Nissan představil sériový hybrid Note e-Power

Nissan představil nový typ pohonu ePower. K elektropohonu známému z elektromobilu Nissan Leaf přidává malý spalovací motor sloužící jako range extender.

Nissan e-Power je nový systém hybridního pohonu japonské automobilky, kdy malý spalovací motor funguje jako range extender (rozšiřovač dojezdu).
foto: Nissan

Auto vybavené systémem e-Power využívá ke svému pohonu vždy elektromotor. Tomu ale elektřinu dodává buďto baterie samotná, anebo malý spalovací motor (nebo obojí). Nissan tedy de-facto ukázal sériový hybrid.

Podobný nabízí také BMW ve verzi BMW i3 REx. Pro Nissan to znamená možnost využití menší baterie, a tedy snížení výsledné ceny vozidla. Také samotný spalovací motor, sloužící pouze jako generátor elektřiny, je minimalistický a odlehčený.

Nissan e-Power

Kompaktní spalovací motor sloužící jako range extender těží z pokroků automobilky Nissan v oblasti regulace výkonu a snižování hmotnosti.
foto: Nissan

Nissan slibuje velmi tichý chod systému e-Power a nízkou spotřebu, ne nepodobnou těm nejlepším dnešním hybridům. Navíc Nissan tvrdí, že nový range extender je dalším krokem směrem k vizi budoucnosti s nulovými emisemi. Ehm…

Systém ePower jde do výroby údajně už nyní v modelu Nissan Note e-Power, prozatím dostupném pouze pro Japonsko. Baterie je v tomto případě umístěna pod předními sedačkami, motor klasicky vpředu.

Hádáme, že brzy bude auto dostupné také v Evropě, kde se Note vyrábí v britské továrně v Sunderlandu. Tamtéž se vyrábí také evropský Nissan Leaf a Nissan aktuálně ohlásil plány na další rozšiřování továrny.

tisková zpráva

92 Comments on “Nissan představil sériový hybrid Note e-Power”

  1. Mě to náhodou přijde
    Mě to náhodou přijde super.
    Níže diskutující, uvědomte si, že to není alternativa k EV, ale ke spalováku. Auto na konvenční palivo s malou spotřebou.
    Oproti klasickým paralelním hybridům typu Priusu by to mohlo mít výhody, také to má udávanou nižší spotřebu, než Prius (2,67l/100km). Bude to lehčí a mohlo by to být spolehlivější (absence převodovky, menší motor).
    Nedávno tu byl článek, kde se vypočítalo, že EV má oproti stejně velkému konvenčnímu auto o 20% nižší celkové emise CO₂.
    Pokud tohle bude mít reálnou spotřebu 3,5l benzínu, 4l LPG, nebo 2 kg CNG, vychází to jak ekonomicky, tak ekologicky lépe než EV.
    Připočteme-li nižší hmotnost, nižší cenu, neomezený dojezd, není co řešit.
    Tohle řešení by se hlavně mohlo uplatnit u teréňáků. Místo dvou převodovek, tří diferáků a jejich uzávěrek čtyři samostatné motory.

    1. Ja jsem psal uz drive, jsem
      Ja jsem psal uz drive, jsem fakt zvedavy jak se jim podarilo dosahnou te udavane nizke spotreby, protoze uz dnes u aut s podobnou koncepci je spotreba oproti konvecnimu motoru pri nejlepsim stejna…
      Stejne tak pri zohledneni spotreby bezinoveho generatoru a spotreby elektriny u auta se clovek dsotava na pomerne vysoke spotreby… no uvidime..

      1. Ty reálné hodnoty ukáže
        Ty reálné hodnoty ukáže praxe. Ale já bych tomu věřil.
        U Priusu je motor, automatická převodovka, diferenciál, poloosy, klouby a to všechno má nějakou účinnost a také to zvyšuje hmotnost.
        Je pravda, že co pročítám fóra, tak u Priusů mají majitelé reálnou spotřebu vyšší než já u staré fábie 1,4 16V.

                1. no ten prumer jim to tam
                  no ten prumer jim to tam dost zhorsujou lidi co tam davaj spotreby jako 12-13 litru, coz je spotreba kterou z Priusu dostanes jizdou hodne na hrane 😀 2 kolegove maji Prius „predchozi“ genarace a pohybuji se prumerem mezi 4-5 litry, ja s dlouhodobe zapujcenym RX450h mam 7-8 litru, SUV 2.2 tuny a 3.5 litr 220kW, rekl bych ze spotreba velice solidni, pravda ja po Praze radsi jezdim sockou, takze ja mam vetsinu jizd po dalnici, rekl bych ze Toyota to odladila velice solidne a funguje jim to

                2. Po létě svítí na PP 4,8
                  Po létě svítí na PP 4,8 l/ 100 km. Tam kde ty máš 2/3 po Praze za 5,1, bude mít prius pod 4 litry.

    2. Ekologie není jen CO2, ale
      Ekologie není jen CO2, ale hlavně taky ty sračky co lítaj z vejfuku do našich plic. Čili jedy, karcinogeny, prach, mikroprach (co prostupuje i přes pokožku) atd. Takže tvrdit, že jakekoliv spalovák je ekologičtější je na pováženou.
      Ekologie není jen globální oteplování, ale také naše zdraví.

      1. Myslím, že téma, zda víc
        Myslím, že téma, zda víc „sraček“ vypustí dokonale vyladěný motor, pracující v Atkinsonově cyklu, běžící v optimálních otáčkách, s katalyzátorem a několika lambda sondami, nebo hnědouhelná elektrárna a kolik „sraček“ se vypustí při výrobě FV článků nebo LIon baterií, jsme řešili již několikrát. Je to věčné téma.
        Můj názor je ten, že tohle je menší zátěž, než EV.
        Ale rozhodně je to menší zátěž, než klasický spalovák. A ten spalovák to může nahradit, páč to na rozdíl od EV nemá ta omezení s dojezdem, nabíjením a vysokou cenou. Člověk, který si EV nikdy nepořídí, si tohle pořídit může.

        1. Problém je ten, že
          Problém je ten, že spalováky nám to foukaj rovnou do plic. Ta koncentrovaná bezprostrední expozice je maximální přímo v místech našich bydlišť a všude tam kde se pohybujem. Není to tom že by se zdroje exhalací čili výfuky pohybovali někde mimo nás a my vdechovali několikanásobně zředěné znečištení a to je velkej rozdíl. My jsme tomu vystaveni prostě okamžitě. Myslím že hodně o tom vědí ti co bydlí vedle továren, chemiček či tepelnejch elektráren a to i v současné době kdy se to mnohde 100x zlepšilo.

  2. Opět se tu řeší
    Opět se tu řeší nabíjení EV, kolikrát to ještě bude nutno číst? 🙂 průmyslový svět má problémy s auty, jednak je jich moc a jednak se třeba u nás dost nezvládla predikce a plánování. Nu dobře, aby bylo možné toto vyřešit je nejspíše třeba aby se začaly místo parkovišť stavět parkovací domy, ty by mohly velkou část problémů vyřešit.

    Otázkou je proč se místo tlaku na jejich výstavbu pořád hledají místa pro normální parkoviště, která:
    a) mají nízkou kapacitu
    b) jsou problematická z hlediska nabíjení
    c) zabírají zbytečně velkou plochu
    e) způsobují prašnost a zvýšení teploty
    d) dají se jen problematicky využít k něčemu jinému

    Pokud by byly upřednostňovány tyto stavby před prostými parkovišti, problém se zmenší.

    Myslím že s EV jsme v situaci v jaké byly spalovací vozy v roce 1920. Někde doma mám fotku zhruba z té doby a kdysi jsem měl v ruce místní telefonní seznam, v celém městě bylo jedno jediné benzinové čerpadlo u jakési dnes dávno zbořené restaurace. Až se sejdou relativně slušný dojezd (již většinou je) a relativně hustá síť rychlonabíječek, pak nebude nikdo řešit jestli může nebo nemůže tahat šňůru z 3. patra.

    Momentálně máme spíš už problém na straně nabíječek než v tom že by nebylo možné slušná EV dělat.

    1. To vidíte moc jednoduše.
      To vidíte moc jednoduše. Oni mají dědice a příbuzné a často jsou součástí státu, který jim de facto patří, prostě jako Batman to budete mít těžké a spoustu práce. Nehledě na fakt, že na jejich místa se už třesou další.
      Ale eroze systému směrem k soběstačnosti, to je výzva…..

    2. Problém to být může, ale
      Problém to být může, ale je to problém, který je kódovaný v lidském druhu v jeho chování.

      Můžete dělat cokoliv a dříve nebo později se vám zase taková skupina lidí ustaví.Dříve nebo později se objeví někdo schopný dost na to aby si moc a majetek shromáždil, bylo to tak vždy.

      Ať už to byl v dávnověku někdo kdo kolem sebe shromáždil skupinu lidí a podrobil si okolní kmeny nebo i království. Později někdo byl dost chytrý a schopný na to využít situace a podrobit si nějakou část průmyslu, burzu, banky… A on se někdo takový objeví znova, nezabráníte tomu.

      Mohl byste vymyslet cokoliv, ale nějaká skupina mocných se dříve či později zase ustaví a jediné co by zbývalo je zase udělat to znova, nepomohlo by ani kdybyste svět odpálil do pravěku, z povahy lidského druhu zase ta skupiny vznikne, možná to bude trvat déle, ale nezabráníte tomu. Nanejvýš že předěláte celé lidstvo, ale to jaksi nejde.

      A vzhledem k chování většiny se dřív nebo později podaří někomu situaci využít. Úplně nejhloupější a nejviditelnější příklad – obchody. Při pohledu na celou ekonomiku by smysl dávalo nakupovat v malých místních obchodech, nebo v lokálních řetězcích, místo toho většina lidí volí nadnárodní, které jistou část zisku vyvádějí do zahraničí, což se pak zase nějak zpětně projevuje na ekonomice. Ovšem lidem je to jedno, protože přece nebudou za to stejné platit o korunu víc.

      1. posledných sedem riadkov je
        posledných sedem riadkov je naprostý blábol! ak sa postavím ráno pred kaufland, vidím pár ľudí, ktorí si robia nákup pred nástupom do práce, pár dôchodcov a dodávky, ku ktorým smeruje jeden nákupčí + dva až štyri nákupné vozíky. a naj je nákup mnohých debničiek so zeleninou, ktoré o pol kilometra ďallej na trhovisku predáva ako zo svojej certifikovanej EKO ZÁHRADKY!
        alebo sa mýlim?

      1. Komouš s tím nemá nic
        Komouš s tím nemá nic společného. Přemýšlej pro koho třeba pracuješ. Jeden příklad. Vlastní elektrárna, elektromobil a energetický monopol se začne hroutit. Já třeba nechci pracovat pro stát, jehož sociální systém umožňuje nepracovat více opáleným spoluobčanům.Fakt do toho netahej komouše. Narážím na zloděje pro který ještě spousta lidí pracuje.

  3. No zajimalo jak jim to bude
    No zajimalo jak jim to bude vychazet realne v provozu. Pri beznem jezdeni (jako se spalovakem) zerou mensi EV kolem 20 kWh (rekneme ze v tom jsou i veskere ztraty systemu). Nejlepsi prumyslove dieselove agregaty maji spotrebu kolem 0,3 litru na kWh, tj to vychazi na cca 6 litru na 100 (za predpokladu ze nissan dokazal udelat maly bezinak s efektivnosti velke dieselcentraly).
    Viz napriklad i dnes dosupna auta fungujici na podobnem principu (i3 nebo Volt) maji pri provozu ciste na bezin obri spotrebu (zasadne vetsi nez spalovak)…

    1. i3 nevím, ale Ampera má po
      i3 nevím, ale Ampera má po vybití na dálnici při tempomatu na 140km/h skoro 8l/100km, takže víceméně jako normální větší benziňák. Ale na hybrid je to samozřejmě podezřele moc, Prius bere při stejném setupu skoro o 3l méně (informace od majitele, co na střídačku používá oboje).

    2. Z jakých zkušeností
      Z jakých zkušeností čerpáte, když píšete o „obří spotřebě“?
      i3 bude mít logicky velkou spotřebu (aerodinamika, malinký motor pouze jako generátor..) Ale u Ampery/Voltu umí benz. motor auto i pohánět a třeba při zmiňované 140km/h mi motor točí okolo 2000 ot. a ještě zároveň dobíjí baterky výkonem okolo 10-ti kW. Spotřeba se v tomto momentu docela těžko měří, ale určitě to není víc než u srovnatelného spalováku…

          1. Ne to fakt urcite nikoho v
            Ne to fakt urcite nikoho v testu nenapadlo si zkontroovat, jestli nahodou nevyjel s prazdnou a nedojel s plnou…
            Ono vetsinou to lidi merili tak, ze jeli nejakou streku, vyjeli sice s plnou, ale pak se najelo nekolik set KM bez dobijeni.
            Mimochodem Volt ma i normalne normovanou spotrebu bez dobijeni – papirove 6,5 litru.

            1. Plnou těžko, protože to v
              Plnou těžko, protože to v určitých procentech dobíjet přestane, ale displej už dobité km neukáže a pokud bych k monitorování všeho možného nepoužíval aplikaci spárovanou s OBDII zásuvkou, budilo by to stále dojem vybitého auta, přestože tam třeba 5 km dojezdu je.
              Otázka, jak to vyhodnocovali ti „testeři“..
              Každopádně, zítra jedu z Prahy do Mostu a zpátky, tak schválně změřim…

            2. Včera, 30 km úsek
              Včera, 30 km úsek dálnice, průměr 120 km/h – spotřeba 6,6l/100m s překonáním 80 m převýšení. Motor se většinu času „povaloval“ lehce nad volnoběhem. V opačným směru pod 6l 😉
              To mám nějakej zvlášť dobrej kousek, nebo jste někteří zbytečně moc chytří? 😛

                1. Omlouvám se, ale v blízké
                  Omlouvám se, ale v blízké době nebudu mít potřebu testovat spotřebu na uvedené trase.
                  Každopádně, i kdyby byla spotřeba k 8l (odhaduji spíš do 7l), tak by pouze spadala do průměru běžných benzíňáků.
                  Určitě nebude spotřeba o 3l větší než u Priusu, jak se tu někdo zmíňoval, protože pod 5l to Prius při 130km/h opravdu nedá a při tom vytočeným variátoru bude rád za 7-8l spotřeby Ampery…

                2. To jsem psal já a jsou to
                  To jsem psal já a jsou to zkušenosti kamaráda, co má tyto auta obě (Prius jeho, nedávno upgradován na Prius+, Ampera služební) a tyto dlouhé trasy jezdí pravidelně a za jasně daných podmínek, tedy 140km/h tempomat.

                  A přesně jak píšete, spotřeba (vybité) Ampery je na úrovni většího benziňáku, kdežto spotřeba Priusu (mimochodem výrazně prostornějšího) je na úrovni dieslu.

        1. To je poněkud nešťastná
          To je poněkud nešťastná otázka. Benz. motor u Ampery se nesnaží dobít auto do plna, protože by to byl i nesmysl, když by pak uživatel přišel o možnost si auto levněji dobít ze zásuvky, když by přijel k zásuvce „s plnou“. Zpravidla motor dobíjí výkonem 10-20 kW (ale i 30kw), takže čistě teoreticky 30-60min z prázdné do plné. Ale nabíjí pouze pro aktuální „potřeby“, tzn. nenechá auto zcela vybít, ale zároveň se ho nesnaží dobít na více jak 10%, pokud si to sám nevynutím jízdním módem…

  4. rozhorčenie zo všetkých
    rozhorčenie zo všetkých strán! ale – už pred 45 rokmi v USS bol popis ako prestavať predvojnové auto na elektrinu. aj s upozornením na fakt, že odpor vzduchu treba uvažovať oh 45km/hod. a že batérie sa dajú podporiť prívesom, ktorý za A má ďalšiu sadu batérií, za B ne ktorom bude elektrocentrála.
    medzi nami – ten prídavný motor by mal mať výkon v rozsahu „spotreby“, teda pre leaf 8-20kW. teda od motorčeka z krovinorezu po e-centrálu ku chate.
    ps – dojazd je potom odvodenáý od veľkosti nádrže.

  5. Pohonná jednotka, která
    Pohonná jednotka, která může zvýšit počet možných zájemců.

    1.Palubní generátor je jakýsi Pomyslný záchranný kruh, který pomůže když je nabíjecí stanice mimo provoz nebo je plánovaná trasa neočekávaně delší (nehoda, objížďka)
    2. Akumulátor stárne Dojezd se zkracuje. Palubní generátor prodlouží životnost akumulátoru.
    3. V zimně by mohl pomáhat temperovat interiér / akumulátory .

  6. Já jsem REX v i3 zavrhnul
    Já jsem REX v i3 zavrhnul především kvůli tomu, že je nutné provádět pravidelnou údržbu motoru – výměny oleje, filtrů a dalších provozních kapalin a navíc, je to dvouválec 650 ccm. Jakou životnost asi tak bude mít, pokud ho člověk bude používat jako skutečný motor k pohonu vozidla? A navíc to rozhodně není tiché, vibruje to jak skútr.

    1. Motory BMW mají poměrně
      Motory BMW mají poměrně velkou životnost. 1-válec 650cm v motocyklu F650 vydrží nájezd více jak 150t. Rozvod je řešen ozubenými koly a povrch válce je z nikasilu. Spotřeba nejlepší ve své třídě. Alternátor Bosch, elektronika Denso Japan. BMW je prémiová značka a umí dělat dost kvalitní a promyšlené věci..

              1. Já to tak trochu chápu,
                Já to tak trochu chápu, přece jen to auto je postavený úplně jinak, než všechny dosavadní auta. Je to jeden velkej počítač a neměli to vychytaný, protože to nikdy předtím nedělali. A upřímně, ono se to stává docela běžně u všech novejch aut. Třeba nová 7 měla údajně než dojely první kusy k dealerům cca 4 svolávačky.

    1. spis cileni na klienty kteri
      spis cileni na klienty kteri EV proste prozatim nechtej z jakehokoliv duvodu, proc jim tedy nenabidnout hybrid?

      vem si ze by odedneska nebyli zadna fosilni auta? znamenalo by to alespon v CR ze 95% lidi by nemelo kde „natankovat“ energii do auta, proste nekteri jedinci co videj jen EV nechapou ze EV je sice budoucnost, ale ne budoucnost ktera spalovaky nahradi behem pristich let, nenahradi je ani behem pristich dvou desetileti 😉

      1. No nevím, momentálně mám
        No nevím, momentálně mám půjčeného Volkswagen e-up! a nabíjím pouze doma. Tak to budou dělat v budoucnu všichni. Proč to dělat složitě a draze jinak.
        Překvapuje mě že zrovna nissan jde zpět. Odzkoušené to má na statisících autech, jen zvětšit baterii, na to pomuchlat jinak plech, dovnitř zabudovat novej ipad a jedem.

        1. statisíce lidí v
          statisíce lidí v panelácích doma nabíjet nemohou. Už se to tu probíralo milionkrát. Jak správně – a nejen v tomto komentáři – píše Saman, spalováky tu prostě budou ještě hooodně dlouho. Několik let bude klesat cena a stoupat dojezd, spoustu let se bude obměňovat vozový park a pomalu přibývat rychlonabíječky, nabíječky u veřejného osvětlení, indukční na parkovištích apod.Speciálně v Čechách to bude masovka za hodně dlouho. Kdo si myslí, že průměrných 14 let vozového parku tu je, protože většina lidí si syslí na EV a chce to ve svým starým vyrabovaným diezlu nějak doklepat, tak je … naivka

          1. Ano, už se to tu probíralo
            Ano, už se to tu probíralo mnohokrát a přijde mi to pořád stejně úsměvné. Ano, spousta lidí nemůže parkovat ve vlastním domě, nebo ve vlastní garáži. Není to ale důvod nemít auto, prostě se postaví parkoviště mezi paneláky a každému z nás to přijde normální. Ale udělat u těch parkovacích míst zásuvky je prezentováno jako mega problém a projekt přímo nerealizovatelný. Co se týče těch průměrných 14let, jedná se o stáří vozidel, nikoliv průměrná doba vlastnictví vozu. Ono to 14 leté auto může mít už několikátého majitele.

            1. Je take si uvedomit ze lidi
              Je take si uvedomit ze lidi :
              1: ani neznaj elektricka auta
              2: neznaji technologii EV
              3: boji se jit do teto technologie
              4: jezdi dalnice
              5: a nebudou si sami stavet zasuvku na porkovisti ktere je mesta
              nebo spravy silnic.
              6: legislativa pri zrizovani techto nabijecek na parkovistich to je kapitola sama o sobe !
              7: nabijeni venku naparkovisti: vandalizmus kabel atd.. ozrali atd.. mam pokracovat ?

              Takze technicky to neni problem ale prakticky to je obrovskej problem !
              Cezu prave tohle brani s vystavbou nabijecek …atd.. a to je jen spicka ledovce.

              1. Z tohoto příspěvku by
                Z tohoto příspěvku by mělo vyplívat, že to není možné?
                Elektromobily nejezdí po dálnici, nebo jak mám rozumět bodu 4? A co se týče vandalů, ano, stejně tak jako mi nikdo nezaručí, že mi někdo neukopne zrcátko, tak mi nikdo nezaručí, že se nějaký ubožák neuspokojí poškozením mého kabelu.

              1. Ano, může to tak být. Až
                Ano, může to tak být. Až lidi uvidí, že jejich spoluobčané, třeba mimo to jejich sídliště ty auta běžně používají, tak si ty zásuvky zařídí, jen jsem říkal, že to není tak, že by to nebylo možné. Stejně tak jako jsme kvůli pár desítkám domácností rozkopali to samé sídliště, aby doma mohly mít domácnosti optický internet. A světe div se, taky se šlo přes cizí pozemky, zařizovali se všechna povolení, souhlasy, vyjadřovačky, věcná břemena atd…

          2. Ano probírá se to tu
            Ano probírá se to tu pořád. Vyrábí elektrický auto, vyrábí spalovací auto. Naco tento mezikrok, dle mého soudu zpátečnický. Hloupost je nabíjet vybité auto na parkovišti agregátem, vyjma nouze.
            No a k tomu nabíjení v paneláku, pokud to opravdu nejde, opravdu, tak si to nekoupím. Ovšem z lásky někdy člověk dokáže udělat i nemožné. I z lásky k elektromobilu.

        2. jj my vsichni v panalekach
          jj my vsichni v panalekach budem nabijet sva EV doma, e-UP si zabalim do tasky a doma treba rekneme v 8 parte pripojim na zasuvku 😀 a tyaky my vsichni co jezdime trasy treba 400km tak taky budem nabijet jen doma protoze vsechny EV budou mit na 1 nabiti dojezd v radu tisicu km

          1. No tak ja napriklad v
            No tak ja napriklad v panelaku byvam tiez ale vozim sa na Leafe.
            Jednoducho ked som skoro pred 4 rokmi kupoval byt tak som vedel ze chcem EV a garaz alebo parkovacie miesto nedaleko bytu aby som mohol nabijat. Ako sa vravi ked sa che vsetko sa da. Samozrejme neda sa to aplikovat plosne na kazdy byt v panelovom dome ale ked uz bude vacsia penetracia EV zacnu sa stavat aj nabky na sidliskach.

            1. kolik lidi v panelacich ma
              kolik lidi v panelacich ma moznost mit garaz? takze si predstavme ze treba na Chodove v Praze kde zije asi 150 tisic lidi najednou bude mit 100-150 tisic garazi? a kde je tam postavej? a s parkovanim tam fakt neni vubec problem a vecer tak kazdy zaparkuje u sve vlastni zasuvky uplne vpohode?

              lidi pouzivejte aspon obcas mozek nez neco napisete 😉 to ze je par vyjimek neznamena ze to tak muzou a udelaji vsichni 😉

              1. Ja som nepisal o tom ze
                Ja som nepisal o tom ze musime stavat ku kazdemu bytu garaz kvoli elektromobilu . Vid veta o tom ze sa to neda aplikovat plosne. Myslel som to ze aj ked byvam v byte viem normalne nabijat auto. Len som na to musel aj mysliet. Ja tiez nie som vinimka, kamarat si kupovla tiez byt s tym ze chce garaz , ma ju sice vzdialenu asi 5min chodze ale ma. Dalsi byva na zvysenom prizemi a vo dvore. To vsetko vravim o situacii v BA. Ale samozrejme ak maju auta problem zaparkovat to uz sme v rovine inych problemov , problemov kde je nevyhoda vlastnit auto vseobecne.

                1. a navic se zapomina na cenu
                  a navic se zapomina na cenu EV, pokud EV stoji jako byt, tak si ho asi taky vetsina lidi neporidi, a nejake nabijeni je vlastne pak ani netrapi

                  prumerna cena nove porizeneho noveho auta v CR je necelich 340 tisic korun, a prumerne auto je v CR oznacovano jako malej kombik, je na trhu EV s takovejma parametrama? nevim o tom

                  trab ja pokud bych chtel kupovat nove auto, tak budu koukat na auta jako Astra, Focus, Golf, Octavia, Megane a dalsi a to ve variante kombik, (pokud by byl Leaf ve variante kombi dalo by se nad nim uvazovat, ale ne s cenou jakou ma i dnesni Leaf) tedy auta co jako nova zajinaji nekde u 350 tisic korun, a za 350 tisic si vpodstate dnes nekopum zadne EV ktere by nebylo spise skutrem nebo mestskou 4 kolkou, EV ma cestu jeste pred sebou a nebudou to roky, ale desitky let nez nahradi alespon par desitek procent spalovaku 🙂

                2. Nechapem tento prispevok,
                  Nechapem tento prispevok, bavili sme sa o problematike nabijania EV a ty zarazu otocis na cenovu dostupnost. Ale dobre dovolim si malu odbocku ked so kupoval byt tak ma stal aj s garazou 96k € to je 4 roky dozadu . Ked som kupoval LEaf cca rok a par mesiacov dozadu stal ma 16k€ percentualne ma teda EV vyslo 16,6% ceny nehnutelnosti. Ale este spat k tvojmu tvrdeniu ze 95% ludi v CZ by nemalo kde tankovat. v rodinych domoch zije v CZ niekolko milionov ludi a nie tisic ako tvrdis.
                  mmr.cz/getmedia/3fda1c6e-643f-45f3-9b1a-032d5dae9b7d/Bydleni-v-CR-v-cislech-(zari-2015).pdf skoro 2 milony ludi byvaju v rodinych domoch.

                3. problematika nabijeni EV pro
                  problematika nabijeni EV pro drtivou vetsinu lidi proste je fakt, s tim nic nenadela ani par vyjimek

                  kdys kouknu na cisla ktera zverejnuje ministerstvo pro mistni rozvoj, tak v CR je cca 4.1 milionu obydlenych bytu, z toho cca 55% v panelacich a cca 45% v rodinnych a bytovych domech (tam se pocitaji vsechny domy co nejsou skolaudovane jako panelovej dum, tedy kuprikladu i cinzovni domy v Praze, sam v takovem bydlim v centru prahy a opravdu netusim jak bych ze 3 patra nabijel auto na ulici :D, vetsina stare zastavby v Praze je oznacena jako bytove dorinne domy, , no us vidim jak lidi v centru Prahy nabiji sva EV na modre zone :D) ciste rodinnych domu kde bydli jen jedna rodina a da se tedy predpokladat ze maji i sve parkovaci misto je v CR s cislovkou lehce pod 150 tisici 😉 pokud by kazda ta rodina mela 2 auta, tak jsem na necelich 300 tisicich aut ktera by mela jaks taks moznost nabijet doma, v CR je registrovano prez 7 milionu aut, ano stojim si za tim ze drtiva vetsina lidi proste nema moznost si doma nabijet EV

                4. Je to vtoj nazor a tvoje
                  Je to vtoj nazor a tvoje vypocty nesuhlasim ale respektujem, a cas ukaze kto mal pravdu 😉

                5. No nevim co cas ukaze, cas
                  No nevim co cas ukaze, cas ukaze nejspis to, ze postupne se zacnou stavet dobijeci mista na parkovacich plochach ve mestech a postupne i ti lidi, co dneska nemaji kde nabijet, budou mit kde nabijet, coz ale nic nemeni na tom, ze dobijeni EV je dneska pro vetsinu lidi extremne problematicke…
                  Na druhou stranu zaver ze moznost dobijet ma v CR 150 000 domancosti jak pise Saman mi prijde taky trochu mimo…

                6. 2+kk v Praze me stal 1.6
                  2+kk v Praze me stal 1.6 milionu (bytovej dum v Praze a byt ve 3 patre ze 4 pater, nabijeni doma nesmyslne, o parkovani v ulici se delim s asi 300 autama, od jara tu bude modra zona) ja se ale stehuju mimo Prahu, 3+1 v Podkrkonosi v panelaku na klidnem miste ve 2 patre z 8, cena 1 milion (ten byt kupuju ted), na 40 bitu je tam 6 garazovych stani, zbytek parkovani okolo panelaku, je nejake Ev ktere by stalo mezi 1 a 1.6 milionem a mohlo by nahradit me soucasne auto na benzin? odpovim hned, ne neni, rodinny kombik nebo SUV/MPV na trasy 350-400km proste za tuto cenu neni a jeste sakra dlouho nebude, a vpodstate nemel bych ho ani kde nabijet

                  jinak podle steje statistiky ministerstav pro mistni rozvoj je v CR koncentrace bytovych domu vetsi nez kuprikladu na Slovensku (maji tam srovnani s nekolika staty Evropy) je nizsi nez v CR a to celkem vyrazne, takze na Slovensku to bude s dobijenim EV doma jeste horsi nez v CR, ze statu co tam vim vychazi nejlepse Rakousko, BUlharsko Belgie, Spanelsko, Nemecko, tam se to blizi k 15% obyvatelstva ktere ma „vlastni“ dum, respektive zije v dome kde zije jen jedna rodina a da se tedy predpokladat ze je to klasicky rodinny a ne bytovy dum

                  nojo Google je mocna zbran 🙂

                  ale ono je to vpodsttae jedno, soucasna prodejni cisla davaji za pravdu nam co tvrdime ze to s Ev snadne neni a nebude

              2. Proč opět řešíte
                Proč opět řešíte nesmyslnou diskusi. Kdo chce mít elektromobil, nabíjení si najde. Moje žena si taky může dohodnout nabíjení v práci nebo nabíjet cestou na 2 rychlonabíječkách nebo nakupovat v obchodě kde dobíjení je, dokonce zdarma. Ale nedělá to a nabíjí jen doma nočním proudem, protože je to pro ni pohodlnější. Nebo o víkendu přes den, když jsme doma a máme ze slunce vlastní elektřinu.
                Já naopak hodně jezdím, takže mixuji vše, co jsem výše napsal. A jak jsem si za 2,5 roku ověřil, zastavit se na rychlonabíječce a mezitím si odskočit / dát kafe / pojíst / vyřídit telefonáty / probrat emaily / poslat SMS nebo si jen přečíst noviny, je docela příjemné zvolnění v rámci pracovního dne. Takže bych v klidu mohl bydlet v tom paneláku v 10.patře a mít elektromobil bez nabíjení doma.

                1. rec byla o lidech v
                  rec byla o lidech v bytovejch domech apanelacich, coz je docela rozdil oproti rodinnemu domu 🙂 to ze vase zena bydli v rodinnem dome a ma tu moznost nabijet doma jeste neznamena ze takovou moznost ma vetsina lidi a ze kdys si ta vetsina lidi rekne ze si poridi EV ze pak bude mit kde nabijet

                  faktem je, ze kdyby se ted v CR jen tak lusknutim prstu objevilo treba 100 tisic EV, tak ty auta proste nebude kde nabijet

                2. Zřejmě jste můj
                  Zřejmě jste můj příspěvek nedočetl. Pak by jste zjistil v druhém odstavci, že přestože mám rodinný dům a možnost v něm nabíjet, prakticky neustále nabíjím jinde, proto bych mohl bydlet s elektromobilem v paneláku nebo činžáku.
                  Kdyby se teď lusknutím prstu objevilo v ČR 100 tis. BEV, tak ty auta budou mít kde nabíjet vždy a všude. Protože všude je elektrická zásuvka a pořídí si je lidé, kteří si předem řeknou, jak to budou řešit. Stejně jako to řeší lidi s LPG a CNG a jak to blahé paměti řešili lidi s prvními osobními nafťáky. A na benzínkách byly jen stojany pro náklaďáky s pro ně velkým průměrem čerpací pistole.

                3. jo jasne, takze ja v cinzaku
                  jo jasne, takze ja v cinzaku bych mohl vlastne uplne pohodlne fungovat s elektromobilem taky, protoze vlastne nabiju u jedine verejne nabijecky ve meste kde budu zit (u prodejce Peugeotu) a pak vpohode dojedu s danym elektromobilem tam kam potrebuju (trasy 350-400km) a to v normalnim case

                  kteryzeto elektromobil me tedy doporucite? mam rozpocet do 350 tisic, a potrebuju vozit 2 male deti a velkej nerozkladaci houpaci kocarek 🙂 jooo takovejch EV budou jiste plne sklady a nabiju je uplne vsude 🙂

                  s LPG problem nemam, pumpa kde maj LPG je dnes vpodstate v kazde dedine kde maji benzinku, navic natankuju do 10 minut (auto tedy nestoji kdesi nez se natankuje, je to proces spojeny s jizdou samotnou) a ujedu na to LPG vpohode treba 400-500km a kdyby nahodou doslo, tak proste pojedu na benzin 😉 a ano jiste v zacatcich byl s LPG prave takovej problem ze to nebylo temer vsude, jenze prave proto je potreba aby byla dostatecna verejna sit nabijecich mist, to ze je zasuvka v kazdem byte proste neznamena ze kazdy vsude nabije, holt ne kazdy je tak „odvaznej“ aby ruzne po lidech kdesi v „neznamu“ skemral o to jestli ho nechaji dobit 😀
                  proto taky az vratim soucasnej hybrid, tak budu pokukovat po benzinaku, kombiku kde bude LPG nebo kde budu moct udelat prestavbu na LPG

                4. 350 tisíc je dolní cenová
                  350 tisíc je dolní cenová hladina BEV, takže s takovým rozpočtem si nemůžete vybírat jestli kombika nebo sedan.

                  To je jako chtít 50palcovou 4K televizi za 22 tisíc a ještě v zelené barvě rámečku.

                5. S Samanem je v tomto diskuse
                  S Samanem je v tomto diskuse o ničem, protože jakmile mu vyvrátíme jeden argument, hned přidá další nebo začne fantazírovat co by kdyby. Pokud možno časově posunuto, á la jeho odpověď že LPG natankuje všude a vždy – nebývalo tomu tak v začátcích a poměrně dost dlouhou dobu. Jako s CNG, kde je ovšem krásně vidět podpora velkých plynařů i výrobců aut. I když už uzná, že to tak v začátcích opravdu nebylo, hned vypálí, že on by žebrat o zásuvku neuměl, ale už nedodá, že s tím CNG či LPG by žebrat ani nešlo. A ještě to našije na svoji vlastní rodinnou situaci, o čemž nebyla řeč vůbec, a kde si dokáže, jak to prostě fakt nejde a LPG je řešením, což mu ovšem nikdo nevyvracel. Prostě každý ať si koupí co chce. Škoda času….

                6. jaky argument jsi me
                  jaky argument jsi me vyvratil? to ze napises ze bys i v prapade ze bys bydlel v panelaku mel EV a provozoval ho? no tak to ma sprominutim asi stejnou vahu asi jako bych j anapsal ze pokud vyhraju v euromilionech takz e celou vyhru rozdam „potrebnym“ 😀

                  s LPG se to ma tak ze v pripade ze neni LPG se da porad jet na primarni palivo v podobe benzinu, to jaksi u EV nelze, kdys dojde stava v baterce tak to na jine palivo proste nejede 😉 ja mel moznost provozovat 2 auta na LPG, jedno z nich byla Skoda 120 v roce 1998, ale vedel jsem ze kdys dojde LPG porad pojedu dal, protoze jaksi v nadrzi na benzin byl porad benzin 😉

                  a co je vice dulezite nez zivotni situace daneho cloveka? nebo ty se ridis zivotni situaci nekoho jineho nez svoji? ale notak 😀

                  mimochodem diskuze kde ted diskutujem je o clanku o hybridnim pohonu, tedy to co dokaze presvedcit mnohem vic lidi aby prechazeli vbudoucnu na leketro nez kdokoliv z nas tady, a me se ten pohon libi v soucasnem stavu mnohem vic nez kterekoliv dnesni EV

                7. tak proc na moje posty
                  tak proc na moje posty reagujes kdys mam dat pokoj

                8. Ale to přeci s REXem u BMW
                  Ale to přeci s REXem u BMW i3 jde taky, ne?

                9. jj jde, a ze tech i3 ale
                  jj jde, a ze tech i3 ale jezdi, jsou jich plna sidliste

                  ale ano ja podobnou snahu jakou je takovej hybrid beru jako prozatim nejschudnejsi cestu jak se postupne propracovat k cistym EV, sak otom pisu odzacatku, je o tom i tynto hybridni pohon nissanu 🙂 ostatne nebejt Passat GTE v kombiku tak drahej, tak by se me opravdu libil jako idelani rodinne auto

                10. hele je to cena za kterou se
                  hele je to cena za kterou se prodavaji kombiky nizsi stredni, s takovou cenou si jako zakaznik muzu u fosilnich aut celkem vybirat, a dokud ten vyber takovej nebude i v pripade EV tak proste nebude poptavka, treba v Ceske kotline je to cena jeste dost nad urovni toho co bezny soukromi kupujici je ochoten za nove auto zaplatit, s cenama EV jake jsou ted budou EV proste jen pro movitejsi zakazniky nebo pro firmy a navic jeste smyslejici k elektrickemu pohonu, a v takovem pripade se nelze divit tomu ze se proste nerozsruji tak rychle jak by si nekteri predstavovali

Napsat komentář