Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště

Švédská společnost Northvolt, která chystá s Volkswagenem stavbu továren na výrobu baterií, představila první produkt. Je jím stacionární bateriové úložiště.

Voltpack Mobile System společností Northvolt a Vattenfall
foto: Northvolt

Northvolt se spojil se švédskou energetickou společností Vattenfall a společně přinášejí produkt nazvaný „Voltpack Mobile System“. Jde o obdobu stacionárního bateriového úložiště (BESS) typu Powerpack.

Podobně jako řešení od Tesly, je i Voltpack vysoce modulární alternativou pro dieselové generátory či jiné konvenční zdroje. Výhodou je rychlost implementace (stačí přivézt na místo a zapojit) i snadná mobilita.

Každý modul Voltpack se skládá ze tří kapalinou chlazených „jader“. Voltpacků lze paralelně propojit až pět o max. výkonu 250 kW a jejich kapacita může oscilovat dle konfigurace mezi 250 kWh až do 1225 kWh.

tisková zpráva

16 Comments on “Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště”

    1. Proč vždycky musíš napsat nějakou takovou hloupost pod
      Proč vždycky musíš napsat nějakou takovou hloupost pod článek o možné potencionální budoucí konkurenci Tesly. Jako by Tesla měla sečtené dny, když vlastně o nic nejde. V čem vlastně tento možný budoucí produkt převyšuje nynější produkty Tesly, že by musela přidat? Má snad lepší vlastnosti, nebo nižší cenu?

        1. A co přesně nemá jisté? Poptávka po bateriích od Tesly
          A co přesně nemá jisté? Poptávka po bateriích od Tesly dalece převyšuje nabídku (viz poslední kvartální zpráva). Tesla není jediný výrobce stacionálních baterií na světě a poptávka stále roste. NorthVolt nestojí proti Tesle, ale poboku Tesly.

      1. Chademo má kulový a ne dlouho V2G 🙁 Moc rád bych to
        Chademo má kulový a ne dlouho V2G 🙁 Moc rád bych to využil, ale ta jejich brutální krabice, s bůchví s čím vevnitř, nejde koupit a i kdyby šla, tak bude stát min. 100tis. a to si můžou strčit za klobouk. Chademo má tedy za mě velký kulový.

              1. Oni to mají dlouhodobě i u Mitsubishi na webu. Jen to má 2
                Oni to mají dlouhodobě i u Mitsubishi na webu. Jen to má 2 ALE. první že to stojí pro iMiev a jeho sesterskou dodávečku v českých 26 tisíc Kč, druhé že je nutno zajet do servisu a něco přenastavit ve firmware auta. Na což v ČR koukají jak tele na nové vrata. A licenční Peugeot a Citroen o tom nemají ani potuchy, předpokládám ovšem, že to u nich vůbec nepůjde. Třeba jako topení při nabíjení.

Napsat komentář