Automobilka Nissan přišla s překvapivým odhalením. Rostoucí míra znečištění vzduchu v evropských velkoměstech prý přímo koreluje s novým zájmem evropských obyvatel o zdraví.
foto: Nissan
Data ukazují, že spotřebitelé jsou víc než kdy dříve naladěni na otázky zdraví a stále více hledají vlastní řešení pro „čistější vzduch“ v okolí.
Internetové vyhledávání pojmu „nejlepší čistička vzduchu“ ve Spojeném království vzrostlo o 450 %, přičemž špičky dosáhlo v červnu 2016 a zaznamenalo nejvyšší hodnotu za posledních deset let.
Lidé se zajímají i o kvalitu ovzduší ve městech, kde žijí – vyhledávání pojmu „index kvality ovzduší“ zaznamenalo fenomenální nárůst o 450 %.[i]
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
POČÍTÁME: je z hlediska emisí výhodnější spalovací auto nebo elektromobil?
Se zhoršující se kvalitou ovzduší v Evropě nepolevuje Nissan ve svém úsilí o nulové emise a zkoumá technologie, které budou přispívat k zelenějšímu a udržitelnějšímu životnímu prostředí.
Vedle výroby plně elektrických vozidel Nissan Leaf a Nissan e-NV200 oznámil Nissan uzavření významného partnerství s poskytovatelem energie, společností Enel, zaměřeným na zavádění pilotních projektů technologie vehicle-to-grid napříč Evropou, která proměňuje elektromobily v čisté mobilní zdroje energie schopné vracet elektřinu zpět do sítě, stejně jako z ní odebírat.
Nissan rovněž potvrdil plánovaný přechod na trh domácího ukládání energie, když na sklonku letošního roku v Evropě představí v partnerství s firmou Eaton jednotku „xStorage“ zaměřenou na správu energie.
Kromě toho, že tento systém dává „druhý život“ bateriím elektromobilů Nissan, poskytuje též plně integrované řešení ukládání energie, které zákazníkům vrátí plnou kontrolu nad řízením spotřeby energie a její distribucí.
Vzhledem k tomu, že Světová zdravotnická organizace nedávno prohlásila, že více než 80 % lidí žijících v městských oblastech, kde se monitoruje znečištění ovzduší, je vystaveno zhoršené kvalitě ovzduší překračující limity WHO, jde o globální problém.
To se nedávno prokázalo na počtu dnů se špatnou kvalitou ovzduší vyhlašovaném v mnoha evropských velkoměstech, včetně Paříže, kde měli v jednotlivých dnech povolení jezdit jen řidiči s lichým nebo sudým číslem na registrační značce.
Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvádí: „Velmi dlouho jsme znečištění ovzduší pokládali za problém, který se dotýká jen lidí na opačném konci světa. Jde však o zkreslený pohled, neboť znečištění ovzduší zasahuje lidi a města přímo zde v Evropě. Každý musí hrát svou roli, včetně nás, avšak věříme, že investováním do technologií nulových emisí a aktivním hledáním způsobů, jak lidem pomoci žít zdravěji, chytřeji a ekologičtěji, jdeme správným směrem.“
Podle nedávno zveřejněných zpráv se očekává, že objem trhu s čističkami vzduchu do roku 2021 překročí $59 mld., přičemž k tomuto trendu přispívá rostoucí míra znečištění a větší zájem spotřebitelů o zdraví. V důsledku toho spotřebitelé činí nová rozhodnutí o svém životní stylu, aby chránili své zdraví.
V posledních dvou letech již hrozilo, že špatná kvalita ovzduší ochromí život ve městech, neboť obavy o zdraví začaly nabývat na síle. Dnes po silnicích celého světa jezdí téměř 230 000 vozů Nissan Leaf a z toho téměř 60 000 v Evropě.
[i] Zdroj dat: Google Trends (www.google.com/trends) – Porovnání dat o vyhledávání pojmů „nejlepší čistička vzduchu“ a „index kvality ovzduší“ v Google ve Spojeném království za období deseti let.
Který PR trouba tohle psal?
Který PR trouba tohle psal? Kvalita ovzduší byla v Evropě a USA nejhorší okolo roku 1950. Od té doby je objektivně změřené setrvalé mírné zlepšování. Dobré to ještě zdaleka není, ale ještě žije dost lidí, co pamatuje, jak v Ostravě sněžil popílek.
Přidám OT:
Počítal jsem
Přidám OT:
Počítal jsem s tím, že můj stávající spalovák ještě rok dva vydrží. Bohužel mě nechal právě ve štychu, protýká olej v těsnění pod hlavou. Oprava asi za 10t jenže se obávám, co dalšího se objeví po otevření hlavy motoru a vrážet takovéto peníze do 16letého vraku je nesmysl.
Takže hledám levnou dočasnou náhradu na překlenutí doby, ojetiny nechci, rozhoduju se pro nového kombika lowcost Dacia Logan MCV za 230t. Lepší řešení jsem nevymyslel. škoda, že spalovák ještě nevydžel 🙁
Elektromobilní sen se odsunuje.
Taky jsem na tom
Taky jsem na tom podobně.
Mám 10 let starý spalovák a nechci kupovat další. Musí ještě pár let vydržet a až budou elektrické ojetiny za rozumnou cenu půjde do šrotu.
Myslím, že jste na tom
Myslím, že jste na tom podstatně lépe – nejspíš vám ten 10letý spalovák ještě pár let vydrží. Mě už klekl a musím koupit spalovací „mezičlánek“
se neni cemu divit,
se neni cemu divit, ionizatory vzduchu jsou dnes skoro tak popularni jako „prenosne“ klimatizace, za smesnych par tisic se da doma proste procistit vzduch od nejvetsich necistot, na zdravi se to pak promita celkem hodne, me po 2 letech kdy parkrat do tydne na par hodin zapnu ionizator celkem slusne polevilo astma, a kdys si pak clovek spocita kolik da v prubehu let za „medicinu“ tak ty 3.5 tisice byli vpodstate smesne penize za ten ionizator vzduchu 🙂
v centru Prahy kde bydlim se proste neskutecne prasi
Tak tak, kdyz vidim jaky
Tak tak, kdyz vidim jaky sajrjt z cistice vzduchu smyvam po 4-7 dnech (v Ostrave), tak si myslim, ze to nebyla uplne nejhorsi koupe. Bohuzel spise je to na chladnejsi pulku roku, kdyz je teplo tak se prakticky porad vetra a tak moc nema efekt…
Můžu se optat jaký typ
Můžu se optat jaký typ či značka byla zakoupena..?
ted mame ionic care X6, byla
ted mame ionic care X6, byla na to nekde reklama a tak jsem ho poridili, ale predtim jsme meli asi rok nejaky jiny levnejsi a ten se rozbil, typ ale presne jiz nevim