Nissan představí na autosalonu v Tokiu nový elektrický crossover s dojezdem 500 km

Do roku 2022 chce Nissan uvést na trhy po celém světě 8 nových elektrických aut. Mezi nimi také crossover elektromobil s dojezdem až 500 km.

Koncept elektromobilu IMx představil Nissan už před dvěma lety. Za měsíc se má na autosalonu v Tokiu představit plně elektrický crossover, který bude z IMx vycházet.
foto: Nissan

Protože je nový elektromobil určen především pro americký trh, nejspíš jako konkurence pro Tesla Model Y či Volkswagen ID.4, dostali právě američtí dealeři jako první možnost dozvědět se podrobnější informace.

Výrobní verze nového elektromobilu by do měla dorazit ve druhé polovině roku 2021. Ve zbytku světa se pak začne prodávat během roku 2022.

Vůz má být založen na nové společné Mitsubishi-Nissan-Renault platformě pro střední a velká SUV. Velmi pravděpodobně bude auto založeno na konceptu robotického elektromobilu IMx, který se představil v roce 2017.

Jedním z hlavních „selling pointů“ má být vylepšená verze asistenčního systému ProPilot 2.0, která umožní pokročilou automatizovanou jízdu. Inovací se údajně dočká také interiér, především přístrojový panel.

22 Comments on “Nissan představí na autosalonu v Tokiu nový elektrický crossover s dojezdem 500 km”

    1. Co vlastně znamená rapidgate?
      Co to znamená u nissanu

      Co vlastně znamená rapidgate?
      Co to znamená u nissanu chápu. Chápu také význam jednotlivých slov. Rychlá brána. Ale nechápu proč zrovna pro degradaci baterií je použito slovní spojení rychlá braná.
      Jedině snad mě napadá volný překlad rychlá cesta do pekel 😀

      1. Tak to jseš ve všem úplně mimo. Teda kromě toho
        Tak to jseš ve všem úplně mimo. Teda kromě toho doslovnýho překladu. ;D

        Rapidgejt je aféra/kauza problematického rychlonabíjení Nissanů, kdy díky nedostatečnému chlazení baterie její teplota při cestování stoupá natolik že se rapidně snižuje možná rychlost nabíjení na rychlonabíječkách a tudíž se čím dál tím víc neúnosně prodlužuje doba nabíjení a tím pádem i doba cestování na dlouhých cestách. Čím má aut menší baterku tím hůř.
        Stejným problémem trpí i e-Golf a možná i jiná EV, ale tam to není až tak markantní.

        „něco“gejt je v angličtině ustálené označení pro aféru například aféra Watergate, která způsobila pád prezidenta Nixona. U nás je to např. Aféra Nagyová či Aféra Nagygate nebo Aféra Čapí hnízdo apod.

        1. Potvrzuji, u E-golfa je to až při třetím rychlém
          Potvrzuji, u E-golfa je to až při třetím rychlém nabíjení, doba nabíjení se prodlouží na cca hodinu při 50 kW DC. To se ještě dá v pohodě přežít. U Leafa se to bohužel nedá, zpomaluje už při prvním nabíjení po dálniční jízdě,takže cestovat s ním někam dál v podstatě nejde.

            1. Ten E-golf je starší verze s Panasonic články (24,7 kWh).
              Ten E-golf je starší verze s Panasonic články (24,7 kWh). Bohužel co čtu na netu, nebo jsem pokecal s lidmi na nabíječkách, tak ta novější verze s články Samsung SDI (35,8 kWh) je na tom hůře, nabíjení je prý v praxi mnohem pomalejší, ale dojezd téměř stejný. Což osobně vůbec nechápu a nejradši bych si to sám vyzkoušel. Ale co mi říkal kluk z Dámejídlo, tak se jim v praxi osvědčily víc starší verze, právě kvůli rychlejšímu nabíjení a téměř stejnému dojezdu.
              Tenhle graf to potvrzuje, ale nezdá se to tak hrozné asi.
              https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/205205168-Charging-with-a-Volkswagen-e-Golf-or-e-up-

              1. S tím starším jsem jezdil a teda za mě horší už to snad
                S tím starším jsem jezdil a teda za mě horší už to snad být nemůže – jeli jsme s tím s rodinou na víkend do hor a prakticky pořád to nějak v kopcích omezovalo výkon a to bylo tempo 80 – 100 km/h, tedy jen běžná rychlost provozu.
                Doufal jsem, že ta novější varianta bude nějaký pokrok – známý to má a je docela nadšen, ale je pravda, že jezdí takřka výhradně kolem komína a sám

                1. To rozhodně nemohu potvrdit, mám s ním teď najeto asi 10t
                  To rozhodně nemohu potvrdit, mám s ním teď najeto asi 10t km (celkem má asi 33t km) a byli jsme v létě týden na Slovensku v Tatrách – 4 lidi a plný kufr, 30 stupňů vedra a s poklesem výkonu jsem se nesetkal nikdy. Na dálnici jsme jeli tempomat 100-110 km/h. Největší čas nabíjení co jsem viděl na DC 50 kW nabíječce byl 1h 10 minut (do 100%) při třetím nabíjení na dálnici, nabili jsme za cca 45 minut do 80%. Takže za mě se s E-golfem jet 600 km dá, což je na 1. generaci elektromobilu si myslím velký úspěch konstruktérů (a bez aktivního termomanagementu baterie).

                2. Záleží, s čím to srovnáte, pro mě byl tenkrát ten
                  Záleží, s čím to srovnáte, pro mě byl tenkrát ten víkend propadák (a velké pošramocení pověsti elektromobilů), protože jsme museli odpískat i část víkendu (na kterou jsem se nejvíc těšil, ale energie na dalších 120 km po horských silničkách nebyla), jelikož nabíjení, které jsem měli k dispozici bylo zoufalé a nevyšel by čas.

                  Jinak souhlas, architektura a řešení baterky v Golfu ukazuje, že si s ní výrobce dal pořádnou práci, byť mám informace, že to nebyli lidé z VW – minimálně ne sami.

  1. Pise se o konceptu, ktery bude mit inovaci. Ja bych to chapal
    Pise se o konceptu, ktery bude mit inovaci. Ja bych to chapal tak, ze to bude dalsi vyvojovy stupen; inovovat nevyrabene mi prijde podivne.
    Jinak na prvy dojem to nevypada vjeru zle, ve zminem roce bych si to jako svou inovaci vozoveho parku dovedl predstavit.

        1. Ten je fpohode. Zatim i baterka se drzi a to jsem nabijel tak
          Ten je fpohode. Zatim i baterka se drzi a to jsem nabijel tak 650x behem 2 let. Kolik cyklu ma za sebou po prvnich 5-ti letech nemam tuseni, to ho sedlal nekdo jinej. Sem, teda spis nejsem, zvedavej kdy klekne. Natlacil sem tam dratem asi 1,8MWh eletriky a ujel na to 14800 km. To vite minibaterka no tak se to tam musi prat pod tlakem. Hahahahaha.

Napsat komentář