Norsko: plug-in hybridy vedou nad elektromobily, Tesla se propadá

Rekordními měsíci co se týká prodejů aut do zásuvky v Norsku byly březen a duben, oba s více než 4000 prodaných kusů. Ani červenec s 2968 prodanými elektromobily a plug-in hybridy ale není špatný výsledek.

Než se elektromobil Tesla vyrobený ve Fremontu v Kalifornii dostane do Evropy, trvá to zhruba osm týdnů
foto: Tesla Motors

Už při výsledcích za květen 2016 bylo jasné, že plug-in hybridy získávají v Norsku navrch. Zejména díky třem modelům: Mitsubishi Outlander PHEV, Volkswagen Passat GTE a Volkswagen Golf GTE. Tyto tři plug-in hybridy zůstávají nejprodávanějšími plug-iny i v červenci.

Z celkově prodaných 2968 elektroaut bylo 1865 plug-in hybridů (meziročně +140 %), nově koupených osobních elektromobilů bylo 1103 (meziročně -37,5 %). K tomu lze ještě připočítat 342 importovaných bazarových elektromobilů a 38 elektrických dodávek. Podíl nově prodaných elektroaut se stále drží blízko nad 25 % z celkového trhu s auty.

Celkový meziroční nárůst prodejů elektroaut je nicméně stále 16,9 %, vše díky plug-in hybridům. Zajímavý je hluboký propad prodejů Tesla Model S (43) a pouze 23 registrovaných Tesla Model X.

15 Comments on “Norsko: plug-in hybridy vedou nad elektromobily, Tesla se propadá”

  1. To nemůže růst do
    To nemůže růst do nekonečna. 25% nových prodejů byly loni auta s elektro pohonem. A teď mi řekněte, kdo si to z 5 milionů Norů, z nichž je skoro milion přistěhovalců, dále za ty prachy dovolí koupit?
    V lednu roku 2015 překročil počet obyvatel 5 milionů, z nichž má zhruba 16 % (805 000) zahraniční původ. Na počátku roku 2015 žilo v Norsku 92 000 Poláků, kteří tak vytvořili nejsilnější přistěhovaleckou skupinu. V Norsku žije přibližně 450 000 lidí neevropského původu, včetně 36 000 Pákistánců, 33 000 Somálců a 30 000 Iráčanů. Mimo velkou skupinu Afričanů a Asiatů žije dnes v Norsku ještě 40 000 Litevců a 39 000 Švédů.[

    1. presne tak. Norsko je mala
      presne tak. Norsko je mala krajina co do poctu obyvatelov. ak si elektroauta a pluginy udrzia 25%, je to signal co zhruba mozeme ocakavat v dalsich ktajinach.

      Nezabudajme ze plnohodnotne EV za normalnu cenu stale nikto nevyraba a nikto nepredava!!!

      klientov na hracky za 100.000 je aj v Norsku iba obmedzene mnozstvo.

    2. Chtěl jsem napsat něco
      Chtěl jsem napsat něco podobného.
      Prostě a jednoduše se trh nasytil.
      Vždyť se to dalo čekat tolik lidí schopných si koupit auto za 3 mil. Neni.
      Většina teď čeká na model 3. Pak se to zase rozjede, protože model 3 uz bude dostupnější pro dost víc lidí než model S.

      1. Také jedna z možností.
        Také jedna z možností. Ovšem taky nesmíme zapomínat na další připraované modely, které by mohly být trochu konkurnecí.

        Nebo se prostě projevují problémy jako nízký doezd v norském podnebí. Kolik kWh navíc spotřebuje u tesel topení? Pár jistě ano, nevím, nikde jsem zatím neviěl jak vypadají průměrně trakční Li-ionky po X tisících kilometrů v závislosti na podnebí, myslím by to bylo dost zajímavé porovnání. Když budou rozdíly pár procent, nic se neděje, ale kdyby to měly být desítky, tak už je to na zamyšlenou.

        Asi nikdo neznáme skutečnou situaci v Norsku, takže taky je možné že i tam je problém, dostat se s EV bez velikého plánováí všude.

        1. Jak jsem psal na
          Jak jsem psal na elektroforum, letos pri dovolene jsme projeli Norsko od severu skoro po jih. Tesly (a ostatni BEV) jsme potkavali ve velkem poctu kolem velkych mest (tam treba kazde pate az desate auto byla nejaka elektrika, dohromady mozna 200 tesel a jeste vic Leafu), ale vsechno skoncilo 10-20km od tomo mesta. Navic vetsinou Tesly zmizely prvni (posledni mizely Souly). Takze me to vede k nazoru, ze Tesla se tam proste kupuje jako statusovka a pouziva se jen tam, kde by bohate stacil i ten Leaf – na dojizdeni do mesta…

          1. A jak je to se stanicemi pro
            A jak je to se stanicemi pro dobíjení? Jen jestli to je slušně pokrytá země, na kterou dáme třeba mřížu 250x250km bez problému, nebo je to horší.

            Pokud je EV jen takováto záležitost na předvádění i v relativně bohaté zemi, tak je to dost velký problém a myslím že i čára přes ekologicko-energetické rozpočty scénářů a indikuje nebezepčnou situaci, kdy se jedná ne o to že se EV chytají, ale jen o to že to je móda, která může velmi rychle se změnit a tím způsobit setsakra velké problémy. To už se pak totiž můžeme bavit o tom jestli nebude bezpečnější přinutit výrobce aut dekalrativním přístupem k tomu aby dělali jen auta na LPG/CNG a pak rafinerie aby ropu reformovaly na plny pomocí obohacení vodíkem s pomocí energie z OZE/JE. Kolikrát by takto vzrostl energetický obsah z 1kg ropy? Nevím, ale z 1 oktanu je 8 methanů a z toho 6x přidáme 2 a 2x i vodík. Nehledě na to jak je to s GO, něco se děje. Něc epěkného se nám s prostředním děje a pokud můžeme udělat alespoň málo, tak je lepší to než nic.

            Opravdu by se mi nelíbíla metoda „Džingischán,“ která se sama může spustit, jeho výpravy jsou trvale zakomponovány o leových jader.

      1. Alebo len jednoducho pri
        Alebo len jednoducho pri PHEV je si z coho vyberat a dalsie modely pribudaju naopak pri BEV je to stale to iste.
        Ne kazdy ma na Teslu, a nie kazdy chce Leafa,e-Golfa,Zoe.
        Uvidi sa za 2 roky ked budu k dispo lacnejsie Long Range BEV ako Model 3,Ampera-E(bolt), Leaf 2gen.

Napsat komentář