Nissan má 7 pravidel pro chování při nabíjení elektromobilu

redakce - 26 Září 2017

V současné době vlastní elektromobil stále více lidí. Měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice. auto elektromobil Nissan Leaf dobíjení u nabíjecí stanice

Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
foto: Nissan

Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem. Nissan proto přiravil 7 jednoduchých rad ohledně toho, co byste měli a neměli dělat.

  1. Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.
  2. Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.
  3. Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
  4. Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.
  5. Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.
  6. Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.
  7. Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nechci plevelit tak sem se to snad hodí... :)

Byly tady diskuse ale bohužel jsem je už nenašel.
Na téma:
1) nosič kol na kouli, nebo jinak
2) CarWings zkušenosti
3) autokamery

Samozřejmě co se týká starého Leafa.

ad 1) našel jsem cosi za 15 tisíc ale zajímají mě všechny možnosti (víc než tu traverzu s koulí jsem zatím nenašel)

ad 2) z oficiálních zdrojů doporučeno registrovat přes UK, otázka ale zní:
funguje to pak jak má ?
dá se přes to pak ovládat klima a další funkce ?

ad 3) jak se řeší nahrávání ve vypnutém autě ?
preferoval bych aby to jelo na baterii auta

Předem díky za odkázání do patřičných míst ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Poradí někdo ? Nějak mi to zapadlo :-/

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Takový pravidla vymyslel pořádnej kokonut ! Kdyby se rači debilci vod Nissanu postarali o zavedení pravidel pro svoje dealery !!! A na celým světě !!

1) Nabíječka před plotem autosalonu přístupná Non-stop 24/7 365 dní v roce

2) Přístupná všem autům dané značky + dcerušek a spřátel. značek

3) Neblokování nabíječky vozidly autosalonů
někteří dealeři zablokují svými auty nabíječku aby nešla použít, protože nechtějí umožňovat nabíjení

4) Normální slušnou a korektní cenu
v celé Evropě je nabíjení v Nissanech zdarma, platí se jen u nás v čr!!

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, letos to bude rok, co jsme se nasmáli a zaplakali zároveň.
Nasmáli v Opavě, kde nás paní ředitelka Nissanu ubezpečovala, jakou mají super rychlonabíječku s kabelem, jen to píchnou do auta a nabíjí mockrát rychleji, než zásuvka. Tak tam kolega dojel a našel sprostě drahý wallbox s kabelem s koncovkou Yazaki-Type1, píchnutý na červený pětikolík. Takže jim opravdu nabíjel Leaf se silnější palubní nabíječkou 6,6 kW rychleji, než zásuvka 3,6 kW. Páč tam ještě neviděli normální kabel Yazaki za pár tisíc s koncovkou červený pětikolík na straně druhé, který dělá stejnou službu násobně levněji. Takže se zasmál a pak zaplakal. Nad nevědomostí těch, co to prodávají, plus že to mají uvnitř areálu, v době mimo otevíračku uzamčeno.
Zajásali jsme v Ostravě-Hrabové, kde prý měli rychlonabíjecí DBT stojan už v garáži a dlouze řešili s ČEZ přípojku. Nakonec tam mají i po roce prd, pokud tedy pominu "opavský" wallbox uvnitř autosalonu vedle vrat, odkud prostrkují kabel k venku stojícími Leafu mezírkou. Stojícímu v uzavřeném areálu samozřejmě.
Takže shrnuto Nissane zameť si před vlastním prahem a pak poučuj svoje zákazníky, kteří ví o elektromobilech a nabíjení násobky toho, co ty.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Chce se smát i plakat nad těma dýlerskejma kašparama...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Plakat tady na rameno honiskovi a jeho dalsim 20 alter ego nepomuze, podle me je treba prudit primo Nissan ustredi. A hlavne vytrvat, je to korporace jako kazda jina, takze trva, nez se clovek dobere te spravne osoby (ktera zaroven muze i chce neco udelat).

Na jednom fotoforu clovek psal, ze timhle pristupem uspel u Canonu, ceske zastoupeni na nej kalelo zvysoka, ale po prostouchnuti pres centralu se veci daly sakra rychle do pohybu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvažoval jsem, že nabíječky (zásuvky) využiji k nabíjení 12V Pb akumulátoru své Oktávky (nedrží napětí a startér 1.9Tdi si o nějaký proud řekne). Kapacita kolem 1kWh a přes Lidl nabíječku to bude trvat. Místa u nabíječek jsou většinou volná, zdarma a dobře přístupná, tak proč ne? Na to mi nikdo nemůže nic říct.

motorový priestor felície umožňoval umiestnenie nabíjačky, krokosvorky sa nedotýkali "ničoho", originál dvojlinka sa pri zatvorenej kapote nelámala, ...
ps - auto som dlhodobo nepoužíval a tak som musel mesačne pb aku dobíjať. "pevné" zátky som vymenil za "odvetrané".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud tam stojí spalovák. Tak vytahuji zbraň a střílím:

-Snížím CO2 o jednoho člověka a spalovák

-Ekologii je třeba prosazovat i silou.

EV zdar :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov!! :))))))). V případě toho Hnujday se švýcarskou SPZ jsem se zachoval přesně podle pravidla :)
Žádná sprostá slova, žádné napadání, v klidu a beze slov, jen všechny 4 propichané pneumatiky byli takový jasný vzkaz...

on "nabíja" akurát nie BEV batériu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nebyl švýcar to byla jen česká buchta co před pár lety výhodně ekonomicky emigropíchla se švýcarem a byla tady jen na návštěvě za maminkou ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

styď se vandale, tím že propícháš pneumatiky tak jen v konečném důsledku zasviňuješ planetu Zemi, a jestli jsi přínosem nebo ne si odpověz sám

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak prosim Te zasvinuji planetu ? Ty pichnuté pneu ti v každém pneuservisu zalepí, takže je to jen šílená ztráta času a stojí to néjakou tu korunu. A hlavně to super nasere.

Obrázek uživatele Josef

Vypuštění úplně stačí. Málokdo sebou vozí pumpu nebo kompresor :-)

Stačí vypustit.
Pokud seš moc nasranej, tak ventilky můžeš i zahodit.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Obrázek uživatele Radovan

Příklady táhnou - viz Slavnosti sněženek a proslulý příslušník Veřejné nebezpečnosti :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Mno...pri veskerem respektu..Cele je to tak nejak k hovnu...

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo,jo Ivánku cink... ;)

Mam osobni zkusenost se zadosti o zpristupneni rychlonabijecky u prodejny Nissanu na Borskych polich v Plzni i pro mne jako vlastnika C-zero-Citroen(v nouzovych pripadech, za uplatu, s nejakou kartou,...). Dle vyjadreni vedouciho prodeje Nissanu neumozni nabijeni jinych elektromobilu nez jejich vlastnich. Coz jsem nikde ve zminenych sedmi pravidlech nahore nenalezl. Ale treba je to skryto pod Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale Nissan Leaf je v Plzni asi jeden a takto aspon vi, kdo jim tam ten bordel dela.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov!! :)))))))

sááákra todle je návod pro blbou blondýnu soudruzi :))) ale dobrý sem skoro pod stolem už v úterý :DDDDD

Obrázek uživatele Josef

Možná by měli stanovit, co to znamená nabité auto. Pokud má baterie na rychlonabíječce 95 %, tak bych to považoval za nabité auto :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně! to je praktický. Dle mého vývoje a výzkumu i těch 85% už stačí ;) Musíme šetřit!! ČEZko má prostě málo nabíječek když Sosiální Demografci tlačenka SÍENDŽÍ a NISSAN nám Šademo nestaví :)

Obrázek uživatele Josef

No já to beru prakticky. Při té hodnotě je zpravidla rychlejší se zapíchnout do zásuvky Type 2 a je zbytečné blokovat rychlonabíječku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě tam chybí:
Slabším pomáhej!
A silnějším ustupuj!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSe-Salon

Newsletter