Nissan představuje nový hybridní pohon

Nissan zatím v oblasti hybridů nijak nezářil. Ba on dokonce ani nesvitl. Na aktuálním světovém fóru hybridních a elektrických pohonů SAE 2013 ovšem představil svůj zbrusu nový typ hybridního pohonu. A vypadá to víc než zajímavě.

Nissan představuje nový hybridní pohon FF-Hybrid
foto: Nissan

V roce 2010 představil Nissan hybridní pohon typu FR-Hybrid. Šlo o takový, kdy je motor umístěn vpředu a pohání zadní nápravu s pomocí dvou spojek. Najdeme ho třeba v modelu Infiniti M35h.

Nový FF-Hybrid vychází z tohoto modelu, ale namísto zadní pohání přední nápravu. Nissan chce, aby byl jeho hybridní pohon adaptabilní na všechny typy a velikosti vozů, plus případně nabízel pohon na všechny čtyři a bylo možné jej upravit také na plug-in hybrid.

Hlavní je cena

Nissan zdůrazňuje čtyři hlavní přednosti hybridního pohonu, které mu zaručí úspěch a především další rozšíření a oblibu mezi řidiči. Jsou to dostupná cena, smysluplné snížení spotřeby, racionální evoluce z konvenčních pohonů a nakonec nenáročnost na prostor.

Automobilka se právě i z těchto důvodu rozhodla zaměřit na vývoj klasického paralelního hybridního pohonu. Jako jednu z jeho dalších výhod uvádí možnost podle potřeby měnit velikost spalovacího motoru.

Nissan v systému FF-Hybrid využívá downsizovaný spalovací motor, novou vysoce efektivní převodovku typu CVT a kompaktní li-ion baterii. Díky tomu je hybridní pohon kompaktnější a lehčí, tedy i levnější, než kdy dřív.

Spalovací motor

Jako základní typ motoru bude využit 2,5l přeplňovaný čtyřválec založený na platformě QR25, která se představila v letošním novém modelu Nissan Altima. Nová generace CVT nabídne výrazné snížení tření. Zároveň může využít řadu komponent motoru a pohonu konvenčních vozidel, což snižuje její cenu.

První hybridy Nissan vybavené tímto systémem pohonu by se na trhu měly objevit již během několika příštích měsíců. Zda se ale Nissanu podaří alespoň dotáhnout na automobilku Toyota s jejím dlouhá léta vyvíjeným systémem Hybrid Synergy Drive zůstává zatím ve hvězdách.

7 Comments on “Nissan představuje nový hybridní pohon”

  1. mam takovy pocit, ze cng je
    mam takovy pocit, ze cng je ekologictejsi palivo nez benzin (i lpg) ne?
    hybridy nebudou nikdy levnejsi nez klasika spalovaci. jsou proste komplikovanejsi. elektromotor(nebo dva), baterie, nejaka ta mechanika navic v porovnani s jednou prevodovkou a spojkou. spis mozna by stalo za uvahu ptat se, kdy budou v cenach, ktere maji navratnost. to by se snad mohlo stat. ale taky nemusi. vodikove pohony pripadne ciste elektromobily tu muzou byt driv.

  2. hmm tak v nissanu sjou
    hmm tak v nissanu sjou takovi odbornici na hybridy, jo? ano misto dvou elektromotoru tam dali jeden, to je sice hezke, ale misto podle tyto prezentace „typickeho hybridniho systemu“ potrebuji o jednu cvt prevodovku navic. sami uvadi, ze je to hybridni system pro cvt prevodovky. dale potrebuji dve spojky. co se kazi vic? elektromotor, nebo dve spoky a cvt prevodovka? b je spravne. pod pojmem „typicky hybridni system“ ma pritom nissan namysli hybrid synergi drive od toyoty (lexus) a ford ve svych hybridech v usa taky dela neco podobneho a tusim jeste chevrolet taky v usa. tam maji e-cvt co je dost nestastny nazev pro to, co vlastne pod kapotou ma – dva elektromotory a spalovaci motor zapojene prez jednoduchou planetovou prevodovku(v podstate diferencial). taky se to nekde oznacuje jako evt. zadna cvt ve smyslu mechanicke zmeny otacek se nekona. navic to, co predvadi nissan s takovou slavou tu uz davno ma hodna s nevim kolik milionu kusu prodanych vozidel. tohle reseni je levnejsi, ale mene spolehlivejsi.

    1. Díky za pěkné shrnutí.
      Díky za pěkné shrnutí. Snad to bude mít Nissan spolehlivější. Pokud ne, vesměs by to odpovídalo na otázku, čím se budou automobilky v elektromobilním světě živit – kazícími se díly z doby spalovací!

      Pro mě je relevantní otázka, kdy začne – a zda vůbec – hybrid být levnější, než spalováky na LPG/CNG? Je to smutné, ale z ekonomického hlediska je neekologický plyn na tom nyní lépe a nějakou dobu kvůli náskoku a tím i nižší cenám pro člověka nemajícího na to hledět tolik na ekologii, výhodnější.

      1. mam takovy pocit, ze cng je
        mam takovy pocit, ze cng je ekologictejsi palivo nez benzin (i lpg) ne?
        hybridy nebudou nikdy levnejsi nez klasika spalovaci. jsou proste komplikovanejsi. elektromotor(nebo dva), baterie, nejaka ta mechanika navic v porovnani s jednou prevodovkou a spojkou. spis mozna by stalo za uvahu ptat se, kdy budou v cenach, ktere maji navratnost. to by se snad mohlo stat. ale taky nemusi. vodikove pohony pripadne ciste elektromobily tu muzou byt driv.

      2. Honzo, kolik se ti zatím
        Honzo, kolik se ti zatím pokazilo dílů na Aurisu a kolik očekáváš že se jich za dobu životnosti pokazí? Notabene takových, které přímo produkuje Toyota? Předpokládám, že podobně jako u mne je to číslo někde hodně blízko nule.

        A popravdě na zázračnou bezporuchovost u EV nevěřím, spíš se obávám, že minimálně zpočátku to bude naopak jako u každé nové technologie. Zásadní změny se budou týkat hlavně servisů kde bude potřeba méně mechaniků a více elektrikářů.

Napsat komentář