Nissan překročil v Evropě 75 000 prodaných elektromobilů. Zároveň ukázal nový Nissan Leaf Black Edition, který je limitovanou sérií elektromobilu vstupujícího na trh v březnu 2017.
foto: Nissan
Nissan oznámil, že prodej modelu Nissan Leaf v Evropě vzrostl v první polovině fiskálního roku 2016 oproti stejnému období v loňském roce o 10 %.
Nejnovější statistiky také ukazují, že elektromobily značky Nissan vlastní v Evropě přes 75 000 majitelů ve 43 zemích, což potvrzuje urychlování přechodu k elektromobilům.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Cesta elektromobilem Nissan Leaf kolem Evropy (13.) – pobřeží severní Francie
Nissan napájí své výzkumné centrum v Británii technologií vehicle-to-grid
Tento milník následuje po nedávném oznámení, že elektromobilů Nissan se po celém světě prodalo již 260 000. K celkovému prodeji elektromobilů výrazně přispěl i model Nissan e-NV200, jehož objem prodeje ve fiskálním roce 2016 vzrostl meziročně o celých 34 %.
Nová černá edice
Nový Nissan Leaf Black Edition vychází ze stávající úrovně výbavy Acenta. Navíc nabízí inovativní design a četná zdokonalení dynamického stylingu.
Stylový exteriér zahrnuje 16” černá hliníková kola, světlomety LED, osvětlené prahové lišty, tónovaná skla, černé kryty bočních zrcátek a černý zadní střešní spoiler. Luxusní nádech dodávají interiéru rohože s modrým prošíváním.
Leaf Black Edition má také ve standardní výbavě nejmodernější verzi telematického systému NissanConnect EV a inovativní technologii panoramatického kamerového parkovacího systému.
Model vyráběný v limitované sérii se v Evropě bude prodávat pouze od března do srpna 2017. Prvních 1000 zákazníků obdrží bezplatný Wi-Fi hotspot, který obslouží až 8 zařízení.
Ahojte, dovolím si
Ahojte, dovolím si nesúhlasiť že black edition nebude mať 40kWh verziu. Na nete som našiel info že v L.A. 2016 bude predstavená verzia, ktorá bude mať menšiu baterku 30kWh a väčšiu 41kWh a práve toto auto bolo v L.A. predstavené. inak výbava riadne podrástla, teda ako konkurent Ioniq to zasa bude dávať od marca zmysel….tak potom uvidíme definitívne ako to je.
24kWh verziu už nebudú ponúkať vôbec.
Inak u Slovenských predajcov som našiel LEAF 24kWh verziu za 24.000 Eur pred dotáciou a 30kWh verziu za 28.000 Eur pred dotáciou.
Motokára z Leafa s baterkou
Motokára z Leafa s baterkou z Chevy Sparka 😀
Čiré kutilství :)))
https://youtu.be/6FUEo_TXSDg
Novinka pro rok 2017:
Novinka pro rok 2017: přelakováno.
U toho e-NV200 ten rust bude
U toho e-NV200 ten rust bude ze dvou kusu na tri ne? 😀
Hlavně kdyby už Leaf
Hlavně kdyby už Leaf konečně zavedl Mennekes Typ 2 místo Typ 1, aby se dalo nabíjet třífázově aspoň s 11 kW výkonem a vystačil si jen s 16 A na každé fázi.
To ano fakt by meli!
To ano fakt by meli! Obzvlast, kdyz maji frojndsaft s renoltem a ten umi AC 3x400V a hodne kW.
Konkrétně při 3x230V a
Konkrétně při 3x230V a 63A = 43kW. Ale IMHO je to zbytečné. Stačí max. 3x32A (22 kW) pro normální dobíjení přes palubní nabíječku (výkonnější nabíječka prodražuje auto a málokdo má doma 3x63A jističe) a pak použít výkonnější DC nabíjení pro rychlonabíjení většími proudy.
Ano doma ma malokdo 63A.
Ano doma ma malokdo 63A. Nakolik je ta cena v R-Zoe v pomeru k cene samotneho auta netusim, ale nebude to zavratna castka.
Kdyz vezmu variantu 3,5kW a 40kWh baterie, tak to pro 80% SOC vychazi na 9hod :-(( a na 100% dalsi 4hod. Dnes to pri nizkem tarifu (v zime jsou 3 useky behem dne), jez trva nejdele v noci 5,5hod a baterii 20kWh je casove akorat.
Myslim ale, ze by to bylo dobre, aby to v aute bylo a to jako standard. Jednak jsou dnes stojany napr Terra-53, ktera ma menekes 43kW a druhak lze tudy nabijet i jen treba 10A (7kW) a to ma doma i vetsina. /Jako dnes v mobilech je mikroUSB a lze tudy 0,5A ale i 3A./ A koneckoncu v alianci by to meli jeden (jiz existujici) blackbox pro vsechny BEV.
Trochu argumentujete
Trochu argumentujete extrémy. 3,5 kW je málo na každou baterii.
Ono by stačilo, kdyby automobilky pro svoje EV začlenily podporu 3 fázového nabíjení. To hned výkon naroste 3x při stejném proudu.
To hned máte 11 kW výkonu při 16A na každé fázi a dneska běžně máte domy na jističi 3x25A-40A. Máte poměrně velký výkon, dostačující na baterii 30-40 kWh, nemusíte navyšovat jističe, ani měnit dráty (na 16A si vystačíte s 2,5 mm2 průřezem drátu).
Kdežto u 1-fázové nabíjení, pokud chcete vyšší příkon, tak jednak musíte zbytečně navyšovat hlavní jistič (kvůli jedné fázi) a jednak si ohlídat dráty – na 32 A už je potřeba 6 mm2 průřez.
youtube.com/watch?v=Px77jf84I
youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU
To ram bude v lete teplicko
To ram bude v lete teplicko 🙂 Zbytecne zvysovani spotreby klimatizace a limuzinu to z nej neudela… Bila by byla lepsi stylovka.
Leaf má celkom dobrú
Leaf má celkom dobrú tepelnú izoláciu, takže čierna farba mu velmi nevadí, ale je pravda, že limuzína z toho nebude. Už mali konečne urobiť nejaký facelift a nie len meniť kolesá. A batéria…
Leaf 2017, nyní v
Leaf 2017, nyní v praktické černé co vám v létě zkrátí dojezd 🙂
40 kWh baterie s nejvetsi
40 kWh baterie s nejvetsi pravdepodobnosti nebude, prinejmensim modelovy rok 2017 pro ameriku ji nema, vlastne jedina zmena je, ze 30 kWh je ted k dispozici ve vsech vybavovych stupnich.
Nebude. Podle mého názoru
Nebude. Podle mého názoru s tím počkají stejně jako BMW na rok 2018. I když jsou ty baterie připraveny a v případě BMW je dokonce identická a ty články jsou již ve výrobě, tak se bude čekat, protože bagr a nutnost prodeje stávající verze.
+1
Prodali nejvíc tak se
+1
Prodali nejvíc tak se nikam neženou a v klídku si připravujou Leaf 2.
2017 konkurence nic dramatickýho nechystá, tak s tím vyplujou až 2018. Sice to v 2017 vokážou, ale lidi to dostanou až teprve s případnou masprodukcí TM3.
2017 uvidíme asi spousty dalších konceptů, ale ke koupi pořád nebude nic kloudného tak ještě stihnou prodat spousty spalovácích popelnic.
40kW za 900tis nebo smrt,
40kW za 900tis nebo smrt, teda nebo nasrat.
A teraz konkurent
A teraz konkurent youtu.be/0kZgYdKmIKA.
Sám mám leaf ale tento hjundaj sa mi začína pozdávať čím ďalej tým viac.
Ten kufor je slušný. O
Ten kufor je slušný. O „trochu“ väčší, ako v Leafe. ktovie ako to vyzerá so sklopenými sedadlami?
Pokud vim tak leaf ma 370 a
Pokud vim tak leaf ma 370 a Ev ioniq na 350 litru.Mebo ne?
IoniQ má 450l a je to
IoniQ má 450l a je to naozaj praktické auto. Velkost ako Prius, teda o čísle väčšie než LEAF.
Ioniq electric ma 350 litru
Ioniq electric ma 350 litru ! nejdrive si zjisti fakta nez neco placnes ! https://www.hyundai.cz/files/download/model/ionic-electric/Hyundai%20Ioniq_2016_150916_technick%C3%A1_data.pdf
od zajtra dotacia 5000
od zajtra dotacia 5000 Eur
spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/410521-stat-podpori-kupu-elektromobilu-ci-hybridu-pattisic-eurami/
Už se těším, až ho
Už se těším, až ho otestuji. Jinak mi vrtalo hlavou, odkud znám ten displej a hopla – Kia Soul EV. A tam se mi líbil.