Nizozemský král jezdí v elektromobilu Tesla Model X

Tesla předvedla své zatím nejlepší čtvrtletí, když dodala 24 500 aut. Z velké části šlo o elektromobily Tesla Model X, které se konečně rozjíždějí do světa.

Elektromobil Tesla Model X je nově součástí flotily nizozemského krále
foto: autoblog.nl

Velká část elektromobilů Tesla Model X končí v Norsku, jak jinak. Překvapivě hodně jich ale putuje také do Nizozemska.

Tamní magazín Autoblog.nl si dokonce všiml, že jeden kus elektromobilu Tesla Model X je součástí konvoje nizozemského krále Willema-Alexandera. Jen za září 2016 do Nizozemí dorazilo 201 kusů Tesla Model X.

Nizozemsko je pro automobilku Tesla Motors klíčovou zemí. Má tam totiž továrnu v Tilburgu, kde sestavuje evropské verze svých elektromobilů Tesla Model S a X, časem nejspíš i Tesla Model 3.

Funguje tu také hlavní distribuční a servisní centrum. Hlavní evropská centrála Tesla zároveň sídlí v Amsterdamu.

61 Comments on “Nizozemský král jezdí v elektromobilu Tesla Model X”

    1. OT: Leaf Visia 30kWh
      OT: Leaf Visia 30kWh 🙂
      Nissan nově nabízí v ceníku pro Leaf pro základní výbavu Visia nově už i baterii 30kWh. Je o 60tKč dražší než 24kWh. Tímto tedy úplně vyřadili menší baterii.

      media.nissan.eu/content/dam/services/CZ/prices_brossure/prices/LEAF_CZ.pdf

      Už ji rovnou mohli stáhnout z nabídky. Tu už nikdo nekoupí.
      Ať už je tu slibovaná 40kWh :-).

      1. OT: Leaf bez pískání
        Leaf

        OT: Leaf bez pískání
        Leaf má integrovanou funkci vydávající vysoký tón při pomalé jízdě vpřed a taky vzad: VSP – Vehicle Sound for Pedestrians
        Podle tohoto videa by to mělo jít deaktivovat:
        youtube.com/watch?v=RHWT8VqnRGo
        Už jste to někdo zkoušel vypnout? Všechny umělé zvuky u EV mi přijdou jako degradace výhod elektrického pohonu.

    1. Ani se raději neptejte,
      Ani se raději neptejte, páč by se Vám otevírala kudla v kapse a samonabíjel samopal vzor 58 :-(.
      Za vše hovoří článek z roku 2014 a dodneška se prakticky nic nezměnilo (volně cituji):
      „…. Před více než pěti lety, v prosinci 2008, rozhodla Vláda ČR, že do konce roku 2013 má činit podíl ekologických osobních a lehkých nákladních automobilů na celkovém vozovém parku státní správy nejméně 25%. Plnila tím i jeden z úkolů Národního programu snižování emisí ČR…..
      …..Finální vyhodnocení programu 2014:
      – 3.334 osobních aut a dodávek tvořilo začátkem letošního roku 2014 celkový vozový park všech ministerstev. Z toho 11,92 % připadalo na ekologicky přátelské vozy (396 vozidel). Hranici 25 % překročilo pouze šest ministerstev.
      – 975 osobních aut a dodávek tvořilo celkový vozový park ostatních státních úřadů a institucí (kromě ministerstev). Podíl ekologických vozidel činil 25,54 % (249 vozidel). Hranici nesplnil Úřad vlády, Kancelář prezidenta republiky, Kancelář Senátu, Národní bezpečnostní úřad, Nejvyšší soud, Správa státních hmotných rezerv, Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, Úřad průmyslového vlastnictví, Český báňský úřad, Český telekomunikační úřad a Český úřad zeměměřičský a katastrální.
      – 499 osobních aut a dodávek provozovaly celkem krajské úřady. Z toho 33,27 % činily ekologicky přátelské vozy (166 vozidel). Méně než 25 % ekologických vozidel mají už jen Krajský úřad Královéhradeckého kraje, Pardubického kraje, Středočeského kraje a Ústeckého kraje.“
      A PRO POBAVENÍ NA ZÁVĚR – CELÝ ČLÁNEK JE NAKONEC POUZE O SPALOVACÍCH CNG VOZECH. ŽÁDNÉ ELEKTROMOBILY.

      1. Jakej ukřivděnej? Já jsem
        Jakej ukřivděnej? Já jsem se svým vozovým parkem nadmíru spokojen.
        Jen konstatuju, jak je to s Teslou.
        Já rozlišuji auta podle způsobu použití na ta, určená na ježdění a na ta, určená k uspokojování jiných, především psychických potřeb.
        Tesla patří do té druhé skupiny.

        1. takze nekdo kdo casto jezdi
          takze nekdo kdo casto jezdi najezdy na ktere mu Tesla vystacuje tak ji jako nema na jezdeni ale na uspokojeni „psychických potřeb“?

          jako bejt treba taxikar nebo obchodak co denne najezdi 200-300km tak Tesla je prvni auto nad kterym uvazuju jako o nejlevnejsim moznem pracovnim nastroji pro jezdeni

            1. pokud se uzivej firmy co
              pokud se uzivej firmy co taxikari s autama za 1.4-1.5 milionu v nafte, proc by se neuzivili s Teslou S za 1.75 milionu?

              navratnost Tesly oproti Audi 6 jsem tu psal nekolikrat, u taxalu s najezdem 60+ tisic rocne by se rozdil v cene vratil behem 2-3 let (v pripade Superchargeru o chlup drive, ono prozatim i u CEZu je to skoro zadara, ty drobne mesicne jsou pri takovem vyuziti opravdu drobne) a pak by to vydelavalo mnohem vic, vpodstate rozdil toho co zaplati na palivech

                1. zakladni model Ska s 60kWh
                  zakladni model Ska s 60kWh baterkou startuje na €64300 s dani coz je necelich 1.75 milionu korun

                2. a ona se neda objednat Tesla
                  a ona se neda objednat Tesla online a pak vyzvednout? jak myslys ze se vsech tech asi 110 Tesle co v CR jezdi vzalo?

                3. da se objednat za necelich
                  da se objednat za necelich 65 tisic eur, tedy za necelich 1.75 milionu korun 😉

                4. zeby taxikar nebo firma
                  zeby taxikar nebo firma kupoval auto s takovou cenou s dani? no vyjimka v zakone na to existuje, ale zrovna u taxikariny by to delal asi malokdo, slusne by se tim okradl a zbytecne ladoval statu celkem slusnej balik 😀

                5. Nejsni nic nez troll, co ve
                  Nejsni nic nez troll, co ve stejnem vlakne popira to co sam naosak, at uz tady nebo hned o vkakno vedle. Precti si prosim co jsi ty sam psal a na co ti lidi reagujou….

                6. napsal jsem a ty jsi
                  napsal jsem a ty jsi reagoval na toto

                  „pokud se uzivej firmy co taxikari s autama za 1.4-1.5 milionu v nafte, proc by se neuzivili s Teslou S za 1.75 milionu?“

                  ja nemuzu za to ze si prikraslusjes to co ctes a zjevne si predstavujes k danemu textu neco jineho nez v nem skutecne je , mas tam odstavce mas tam jasne rozdeleni textu, ale ano zapomel jsem u A6 napsat ze navratnost jsem pocital vetsinou u drazsich Tesel vs. S6

                  trollem se tu da nazvat kazdy kdo nesouhlasi s necim nazorem a napsal vice nez 2 posty, tedy ty i ja 🙂

                7. Ty: „zakladni model Ska s
                  Ty: „zakladni model Ska s 60kWh baterkou startuje na €64300 s dani coz je necelich 1.75 milionu korun“
                  Bob-an: „BEZ DANE!“
                  Ty: „zeby taxikar nebo firma kupoval auto s takovou cenou s dani?“

                  Teď jsi opravdu troll jenom ty, protože nesouhlasíš se svým vlastním názorem 🙂

                8. vezmem to bez dane, myslel
                  vezmem to bez dane, myslel jsem ze s dani a mylil se, ale nic to nemeni na finalnich moznostech pouzivat Teslu S jako taxik, tech 400k navic z toho porad dela cenove stejne postavene auto jako zminene A8 nebo XJ

                  trollovani je zamerne spamovani diskuze s naprostou neznalosti tematu a jasnym zamerem a snahou zatahovat ostatni diskutujici do tematu tak aby se to jen zvrhlo, opravdu mas za trollovani jen obycejne DPH ktere na tom celem as takovou roli nehraje?

                  daval jsem do zdejsich diskuzi spousty vypoctu z naseho studia kde se rozebirali navratnosti ostrovnich systemu ktere delame pro nase zakazniky, navratnosti a projekty rychlodobijecich soustavy na ktere jsme delali i pro CEZ, takze pokud to ma nekdo za trollovani tak se mu omlouvam a jsem si jist ze ma asi lepsi podklady a rad se o ne podeli 🙂 za tim ze se Tesla S da pouzivat jako taxik i v CR si stojim

                9. Tak si to celé přečti na
                  Tak si to celé přečti na co se reaguje. Tohle vlákno je o tom, že jsi napsal, že je cena Tesly s daní, Bob-an normálně upozornil, že to je cena bez daně a místo abys zůstal u toho „myslel jsem ze s dani a mylil se“, tak se nás tu snažíš přesvědčit o něčem, o čem se vůbec nehádáme.

                10. tak si to precti aspon 50x,
                  tak si to precti aspon 50x, protoze tohle neni o cenach, ale o tom jestli se Tesla v CR da pouzit jako taxik, cena zajima jen diskuzni kovboje, to jestli je to o par set tisic v techto vodach tam nebo tam jiz moc roli nehraje

                11. Jen pro fromu napsal jsi:
                  Jen pro fromu napsal jsi: „navratnost Tesly oproti Audi 6 jsem tu psal nekolikrat, u taxalu s najezdem 60+ tisic rocne by se rozdil v cene vratil behem 2-3 let (v pripade Superchargeru o chlup drive, ono prozatim i u CEZu je to skoro“, ve vetsim pouzivaji na taxikareni audi A6 akorat Tick Tack, kde jde o auta za cca 900 000, a i tak jim od zacatku spousta lidi rika, ze s takovou bude velky problem utahnout amortizaci auta (ja si to teda nemyslim).
                  Jake taxisluzby provozuji taxiky s audi A8 apod? Takovymi jezdi povetsinou ruzne smluvini prepravy, nebo hotelove prepravy. ktere maji trochu jine raty ze, jsou i firmy co vozi lidi limuzinami s barem apod s cenou i o dost vyssi, ale do taxiku to ma daleko…

                12. TT ma problem hlavne v tom
                  TT ma problem hlavne v tom ze jim auta stojej

                  mame cenu tusim 28 za km

              1. No Jednak taxikarske A6
                No Jednak taxikarske A6 stoji s velkou rezervou pod milion, druhak maji problem to z nizkeho jizdneho utahnout…
                Nejlevnejsi verze tesly stoji o 1,4 mega vice, nez ty taxikarske A6ky, udrzba stoji podobne, pojistka na audi nesrovnatelne mene, palivo v A6 2kc/km cca, tj pokud cena te tesly se vrati po nejakych 700 000km tj nikdy, tolik ke kalkulaci…

                1. pisu nekde neco o taxikarske
                  pisu nekde neco o taxikarske A6? A6 jsem tu pocital jako soukromou, taxikarska auta snad vymezuju danou cenou ne?

                  vyuzivame na transfer klientu ze zahranici (z letiste a po Praze) sluzeb firmy ktera pristavuje A8 a XJ a v pripade vice nez 2 pasazeru pak mercedes V exclusive, takze auta od cca 1.7 do 3 milionu korun, ale maj ve flotile i levnejsi, to si musi kazdy kdo tak podnika spocitat sam jestli se mu to vyplati, zaplati a vydela

                  ano Tesla na tyhle auta nema a je to proti nim takovej chudej pribuznej, ale pocitam ze by to spousta klientu zvladla i v ni, spousta tech klientu si vpodstate na luxus ani neportpi 🙂 mame dokonce i klienta z Ciny ktery do vizozek chce abych daval Tesly 😀

              1. Jak to souvisi s uvahou
                Jak to souvisi s uvahou tesla jako taxi v CR?
                Jen por uvahu z ceniku Trendparku: Najem na den 4500 (nejnizsi cena), max najezd 160km denne, kdyby to chtel nekdo vyuzit jako taxi, tak pri 50% utilizaci muze najet denne 80km se zakaznikem a z toho musi pokryt najem 4500 kc, tj cena by musel byt cca 60kc/km, jen na pokryti pronajmu auta!

                1. + Spoluúčast na
                  + Spoluúčast na havarijním pojištění 10%, min. 10 000 Kč

        2. Otevri trochu tu svoji
          Otevri trochu tu svoji kebuli a ber svet s vetsim nadhledem. Vsechno je relativni. Co tobe, prijde jako nesmyslny luxus , prijde jinym jako normalni zbozi. To same by o tvem vozovem parku mohl rict nejakej ind co je rad, ze si koupi kolo. Jen chci rict, ze ikdyz si lopata co nema na teslu, muzes zkusit brat zivot s nadhledem a hned ti bude lepe, uvidis.

              1. Kazdeho zodpovednost.Penize
                Kazdeho zodpovednost.Penize vlozene do auta jsou všechno mozne, jen ne dobra investice. Od prvního dne auto ztraci na hodnote. Mely by to byt peníze, ktere clovek muze postradat, dela si s nema radost, rozhodne u auta, jako je Tesla. Anebo mit další peníze, které muze postrádat, na vybornou pojistku.

                1. Když přežiješ bouračku
                  Když přežiješ bouračku tak to rozhodně dobrá investice je.

                1. To „vždy zabrání
                  To „vždy zabrání nehodě.“ je tak v pohadce, ne? A nemusi to byt ani nepravdepodobne situace, kdy metr pred auto spadne sutr ze skaly.

                2. Ok, to je jasný, jen jsem
                  Ok, to je jasný, jen jsem chtěl říci, že existují řidiči, kteří nikdy nebourají.

        3. Ja taky nejsem král a
          Ja taky nejsem král a prostýmu lidu už zásadne tlačím jen lehce jetýho LEAFa za 300

          mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity

          a střední třídě v předobjednáce MODEL 3 na 2017 za mega
          A když potkám nějakýho krále tak naférovku Xksko za 4 melouny jasánek 😉

          kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

Napsat komentář