoha utrpeních a stresu. Spolehlivých zabijácích imunity.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

"Španělská chřipka není španělská", tak to je "fantastická novinka" a naučte se správně formulovat, chybí Vám tam :není ZE Španělska(možná)Při tom gůglování na wiki jste se jaksi zapoměl podívat na první větu:::Španělská chřipka je označení celosvětové chřipkové pandemie.To už jste argumentačně na dně, že místo odpovědí na tu vaši spekulaci o "kombinaci očkování a všezabíjejících antibiotik"kličkujete s názvem?Jáký je tedy podle Vás správný název "Španělské chřipky"?Teorií o původu pandemie je několik.A závěrem, hlavně umírali lidé se silnějším imunitním systémem, především dospělí mezi 20 a 40 lety, takže tam by ty vaše pseudoteorie moc nefungovaly.

Ano zabíjela válkou zbídačené obyvatelstvo mimo jiné i ve Španělsku, které se války ani neúčastnilo. :D
Tady máte odstavec z Wiki k tomu, jak vám byla užitečná imunita při Španělské chřipce a alespoň si o tom něco přečtěte.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Španělská_chřipka

"Tudíž více umírali lidé se silnějším imunitním systémem, především dospělí mezi 20 a 40 lety"

Byl jste rychlejší, ale stejně se obávám, že je to marný.

Obrázek uživatele Radovan

Tak samozřejmě víte všichni jak to bylo. Gratuluji. 20-40 let a silnější imunitní systém? Opravdu? Lidé co v té době byli v zázemí a snášeli všechny válečné útrapy a co se jídla týče, byli až ti poslední, na které se dostalo? Jste srandisti.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jo jo. to je ten Váš problém s chápáním psaného textu.A znovu::Jáký je tedy podle Vás správný název "Španělské chřipky"?

asi je nějak pod tlakem na který nebyl zvyklý a který neumí zvládnou a dost věcí se mu sype... zažil jsem to u dost vrcholových manažerů a pokud vím s ani jedním to nedopadlo dobře..ono pod takovým tlakem člověk odhazuje mimikry a ukazuje se, jaký doopravdy je.

---
Obrázek uživatele Radovan

Amatérská psycholog se ozval. Díky za vyšetření v rámci veřejného zdravotního pojištění. Jen si nějak nepamatuji, že byste měl licenci a já byl pacient.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Možná mu také chybí potlesk a "plácání po ramenou" z těch zrušenejch konferencí.

Obrázek uživatele Radovan

Závist nám kvete neustále, jak vidno.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak jsem se trefil, co zkusit toho "vašeho doktora" co kvůli rouškám neordinuje, možná Vám naordinuje po telefonu nějaký čajíček.

Obrázek uživatele Radovan

Závist léčíte u psychiatra? Asi dobrej oddíl.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

V životě jsem u psychiatra nebyl, a nemám důvod to měnit, normální člověk se s problémy "popere" sám.To jenon Vy tady nestále veřejně fňukáte, a máte stále s něčím problém, a následně urážíte všechny, co mají odlišný názor.Je jenom Vaše vizitka.

to asi taky a přidal bych strach o budoucnost...až tohle covid šílenství skončí, tak se budou rozdávat ekonomické karty a dá se čekat, že firmy budou chtít zachovat core, takže se všechny soft skills zájmové aktivity sešrktají, takže nebude třeba tolik freelancerů, vizionářů na volné noze, tvůrců obsahu, externích tvůrců studií a podobných lidí.. no a samozřejmě agenturní zaměstnanci...

---
Obrázek uživatele Radovan

Vy budete kromě psychiatra i ekonomický analytik. Super. Tak mi vysvětlete, proč mám v poptávkách stovky pozic, které nemám kým obsadit, Vy znalče ekonomiky a pracovního trhu, když už se navážíte do tvrdě makajících agenturních zaměstnanců, bez nichž byste si nekoupil ani rohlík.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Proč más v poptávkách stovky pozic? Protože seš blbej :-). Měl jsi jít studovat medicínu, měl bys teď práce dost a nemusel fňukat, fňukno. Mimochodem - chytám 1600 l dešťovky už dvacet let a nemusím to mít v patičce jako jeden místní trouba.

Obrázek uživatele Radovan

Á sprosťák se opět vyblil.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Mimochodem třetí vlna je tady. Přesně jak jsem předpokládal. Na tu vládní bandu je fakt šílenej pohled.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, třetí vlna vládní a mediální koronavirové hysterie. Národ je třeba držet ve strachu a buzeraci online.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jo souhlas, posílí internetový obchod, rozvozy domů atd., omezí se "pracovní výlety přes atlantik na jeden den", někde jsem četl, že 1% lidí se podílí na polovině všech letů.Bude to jako v minulosti už mnohokrát, určitá odvětví se posílí, a některá prostě skončí.

Tak ono e-komerce posiluje neskutečně, shodou okolností bylo včera na E15, že jeden z fondů, co na tom participuje získal refinancování úvěrů za 2mld, tak jsem si dneska jen tak cvičně ho našel a má očekávaný výnos 7% PA - to není vůbec špatné na současnou situaci

---
Obrázek uživatele runner42

Očekávám to samé, ale čekal jsem to už 2020.

Všechny softskills aktivity jsem převedl na méně výhodné, ale nevypověditelné pětileté smlouvy.

Tohle zakopání v pozicích nám pak umožní se spoustředit na expanzi tam, kde se bude bojovat a přerozdělovat ;-)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, cash is king, tedy alespoň do té doby, než nám tady bolševik roztočí inflační spirálu, kterou sanuje svoje dluhy. Mezi tím je třeba ji dobře uložit do věcí z kterých nemusí pršet, stačí když kape.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Škoda že inteligentní člověk dokáže popírat fakta která se mu nehodí. Třeba fakt že jsme ve větsine ukazatelů ohledně pandemie jedni z nejhorších na světě uznáváte? Nebo so opravdu myslíte že je to všechno výmysl?

Obrázek uživatele Radovan

Vymyslím si metodiku, čísla, ukazatele. Když se nehodí, předělám (což přiznám jen dvakrát za 8 měsíců, a když už mně fakt nachytají). Vše pak prezentuji bez podkladů veřejnosti a na základě toho dělám politická rozhodnutí s dalekosáhlými hospodářskými a sociálními dopady. Aniž bych ty dopady zkoumal nebo kvantifikoval. A dělám je nepředvídatelně a měním ze dne na den. Tomu rozhodně nelze říkat fakta, ani náhodou.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Gratulujeme k dalšímu lockdownu. Třetí vlna je zde, přesně jak jsem předpokládal. Smutná vizitka o Češích kteří nemají úctu k lidskému životu. Hanba.

Obrázek uživatele Radovan

Bože Vy jste tak blbej, až to bolí.
Virům je naprosto lhostejno, co si bolševik ANO+ČSSD+KSČM a jeho tupý volič myslí a jaký lockdown a další hovadiny vymyslí. Jen aby drželi lidi ve strachu a mohli v Npouzovém stavu dále rozkrádat státní rozpočet a ničit ekonomiku na dlouhé roky dopředu, vyrábět nezaměstnané a chudé, na jejich libovůli závislé. 105 milionu lidí kvůli pár hypoteticky zachráněným. Nezávisle na nich.
Mimochodem, jak to, že tu píšete? Jste přece mrtvý, v mrazáku na ulici nebo Vás právě zahrabává buldozer do hromadného hrobu?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

30.10.2020
https://www.televizeseznam.cz/video/face-to-face/treti-vlna-prijde-uz-pred-vanocemi-virus-bude-mnohem-agresivnejsi-na-rousky-je-pozde-varuje-flegr-64106362

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Radovan

A pak čtvrtá, pátá, třicátá osmá, doku bude ten bolševický ksindl ANO+ČSSD+KSČM u moci, tak bude ničit 10,5 milionu lidem životy, ekonomiku a rozkrádat rozpočet v Nouzovém stavu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Klid on se úplně zbláznil, nekrmte trolla

---
Obrázek uživatele Radovan

Tak jistě. Ukázka nárůstu agresivity ve společnosti jak vyšitá.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Hoďte na něj síť.

Obrázek uživatele Radovan

Tak jistě, likvidace oponentů jakýmkoliv způsobem. Jakže to dělali bolševici, zejména v Sovětském svazu? Zavírali oponenty a útěkáře do blázinců, ne do vězení. Protože jen blázen by mohl kritizovat nádherný socialismus a jen šílenec z něj chtěl utíkat k mrzkým vrahům z volstrýtu. No a pak je tam !léčbou" psychicky zlikvidovali. Svině.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ale no tak. Neberte zas úplně vážně všechno co píšu. Mě prostě fascinuje jak jste schopnej vytěsňovat vám nepohodlná fakta.

Obrázek uživatele Radovan

Ale no tak. Neberte zas úplně vážně všechno co píšu. Mě prostě fascinuje jak jste schopnej bez přemýšlení hltat a brát za pravdivé vám pohodlná fakta.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Bez komentáře:::Lidské tělo má schopnost dožít se zhruba 120 let a je jen na nás, jak se o něj staráme a zda to chceme. Vložil/a Radovan, Čt, 2020-09-17 19:08

Obrázek uživatele Radovan

Ano, je to tak. S tím nic nenaděláte. Na začátku máme všichni tu možnost. Pak už je to jen na nás. Že ji nevyužijeme je taky naše volba. Často vědomá. Prstě tělo má jít do hrobu zhuntované a já si chci užít. To je tak nejčastější námitka. Ostatně proč ne, proti gustu žádný dišputát a pokud tím nikoho neomezuji, tak se mohu huntovat jak chci.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Takže vrozené vady atd.se "rozchodí"a když Vám někdo "plivne" do jídla "ebolu", tak to vyléčíte šípkovým čajem.Teda, Vy jste fakt vtipnej, co berete za matroš, to musí bejt síla.

Obrázek uživatele Radovan

To, že neznáte tisíce případů příkladů zázračného uzdravení lidí po celém světě, nad nimiž už lékaři zlomili hůl, Vás omlouvá. Blahoslavená nevědomost....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Takové případy jsou, to máte jistě pravdu. Sám znám asi tři takové lidi. Ale je jich bohužel naprostá menšina.

Obrázek uživatele Radovan

Samozřejmě, že je jich menšina, protože většinu řídí a !léčí" medicínsko - farmaceutický komplex za řádného přispění potravinářského. Proto taky většina trpí, chodí se léčit, rve do sebe prášky a i když to nepomáhá, dělá to až do brzké smrti. Svoboda je v tom, rozhodnout se.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jasně, víra hory přenáší, to že ročně umírá na průjem, spalničky atd.miliony kojenců a dětí, Vám uniklo co, jo jejich, chyba,asi měli málo víry na to to Vaše"zázračné uzdravení"

Obrázek uživatele Radovan

Kupodivu jde o běžné nedodržování hygieny v důsledku přemnožení a vyčerpání místních zdrojů. Divné, že?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

"Na začátku máme všichni tu možnost. Pak už je to jen na nás."Ty děti tu možnost neměly!Logika je pro Vás neznámý pojem co?

Ale ta logika tam je - máte na začátku 120 let a vše negativní vám odečítá. To že něco není vaše vina neznamená že na začátku nemohlo být těch 120, v tom logika není ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Pokud máte např. vrozenou genetickou vadu, tak tu šanci od narození nemáte, respektive ji nemáte už od početí.To že kojenec/dítě nemůže OSOBNĚ ovlivňovat svůj život, je snad také jasné, a byla to reakce na(Na začátku máme všichni tu možnost. Pak už je to jen na nás.)

To je to negativum které odečítá a které nemůžete ovlivnit.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ano, s touto formulací souhlas, takže logicky na tom "startu" má těch 120 let v současnosti jenom někdo(Vzhledem k rozvoji v genetice, to časem nemusí být pravda)

*

---

Abyste nemyslel že vše co napíšete shazuji. Máte samozřejmě pravdu v tom že dobrá psychická pohoda je samozřejmě důležitá. Já si nakonec myslím že tváří v tvář bysme nakonec došli i k nějaké názorové shodě. Tyhle internetové diskuze vše jen eskalují, je to prostě tak. Všimněte si že to větsinou končí hádkou.

Obrázek uživatele Radovan

Je to cílem vládnoucí soldatesky. Oblíbené rozděl a panuj. Dobrá psychická pohoda je samozřejmě základ všeho A jejich největší nepřítel. Už jen to, že nemůžeme díky jejich bolševickým zákazům a nařízením diskutovat osobně je pro ně super. A začíná to opravdu vřít, přesně jak chtějí. Podílí se na tom mediální presstituti:
https://stryczek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=762042
Jen ten džin, vypuštěný z lahve, může sejmout i ty, co odšroubovávají zátku, to jim jaksi nedochází, že jsou vidět a jsou na řadě. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci:
https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=762088
https://flaska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=762093
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/bavorsko-nemecko-koronavirus-statni-pomoc.A201206_125319_eko-zahranicni_ven
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/pullman-city-lockdown.A201207_090216_ekonomika_rie
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/restaurater-opatreni-pandemie-covid-kastner-oteviraci-doba.A201207_191644_ekonomika_jla
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/pruzkum-eu-cesko-panedemie.A201207_111023_eko-zahranicni_bur#anketa-progress-A20201207_rapc_591
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/kina-cinestar-premiere-cinemas-provozovatel-vlada-pomoc-najemne-nakupni-centrum-koronavirus.A201204_172855_ekonomika_maz

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Njn, co jsou takové kurzy platné...tohle se musí učit v autoškolách (chtít řídit auto a neumět si nastavit posed, je jako chtít umět psát a neumět držet psací prostředek) a lidi si musí uvědomit, že řídit auto/motorku je nějaká odborná činnost. Na takové kurzy i kvůli kapacitám přijde minimum řidičů, ale minimálně třetina řidičů na silnici nemá co dělat a žádný kurz to nezachrání a to není nic proti nim, to je prostě konstatovaní, neb jim chybí psychické a fyzické předpoklady.

---

Nedavno delala jedna holcina autoskolu. Az po tretim pokusu to zvladla a byla z toho s nervy hotova. Kdyby se mela ucit nejake smyky a podobne veci, nikdy by ten papir nedostala. A tak by to bylo s 50% vsech dnesnich ridicu. Stat ma jednoduse zajem aby byl ridicak dostupny skoro kazdemu, tak se s tim neda nic delat. Dokud je nehodovost a umrtnost z pohledu statu akcepovatelna, tak stat nebude nic menit. A proto mame ruzne dopravni omezeni, ktere reflektuji tuto skutecnost.

Ne smyky, ale učit se správně si nastavit posed, správně držet volant. Že se lidi naučí řídit si iluze nedělám...to jim radši dáme přepravní kapsle, aby něco nezpůsobili. To je tak se vším, blbec neuměl řadit a rozjet se - dali mu automat (i když je možná i varianta, že potřeboval jednu ruku volnou na hamburger nebo cigáro), další neuměl brzdit - dostal abs, další neuměl přidat plyn tak dostal asr, extra expert neuměl přepínat a rozsvěcet světla, tak se to dalo na automatiku...
Dyť je to děs, jak se obecně lidi stávají závislými na technologiích a degenerují.. jen tak ze srandy zkuste dneska nechat nějakého konstruktéra pod 35 let navrhnout díl s kalkulačkou, tabulkama, rýsovacími prostředky a u prkna...když to dají 2/10 tak to bude úspěch

---

Neni to nahodou tak, ze konstrukter udela skicu a kresliri to nakresli? Dobry konstrukter nemusi byt dobry kreslir. Pro me bylo kresleni nocni mura. Stejne tak it consultant modeluje proces a kodirovaci opice to naprogramuji.

Zažil jsem modely:
nakreslit originál- vytahují kopisté
nakreslit originál - vytáhnout kopie (tuš i fix)
nakreslit skicu - kopisté do autocadu (2D i 3D)
nakreslit v autocadu
nakreslit v 3D cadu a udělat výkres
dneska se kreslí v cadu a často bezvýkresově, nebo ho dělá dílčím způsobem někdo jiný..
ale o to nejde, to je jen proces, spíš jsem myslel navrhnout, napočítat rozměry vůle... dneska, když nevidí lidi kontext v cadu, tak jsou v prčicích a nechte je spočítat základní kinematiku pohybu, to je masakr. A počítat nějaké namáhání, aby to tak nějak přes prst vyšlo a byl tuch co kde se děje? snění...
ono je ve výsledku jedno, jestli jste detailista, nebo systémový projektant...nakonec je nejlepší ten technik, co při testech rychle vyřeší problém, aby se mohlo pokračovat a pokud jste systémák, co neumí detail - máte fakt velkej problém. Stejně tak, když je někdo SW architekt a je tam problém, tak musí být v tom kódu aspoň systémově schopen najít chybu, pokud ne...tak jo je to konzultant a ne sw architekt

---

Vam musel nekdo hodne ukrivdit. Zrejme vzali misto vas nekoho mladsiho a dodnes vas to zere. Podle vas jsou vsichni co prisli az po vas nedoukove a amateri. Jedinny profik jste vy.

Obrázek uživatele runner42

Žvaníte. Bohužel co leze ze škol je naprostá katastrofa a povrchnost mileniálů je neuvěřitelná. Čest výjimkám. Ale já nejraději zaměstnávám generaci Husákových dětí. Ty nejsou deformovaní komunismem ani mentální leností mileniálů.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Klasické senilní kecy. Tento od generace ke generaci stále opakující se fenomén popsali už myslitelé ve starověkém Řecku. :D
Kupodivu není dán inteligencí, ale velkým egem.

Jinak souhlas. Husákovi děti jsou obecně nejlepší zaměstnanci. Dětství za totality je naučilo bezmyšlenkovitě poslouchat autority a držet hubu, devadesátky je naučily, že silnější pes m*dá a že oni ti silnější nejsou no a digitální doba je naučila, že to co se učili pracně zpaměti desítky let, lze dnes najít během pár sekund. Mají můj soucit.

Povrchnost mileniálů je dána přizpůsobením se na neustále měnící se svět, kdy zajití do hloubky znamená zaseknutí se a většinou i ztrátu času. Nikdo je nemůže vinit za to, že se snaží přežít.

No a generace Z a generace Alfa už budou plně schopni fungovat v digitálním světě a vše co je pro nás nesmyslné sci-fi se pro ně stane samozřejmou realitou.
Třeba samo řiditelná EV :D

Vašíčku, už máš ten automat, co Ti ho vyndá z kalhot před pisoárem či Ti utřel pr.del nad mísou? Nemáš? Jak to bez něj tedy v praktickém životě dáváš?

Obrázek uživatele runner42

Důvod je naprosto jiný, než si představujete.

Husákovo dítě zná problematiku do detailu a rozumí principům a mechanismům, na kterém dané řešení stojí.
Mileniál je zdatným uživatelem.

Jako automechanik Husákovo dítě dokáže diagnostikovat problém podle anomálie v chování celku a je schopen vysoké míry opravy.

Mileniál je odkázaný na připojení diagnostiky, metodu pokus omyl a výměnu dílu.

Pokud vás v hlavě napadá protiargument, že se jedná o moderní přístup, tak nejedná. Stejných možností využívají obě skupiny, liší se ale zásadně v míře znalostí o fungování daného systému a ve způsobu, jak je uplatňují.

Uznávám, že hodně zobecňuji, a že existuje mnoho výjimek z obou táborů. Přesto v mém oboru jsou tyto skupinové vlastnosti naprosto nepřehlédnutelné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Souhlasím s tím jak jste to popsal, ale vyvozuji z toho úplně jiné závěry.

Pochopitelně zná Husákovo dítě problematiku do detailu. Logicky má o 20 let více zkušeností a spousta dnes využívaných technologií začala, když už byli v pracovním procesu, takže se je mohli učit pěkně pomalu od začátku. Na to už dnes není čas. Doby, kdy se jeden model auta bouchal s minimálními změnami 20 let jsou pryč.

Mileniálové oproti tomu mají mnohem méně zkušeností a nemůžou se do detailu zaobírat technologií, která už dosluhuje. Když taky vidí, že i nová technologie je po 5 letech hned dosluhující, tak se musí učit obecné principy a hlavně rychlé přizpůsobení a efektivitu.

Když vezmu jiný příklad. Dělali jsme v bytě novou elektriku a přišlo Husákovo dítě (neironicky mistr svého řemesla) s mladším Mileniálem. Když jsem mu řekl jak to chci, tak se mi vysmál, že to tak fyzikálně nejde udělat. Po 10 minutové polohádce to šel vydýchat na cigárko. Mladší Mileniál celou dobu nic neříkal aby neshodil mistra a když jsme byli sami, tak mi nabídl elegantní moderní digitální řešení za pár korun.

Cíl Husákových dětí je bez učení nových věcí to doklepat do důchodu. Cíl Mileniálů je být připraven na cokoliv a vyřešit problém i nestandardními způsoby.

Obrázek uživatele runner42

A co na to řekl mistr svého oboru? Můžu hádat? Řekl, že vám to nedoporučuje. Protože lepší je to udělat pořádně nebo vůbec, než elektronickou odrbávačkou, co bude magnetem na problémy.

Uznávám, že Husákovy děti mají logicky více zkušeností.
Ale problém není v množství zkušeností, ale v povrchnosti znalostí Mileniálů.

A jak správně píše PeaK, úroveň školství je s tím svázána.

Můj názor je, že se jedná o vliv tzv. otevřených možností a zájmů, které působí kontraproduktivně ve schopnosti soustředění se na na téma. A také spotřebního přístupu.

Překonávání překážek je stimulem. Husákovy děti nemají na válečné a meziváleční generace. Ale pořád to celkem jde. Mileniálové nepoznali boj a bídu a proto ustrnuli v pasivně konzumním stavu.

Když si přečtu sloh mojí babičky, co psala ve věku deseti let... ta schopnost vyjadřování, práce s jazykem. Neuvěřitelné. To dnes bohužel nezvládne naprosto žádné dítě youtuberové generace.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Mistr řekl, že se s tím za 30 let praxe nesetkal a že to prostě dělat nebude a ať si to udělám sám, když jsem tak chytrý. Nešlo o žádnou odrbávačku, ale novou technologii, kterou se prostě mistr už z pricipu učit nebude, protože jemu nikdo nebude říkat jak to má dělat nebo chtít.

Mileniálové mají většinou povrchové znalosti a tím jsou právě více flexibilní. V době internetu má každý znalosti celého lidstva na pár kliknutí. Znalostmi naučenými na zpamět nikoho neoslníte. To co je dnes ceněné je schopnost rychle se učit a orinetovat se v novém prostředí. Husákovo dítě s praxí 30 let v oboru, který zanikl je těžko použitelné a do důchodu sedí na vrátnici.

S vlivem otevřených možností a názorů souhlasím.

Překonání překážek vylepšuje psychyckou odolnost a možná charakter. Nemůžete ale tvrdit, že lidé co prožili drouhou světovou jako maldí jsou chytřejší, když jim Němci zavřeli vysoké školy.

Psát pěkně sloh je pěkná věc, ale to je asi tak vše. Dřív lidé uměli psát lépe, ale zase neuměli polovinu věcí co dnes zvládne dítě ve školce.

Každá generace vyrůstala pro fungování do své doby. Lidé, kteří vyrůstali ve 30. letech by byli dnes v podstatě nepoužitelní a stejně tak by byli dnešní lidé neupoužitelní v 30. letech.

Chce to prostě potlačit své ego a cenit si každé generace za to v čem je dobrá. :)

Obrázek uživatele runner42

Nezaměňujte prosím povrchnost a obecnost. Schopnost abstrahovat informace, tvořit obecné závěry, přenášet je mezioborově a aplikovat je na nový problém je skvělá věc.

To ovšem vyžaduje naprosto precizní chápání systému, ze kterého abstrahujete. Pracovat pouze s obecnými závěry, jak to provádějí mileniálové, je naprosto špatně a vede ke katastrofálním výsledkům. Hezký příklad je psychologie, která abstrahuje bez hlubokých znalostí podstaty svého oboru a pak se pokuší obecné principy aplikovat na jednotlivce, přičemž samozřejmě fatálně selhává.

Od poloviny dvacátého století jsme vyřadili inteligenci jako nástroj přírozeného výběru. Takže ano, každá další generace je lehce hloupější a hloupější. K tomu přidejte vliv migrace etnik s vysloveně nízkým IQ a výsledek není potěšující.

Uzavření vysokých škol německým agresorem mělo neblahý dopad na vzdělanost. Nikoliv však na inteligenci. Teprve odstranění inteligence jako reprodukční výhody má dlouhodobý efekt.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Bohužel nemáte pravdu a stačilo 3 krát kliknout myší a 2 minuty číst. Miluju tuhle dobu. :)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligen%C4%8Dn%C3%AD_kvocient

Nevím, jak jste přišel na ten údaj od poloviny 20. století. V historii vždy platilo, že nejen inteligence ale i fyzická síla je nástroj přirozeného výběru. Kdy jindy než v dnešní klidné mírové době plné technologií platí, že opravdu záleží jen na inteligenci?

Možná je to jen shoda náhod, ale snad všichni mí sourozenci a vrstevníci jsou chytřejší než jejich rodiče a mají lepší vzdělání a lepší práce než jejich rodiče a ti měli zase lepší práce než jejich prarodiče, kteří hákovali někde u soustruhu nebo u šicího stroje se základním vzděláním (ale uměli psát hezké slohy). Moje děti jsou také chytřejší než já a je to úžasné pozorovat. :)

Vy nejste chytřejší než váš otec nebo vaše děti jsou hloupější než vy?

Chtěl bych ještě dodat, že to na čem píšete je pravděpodobně složitější než všechny přístroje a vědění lidstva v 50. letech. Nechcete doufám tvrdit, že plány a návod třeba na 8 jádrový procesor nám zde zanechali předci z 50 let nebo, že to všechno vyvýjí staříci ve výzkumácích a až umřou, tak skončí naše civilizace?

Obrázek uživatele runner42

Děkuji za krásnou ukázku mileniální povrchnosti ;-) Stačí kliknout a už něco tvrdím. :-D

Už nepokračujete dál. Už jste se nedopracoval k tomu, že Flynnův efekt se fungoval jen dokud žily válečné generace a jejich přímí potomci, zatímco od přelomu tisícíletí se růst IQ obrátil v pokles. Což je bohužel viditelné pouze na raw skóre, protože díky změně metodiky založené na plovoucí hodnotě srovnávacích skupin není hodnota 100 stejná, jako byla před deseti lety, ale fakticky je nižší.

A co se týká přirozeného výběru, chápete to také špatně, protože nerozumíte jeho základnímu principu. Není absolutně podstatné, jakou máte kariéru díky své inteligenci. Podstatné je pouze jediné, kolik dětí máte a kolik se jich dožije reprodukčního věku.
Díky nastavení, že intelgentní a úspěšní se starají o přežití nekontrolovaně se množících primitivů a o zajištění přežití jejich početných stejně debilních potomků, dochází v populaci k ředění inteligence.

Naprosto názorně vám to vysvětlí prvních pět minut filmu Idiocracie, což je sice komedie, ale těch prvních pět minut bohužel k zasmání moc není.
https://en.wikipedia.org/wiki/Idiocracy

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

No spíš jste ukázal, že máte pouze středoškolské vzdělání a cca 30 let vysoké školy života nadopován egem, kvůli řízení nebo vlastnění firmy, kde máte moc nad lidmi. Takovej děd vševěd.:D

To co se na střední škole moc neučí oproti vysoké je ověřování zdrojů. Wikipedie je jen obecný přehled, který může upravit každý jouda. Musíte právě roz-kliknout i ty zdroje níže a v levé části hlavně překliknout do AJ. Tam ale právě nastává problém generace Husákových dětí, že zpravidla neumí žádný světový jazyk (Ruština opravdu není světový jazyk).

Přirozený výběr chápu dobře. Dřív mrdal spíš ten kdo byl silnější a dnes mrdá spíš ten kdo je chytřejší. Vy zase musíte pochopit evoluci. I když vezmete 2 nejhloupější lidi(nemyslím mentálně retardované) a ti dva budou mít dítě, tak to dítě bude chytřejší než jsou oni. Z toho vyplývá, že i když je nárůst populace spíše u méně inteligentních, tak celková inteligence roste. Dřív bylo v populací více % geniu a dementů a dnes se to čím dál více zprůměrovává, avšak celková IQ základna roste. Nebo chcete popírat evoluci?

Film Idiocracy jsem viděl a hodně jsem se zasmál. Skvělá Sci-Fi komedie. :D

Pokud však chcete něco fundovanějšího pro vytváření názorů, tak si přečtěte knihu Faktomluva. Ta vám na základě dat a faktů vyžene emoce a stereotypní představy o světě z hlavy.

Obrázek uživatele runner42

"Dřív mrdal spíš ten kdo byl silnější a dnes mrdá spíš ten kdo je chytřejší."

Doporučuji vám seznámit se z hlavními demografickými fakty, do té doby nemá smysl v této diskuzi pokračovat.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jsou mladý lidi, co řemeslu rozumí ať manuálnímu nebo i vysokoškolskému, ale bohužel změnou školství dochází k situaci, že úroveň středoškoláka z přelomu tisíciletí má dneska bakalář. řada lidí studuje obor, aby něco vystudovala a ještě méně oboru rozumí, protože to často střídají...jenže ono jeden rok navrhovat blatník auta, druhý rok navrhovat turbínu, třetí rok navrhovat nápojovou linku a pátej a šestej nosník křídla letadla nejde (opsáno z životopisu žadatele o práci, co mi dneska přistál na stole)

---

Souhlas. takový člověk je jako zaměstnanec vyloženě nevhodný. Kdyby takhle postupoval ještě 20 let, tak může dělat leda tak vizionáře. :D

No vzhledem k jeho sebevědomí to určitě manažer bude. A průměrná životnost manažera jsou 2-5let v jedné firmě dle délky projektů, aby měl hezký životopis a získával postup, ale především a hlavně ho nedoháněly jeho rozhodnutí. Občas jsou srdcaři manažeři i zaměstnanci a na těch a jejich zkušenostech firmy stojí - to je těch 20 procent lidi, co udělá 80 procent práce

---

*double

---

A nekteri nemeli silu roztocit motor klikou a proto dostali elektricky starter. Nastesti mu ho zase brzo zrusi a nahradi to trakcnim motorem.

jojo vše překroutit, bakatelizovat a zatrolit si...aby jste měl hezký večer a měl co oslavovat:
https://www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-levne-ojetiny-jejich-uprednostnovani-pred-elektromobily-je-pry-problem/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=Avl8huyAPNc-202012071626&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

jen se bojím, že až ty spalovací auta zakáží, tak dosáhnete takové euforie, že vám z toho praskne žilka

PS: jo a auto, co jde startovat klikou a má ji i ve výbavě mám, stejně jako motorku, co jde startovat i nohou (oboje má i startér) a už jsem s tím autem i motorkou nejednou pomohl expertům, co jim nové technologie vytřískly baterku, že oni jeli domů na moji a já na jejich, jen jsem si to natočil klikou nebo nohou...holt slušnej oddíl...;)

---

Nejstarší Tesly jsou, co vím, hliníkové - tam předpokládám, tak ramena náprav a nějaké držáky. Ohledně té drti - zaznamenal jste, že by byl Tesla lak nějak méně odolný dálničnímu ostřelování kamínky od vozidel vepředu, než je běžné? Ještě rozumím správně - že Teslu prostě nechcete zbytečně nasolit? Nebo pro zimní použití trochu obavy z přemíry výkonu v kombinaci s námrazou a adhezí?

---

Jsem vseobecne hodne nevrly pouzivat zimni gumy. Uz jsem to zde psal. Tak mam zimaky jen na jednom aute. Vse ostatni jen letni a kdyz nehrozi klouzacka, tak pojedu na letnich. Tesla ma nejlepsi trakci, ale brzdeni je pro vsechny auta stejne, tak nevidim zadny zasadni rozdil mezi 4x4 a 2x2 v bezpecne jizde. Jen komfort bez hrabani kol. Lak Tesly mi je milejsi a vzacnejsi nez na starem Leafu a Ionu. I sklo na Tesle si vazim vic nez u jinych aut. Sul lezi i na suche silnici, tak neni velky rozdil. Samozrejme ze nove drahe auto nechci nechat nasolit. S cabrioletem v benzinu bych take nevyjel, ten je porad v garazi. Existuje dost lidi, kteri maji na zimu starou karu a Mercedes v garazi. Novou Teslu vidim stejne jako kterekoliv jine nove auto. Nic vic v tom nehledejte, fakt neni z papiru.

Jen si vás dovolím opravit - sůl na suchu není problém, je problém vlhká emulze soli, co vzlíná a dostává se do míst, odkud se blbě nebo dlouhodobě vymývá, stejně tak jako nasolit auto vodním roztokem kolem nuly je menší problém pokud ho necháte venku na mrazu, než v teplejší garáži a největší problém je nechat nasolené auto v teple.S letním zimním autem, je to dost běžná věc, klidně bych to tak taky provozoval... BEV celoročně a pěkné zážitkové auto puritánsky mechanické pro radost a potěchu...

---

Prohlednete si nekdy v zime auto ktere prislo se soli do styku. Je na nem zaschla sul a takove auto se chce nechce take namoci. Bud projede potuckem z tajiciho snehu, nebo mrholeni nad nulou. Zkracene receno, sul se na karoserii dostane i bez namrazy a casto je na silnici mokra solanka. Nejhorsi vec co znam, je jizda po posolene dalnici s mokrym povrchem. To ani sterace pomalu nestihaji smyvat uschlou sul z predniho skla. Cim dal vic mam dojem, ze mate nejaky malo vyvynuty smysl pro souvisejici chapati. Vse hodnotite pouze z momentu na fotce a nevidite predesle a nasledne jevy.

A co jsem napsal? "je problém vlhká emulze soli" - díky, že jste termín vlhká emulze soli rozepsal na dlouhý odstavec..

---

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?