Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště

Jan Horčík - 20 Květen 2020

Švédská společnost Northvolt, která chystá s Volkswagenem stavbu továren na výrobu baterií, představila první produkt. Je jím stacionární bateriové úložiště.baterie Northvolt Voltpack Mobile System

Voltpack Mobile System společností Northvolt a Vattenfall
foto: Northvolt

Northvolt se spojil se švédskou energetickou společností Vattenfall a společně přinášejí produkt nazvaný "Voltpack Mobile System". Jde o obdobu stacionárního bateriového úložiště (BESS) typu Powerpack.

Podobně jako řešení od Tesly, je i Voltpack vysoce modulární alternativou pro dieselové generátory či jiné konvenční zdroje. Výhodou je rychlost implementace (stačí přivézt na místo a zapojit) i snadná mobilita.

Každý modul Voltpack se skládá ze tří kapalinou chlazených "jader". Voltpacků lze paralelně propojit až pět o max. výkonu 250 kW a jejich kapacita může oscilovat dle konfigurace mezi 250 kWh až do 1225 kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud mají i objednávky a zakázky, proč ne? Čím víc úložišť, tím líp.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

A pokud mají výrobní kapacitu a zajištěny suroviny, ještě lépe. Zatím je to v úrovni chtění. Bohužel.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Tomáš

Konkurence na obzoru, Tesla bude muset pridat :-).

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Proč vždycky musíš napsat nějakou takovou hloupost pod článek o možné potencionální budoucí konkurenci Tesly. Jako by Tesla měla sečtené dny, když vlastně o nic nejde. V čem vlastně tento možný budoucí produkt převyšuje nynější produkty Tesly, že by musela přidat? Má snad lepší vlastnosti, nebo nižší cenu?

Obrázek uživatele Tomáš

Teslu nehanim. Naopak Teslu obdivuji. Stat o trochu min, asy bych si ji koupil.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Tomáš

Tesla to nema jisty. Ted jeste zpravy o nove milionmilove baterii ktera muze poradne zamichat kartama.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

A co přesně nemá jisté? Poptávka po bateriích od Tesly dalece převyšuje nabídku (viz poslední kvartální zpráva). Tesla není jediný výrobce stacionálních baterií na světě a poptávka stále roste. NorthVolt nestojí proti Tesle, ale poboku Tesly.

Obrázek uživatele Tomáš

Nic nema jiste. Nikdo nema nic jiste. To je jedina jistota. Bohuzel.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Kuk

Až přestaneš šířit ty svoje prázdný bláboly tak si svět oddychne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off... 1***
https://elektrickevozy.cz/clanky/tesly-ziskaly-schopnost-obousmerneho-nabijeni-co-to-znamena-a-k-cemu-je-to-dobre

Obrázek uživatele Tomáš

ChaDeMo to ma uz hodne dlouho. Ale je to dobra zprava.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele PetrVins

Chademo má kulový a ne dlouho V2G :-( Moc rád bych to využil, ale ta jejich brutální krabice, s bůchví s čím vevnitř, nejde koupit a i kdyby šla, tak bude stát min. 100tis. a to si můžou strčit za klobouk. Chademo má tedy za mě velký kulový.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 50tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Tomáš

Rozkaz sefe. Beru na vedomi.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele PetrVins

Právě jsem znovu poslal poptávku na V2G do Nissanu, tak uvidíme jestli něco nabídnou.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 50tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Tomáš

To jsem na to zvedavej. :-) Tady v Japonsku se s tim vsude chlubej.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Radovan

Oni to mají dlouhodobě i u Mitsubishi na webu. Jen to má 2 ALE. první že to stojí pro iMiev a jeho sesterskou dodávečku v českých 26 tisíc Kč, druhé že je nutno zajet do servisu a něco přenastavit ve firmware auta. Na což v ČR koukají jak tele na nové vrata. A licenční Peugeot a Citroen o tom nemají ani potuchy, předpokládám ovšem, že to u nich vůbec nepůjde. Třeba jako topení při nabíjení.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol