Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií

Bezdrátová pouliční lampa není jediný způsob, jak bude Nissan nově recyklovat použité baterie z elektromobilů.

Bateriový článek elektromobilu Nissan Leaf.
foto: Nissan

V Japonsku začíná Nissan s prodejem renovovaných battery-packů pro elektromobil Nissan Leaf. První bude dostupná 24kWh verze, později také 30kWh a 40kWh. V přepočtu lze „recyklovanou“ baterii koupit za $2850, tedy asi 57 000 Kč. Nová baterie stejné kapacity stojí dvojnásobek.

Aby se zákazník dostal na takovou cenu, musí pochopitelně kromě poplatku přihodit ještě svou starou baterii. Prodej renovovaných baterií začne v květnu.

Renovace baterií probíhá v nové továrně ve městě Namie, kterou Nissan provozuje společně se společností 4R Energy (joint-venture Nissanu a Sumitomo). Jde o první továrnu svého druhu v Japonsku.

Kromě pouličních lamp a renovovaných baterií pro elektromobily se recyklované články využijí také ve velkokapacitních bateriových úložných systémech a vysokozdvižných vozících.

tisková zpráva

22 Comments on “Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií”

    1. Necelých 500.000,-Kč za novou… :((( …myslím, že to
      Necelých 500.000,-Kč za novou… :((( …myslím, že to bylo 480tis.
      V Mitsubishi_ASA jsou vidět ceny dílů (kompletní poloosa, buben zadní brzdy, atd. ale u mnohých dílů ceny nejsou – zjišťuje se až před opravou.)
      Myslím, že některé díly se ani nedají jen tak samostatně bez opravy vozidla koupit.
      Na „KIWI“ho stránkách možná budou ceny i za jednotlivé články. Popisoval tam na videu celé trable i domácí výměnu vadného článku (musel jich tenkráte koupit více najednou…) Nemám čas teď hledat odkaz.

      Nedávno se prodával na Sauto.cz nepojízdný iON za 150.000,-Kč (zřejmě dobrá baterie) a zmizel rychle.

  1. Pane Horčíku, renovovaná nebo repasovaná a recyklovaná je
    Pane Horčíku, renovovaná nebo repasovaná a recyklovaná je trochu rozdíl. Chápu, že pojetí slova recylovat, tj. uvést znovu do oběhu se dá pojmout i takhle, ale ten termín se používá ve významu recyklace druhotných surovin, tj. že baterie se vytěží na použitelné suroviny a z nich se vyrobí baterie nová (nebo něco jiného).

  2. Recyklovanou, repasovanou, nebo opravenou? To je rozdil. Pokud
    Recyklovanou, repasovanou, nebo opravenou? To je rozdil. Pokud recyklovanou, tak to chapu tak, ze jsou to nove vyrobene clanky za pouziti vzacnych zemin z clanku starych.

    Ale at tak nebo onak, tak je to dalsi slusny naboj proti vsem skarohlium, kteri se stale ohaneji cenou baterii do ojeteho EV. Toto je slusna cena. 57tis sotva staci na 4 vstriskovace u ojeteho diesela.

      1. Co vím, tak ani 30 kWh baterii tam dávat nechtějí. Ale
        Co vím, tak ani 30 kWh baterii tam dávat nechtějí. Ale zase někde na youtube jsem viděl, jak do kufru nastrkali dalších 24 kWh, takže si auto s větší kapacitou poradit umí. Za tu cenu bych to klidně udělal, 24kWh Leaf by dost výrazně ožil.

  3. Bude to pěkný byznys renovace baterií. Obzvlášť když
    Bude to pěkný byznys renovace baterií. Obzvlášť když musíte vrátit starou baterii a dostanete taky starou, kde se vymění „pár“ špatných článků(zajímalo by mě kolik to tak je). Ale lepší než drátem do oka. 🙂

    1. Předpokládám, že dostanu baterii s použítým boxem a
      Předpokládám, že dostanu baterii s použítým boxem a BMS ,ale články budou nové a ty staré použijí třeba do lamp.

      Nyní je to tak že za starou baterii dostanu úplně novou.

      A vůbec už tu někdo řešil výměnu bateri v EV at v záruce, nebo po?

        1. není možné z důvodu rozdílného vnitřního odporu
          není možné z důvodu rozdílného vnitřního odporu kombinovat použité a nové články, protože baterie je zapojená v serii a vykazovala by kapacitu toho nejslabšího článku. A pár desítkách cyklů by zase odešel jiný starý článek.

          Je to stejné jako když se repasuje baterie na aku nářadí ,nebo notbuku, opravdu si myslíte ,že tam dají staré i když ještě dobré články a k tomu pár nových?

Napsat komentář