Nokian Tyres jako první výrobce nabízí obaly na pneumatiky částečně vyrobené z biomateriálů

redakce - 17 Prosinec 2019

Nokian Tyres přeměňuje své obaly na pneumatiky na ekologičtější varianty. Výroba obalů s užitím biomateriálů snižuje množství emisí až o 75 % v porovnání s obaly vyrobenými z panenského nebo recyklovaného plastu.Nokian Tyres jako první výrobce pneumatik nabízí obaly na pneumatiky částečně vyrobené z biomateriálů a označené logem „I’m Green“

Nokian Tyres jako první výrobce pneumatik nabízí obaly na pneumatiky částečně vyrobené z biomateriálů a označené logem „I’m Green“
foto:

Ve Finsku a Norsku se pro výrobu obalů na pneumatiky Nokian Tyres ročně použije přibližně 40 000 kg plastů. Při výrobě nových obalů z biopolyetylenu PE a nízkohustotního polyetylenu LDPE z biomasy se vyprodukuje přibližně 20,02 tun oxidu uhličitého, zatímco výrobou obalů z panenského plastu ho vzniká okolo 88 tun a z recyklovaných plastů kolem 44 tun.

„Náš koncern chce být průkopníkem v oblasti udržitelnosti a zohledňovat problémy související s životním cyklem pneumatik, od surovin a výroby až po recyklaci pneumatik. Součástí tohoto přístupu je i výroba obalů na pneumatiky z ekologicky šetrnějších materiálů,“ říká Marko Mäkelä, vedoucí prodeje ve společnosti Nokian Tyres ve Finsku.

Nižší množství emisí při výrobě obalů vzniká díky většímu podílu surovin z etylenu vyrobeného z biomasy, konkrétně z cukrové třtiny. Cukrová třtina absorbuje oxid uhličitý ze vzduchu již během svého růstu, proto se snižuje celkové množství emisí souvisejících s výrobou obalů.

Obaly na pneumatiky získaly logo „I’m Green“ díky jejich ohleduplnosti k životnímu prostředí. Nokian Tyres je prvním výrobcem pneumatik na světě, který nabízí obaly na pneumatiky označené tímto logem.

Logo „I’m Green“ je vlastnictvím petrochemické společnosti Braskem a jeho užití je přísně kontrolováno a regulováno. Pro získání loga musí být více než 50 % surovin v produktu z bioplastu PE. V obalech, které Nokian Tyres používá, představuje bioplast PE 55 % surovin.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Trošku off topic k ekologii.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/bolonske-letiste-ma-nove-navadeci-auto-zvladne-319-km-h-jezdi-30-40307419

Zajímalo by mě, kolik taková auta najezdí po letišti denně km (nejspíš většinu času se studeným motorem).
A kolik zrovna toto konkrétní auto má spotřebu při jízdě do 30km/h.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Já to vyřešil ještě ekologičtěji. Nepoužívám obaly na pneu :D

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele M.Krupka

Šlo by to ještě ekologičtěji?? Šlo. Nepoužívat pneumatiky. :-)

Jistě. Návrat k loukoťovým kolům :)

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Pneumatiky Nokian se vyrabi take v rusku. Nejak to mluvka zapomel zminit. Kdo ma pneu Nokian at se koukne kde byly vyrobeny. Kdo najde rusko, at da vedet. Ja si prave kvuli tomu Nokian nekoupim.

Já měl v minulosti barumky vyrobené ve francii a rumunsku a bez problémů.

Moje zimni Barumky jsou z Nemecka. Ale z ruska nic nechci.

A jak zjistíte jestli nejsou z ruský ropy, nebo upečené ruským plynem, v dnešním globalizovaném světě mnohdy ten původ nezjistíte.

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych do seznamu přidal ruské palivo pro JE. Závislost na Rusku je tak velká, že vyhlásit Rusku sankce je z tohoto úhlu pohledu velmi kontraproduktivní počin.
Budoucnost ukáže, zda to byl dobrý politickoekonomický krok. Mnoho lidí jen nepočítalo s tím, že sankce proti Rusku zaplatí například i ve zvýšené ceně másla. A že aféra Dieselgate, která poškodila automobilky v EU začala 50km od Moskvy nikdo netuší. V globalizovaném světě se moc dobře ví odkud věci pochází, jen obyčejný občan to vůbec netuší.

Obrázek uživatele Kuk

"Mnoho lidí jen nepočítalo s tím, že sankce proti Rusku zaplatí například i ve zvýšené ceně másla. A že aféra Dieselgate, která poškodila automobilky v EU začala 50km od Moskvy nikdo netuší."

Vysvětli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Je to dlouhá historie, ale vemu to stručně.
1) Rok 1954 rozhodnutí komunistického politbyra, kterým přešel Krym pod ukrajinskou správu.
Období studené války stavba a vývoj námořního vojska (ponorek, lodí) na Krymu a to včetně vzdělávání a výchova vojenský adeptů. Ponorkové základny, doky pro stavbu lodí a ponorek nepostavíte za týden.
2) Rozpad SSSR.
3) 2010 bylo v Charkově mezi prezidenty Viktorem Janukovyčem a Dmitrijem Medveděvem dohodnuto prodloužení pronájmu základy do roku 2042 s opcí na prodloužení pronájmu o dalších pět let. Mimochodem ten nájem byl vysoký.A dovedu si představit,že ho Rusko platilo recipročně plynem. Byznys fungoval.
4) Ukrajina uzákonila zákaz vstupu do NATO
5) Ukrajina a její představitelé chtějí vstoupit do NATO.
6) Horní komora ruského parlamentu chce zrušit rozhodnutí komunistického politbyra z roku 1954, kterým přešel Krym pod ukrajinskou správu.
7) Euromejdan, anexe Krymu, EU zavádí sankce proti Rusku
A TEĎ TO DŮLEŽITÉ.
8) Embargo na dovoz potravin do Ruska!
9) nadbytek mléka v EU
10) Evropská komise zavedla intervenční nákupy másla a mléka.
11) Mléčná krize
12) Dotace EU zemědělcům na snížení počtu dobytka.
13) Výkupní cena mléka je stanovena, konkurenční boj výrobců mléka a másla řeší intervenční sklady.
14) Snížení počtu dobytka v EU. Zatímco cena kůží spadla na minimum, cena másla drží.
Paradoxně je másla nadbytek, skladování a výkup je dotován a cena másla nejde dolů. Někdo to zaplatit musí.
Vývoz do třetích zemích je problém, protože Austrálie a Novým Zéland spolu s USA srážejí světové ceny mléčných komodit. Když to nejde prodat jinam, musíte to skladovat. To stojí peníze.

A teď ten Volkswagen.
Možná jste si toho nevšiml, ale skupina Volkswagen group je v Rusku jedním z největších investorů. Ověřit fabriku v době sankcí na výrobu motorů 50km od Moskvy a pak o dalších 180km dal od Moskvy v oblasti Kaluga další závod je prostě drzost. Se zavedením sankcí VW nemohl v době kdy bylo rozhodnuto o investování v Rusku asi počítat. Proč Volkswagen investuje je celkem jasné. Ruský trh je velký.
Ale to podstatné je možný nákup vozů pro armádu. O tom se samozřejmě mlčí. Takový VW Amarok Rusia miliardy, Carravelle Russia army na Internetu už možná najdete. Jo podporovat průmysl v Rusku a koketovat s ruskou armádou se nevyplácí.
A sankce nekončí jen u Volkswagenu.

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/kongres-usa-schvalil-sankce-kvuli-plynovodu-nord-stream-2-40307458

Tušíte, proč jsou ponorky a lodě strategicky důležité pro Ruskou armádu? Říká Vám něco lodě Mistral, Francie vs Rusko?? Ono v Severním oceánu se objevila ropa a tam území stále není definitivně rozdělené.
Na boj na moři potřebujete ponorky a lodě. Odevzdat Ukrajinu a Krym pod velení NATO?? To by byl jakýkoli ruský generál blázen.

Obrázek uživatele Kuk

A kde je ten Dízlgejt, nějak si na něj v tom svým brbentění zapoměl?!? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

žádné auto nemá slíbené emise, pokud se jeho spotřeba liší o více než deset procent od spotřeby deklarované - dneska je průměrný rozdíl zhruba 30% jak tu už někdo psal...takže VW má tu smůlu, že se někomu hodilo na něj vystřelit..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby
Teoretické diskuse jsou dobré tak pro ekology, politiky, akademiky a k pivu do hospody
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele M.Krupka

Podvod s emisemi se týkal i jiných automobilek. Reverzní inženýrství funguje stejně dobře v Asii, tak jako v Americe. V dnešní době každý na každého něco ví. Jen je otázkou času, kdy to použije. Celá aféra měla poškodit Volkswagen. A to se jim povedlo. Proč dnes tlačí do elektromobilů?? Protože ví, že škodlivé emise jiným způsobem snížit nejde, nebo to prostě neumíme. A to se vědělo i před aférou. Já osobně nevím o tom, že by Volkswagen vykupoval vozy zpět od zákazníků v Evropě, nebo třeba v Rusku. Není to zvláštní?

Obrázek uživatele Kuk

Stále si nevysvětlil svojí prapodivnou konstrukci že "aféra Dieselgate, která poškodila automobilky v EU začala 50km od Moskvy"
???

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Řada států Západního světa na Rusko uvalilo embargo na ruské zboží, firmy a jednotlivce, poté co se v únoru 2014 Rusko zapojilo do ukrajinské krize, v rámci které po krymském referendu anektovalo poloostrov Krym a podpořilo separatisty ve válce na východě Ukrajiny. Sankce byly schválené kolektivně EU a některými dalšími státy v Evropě, USA, Kanadou, Austrálií a Japonskem.

Koncern Volkswagen dne 4. září 2015 v ruské Kaluze za přítomnosti předsedy vlády RF D. Medveděva otevřel závod na výrobu motorů. Jedná se o první oficiálně otevřený zahraniční závod na výrobu motorů v Rusku.

Emisní skandál automobilky Volkswagen, nazývaný také Dieselgate, vypukl v září 2015 poté, co americká Agentura pro životní prostředí (US EPA) zveřejnila informaci o tom, že německá automobilka Volkswagen vybavila své automobily s dieselovými motory TDI softwarem, který rozpoznával, že motor pracuje v režimu odpovídajícím požadavkům laboratorních testů výfukových plynů a změnou nastavení motoru dočasně snižoval množství vznikajících oxidů dusíku (NOx), aby její vozy splnily zákonný limit.

Rok a půl po uvalení sankcí Volkswagen oficiálně a pompézně otevírá závod v Rusku 4.září 2015. Odpověd na porušení sankcí přichází v následujících dnech z Agentury pro životní prostředí z USA. I kdyby to celé byla lež, stejně. by to Volkswagen poškodilo. Volkswagen raději sklopil ocas a přiznal, že nějaký software existuje, protože věděl, že obchodní válku s USA nemůže vyhrát.

Obrázek uživatele Kuk

Čili si nám nevysvětlil vůbec nic. Jen si navršil kupu událostí a jejich spojitost si vyloženě cucáč z buhví jakého prstu. Ty snad slyšíš i távu růst. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

3.4.2019 otevrel Mercedes Benz novou tovarnu v rusku, 40 km od Moskvy. MB ma zrejme vic kamaradu v CIA, NSA a vsech temnych americkych spolecnostech, protoze nic strasneho se dosud nestalo. Co o tom pise sputnik? Aha, vsjo charaso.

Tak nam chcete namluvit, ze VW se radeji priznal k dieselgate a zaplatil hodne vysokou cenu za podvod, nez by v tichosti ten rusky zavod zase zavrel? Bachorky z moskevskeho aeronetu nebo kde vas ta vec kousla? Kdyby nejake spojitosti byly, tak by VW durazne varovali a vysvetlili jim barevne s cim muze VW pri neuposlechnuti pocitat. Zahadno a tajemno vas asi hodne zaujima a konspirace u vas maji zivnou pudu.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jakou radu dáte firmám,které jsou dne před dokončením nord streamu? Mají zastavit stavbu??

https://byznys.ihned.cz/c1-66696290-americky-kongres-schvalil-sankce-vuci-firmam-spojenym-s-plynovodem-nord-stream-2

Podle meho by NS2 nemel dostat povoleni k provozu. Rusku posilame miliardy a oni je pouzivaji proti nam. Radeji americky LPG a obchodni bilance bude vyrovnana. Rusko je nutne odpojit od astronomickych prijmu ktere nam skodi. Dodavame rusku provazy na kterych nas obesi.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jak konkrétně ty miliardy používají proti nám??

Prevazna cast prijmu ze surovin pouziva rusko ke zbrojeni a k podloudnym aktivitam. Rusove uz zavrazdili dost lidi kteri jim vadi v zapadni Evrope a nijak se necervenaji. Vrazdu v Berline Putin komentoval, ze se jednalo o vraha a teroristu. Tim priznal vrazdu provedenou ruskym statem akorat to zduvodnil proc to udelali. To neodpovida evropskemu pravu.

Napriklad jaderne rakety umistene v Kaliningradu, pardon Königsbergu. Urcite nejsou namirene proti IS, ale proti zapadni Evrope. A snaha ruska rozdrobyt EU je znacna a castecne uspesna. Rusko prizivuje vsechny konflikty ve svete ktere poskozuji svetovy obchod, ktery je v nasem zajmu. Kdo ruskou agresi nevidi nebo nechce je bud slepy nebo hloupy.

Obrázek uživatele Kuk

Rusko je paranoidní stát, který se stále opají fiktnivním nepřítelem. Je to v jeho bájích, písních, myšlení i politické rétorice a hlavně tím udržuje obyvatelstvo v permanentním strachu a porobě. Opačnou stranou této paranoje je jeho imperialismus a mindrák z toho že už nejsou světovou mocností.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ono je i dulezite znat kontext vytvareni vnejsiho nepritele. Lide tim daleko lepe presvedcite, proc zit v daleko horsich podminkach nez prave ten nepritel. Pokud by nebyl vnejsi nepritel, pak by padla tamni vlada a lide by pzoadovali zvyseni zivotni urovne. Toto je delano jen kvuli neschopnosti tamnich politickych elit a trpi za to cely svet.

Obrázek uživatele Kuk

Oni vytvářej i vnitřního nepřítele, každej cizinec je špion, každej humanitární pracovník je západní agent, každej homosexuál a lesba jdou nemocní lidé a nepřátelé státu a každej nerus je terorista. Autocenzura a předposranost občana je už zakořeněná. Každej snaživej blbec se snaží potírat různorodost a dokazuje si tak svojí pravou věrnost národu. Nejinak tomu bylo u nás za komančů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A proc by nemohlo vstoupit do NATO i Rusko? :-)

Do obranneho spolku NATO muze vstoupit pouze stat, ktery neni zapleten do zadneho valecneho konfliktu. Rusko valci de facto na vychode Ukrainy a tudiz jeho prijeti neni mozne. Samozrejme to plati i pro Ukrainu.

Ale uz to neplati pro stavajici cleny NATO? Viz Turecko a da se rici ze i USA, VB, Francie, ktere i bez mandatu OSN jsou soucasti ozbrojenych konfliktu? Takze staci uzavrit mir, vstoupit do NATO a opet zase valcit? :-)
Doma pri vychove je pro dite nejdulezitejsi duslednost, dava totiz jistotu, proc neplati i v politice? Asi pro sve nechapani nikdy nebudu dobry politik :-)

Na vylouceni plati jina pravidla. Vase strategie s docasnym prerusenim konfliktu a vstupem je nepripustna. Akorat nejaky StBak zneuziva tuto strategii u dotaci. A take pri papirovem odlouceni s agrofertem. No jo, v Cezku je vse specificke. V kultivovanych statech to netoleruji.

Neprpustna, pokud by nekdo znal budoucnost. Pokud verohodne uzavrou mir a konflikt rozpouta jina politicka reprezenatce po dalsich volbach, tak je to pak taky nepripustne?
Premyslim, ktere staty jsou kultivovane, kdyz jsem jich par vyjmenoval, ktere se zapletaji do konfliktu bez mandatu OSN. To, z enesouhlasim, z enebyl vydan mandat OSN a melo by se to resit jinak, je jina vec.

Opiram se o pasaz ve vasem predchozim komentu. ...opet pokracovat v konfliktu.
Charta OSN umoznuje bojovat proti terorismu na uzemi ciziho statu, pokud dany stat neni schopny dostatecne bojovat proti teroristum. USA a spojenci bojovali na vychode Syrie, kde vladni vojska nemeli ani jednoho vojaka a tamni teroriste ohrozovali pulku sveta. Civilizovany svet to dokazal ocenit.

Mate pravdu, napsal jsem to prilis okate. Samozrejme to ve skutecnosti tak okate byt nemusi. Chtel jsem tim jen rici, ze na nove cleny jsou (dle toho, co jsem pochopil), kladeny daleko vyssi moralni a eticke naroky ne na stavajici a to se mi nelibi.

Pekne, kdo urci, zda dany stat dostatecne ci nedostatecne bojuje? Zvlast kdyz na tom nebyla shoda OSN? A kdo by pak mel zasahnout Ruskou, Cina, ci USA, nebo NATO nebo si muze vybrat dotycny stat, na kterehoz uzemi ma byt vedena operaci jinych statu?

Netvrdim, ze to neocenuji. I kdyz je to na jednu stranu spravne, neni to spravne na druhou stranu. A jakmile nekdo nekde vidi krivdu, hned to muze eskalovat v dalsi konflikt. Tohle chce politiky s velkym P. Ale to uz zachazim uplne nekam jinam, nez je tema tohoto clanku ba i serveru.

Jen kratka odpoved. Kdyz chcete zivotni pojistku, musite prokazat ze nemate zavazne choroby. Kdyz v prubehu pojisteni zavazne onemocnite, tak vas nemuzou vykopnout.

Pekne prirovnni, jen doufam, ze to tak neplati i v NATO.

Obrázek uživatele M.Krupka

Správná otázka. O tom snad i Putim tuším mluvil. Já odpověď neznám. Zeptejte se američanů.
Nicméně zajímavé bude sledovat situaci v Gruzii a její vstup do NATO.

Mam jeste jednu a hrisnejsi. Pokud by vsechny staty sveta byly v NATO, bylo by potreba tolik vydaju na zbrojeni? Pripadny agresor by vedel, ze stoj proti celemu svetu (clanek 5).

Obrázek uživatele M.Krupka

Myšlenka dobrá. Jenže mnoho států, mnoho zájmů. Představa, že rozpustíme armády, přestaneme vyrábět zbraně a o světové nerostné bohatství se tak nějak spravedlivě rozdělíme mi přijde jako nerealizovatelná.

Proc spravedlive rozdelit? Funguje snad ekonomika. Statni hranice by zustaly takove, jak je vetsina nyni uznava.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ekonomika funguje do chvíle, kdy kupující je ochoten a schopen platit. A státní hranice v mezinárodních vodách?? Velký problém.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/arktidu-zasahla-ropna-horecka-valku-mocnosti-o-pol-muze-odvratit-osn.A100507_193054_zahranicni_stf

Pokud nikdo neni ochoten ci schopen platit, pak je surovina bezcenna, ne?
Ano, na reseni neshod mezi staty mame OSN. NATO je prece jen obranna aliance nikoliv vykonna.

S tim bohuzel nic neudelam. Ale kdyz tomu muzu ocividne zabranit, tak to udelam. Z ruska nic.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol