Nissan mluví o dojezdu 600 km pro elektromobily

Jan Horčík - 05 Duben 2016

Japonská automobilka Nissan v nejnovějším newsletteru přinesla zajímavý rozhovor o li-ion bateriích a jejich vývoji. Zástupce firmy v něm říká, že baterie že dojezd 600 km na jedno nabití "není žádná fantazie".auto interní struktura řez elektromobilem Nissan Leaf

Vnitřní struktura elektromobilu Nissan Leaf
foto: Nissan

Nissan podle svých slov začal na vývoji li-ion baterií pro automobilový průmysl pracovat už v roce 1992. Náskok nyní zúročil při uvedení nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií.

Ta podle japonského měřícího cyklu JC08 nabízí u nového Nissan Leaf dojezd 280 km. Podle NEDC je to 250 km na jedno nabití. A v reálu se nový Leaf chystáme otestovat konečně za dva týdny.

ZAJÍMAVOST: Max. využitelný výkon 30kWh baterie je podle Nissanu až 200 kW. Výkon auta přitom zůstává na 80 kW proto, aby jezdilo co nejefektivněji.

I přes vyšší kapacitu dokázal Nissan nabídnout na novou baterii také delší záruku 8 let/160 000 km (liší se ale v závislosti na zemi ve které auto koupíte).

Nakonec Norihiko Hirata, zástupce Nissanu, dodal, že v automobilce nyní probíhá výzkum těch materiálů, o kterých si myslí, že by mohly zvýšit kapacitu a snížit vnitřní odpor (což zkrátí nabíjecí časy).

"Naším cílem je dosáhnout 600 km dojezdu na jedno rychlonabití," říká Hirata doslova. "To je bod, ve kterém by výkon elektromobilů měl spustit dramaticko transformaci role automobilů ve společnosti," dodává.

Nám připadá, že to už začal Tesla Model 3. Ale pochopitelně je jen dobře, že stejnou cestou míří i Nissan.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to si ten dojazd cucaju z prstu a potom sa divia ze ked raz povedia pravdu tak im nikto nic neveri. podovny leaf ma tak nizky dojazd ze je to s obavami 80 km a tento tu to bude obavanych kolko ? 120 km ?
bez rezervy. normalne auto ma rezervu 40 - 80 km a az po nej sa hovori o tom aky ma dojazd :) cize 600 az 800 km + rezerva.
co prelozene do ludskej reci znamena ze BEV musi mat vyuzitelnu kapacitu baterie 242 kWh. Hotove, ake dalsie prekrucania a popierania nenené ale nee, potrebuje ? Si prepocitakte tie vypocty s povodnymi vypoctami pred zaciaktom BEV histerie, a dristy o efektivite, cene, jednoduchosti neporuchovosti... pravda vysla a este iba vyjde na povrch. kolko stoji rychlodobijacich z platenej DC 242 kWh ?

darmo, dobre uz bolo. co bolo bolo, terazky som uz ..v rici.

Obrázek uživatele Jolinar

242kWh / 0.2kWh/km = 1210km dojezd :-D Tak jo, proc ne...

Samozřejmě čím víc kilometrů, tím líp. Ale největší smysl dává EV při dojíždění do města a na denní pojížďky. Kdo začne prodávat EV se zaručeným dojezdem 200km a za nízkou cenu, ten zvítězí. Stejně většina 95% všech denních jízd je do těch dvou set. Když budou auta, budou i dobíječky.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Nissan 30kWh jsem měl cca týden na test a žádná hitparáda se nekonala. Klasický Leaf s běžným dojezdem cca 180km. Při nízké teplotě kolem nuly cca 130km. Tedy to co většina lidí mohla čekat.
Ovšem dobrý je trend. Každá využitelná kWh v baterii navíc je jen dobře.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stále sa rieši dojazd... 500km.--600km--800km,
Preboha kam všetci chodíte? Ci tu píšu len podnikatelia a obchodný cestujúci?
Ved priemerný nájazd osobného auta na Slovensku..v ČR to bude podobné je len cez 11000km.
Pracujem vo firme kde je príjem cca 1,5 násobok priemerného platu. A aj tak..zo zhruba 30-tich kolegov a známych dá iba jeden viac ako ja (môj nájazd 20000)on cca 30k..dosť veľká časť okolo 12k , dalšia skupina 8k a zo dvaja extrémisti len 4k za rok.
Koľko krát ide priemerný vodič (nie čo cestuje lebo to je jeho práca) za rok 600km? Ja osobne až 1* viac ako 600..a niekoľko desiatok jázd 150-200km. Takže auto čo dá spoľahlivo 200km..by stačilo určite väčšine šoférov. Cesta do cieľa na 1 záťah...do cieľa asi nejdem na otočku..tak tam nabiť a nazad s nabitým autom na jeden záťah.
A teraz taký život s elektromobilom.... bežný deň...deti do školy..ja do prace..deti zo školy ja z prace..možno nákup..nech 50km za deň..takže na štvrtý deň doma rozbalím kábel a dám nabíjať..30sekund..ráno odpojím nabité..30 sekúnd...za 4 dni som nabíjaním strávil 1 minútu...
Neviem prečo by si kupoval elektromobil dakto kto potrebuje často jazdiť 500km a viac. Tu by ho elektromobil skrátka obmedzoval..taktiež je vhodnejší pre toho čo má dom a nabije doma najlepšie nočným prúdom. Tak neriešme dojazd... treba elektromobil v cene +/- 20000eur s batériou 50kWh..ked sa taký objaví..ropáka už nechcem.
Ešte by bol zaujímavý plug-in hybrid v cene do 20000 eur a baterkou 12-15kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někdo nechápe k čemu je dojezd nad 200 km a někdo jako já zase nechápe proč někdo tvrdí, že 200 km musí stačit skoro každému.

K čemu je výdrž baterie u smartphone více než 1 den, když jej průměrný člověk může dobíjet každý den?
Na to je asi stejná odpověď jako v případě elektromobilu.
- dobíjet každý den je nepohodlné
- při intenzivnější jízdě, topení a využití více funkcí auta či mobilu jde výdrž rychle dolů
- mnoho řidičů či majitelů telefonů občas jede na delší zátah a je mimo dosah nabíjení několik dní
- většina řidičů nebude mít doma možnost nabíjet každý den (hlavně ve městě), proto potřebují mít kapacitu na delší dobu např. na celý týden
- malá kapacita baterie znamená častější cyklování a tím snížení životností. Mít baterii s dojezdem 1000 km a jezdit denně 50 km znamená, že taková baterie přežije mnoho dlouhých let. Mít v hybridu baterii na 50 km a jezdit denně na elektřinu znamená, že třeba při 1000 cyklech už za tři roky bude opotřebení baterie značné

Já osobně potřebuji zhruba jednou za dva týdny podniknout cestu dlouhou 350 km tam a 350km zpět a v cíli nejspíš nebudu mít vždy čas nabíjet pomalým nabíjením. Někdy je potřeba i více např. 800 km a to rychlostí 130 km či více po dálnici. Takže v takovém případě bych potřeboval dojezd nejméně 500 km dle oficiálních měření což reálně možná udělá na doraz při rychlé jízdě a nedej bože v zimě těch 350 km. Takže jediní elektrické auto co splňuje mé nároky je Tesla Model S za 3 mega, které nemám a ani za auto nechci dát.

Tedy závěrem elektrické auta nedostojí velkého rozšíření, pokud budou mít menší dojezd než spalovací a budou při srovnatelném dojezdu výrazně dražší. Do té doby si jej budou kupovat nadšenci nebo díky dotacím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinými slovy říkáš, že TY POTŘEBUJEŠ a i když jsi "pouze" 5procent trhu, chceš, aby VŠECHNY auta EV měly dojezd co potřebuješ ty?
Na jednu stranu to chápu, při velké výrobě ho budešě mít levné, ale na druhou stranu proč by ho měli mít dražší ti co ten dojezd nepotřebují?
Co říci, že ideál co funguje už teď je dobrý i v EV, tedy někdo potřebuje nákladní aviu jinému je to málo a koupí si tatrovku jinému bude stačit dodávka.

Ale k věci

1) Dobíjet každý den je nepohodlné? Ano pro někoho kdo bydlí v bytě a nemá garáž s el. zásuvkou jinak ne, takže "jak pro koho" neplatí všeobecně jak píšeš

2) při intezivnější jízdě je větší spotřeba. Ano, ale při testech Radovana apod. je dokázáno praxí, že to není problém jak naznačuješ ty bez zkušeností.

3)mnoho řidičů znamená jinými slovy kolik procent s celkového počtu? 5procent? To znamená, že 95procent to nepotřebuje a ti si můžou koupit to s menším dojezdem, jako když si někdo koupí fabku a funguje a jiný potřebuje pasata...

4) Ano stím souhlasím, tam bude problém stěmi městkými, ale tam rezonuje otázka pokud někdo bydlí ve městě např. Brno, potřebuje takový dojezd každý den, aby mu nevydrželo těch 100km na týden? V Praze asi ne, ale tam je otázka proč nevyužít metro a tramvaj apod. kvůly rychlosti přesunu...

5)malá baterie a cykličnost a těch 1000 ku 50? A jak to bude "cenovém porovnání", kdy sice "budu častěji měnit aku" na 50km vs "měnit za delší úsek aku na 1000km", tj potřeba 20xy větší kapacity a tím i 20x vyšší cena(jasně dostaneš množtevní slevu...)

Osobně nezpochybňuji, že TY potřebuješ a fakt ti přeju, aby na trhu byli EV za rozumnou cenu pro to co potřebuješ, ALE fakt mě vadí, že většina lidí podle tebe lživě potřebuje co píšeš ty jako minimum, jinak nemá cenu prodávat jakýkoliv elektromobil....

Závěrem se lišíme v tom co píšeš, k rozšíření výrobi nedojde dokud v tom autě nebude dost "kurvítek", A hlavně většinu součástek nebude vyrábět a dodávat automobilka jako dosud u spalováků. Dnes jsou auta "levné", protože tě skásnou na servisu, jinak by stála 2x-3x tolik...

5)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé, psal jsem někde, že 99% lidí potřebuje to co já? Nepsal. Napsal jsem svoji osobní potřebu, která jako příklad vyvrací mýtus, že "200 km musí stačit opravdu každému". A hned jsem ukamenován, že je to nesmysl, protože je jasné, že 99% řidičů není jako já.

Každý máme jiné potřeby a jiné využití auta. Ale můžete si třeba udělat průzkum na dálnici nebo ve městě a zjistíte jak lidé využívají svá auta a jak velké vzdálenosti potřebují během roku bezpečně ujet bez několika hodinového dobíjení, jak často je baví tankovat. Samozřejmě, že na vesnici mají lidé jiné potřeby a jiné možnosti, ale jednak kupní síla města vs. vesnice je odlišná, jednak ve městech bydlí docela dost lidí. Takže pokud chcete mít přesnou představu, tak si nechte udělat třeba nějakou studii.

Osobní zkušenosti s elektrickými auty mám. To se nemusíte bát.

Prosím vyhněte se používání psaní celých slov velkými písmeny zde v diskusi. Je zřejmé, že nemáte objektivní pravdu ani vy ani já. A není potřeba svou subjektivní pravdu posilovat pomocí větších znaků :) Předložte věcné argumenty a nechť si každý udělá svůj názor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele rozporoval jste nekoho kdo psal "většina to nepotřebuje", tedy existuje někdo jako vy kdo to potrebuje. Opakem je i kdyz se vam to nemusi libit vsichni to potrřebuji. Takze kdyz jste ho kritizoval za blbost, tak jste snim bud musel souhlasit, ale to jste neudelal, takze ANO opisem jste to napsal...

Jasne dalsi "urban pohadka" typocke vesnican ma jine potreby jak typicke mestak? Jako mozunba jesne v 70 letech, ale kdyz se podivam na sve spoluobcany na vesnici o 1900 lidech a jejich styl zivota, tak je stejny jako meli spoluobcane ve meste, kde jsem zil pred 5 lety...

Dalsi "urban lekce", jake asi výsledky dostanu na dotazy na dalnici na potreby ridicu a jaky procentualni zastup ridicu do bude v cele populaci ridicu? Jaky asi bude vysledek na dotazy ve meste v dobe kdy bude vetsina v praci a tak zastavim, vlastne ty co maji v popisu jezdit? Jaky bude výsledek, v době, když vetsina jede z prace... Chlape rady kde mam a jak ddelat dotazniky vam opravdu nejde...

A dotaz na tankovani? A co myslite, ze mi odpovi kazdy ridic? Co nejmensi cislo , podle toho na co je zvykle od toho jak on musel tankovat posledni rok, tak mi vztahne cislo. Jiank receno, kdyz nekdo bude mit nadrz 40 jiny 55 litru a podle spotreby, dostanu vysledek=nesmysl. Opet asi vam statistiky, ktere maji rici skutecny vysledek co neco opravdu rekne moc nejdou...

Zkusenost? Ze jste jeden den jezdil (ted si nedelam srandu s vaseho pristupu jak vise, ale vazne) nebo min 4-6 mesicu bezneho rodinneho provozu?
Ja mel EV 5 mesicu diky nasi firme a druhe 1mesic. Jinak jezdim v CNG anebo beznzin-nafta. Tak by mě fakt zajimalo, jakým pohledem (zkusenost) je váš pohled.

Velké písmena se musí použít, když někdo řekne svoji pravdu jako všeobecná fakta. Což jste udělal a podle i druhé odpovědi na vás, jsem váš text pochopil stejně jako ostatní.

A nakonec prosím, když sdělím názor, aby jste to v rámci "potvrzení" vaší pravdy, můj názor přejmenovával na "objetivní pravdu". Z mé zkušenosti,. když někdo začne takto slovíčkařit, tak nemá cenu sním debatovat, on mi pak zděluje, že má pravdu a můj názor co jste přejmenoval na objektivní pravdu je vlastně blabol a zaslouží si smích...
Sorry, veřím tomu, že můj názor nemusí být pravdou, ale to neznamená, že ho nemůžu říci a už vůbec aby jste ho vy přejmenoval v rámci odpovědi na obecnou pravdu, kterou nikdo nemůže mít a tak vlastně napsal, že jste napsal pravdu... Chlape, mě není 10 let, aby jsi měl takto peskoval a ještě přepisoval co jsem valstně napsal do slunbíčkovskýc frází...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě internetová fóra jsou nejlepší prostor pro anonymy co mají velkou potřebu se chvástat a nad někoho povyšovat. Vy neznáte mě, já neznám vás, tak mi tu nevykládejte pohádky o tom, kdo koho může poučovat. U prosazení elektromobility vůbec nezáleží na tom, kolik vám je a jak vážený se cítíte být vy nebo kdokoliv jiný. Je to otázka trhu, ceny auta, počtu výrobců, dostupnosti různých modelů, kapacity a životnosti baterií, počtu dobíjecích stanic, potřeby komfortu, užitné hodnoty, strachu s malého dojezdu, různého využití auta, dotací a mnoho dalších technických záležitostí. To, že vy máte pocit, že tomu rozumíte a potřebujete to sdělit světu je celkem irelevantní a roční procenta prodejů elektromobilů to nezvýší. Takže jednoduše přestaňte motat tyhle nesmysly a podělte se jen o své zkušenosti a subjektivní názory a nevnucujte je jiným. Ego je to poslední co tenhle web v diskusi potřebuje.

Proč na tohle vůbec reaguji. Příště se těchto provokací raději vyvaruji. Zbytečné mrhání času, které mi našetřit na Teslu nepomůže...

Zrovna ta nutnost auta je to, cim se vesnice a mesto lisi. Zatimco ve meste se da docela dobre (bez zasadnich omezeni) vyzit s verejnou dopravou, na rade vesnic je auto jedina moznost, jak se nekam dopravit (autobus treba jezdi jeden rano a jeden vecer).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Jó kdyby jenom na vesnici :-(. Díky našim politikům i na okrajích velkoměst.
Ostrava-Plesná včera ráno. Elektrické auto bylo přes noc na dvouleté garančce (kvůli vybití/nabití a kontrole akumulátorů), jezdím na elektrokole. Potřebuji zajet do banky, na firmu, pak pro auto do středu města. Dojdu po osmé hodině do garáže, zadní pneu elektrokola prázdné, dofoukám, utíká fest. Ostatní kola ještě neodzimována, taky minimálně jedna pneu prázdná. Někde jsem při včerejších 33km píchnul. Nemám čas zjišťovat, zda jen unikl vzduch nebo mají taky defekt. Beru mobil a přes IDOS zjišťuji MHD, jede za 12 minut, další pak až za 2 hodiny. Alternativa dojít pěšky z kopce 2 km za půl hodiny na konečnou tramvají. A to u nás oficiálně stojí 3 linky MHD č.51, 69 a 75. Už několik let reklamujeme na městě tyto zhovadilosti, ale po každé úpravě jízdních řádů najdeme v průběhu dne nějakou 1,5 - 2 hodinovou mezeru, kdy se od nás jinak než pěšky nebo svým vozidlem nedostaneme. Radost. Vyrážím k zastávce MHD, platím 80,- Kč celodenní jízdenku a trávím většinu času v průběhu dopoledne v MHD, přestupy autobus a tramvaj.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To porad jeste jde, podival jsem se na jizdni rady aotobusu, jak to ted vypada ve vsi odkud pochazim (cca 500 obyv, je na hlavnim tahu - silnice 22) a mezera ve spojich do vedlejsiho mestecka (cca 3km) je 10:01 - 13:39.

Ale pozitivni OT: zacal jsem na Strizkove pravidelne vidat sediveho Iona (zatim teda ne jedouciho, ale vzhledem k tomu, ze rano tam je a vecer ne, tak asi jezdi :)))

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To všechno souhlasí.

535 mel na mysli to, že většina majitelů opravdu nejezdí dálky. to ale neznamená, že to nikdo nejezdí. tady jde jen a jen o počty lidí těch co potřebují jet jednou za měsíc 500 km je opravdu daleko méně než těch co potřebují jezdit několikrát do měsíce 500 km a víc.

Takže trh pro elektroauta dneska už dávno je protože potencionálních kupců jsou milióny. Jediné co tomu brání je, že stále není velkosériová výroba, která by stlačila cenu na úrověň co jsou za to tito lide ochotni zaplatit.

Nic nemůže být hned elektromobili začali být dostupné před cca 10 lety, takže nečekejme, že to bude do druhého dne hned na úrovni spalováku, kde se ceny vyvíjeli mnoho desítek let. To tu elektromobilu chybí.

Eauto pro socky bude ale ne zítra. Ale pozítří.

Jestli si trochu všímáte vývoje elektromobilů, tak doba elektromobilů, podle mne právě nastává. Ještě jeden rok kdy se začne prodávat Chevrolet Bolt a pak další rok kdy začne prodej Tesla model 3 to bude elektromobil už dostupné auto i pro "střední" třídu a pak to teprve začne. Ostatní automobilky už podle mne taky nasadí ty svoje vraky, které mají v šuplíku tak aby alepsoň trochu konkurovali Tesle a ppak očítám do 3 let tu bude auto pro socky, tj. pro mne :-))))
Už se nemůžu dočkat až dám sešrotovat ten můj starý smradlavý benzíňák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne si ma pochopil.. Trh.. Teda ľudí čo im stačí 200km sú tu milióny.. Brzdi to už len cena...A písal som 200km bez kompromisu.. Teda aj v zime.. Preto som nenapísal 35kWh aké 50kWh.

Zajímavý video s "Krytonem" - Elektromobilismus od roku 2010, čísla pro UK. https://www.youtube.com/watch?v=gbS2-h2CsxA

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sháním stejné zájemce o elektromobil, na získání větší slevy při koupi. Koupě letos.
Jedná se o auta leaf, e-golf nebo bmw -i3

pište na
LK.elektro@tiscali.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přidal bych se.

Obrázek uživatele ePavel

Nissan mluví, Tesla vyrábí...

---

Od r. 2013 najeto 370.000 el. km.
www.nabijecikabely.cz http://ts.la/pavel4572
Nekrmím Trolla42 a vulgární pablby.

Chces rict "Tesla mluvi, Nissan vyrabi"? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Komentoval jsem clanek s nazvem:
Nissan mluví o dojezdu 600 km pro elektromobily.

---

Od r. 2013 najeto 370.000 el. km.
www.nabijecikabely.cz http://ts.la/pavel4572
Nekrmím Trolla42 a vulgární pablby.

Jen rozvinu: 600 japonských km mi vychází necelých 400 amerických km (kolem 250 mil, pro rejpaly) a to už Tesla skutečně dávno vyrábí (model S, X). Pravda, není to "zadarmo", ale kdo na to má, mohl si to dávno koupit.

A největším zklamáním u Nissana pro mě bylo, jak se zvýšením kapacity baterky zdražil. Pokud bude takto postupovat dál, nebude vůči Tesla M3 konkurenceschopný cenou, nikoliv dojezdem! To si budou muset japonští soudruzi ještě rozmyslet, na své štěstí dobře pomyslet :-)

Obrázek uživatele ePavel

Přesně tak jsem to bral. Ze zkušeností víme, že tesla umí s 85kWh baterkou 400km za stejných podmínek jako nissan 140. Tj, až bude mít nissan 70kWh baterii, tak teprve dorovná teslu. A jak píšete, to je to co mě nejvíc štve, že nemůžu dát na stůl nějaký příplatek a chtít třeba do eNV200 ty 30kWh baterky dvě.

---

Od r. 2013 najeto 370.000 el. km.
www.nabijecikabely.cz http://ts.la/pavel4572
Nekrmím Trolla42 a vulgární pablby.

250km NEDC? tak to je zhruba lehce přes 210km podle EPA a Tesla Model 3 bude mít 340 dle EPA... Asi tolik k číslům...

mě tedy vychází 250 km NDEC na cca 170 km EPA, to jste ještě optimista...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No akorat ze leaf je norny kus levnejsi a je to realne auto, nebo predvadeci betaverze, je klidne mozne ze v dobe kdy se TM3 zacne prodavat tak bude i leaf pripadne jiny nissan s dojezdem trochu jinde nez dneska.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím si, že nemá zmysel porovnávať faceliftovaný model Nissanu Leaf súčasnej generácie s TM 3. Porovnávať treba porovnateľné, takže si treba počkať na nový Nissan Leaf pravdepodobne v roku 2017?) a až ten porovnať s TM3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase PR kecy a sliby.
Nisan prodal celkově od roku 2010 cca 200000 vozů Leaf.
Tesla má za pár dní 300000 objednávek.
Čím to asi bude? Soudruzi z Nisanu přece nejlépe vědí jaký dojezd lidé potřebují.

a co jineho stoji za teslou, nez makreting? ktera ta technologie je tak prevratna?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, vzala normální komponenty a technologie a uspořádala je tak že dávají smysl. Žádné automobilce v tom samém nikdo nebránil.

ale branil. branil jim v tom jejich biznis plan. vyrabet a prodavat auta. ne hracicky pro milionare pripadne pro nadsence.

Obrázek uživatele ePavel

Jako ze ostatní automobilky nemají v planu prodávat auta pro milionáře? No řekl bych ze aut v hodnote tesly se na svete proda miliony.

---

Od r. 2013 najeto 370.000 el. km.
www.nabijecikabely.cz http://ts.la/pavel4572
Nekrmím Trolla42 a vulgární pablby.

spousta automobilek vyrabi jen hracky pro milionare a pro nadsence

to je pravda. a mozna skoro vsechny. ale tesla nedela nic jineho. v tom je rozdil. a dlouho nebude. kdyz mam chalupu a rodice vzdalene treba ve vzdalenosti 100km, obcas jedu delsi trasu na dovolenou, denne dojizdim nejakych 20-30km anebo bydlim v panelaku a auto mam na vikendy, zkratka jsem prumerny clovek s prumernym najezdem, tak pro me proste elektromobil neni a dlouho nebude. pokud nejsem milionar (co nejsem) nebo technologicky nadsenec. to jsem ale netrpim tim az tak moc ;) takze jsem vcelku vdecny za to ze jsou i automobilky, ktere vyrabi vozy pro me.

co znamena "lektromobil neni a dlouho nebude" 4-5 let? nejde;le nebude pro lidi co si nekoupi nove auto, ano pro ne to bude za delsi dobu, ale pro osttani do 4-5 let, fosilni paliva jsou na ustupu, a v urcitem okamziku ten zvrat bude strasne rychlej

Na ustupu jo. Hmm, zvlastni. Minuly tyden jsem zavrsil me rozhodovani o koupi dalsiho auta. Mel jsem 2 tipy BMWi3 Nissan Leaf, skoro uz jsem byl rozhodnuty pro Nissan ale nakonec po nekolika jizdach a velkem rozhodovani jsem odesel s Avensisem 2.0D4D :D. Ne, to neni vtip. Oba to jsou proste nedomrdi za nesmyslne prachy s "zadnou vybavou" a Tesla, to je jen na havarijni pojistce absolutni nesmysl. Model 3 ten se pri soucasne rychlosti vyroby do Evropy dostane tak za 2 roky.

No, tak si pockame 5-10 let a mozna dalsi auto bude hybrid.
Preji pekny den vsem elektronadsencum.

ale prosimte :D toho Avensise jsi si strcil do kapsi jako anglicak ze jsi s nim odesel?

muj skromny odhad,... jsi troll :)

Se prijd podivat blbecku. A nezavid :)

a proc bych mel zavidet Avensise v dieselu? ja ridim RX450h

and the winner of "nejdelsi pindik" is ;) ....

ten jeho stopro

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy, vyhlášený elektroskeptik jste měl vůbec ve výhledu Leaf a I3? Tomu se ani nechce věřit. Buď se ve Vás něco pohlo, nebo kecáte :)

Ale jinak tomu rozumím, současné elektroauta nejsou pro každého; zajímavější to bude s nástupem Bolta, T-3 a dalších

vsadil bych flasku, ze se nic nezmeni ale rad bych ji prohral.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no, nemyslím, že nezmění. Až bude Bolt, T3 a spol venku a stačí dodat jen současné předobjednávky, tak se počet čístých elektroaut na silnicích znásobí, což půjde ruku v ruce s infrastrukturou, dále masovou výrobou E-aut i baterií, což sníží ceny, což zvýší poptávku, což zvýší počet E-ojetin, což E-auta rozšíří mezi ještě větší množství lídí... To jsem odhadem kolem roku 2020-2022, což není zas tak daleko. Prostě koule se valí a bude jen a jen větší :)

Jsem možná optimista, ale tento scénář je pravděpodobnější, než že najednou všechny E-auta sešrotujou jako před 15-ti lety (EV1)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdielam rovnaký názor.
a pevne dúfam, ze to tak bude

Jj, resim auto na jezdeni do prace, vozeni kluka na trening a nakonec na cestu Praha morava. Soucasny stav je 2 diesly. Jednoho jsem chtel vymenit za EM. Nakonec jsem vsak dospel k rozhodnuti, ze to tech nedomrdu se mi vubec nevejde hokejova taska a s kocarkem to uz vubec nepripada v uvahu. Takze ze stavu 2x diesel jsem zkoncil na stavu 2x diesel. Jeste budu resit vymenu druheho auta za nove, asi nejake mensi. Ale uz to vidim, ze nakonec zkoncim u neceho takoveho jako Yaris Hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, obě auta v tu samou chvíli potřebují splnit ty parametry co popisujete? Nebo je to spíše o tom, že Vy máte jedno a manželka druhé a zvykli jste si je neměnit podle potřeby a teď to prodáváte jako něco co nelze nikdy?

No nevím, já osobně jsem si jako druhé auto koupil citygo na plyn, a větší nechal manželce. Popřípoadě si je vyměníme, když děcka mám na starosti já. Světe div se, pokud nemusím vést víc jak jednu osobu navíc, tak namám problém ani s nákupem ani tažkou na sport. Jinak jedu zafirou a žena citygo...

Řekněme to jinak, Vy máte naučený nějaký životní styl a nechcete ho měnit a tak chcete, aby nové auta EV měli parametry jako jste zvyklí dosud. Bohužel tak, jako když se nahrazovali před 100lety konské potahy auty a nákladáky, tak si museli lidé zvyknout, že prostě musí změnit přístup a svět okolo nezajímá "na co si zvykli"...

P.S. Jestli se ostatní státy shlédnout v zákazu prodeje spalováků, přesto že nebudou mít oné reálné dojezdy 500+, pak se přizpůsobíte protože budete muset jako lidé kdysi a věřte, že to půjde..

Ostatni staty? A ten prvni je jako ktery? Zatim to neproslo a neverim, ze to projde ani v tom bohatem Holandsku.

Mimochodem Holandsko je unikat. Chteji zakazat spalovaky, ale maji jednu nejvice vyvinytych a nejvice neokologickych doprav na svete, lodni. Skoro kazdy tam ma lod a veterana. Takze se tomu smeju. Ale v dnesnim preregulovanem socialistickem eu bordelu bych se nedivil nicemu. Pokrytectvi.

Kazdopadne zijete v chymere, tady jste, at chcete, nebo ne ve stredni chude evrope. Takove zakazy nejsou za stole a doufam, ze nikdy nebudou. Kdeze byrobili ten vas vuz? V Boleslavi ne? No tak vidite :)

Spise nez zvyk jde o komfort. Aby to melo nejaky airbag. Abych se v tom v lete neupekl. Me staci jedno mensi auto, proto jsem o EM premyslel. Musi to byt ale auto. Citygo, je spise parodie na auto :) ale docela to jde. Mimochodem Skodovku bych si nikdy nekoupil. Nepotrebuju resit nabijeni, pro me je to zbytecny cas a starost, ten muzu venovat detem. Pocet nabijecich sloupku v mem okoli se rovna 0.

Moje prvni auto byla Skoda 120 ta mela dojezd 450, ale za vsech okolnosti, kdyby to meli EM tak parada a za 5 minut muzu pokracovat v jizde. Tak to ale neni a neni duvod si zvykat na neco, co vetsi komfort rozhodne neprinasi. A nakonec EM zatim pomer cena vykon nefunguje, pri poctu mnou ujetych km je to ekonomicky nesmysl. Nakonec zvitezila ekonomika veci. Dal jsem prednost rozumne uvaze pred geekovstvim, na ktere na tomto miste v tuto chvili neni prostor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak prvne CityGo nevyrobili v boleslavi, takže nic nevidim, byl vyrobeem u Slovaku... :D Takže fakt nic nevidím i když se budete usmívat i 100let :D A když to zakažou u nás, tak prstě začnou montovat místo spalováku, to co montujou VW eUP, takže i po kritickém zamyšlení, opět nevidím nic s toho co jste naspal ;)

Víra a skutečnost jsou dvě rozdílné věci :D Neco jako, báboli o "muj dům můj hrad a bez soudního příkazu nemohou do domu", a hele zákon o splodinách nám to umožní :D

Chtějí zakázat spalováky? Oni chtějí zakázat prodej nových, což je trochu něco jiného... Takže jim ty veterání zůstanou, a pak nechápu jaksouvisí zákaz spalovacích aut a lodí?

A v cem je to parodie na auto? Jako, ze by mate zvyk jak jsem napsal a vy potvrdil na nejake parametry auta, tak z jineho auta to dela parodii? To je pohled pocitovy nic s realitou...

A co má co delat s autem nabo jeho parametry, ze je to skodovka? To má byt argument? To je pohled pocitovy nic s realitou...

Nepotrebujete resit nabijeni, ktery chcete venovat detem. A toto nehcapu vubec, kdyz to bduete nabijet doma, tak chcete rici, ze budete behem nabijeni stat vedle auta a nebudute u deti?

K te skodovce a zvykani. Zase prijdete domu, pichnete behem 20sekund do zasuvky a pak pri odjezdu zua 20 sekund odpojite, takze kolkrat mene casu nez vasich 5 minut? Tedy mi chcete napsat, ze vasich 5 minut je vetsi konfort jak dat po prijezdu domu do zasuvky? A opet mluvim o druhem aute na zaklede zkusenosti kdy jsem mel od firmy pujceny EV domu a kdyb nestal toli, tak mam EV ne ne CNG...

Ano zvitezi akonomika, kdy na trhu nebude spalovak, takze si "ekonomicky" koupite dostupne auto na trhu :D

Jako můžete psát o zhoubě regulace jak chcete, ale ta je a jak to vypadá díky EU bude velká. Ale co to dokazuje? Spíše opak vašich názorů...

P.S. mohu se mýlit, že to nezavedou, ale osobně ten zákaz vidím jako "balének" jestli to jde, a pak středoevropský nestředoevroský stát, prostě nám to přikážou i když platy na to nebudou :D Jenom dodám, podobně jsem četl němci dotace nezavedou, protože "hafo důvodů" a najednou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Add dobijeni. Jakoze si na Dejvicke hodim z okna kabel? Vtipne no.

Na ostatni nema smysl reagovat.

Obrázek uživatele ozana

Denně dojíždím do práce 25km, bydlím v paneláku a donedávna jsem neměl vlastní garáž. Elektromobil mě nestál ani 400tisíc.

---

Sbírka na zadržení zločince č.1
http://amp.gs/bArR

Свободy Алексею Навальнomy!
Свободy Раманy Пратасевичy!

Sprosté debily ignoruji.

je to mozne. ale nevyvratil jste zadne moje predchozi tvrzeni.

Obrázek uživatele PaRi

On je vyvracet nepotřebuje. Je to váš boj.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla za celou svou existenci dala 0 dolarů na marketing ;)

trošku si pletete pojmy. Tesla celkem hodně utratila za marketing. Kam peníze zatím nemuseli dát ani dolar je reklama.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

To jo, Elon je buh. Nez postavi Tesla v Evrope tovarnu, tak uz je bude davno valcovat mistni konkurence, ne-li Japonska. Uvidime za par let, kolik tady bude jezdit Tesel, kolik VW a dalsich Japoncu.

no vzhledem k tomu ze poradani podobnych akci jako je predstaveni modelu 3 neco stoji a je to take PR, tak "0 dolarů na marketing" je nesmysl, oni jen davaji ty penize na ten marketing jinak

a ty videa ktera toci oficialne take neco stoji a nejsou zadarmo, to ze je pak daji na youtube je jedine usetreni a nestoji je minuty v TV, na marketig ale Tesla podle vyrocnich zprav dava rocne okolo 10-15 milionu dolaru

za Teslou stoji velice schopnej marketing ktery umi za zlomek ceny vytezit vice nez marketing v jinych automobilkach

i kdyby jste mel pravdu, tak to neni v rozporu s tim, co tvrdim vyse.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co tím chete říci? Že auta určité značky si kupují náhodně nebo je to stejné jako u Applu či sony protože se jim ta značka libí?

Řekni mi jeden jediný důvod, proč by se měla Tesla chovat jinak než tržně, tak kromě "samotné produktu" prodat i pocit, že něco dostaneš? Se podívej na cocacolu a jejich reklamy, Nike, ale i reklamu škody, všichni si hrají, že kromě auta dostaneš něco navíc...

Holt, ale věichni s ostatních automobilek jsou naštvaní, že "pocit", že máš bávo, medvěta či oného pasáta nikoho neposadí na zadek a statusové auto přebrala v USA a pomalu i v evropě Tesla, tak pšíkajou prdy o tom jak je to "přízemní", stejné pšouky se píší třeba o Applu a výsledek? Apple ty pšouky využívá jako reklamu, kdy ukazují závist se slovy, chcete být ve skupině těch co závidí nebo chcete být u nás... A rostou jim prodeje :D

Holt, kdo umí dělá kdo neumí čumí :D

naprosty souhlas. rikas totiz to same, co ten clanek. jen jinymi slovy. rozdil je v tom, kdo si z toho co odnese. proto kolu skoro nepiju, apple nemam a mam na nej, teslu, bavorak, medak bych si nekoupil ani kdybych na ne mel. namisto vydelavani do pozdnich vecernich hodin a honbou za drahe "pocity" se venuji rodine, z ceho mam rozhodne prijemnejsi pocit. nikomu nic nezavidim a netesi me, kdyz nekdo zavidi me. snazim se vsem tem pastem vyhybat. nerikam, ze je to jednoduche.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na tento odkaz ani neklikejte, je to jen článek ze vzteku a dětinskosti rakovinových výrobců, kteří už nikdy nebudou růst narozdíl od Tesly :)

Obrázek uživatele PaRi

Ale ať si klidně kliknou. Prostě někdo vypotil, dle mého, dosti slabý článek na téma Tesla 3. Dovolím si tvrdit, že většina příspěvků pod články na HYBRIDu má vyšší úroveň. Nepočítám tedy '€nonyma :-).

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

Veru klikol som...a mrzí ma to :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych je tolik nekritizoval. Kecy to jsou klasický marketingový a něco říct museli jako odpověď na Tesla 3. Na druhou stranu, kolik dalších automobilek prodalo těch 200.000 elektro aut. Nissan se aspoň s tím málem co má snaží něco udělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud mysli 600km EPA tak dobry. Jako me se zda ze ale resi problem co uz je vyreseny. Tesla3 v zakladu 350km EPA v priplatku tipuju k 500km. To uz je naprosto dostatecne kdyz auto dobije za 20min do 80%.

S tou rýchlosťou dobíjania to asi nebude až tak úžasné. TMS je možné dobíjať chvíľu príkonom 1.5C a stále to klesá.
Na dobitie 80% za 20 minút by bolo potrebné mať priemerný príkon batérie okolo 2.4C. Také obrovské skokové zlepšenie by bolo super, ale pochybujem o reálnosti.
Dovolím si odhadnúť, že základný TM3 bude mať 50kWh batériu. Super je, že ak by potrebné batérie vyvinuli, Superchargre sú už teraz schopné dodávať potrebný výkon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mu věřím, 600km není problém... stačí se podívat na Teslu a podle mě není až takový problém to auto postavit - problém je cena.

Každopádně jak jsem psal už někde dřív. Pokud se standardní kapacita zvýší o polovinu za každých 5 let, a cena přitom zůstane stejná... máme tu za dvacet let luxusní verze s dojezdem kolem 2000km na jedno nabití a standardní střední třídu s dojezdem minimálně 1200km. ¨

Pak bude zajímavé dělat chytré sítě... a nebude to o tom, že každý večer dojede milion vycucaných aut do garáže a bude nabíjet... naopak se použijou jako zdroj elektřiny pro dům a od půlnoci se budou postupně nabíjet, tak jak budou lidi chodit spát a bude přebytek větrné / jaderné energie v síti.

Sakra zase sem se nechal unést...

Obrázek uživatele PaRi

Třeba se to bude řešit tak, že v základu bude pod podlahou půlka místa volného. A když vám to přestane vyhovovat, dokoupíte 'kapacitu'. Případně ji jednou za čas zapůjčíte, protože chcete jet do Chorvatska nemlich svojím autem.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

Já se takhle nechávám unést taky. 1200 km by bylo pěkných, ale moc tomu nevěřím a spíš bych věřil Muskovi, který někdy řekl, že dnes už není problém dojezd, ale cena. Takže když by se do 10 let zvýšil dojezd na cca 500 km pro "malá" auta a pro "velká" byl cca 600-700 km, tak je to podle mne stačí pro mnoho lidí.

Ale podmínkou je podle mě dostatečný počet VOLNÝCH nabíjecích míst na na rychlonabíječkách. Tj. musí se úměrně se zvyšujícím počtem elektromobilů navyšovat dostatečně kapacita a počty míst na rychlonabíječkách. Aby se v co nejmenších případech stávalo, že člověk přijede na plnou nabíječku, kde by musel čekat. Ale v tom také problém nevidím. Je to jen potřeba včas podchytit.

A co se týká rychlonabíječek, tak tím myslím opravdové rychlonabíječky, né ty parodie jako je CHADEMO, nebo COMBO s 50kW. :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je odvážná myšlenka s těmi 1200-2000km za pět let, spíš to hraničí s vlhkým snem:)). Elon před časem uvedl cca 5% battery increasment each year a i to je vcelku dost pokud by to mělo 8-10 let vydržet. Nad určitou vzdálenost dojezdu danou trhem to moc smysl mít zvyšovat nebude a pokud tak za příplatek převyšující náklady:). S tím cyklickým šťavením baterek bych to zatím taky moc nepřeháněl. Ty nájezdy 160-200tis co jakoby při určitém poklesu garantují s tímto jistě nepočítají. Takže progres bude, ale utopie v dohledné době ne:). Mě se líbí spíš na Tesle autopilot,zrychlení i když nejsem nijak na supersporty. Továrna na Model 3 by v Evropě bodla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No 5% za rok to je skoro 28% za 5 let, sice to není 50 ale i tak.
Každopádně si myslím, že bude spoustě lidí dávat smysl používat tu baterii i doma a nabíjet jen když budou přebytky v síti. Tj. stanovit třeba "nechej mi v autě minimálně 300km dojez a zbytek používej na dům podle potřeby. Když budu plánovat delší cestu, tak nabij mi auto do ráno do 6h na 900km a síť to nabije podle toho jak budou přebytky a když nebudou tak za vyšší cenu, tak aby to stihnul. Ale jak říkám, to je otázka tipuju tak 15-20 let.

A tomuto já zase fandím.
Proč při nočním proudu by se nemohly nabíjet elektromobily?
Ale bude třeba ty chytré sítě udělat, vymyslet, aplikovat. Potom si myslím, že to bude jenom plus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla tohoto vyjadrenie to znamena, ze Nissan nema nic a tak rychlo ani nic mat nebude. Ocividne ich vsetkych Tesla nachytala na hruskach aj oni by chceli mat skoro 300 000 objednavok aut za menej nez 72 hodin. Len ci budu Muskovi stacit dve fabriky. Podla mna bude musiet Tesla investovat dalsie prachy na vystavbu a tak nebude ziskova dalsich 5 rokov. Co uz. To su starosti uspesnej znacky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak otázkou jest, jaká konkurenční auta budou na trhu v okamžik realizace těch rezervací, nebo třeba půl roku rok před jejich realizací. Leaf si můžu koupit hned, rezervace Modelu 3 je vratná poukázka do budoucnosti... Ted jsou na tahu Nissan, Chevroletu, BMW a spol. Stejně tak rozstoucí síť Superchargerů nemusí být taková konkurenční výhoda v okamžik kdy se provozovatelé Chademo dokáží dohodnout na rozumném jednotném systému roamingu. Pak už by byl Supercharger hlavně marketingový trik, cenově se asi nabíjení "zadarmo" vyplatí jen skalním cestovatelům, ve skutečnosti budou majitelé elektromobilů nabíjet hlavně doma a v práci. V ideálním případě všude, kde zrovna zaparkují. Nicméně díky Tesle za to, že tlačí konkurenci tam, kde ji jako potenciální zákazníci chceme mít. U mainstreamového zákazníka rozhodne peněženka, srdcaři koupí Teslu.

To je pravda, nikdo neví co bude za 2 roky. Snad se mastodonti rozhýbou.
Na druhou stranu mě Tesla Model 3 příjemně překvapil.
Myslel jsem, že Bolt bude pro něj velká konkurence, ale po uvedení modelu 3 už si to až tak nemyslím.

Model 3 má právě obrouský tahák pro lidi v podobě, ne jen zdarma dobíjení, to může chevrolet dát také, ale hlavně v rychlosti dobíjení. Přeci jen CHADEMO/COMBO s výkonem 50 kW nabije baterku za půl hodiny jen na dalších cca 200, kdežto Tesla SC nabije baterku modelu S za pul hodiny nabije skoro do plna tj. nějakych 80-85 % (ke konci se to zpomaluje).
Takze zatímco s Boltem pojedete na delší trasu a prakticky Vám bude pořád energie ubývat (při stejných zastávkách), kdežto v Modelu S budete pořád jet naplno. Nebo jinak, s boltem i když maji ty 2 auta podobnou baterku, budete muste stavět na nabíječkách skoro 2x víc než s modelem 3.

Sice se už asi uvažuje o navýšení CHADEMO na 100 kW, ale ty neabíječky snad ani nikde ještě nejsou nainstalované a kdo ví jak to bude v budoucnu. A pak to bude vypadat tak, ze člověk přijede k nabíječce a bude zklamaný, protoře tam bude jen ta pomalá místo nové, kterých bude minimum.

To Tesla SC už nyní jsou všechny 120kW, a ten výkon je dostatečný.

Asi tak, Tesla prostě přemýslí dopředu a když něco dělá tak pořádně, ne polovičaté řešní. To se mi na tom líbí a asi nejsem sám. Prootže tohle pochopilo těch 300 tisíc lidí co si Model 3 rezervovalo. Místo toho aby si koupili Chevrolet Bolt, který tu bude o 2 roky dříve.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bolt tu bude i nebude. Nedokážou ho vyrábět dostatečně rychle. Poptávka i po něm bude relativně vysoká. Ale Tesla bude asi technologií v autě jinde.

Proč by měla Tesla investovat na další výstavbu?
Továrny USA, China a EU a hotovo. Proč by během 10 ti let měl zaplavit zemi svými produkty a neustále investovat do vývoje, když může nabídnout stabilní zaměstnání na dekády? A odbyt na dekády? To je to, co firmy hledají. Ne rychlý vzestup a rychlý pád, ale stabilitu, kterou tímto Tesla dosáhne.
Co víc by si firma mohla přát, než mít objednávky na pět let dopředu.

A když jsme u toho, není třeba více továren, stačí jenom více subdodavatelů a to stačí bohatě hodit na trh, co potřebuješ a v tu chvilku to máš. A zbytek ti mohou skládat roboti.

Obrázek uživatele PaRi

Zrovna s těmi subdodavateli by s vámi Musk polemizoval. Nebudu se tu rozepisovat, ve stručnosti lze říct, že subdodavatelé prodražují výrobu a brzdí inovace. Příklady z praxe (SpaceX, Tesla, Boening, ...) viz. kniha o Muskovi.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu brani vzniku mastodontni firmy, kterou pak muzou zlikvudovat dobory a vysoke mzdy (proc myslite, ze automobilky outsourcujuji vsechno mozne? diky tomu ze dodavatelske firmy maji mensi mzdy, to paradoxne vychazi lenveji nez delato to inhouse)

Jo to je pravda, většinou to tak je, subdodavatele jsou dobra záležitost, když ale nic se nemá přehánět jak to přehánějí současné velké automobilky. tam se to bohužel změnilo v přesný opak. Opravdu doporučuji přečíst knihu o Muskovi. Tam to ten novinář píše pěkně. Prostě ti dodavatelé za prvé chtěli moc peněz a ani potom nebyli schopni plnit dané požadavky. Proto pro Teslu vyšlo levněji a hlavně spolehlivěji dělat si spoustu věcí sami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono je prave trochu rozdil mezi teslou, ktera asi chtela dost veci, ktere nejsou standardni nabidkou subdodavatelu v autoprumyslu a klasickou velkoautomobilkou, ktera je schopna dodavatele zdimat na krev. Taky asi tesla jako nova relativne mikroautomobilka asi nebude mit problem s tim, ze by razem zacaly extremne narustat mzdove naklady.
Nicmene mne se taky libi strategie delat maximum veci inhouse, jen jsem chtel naznacit, proc to u velkych automobilek nedelaji a kde je tam riziko, ktereho si normlane lidi nevsimnou...

Ach jo, kdyby radši uváděli pravdivý a reálný dojezd.
Těch 280 km je úplně nereálných, stejně jako u současného modelu kde se uvádí 199, taky je reálný dojezd 150km.
Takže když ten nový má 280, tak bude rád když ujede 220, já bych ale typoval spíš kolem 200 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dojezd je problem vsech EV ze, takova tesla model S v pri idalni pomale jizde taky ujede i 600km, ale jakmile ji veme na dalnici tak je to razem s trochu stesti 300

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V LEAFu jsem v pohodě dával pod 12,5 kWh/100 km (za ideálních podmínek). To znamená více než 180 km dojezdu při 24 kWh baterii (a na Slovensku také min. 3 rychlonabíječky po cestě). Problémem elektromobility tedy není dojezd (při cestě do Chorvatska nikdy nejedu více než 200 km v kuse), ale především hustota nabíjecích stanic. V tomhle (a v roztříštěnosti plateb za mýto, eventuelně za nabíjení) vidím největší dluh EU vůči řidičům vůbec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasne, za idealnich podminek jezdim i ja za 3l na 100km, ale kdyz clovek jede nekam dal tak vetsinou po dalnici nechce jet 80km/h, aby dojel aspon nejaky kousek, kdyz pojedete na dalnicnim limitu 130 km/h (pominme to, ze lidi jezdi vetsinou jeste o trochu rychleji), tak mate razem spotrebu pres 20 kWh (napr tesla model S 85 da pri 130 km/h za optimalnich podminek nejakych 320km)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také nějak nechápu,proč na nabíjecí stanici není normální platební terminál na platební karty. Platební terminál mají u každé pokladny v každém obchodě. Tak o kolik by to zdražilo celou nabíjecí stanici?? A hlavně by to provozovatelům nabíjecích stanic přivedlo k nabíječkám řidiče ze zahraničí. Směrnice na máslo EU vymýšlet umí, ale na jednotný nabíjecí systém už v parlamentu EU mozková kapacita chybí??

Co je na tom k nepochopeni? Aby se platebni terminal zaplatil (rozpustily se pausalni naklady), tak potrebujes urcity objem transakci a pokud (slovy zdejsich majitelu) vetsina z 700 EV "nabiji doma skoro zadarmo", resp. pouzivaji CEZ pausal (vsimni si, jaky je tu vzdycky rev, kdyz nekdo zavede platbu za odebranou energii), proc by do toho provozovatel sel? A i kdyby byly plne vyuzite, vetsina umi jen jedno auto tak to je jen 50 aut/transakci denne po 30 minutach nabijeni...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Platebni terminal v cene nabijeci stanice dle meho vubec nic nedela. Prijet jako cizinec do CR s elektromobilem, tak se musim nejdriv zastavit treba v nedeli v Plzni a sepsat smlouvu s ČEZem?? Zaplatit pausal na tri mesice a rovnou dat vypoved ze smlouvy??
Jinak nemam sanci?? Chapu to spravne??

Ale ja prece nerikam, ze se mi to libi. Jen rikam, ze motivace provozovatelu tam terminal nedat je pochopitelna - extra naklady s mizernym (pokud vubec nejakym) prinosem.

To same je Nemecko/Rakousko a jejich "trucstandard" EC (Electronic Card, ne EuroCard) - rada malych kramku bere tuhle kartu (fixni poplatek za transakci) a uz ne Visa/EC/MC s procentem z transakce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A levnější je vydávat vlastní přístupové karty s vlastním přístupovým systémem?

Modul ctecky je cca 500-1000Kc, karty (podle zabezpeceni) radove 5-10Kc karta a zhruba stejne potisk. Tiskarna, co i karty "nakoduje" (nahraje na ne pripadna data a spoji se zaznamem v systemu) cca 150 tisic, ale tu uz vetsina vetsich firem stejne ma na jine ucely (pristupove karty). A pak samozrejme nejaka uprava software (ale to uz nejspis ma vyrobce dobbijeci stanice pripravene).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

To netuším, taková přístupová karta je určitě (soudě podle předplacených karet) v řádu desetikorun za kus.
Ale ono je to s placením platební kartou hodně o dalším oligopolu, v podstatě v kartách u nás dnes jedou masově Visa a Master card. Při menším počtu transakcí si řeknou o 2% z každé plus poplatky za instalaci, terminál, servis, připojení.
Proto část internetových obchodů, co jedou na množství s marží kolem 5%, preferuje jen hotovost při převzetí nebo PayPal. A platbu kartou zpoplatňují poplatkem, co musí dávat bance.
Když se podíváte na dopravce jako Leo expres nebo Regiojet, tak ti zase preferují kredit u nich a placení z něj, ne karty. Včetně možnosti dobít si kredit hotově.
Všechno výše uvedené by musel provozovatel nabíječky hradit, takže se podíváte na evmapa.cz a zjistíte, že to také obešli kreditem.
Ostatně dodnes v Německu narazíte na jednoduché platební automaty u zásuvek - vhodíte požadovanou sumu mincí a do zásuvky pustí na určitou dobu elektřinu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automat na mince ok. Trochu historické,ale funkční.
V dobách mobilních telefonů a zavedených platebních karet??
2% je jistě možná hodně, ale věřím, ze by to každý majitel elektromobilu za veřejné nabíjení připlatil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale on je rozdíl kdy nebude mít na výběr nebo bude výběr. Já třeba bych si nepřiplatil, proč bych měl plait další "daň" bance?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabít průměrné auto cca 20-80kWh za cca +-100Kč, nebo 102Kč??
Dříve či později se za to bude platit. :-) Nevěřím, že ČEZu vydrží paušální poplatek pro Teslu stejně jako pro Leafa.
Tesla minimálně blokuje stojany mnohem déle, než takový Leaf. :-)
Když si představím, že mi někdy v budoucnu bude auto zásobovat celý dům.... ... no ale to je daleká budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak pokud to bude japonskych 600km, tak realne s tim clovek stejne ani omylem nedojede po dalnici z ostravy do Prahy....


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?