Japonský Nissan podniká v Číně ve společném podniku DFL s Dongfeng Motor. Aktuálně joint-venture představilo plán na 20 nových elektroaut.
Nissan dnes na západních trzích prodává dva elektromobily: Nissan Leaf a Nissan e-NV200. V přípravě je také malé plně elektrické SUV (už od roku 2012) a dál… dál nic.
Zato v Číně, tam je to jiná pohádka. V rámci společného podniku DFL chystá 20 nových elektrifikovaných vozidel. To znamená čistých elektromobilů, nebo hybridů vybavených pohonem e-POWER (ty jsou zatím dostupné pouze v Japonsku).
Celkem 20 nových elektrifikovaných modelů se má na čínském trhu objevit do roku 2022. V té době má být třetina v Číně prodaných aut právě elektromobil nebo e-Power hybrid.
Kromě toho chce Nissan, resp. DFL, v Číně vybudovat tři velké solární elektrárny, aby výroba nových aut byla stejně čistá, jako jejich provoz (ačkoliv to je nejen v Číně poněkud diskutabilní).
Evropsky vyrobci se budou divit jak zaspali.
Evropsky vyrobci se budou divit jak zaspali.
svethardware.cz/zivot-elona-muska-cesta-za-nemoznym-snem
svethardware.cz/zivot-elona-muska-cesta-za-nemoznym-snem
Cinska povinna kvota je spravna cesta. Fosilni lobby v Evrope
Cinska povinna kvota je spravna cesta. Fosilni lobby v Evrope to bohuzel uspesne blokuje. Jsou to vrazi a podvodnici.
Přesně tak, v Evropě se vyvíjí blbiny na druhou, jen ne
Přesně tak, v Evropě se vyvíjí blbiny na druhou, jen ne BEV.
Musk kritizoval i biopaliva. Základní problém biopaliv a
Musk kritizoval i biopaliva. Základní problém biopaliv a třeba alkoholu, který se vyrábí z rostlin, je v neefektivitě rostlin. Ty totiž zachytí jen 0,3 % sluneční energie, a to podle nejoptimističtějších měření. Naopak fotovoltaické články měly v té době asi 20% účinnost. Musk dále teoretizoval, že rostliny vyžadují na zachycení stejné energie asi 50× více prostoru (nebo času) než fotovoltaické články. Pokud by se tedy rostliny spálily (při 60% účinnosti), získalo by se asi 90× méně energie. Pokud by se z nich vyrobil ethanol, který se v motorech spaluje s 20% účinností, bylo by to mnohem méně než celková účinnost elektromotoru s 52,5 %.
svethardware.cz/zivot-elona-muska-cesta-za-nemoznym-snem
To je přístup, který by měli následovat hlavně
To je přístup, který by měli následovat hlavně automobilky s již omšelou výmluvou na vzdálenou zátěž prostředí, jinak čistého provozu elektromobilů spalováním uhlí v elektrárnách.