Nissan: nová generace elektromobilů s dojezdem 500 km

Nissan se brzy chystá představit nový Leaf s dojezdem kolem 330 km. Zástupci automobilky už přitom mluví o elektromobilech s dojezdem 500 km.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200
foto: Nissan

Ponz Pandikuthira je vice prezident produktového plánování pro Nissan Europe. A zároveň jeden z lidí, kteří prosazovali elektrifikaci u lehkých užitkových vozidel.

V aktuálním rozhovoru se zmínil, že Nissan má víc zkušeností s elektromobily než kterýkoliv jiný výrobce. A v poslední době zažívá zvýšený zájem o elektrickou dodávku Nissan e-NV200.

Pandikuthira dodal, že v budoucnosti zvládnou elektromobily ujet 500 km na jedno nabití v reálných podmínkách. A že bude relativně snadné přenášet tuto technologii do nákladních aut.

Podle Pandikuthiry je ideálním kandidátem na elektrifikaci například nákladní vůz Nissan NT400. A doplnil, že hybridy vnímá Nissan jako cestu k plné elektrifikaci. „Jsme poměrně pokročilí v oblasti mild- a mikrohybridů,“ řekl.

Cílem Nissanu je pak podle něj vyvíjet nová auta tak, aby bylo možné je prodávat jako hybridy, plug-in hybridy i čisté elektromobily.

49 Comments on “Nissan: nová generace elektromobilů s dojezdem 500 km”

  1. Je potřeba si uvědomit, že tyto kecy jsou určeny
    Je potřeba si uvědomit, že tyto kecy jsou určeny především pro většinovou populaci, která se opět může ubezpečit, že ta elektromilita ještě není na pořadu dne. My co EV používáme víme, že jsou to brzdy a dojedou na to dřív než si myslí.

  2. A já tvrdím, že v budoucnu zvládnou elektromobily 1.000 km
    A já tvrdím, že v budoucnu zvládnou elektromobily 1.000 km reálně na jedno nabití. Akorát nevím, jestli to bude v roce 2020, nebo 3000.

    Tak a teď bych prosil, aby mi poslal část ze své výplaty za to, že jsem mu prozradil tuto tajnou informaci :-).

    1. A nebo taky ne. V budoucnu se vymyslí dobíjecí
      A nebo taky ne. V budoucnu se vymyslí dobíjecí infrastruktura za jízdy na některých úsecích dálnic. Vlaky, trolejbusy, tramvaje. U nich je rozhodně menší nájezd na km komunikace než na dálnicích a přitom svůj zdroj energie za jízdy mají – troleje. V případě dobíjecí infrastruktury na dálnicích by stačila v autě malá levná lehká baterie s dojezdem třeba jen 200 km. Půl tunová baterie zvyšuje cenu a spotřebu auta. Navíc není úplně praktické někde zastavovat, vystupovat z auta, čekat přes půl hodiny na dobití. Prostě člověk si večer lehne do auta a ráno se probudí v Chorvatsku u pláže. Kamion jedoucí z Prahy do Španělska nebude trávit týden na cestách, ale za den dojede bez přestávky a bez řidiče do Španělska a další den se bude vracet.

      1. Celý problém elektrické trakční infrastruktury bude (je),
        Celý problém elektrické trakční infrastruktury bude (je), že nikdy nedosáhne širokého veřjného využití, ale bude jen pro licencované uživatele, viz. dopravní podniky a podobné společnosti, železniční dopravci. Myslet si, že se v budoucnu nějaký bězný uživatel napojí na nějaké elektrické trakční vedení nebo kolejnici je trochu zcestné.

        1. Pred nejakým časom som chcel nejaký Nissan riešiť, a aj
          Pred nejakým časom som chcel nejaký Nissan riešiť, a aj som si pomaly na ten nepodarený dizajn zvykal. Sám seba som presviedčal, že je to predsa EV a to je predsa lepšie, ako nejaká spalovacia popelnica. Ale nakoniec aj po osobných skúsenostiach s prístupom Nissanu som vytriezvel 🙂
          Takže JEDINE TESLA, aj keby som si mal zobrať pôžičku, tak na inú paródiu ma nikto nenahovorí. To by musela byť supervýhodná cena, ktorú títo samolúbi sabotéri elektromobility nikdy nedajú.

      1. Koupil v DE od soukrome osoby. Solidni clovek. Baterii jsem
        Koupil v DE od soukrome osoby. Solidni clovek. Baterii jsem proveril pomoci App LeafSpy pro Android. Auto je facelift Acenta a 6,6kW AC nabijecka. Cena byla vyhodna. Jezdim na DE SPZ 🙂 Zatim naprosta spokojenost.
        Ma nekdo zajem o muj Peugeot ION v provozu od 09/2013 tacho ca. 6000 km? Barva modra metaliza dovoz z Francie.

        1. A jak jste to z DE transportoval do ČR? Na vozíku nebo po
          A jak jste to z DE transportoval do ČR? Na vozíku nebo po vlastní ose? Vzhledem ke stále větší možností DC nabíjení u některých obchodů v DE zadarmo (Lidl, Ikea) bych si dokázal s trouchou odvahy představit i tu druhou variantu.

          Ohledně kontroli stavu baterie: při nákupu u dealera bych měl velké obavy, že neumožní připojit cizí zařízení (App LeafSpy) na sběrnici v EV. Takže jste měl výhodu, že prodávají byl ochotný a zároveň neměl strach (nebo si to neuvědomoval) si nechat od neznámého člověka nechat připojit neznámé zařízení.

            1. Zatim jsou vsechny nabijecky od Tank&Rast zadarmo. Jsou na
              Zatim jsou vsechny nabijecky od Tank&Rast zadarmo. Jsou na dalnicnich Raststätten ktere provozuje Tank&Rast a zatim neni potreba zadna karta. Prijedu, nabiju a jedu dal. Chademo, CCS a typ 2 s kabelem!!! Nejlepsi prehled o nabijeckach je na goingelectric.de
              Je to jina stranka nez na domene cz.
              Je tam dobre forum a vse kolem EV a pouzitelny routenplaner s planovanim nabijeni dle dojezdu vozidla. Doporucuji.
              Bohuzel existuje nekolik nabijecek, ktere uctuji po minutach. Kdo ma slabou nabijecku, ten se nedoplati, protoze cena za minutu je kalkulovana na maximalni odber. Kdo ma nabijecku v aute na 3,7kW, plati jako za odber 22kW. Nebo u DC plati za 50kW a auto bere treba jen 15kW. Je to legislativni vec. Prodej elektriny je licencovan a tak se to prodava jako sluzba bez uctovani spotreby 🙁

          1. Jel jsem po vlastni ose od Chademo k Chademo. Bohuzel jedna
            Jel jsem po vlastni ose od Chademo k Chademo. Bohuzel jedna kde jsem naplanoval nabit nebyla jeste ani postavena. Nastesti v protismeru kousek dal byla jedna v provozu, tak jsem dojel. Posledni zastavka byla v Drazdanech v Gläserne Manufaktur kde se vyrabi eGolf. V noci nikde nikdo a nabijeni zdarma i Chademo. Chipkarta nutna. Mam New Motion pro kazdy pripad.

            Prodavajici nemel zadne namitky proti OBD dongle. Dokonce me prenechal sva SPZ a jel jsem na nich domu. Dnes jsem byl prihlasit na sebe. Usetril jsem spoustu casu s cekanim na prepis v Poruri. Tam bylo lidi jako mraku a samy Turek.

              1. Zdroj byl Autoscout24.de a mobile.de.
                Nabijel jsem celkem 7x.

                Zdroj byl Autoscout24.de a mobile.de.
                Nabijel jsem celkem 7x. Rozestup byl mezi 71 a 116 km. Neznal jsem dojezd a teren, tak jsem planoval na bezpecny dojezd. Vzdy jsem mel dostatecnou rezervu. Akorat dobijeni i pres Chademo bylo od 80% pomale. Takze z 35% na 98% bylo 45-60 minut. Jedl jsem a spal pri nabijeni. Nebyl to ztraceny cas.
                Pred cestou jsem si koupil Tablet s LTE a SIM Kartu od Alditalk.de Za 7,99 EUR mam 1,5GB dat a 300 min volani na 30 dnu. Bez toho by byla cesta obtiznejsi. Nejde predem vse vytisknout nebo nahrat offline.
                Byla to ale narocna cesta. Busem Flixbus z Drazdan do Dortmundu kde me prodejce vyzvednul a jeli jsme jeste neco kolem 1 h. Papirovani atd. trvalo 4 h a pak nazpatek. Domu jsem dorazil po 36 h.
                Auto je mnohem lepsi nez jsem se obaval. Tiche, pohodlne a jako nove. Akorat me nejak vadi brzdeni v malych rychlostech. Brzdy jsou tak jedovate, ze skoro vzdy zablokujou kola. Je to u Leafa normalni?

                1. Zajímavá anabáze. To by vydalo na pěkný YT vlog videjko 🙂
                  Zajímavá anabáze. To by vydalo na pěkný YT vlog videjko 🙂

                2. Nejlepsi na vsem bylo chodit po Drazdanech vecer ve 22 h s
                  Nejlepsi na vsem bylo chodit po Drazdanech vecer ve 22 h s balikem EUR. V bance jsem dostal skoro vsechno v 50 EUR bankovkach. Na hlavnim nadrazi v Drazdanech sama cerna tlama…
                  Nastesti vse dobre dopadlo.

                3. Děkuji, že jste se podělil o zážitky z vaší cesty.
                  Děkuji, že jste se podělil o zážitky z vaší cesty. Chtělo to velkou dávku plánování a odhadnutí možných komplikací.
                  Pro většinu lidí by tohle bylo v rámci jejich gaučové mentality nerealistické. Může to posloužit i jako vodítko pro další odvážlivce. Jedno z vylepšení by i mohlo být, pokud máte ve svém okolí spřízněnou duši, která vás tam odveze autem a v případě neuskutečnění koupě vás zase odveze zpět.

                  Časem vás některé zvuky Leafu začnou obtěžovat. Hlavně jeden, který je generovaný při pomalé jízdě. Na tomto videu je ukázáno, jak se této nepříjemné vlastnosti (vytvořené nějakým dementním mozkem) dá zbavit. Cyklisti taky přeci nemají žádný zvukový generátor, aby upozorňovali chodce.
                  Osobně to ale vyzkoušené nemám.

                  Nissan Leaf VSP disconnect
                  VPS = Vehicle Sound for Pedestrians
                  youtube.com/watch?v=RHWT8VqnRGo&t=176s

                4. Ten umely zvuk je vysledek usneseni vsech statu v OSN. U uplne
                  Ten umely zvuk je vysledek usneseni vsech statu v OSN. U uplne novych aut uz nebude existovat knoflik na vypnuti. Muj Leaf ho jeste ma 🙂

                5. Jezdím rok s Leafem. Brzdy jsou zvláštní. Fungují
                  Jezdím rok s Leafem. Brzdy jsou zvláštní. Fungují většinou dobře, ale právě v malé rychlosti se chovají někdy normálně, a někdy flekuji jak píšete. Zatím jsem nevypozoroval proč to někdy dělá… Ale není to nic hrozného, prostě někdy jsou citlivější. Ale je to opravdu jen v minimální rychlosti když dobržďuju.

      1. Spoustě lidí takový dojez bohatě stačí na 99% jízd, a
        Spoustě lidí takový dojez bohatě stačí na 99% jízd, a na zbytek si 2x za rok půjčí něco na daleký výlet pohodlně ideálního v autopůjčovně.
        A Nissan je na údržbuv ČR daleko lepší než nějaká předražená křivě mexikánci sestavená Tesla.

      1. Jak kde. Treba jizda v DE po okreskach kde je jedno mesto za
        Jak kde. Treba jizda v DE po okreskach kde je jedno mesto za druhym a tempo mezi 50-70 km/h, tak je dojezd vetsi nez 160 km. Samozrejme na dalnici 120 km/h dojede tak 100-110 km.
        Tachometr dost svindluje. Pri 110 km/h dle tacho jede 90 km/h dle GPS. Pocitac km jsem jeste neporovnal. Zrejme bude take svindlovat. Ale 10% to nebude.

    1. No, trochu bych brzdil. 539 km (byť na Tesla 100) je 18,5
      No, trochu bych brzdil. 539 km (byť na Tesla 100) je 18,5 kWh/100km (reálně by to muselo být ještě o něco méně, protože nikdo nejezdí na nulu), což nejsou běžné podmínky, ale spíše eco-rallye. 🙂
      Co se tak bavím na nabíječkách, tak reálně v běžných podmínkách Teslisté P90 jezdí cca. 400-420 km (s rezervou, aby dojeli bez obav k nabíječce).

        1. Bavíme se o běžných (reálných denních) podmínkách. Ne
          Bavíme se o běžných (reálných denních) podmínkách. Ne o eco-rallye, kde se dají dělat zázraky. Sám píšete, že máte průměrně kolem 20 kWh/100km.
          Pokud chcete mít dojezd 539 km s 5% rezervou, tak u P100D verze musíte mít průměr 17,6 (u P90 verze pod 16 kWh/100km), což při běžném používání nedává žádný Teslista, které jsem kdy potkal. Tím samozřejmě nepopírám, že když se budete snažit a krotit se, tak že to nedáte. Dáte, ale není to běžné používání.

Napsat komentář