Nissan Leaf snižuje měsíční náklady na pohonné hmoty o 60 %

Přechodem na elektřinu lze měsíční rodinné účty za pohonné hmoty snížit až o 60 %. U průměrné evropské rodiny to odpovídá měsíční úspoře ve výši 24 eur (asi 600 Kč).

Elektromobil Nissan Leaf šetří evropským rodinám peníze
foto: Nissan

  • Přechodem na elektřinu mohou rodiny ušetřit až 60 % nákladů za pohonné hmoty
  • Při výběru rodinného vozu patří k hlavním prioritám bezpečnost, nízké provozní náklady a praktičnost
  • Odborná antropologická studie ukázala, že rodiny mohou přechodem na elektromobily ušetřit ročně až 3 385 eur

Za částku 24 eur můžete s rodinou vyrazit do restaurace či do kina nebo si pořídit nové šaty. Podle nedávné studie společnosti Nissan by se tyto úspory mohly do budoucna stát jazýčkem na vahách při výběru nového rodinného vozu.

Jde o porovnání nákladů na vůz Nissan Note 1.5dci ve výši 40,76 eur měsíčně (10,19 eur týdně) a nákladů na Nissan Leaf ve výši 16,64 eur (4,16 eur týdně); ceny nafty jsou uvedeny k 22.4.2015 a přepočteny na průměrnou vzdálenost 208 km za týden. Souhrnné hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC).

Evropské rodiny v rámci průzkumu uváděly jako hlavní priority při výběru rodinného vozu zejména bezpečnost, nízké provozní náklady a praktičnost. S velkým odstupem pak následovaly faktory jako pohodlí či výkon.

Podrobnější výsledky

Bezpečnost: 35 %, nízké provozní náklady: 28 %, praktičnost: 19 %, pohodlí: 11 %, výkon: 5 %. V souvislosti s otázkou praktičnosti se průzkum zaměřil na tyto faktory: velikost zavazadlového prostoru, prostornost interiéru a technologie.

Zjištění, která vyplynula z odborné studie zadané společností Nissan zaměřené na vlastnictví elektromobilů a roli rodinných vozů, vzešla z průzkumu mezi motoristy s dětmi provedeného v šesti evropských zemích.

Nissan pověřil renomované antropology ze společnosti Stripe Partners, aby zhodnotili každodenní realitu vlastnictví elektromobilu v kontextu nároků a životního rytmu předmětných rodin z Velké Británie a Norska.

Tyto dvě země byly v roce 2014 pro Nissan Leaf největšími trhy. Jen v stoupl prodej Nissanu Leaf od roku 2011 o 1200 %. Ve Velké Británii se pak v loňském roce prodalo 4 051 prodaných vozů, což představuje více než dvojnásobek objemu prodeje za rok 2013

Příčiny tohoto vývoje není těžké odhalit. Jeden z účastníků výzkumu, Martin Brady z Dorridge ve Velké Británii, uvedl, že od doby, kdy si Nissan Leaf zvolil za hlavní dopravní prostředek pro svou rodinu, ušetřil 3 385 eur. Jeho názor: „Opravdu by mě překvapilo, kdyby mé náklady přesahovaly 5 liber týdně. Vůz zpravidla dobíjím v práci.“

Plných 89 % řidičů vozů Leaf dobíjí doma přes noc, díky čemuž dosahují náklady pouhé tři centy za kilometr nebo ještě méně. Průměrná rodina tím uspoří spoustu prostředků, které lze investovat do řady jiných věcí – od solárních panelů až po různá vylepšení v domácnosti. Dotazník vyplnilo 76 současných majitelů vozu Nissan Leaf. Průzkum provedla společnost Nissan Motor (GB) Limited.

Jarl Hovind z norského Osla poznamenal: „Za dobíjení vozu Leaf neutratím více než 3 norské koruny (39 centů) na 10 km.“

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, k výzkumu podotýká: „Ceny pohonných hmot se po celé Evropě neustále mění, ale jedním si zákazníci mohou být jisti – elektromobily jsou neuvěřitelně úsporné.“

A jedním dechem dodává: „Vidíme, že stále více řidičů v posledních letech kvůli nákladům na provoz automobilu propadá deziluzi. Tento trend bude pokračovat, nepřejde-li větší počet rodin na elektromobily.“

Nissan Leaf je světově nejprodávanějším ryzím elektromobilem – od uvedení na trh v roce 2010 se jej prodalo přibližně 177 000 kusů. Majitelé vozu Nissan Leaf dosud na elektřinu najezdili více než miliardu kilometrů.

Poznámky: Není-li uvedeno jinak, pocházejí všechny údaje od společnosti YouGov Plc. Celková velikost vzorku činila 5 568 osob: ve Velké Británii 1 033, v Německu 1 010, ve Francii 1 003, v Itálii 1 012, ve Španělsku 1 005 a v Norsku 505. Vzorek v jednotlivých zemích tvořili dospělí lidé, s nimiž žije alespoň jedno dítě a kteří mají přístup k automobilu. Pro jednotlivé země bylo použito vyvážené měřítko za účelem zjištění „evropského průměru“. Práce v terénu probíhaly od 29. října do 6. listopadu 2014.

tisková zpráva

107 Comments on “Nissan Leaf snižuje měsíční náklady na pohonné hmoty o 60 %”

  1. Je zaujímave čítať
    Je zaujímave čítať komentáre a úsudky ludí, čo videli Leafa tak na obrázku a vôbec v ňom nesedeli. Takže prikladám svoje skúsenosti z prevádzky Leafa.
    Presvedčil som šéfa, aby kúpil elektrické auto do firmy. Zaručil som sa mu,že sa mu investícia vráti do 5 tich rokov.
    Výber bol jednoznačný..Nissan Leaf: 5 miest, dojazd 175 km(overené praxou), slušný kufor,vyhrievaný volant,sedačky, navigácia a iné. A teraz pozor vyznávači spalovákov. Cena nie 29.000€(katalogová cena) ale 20.000 € bez DPH nové auto Autobond Praha. Ak niekto má záujem maju v Žiline predvádzačku so 700 km. (firma je platca DPH). A teraz moji milí podme počítať. Porovnatelné auto Peugeot 308 1,6 HDI vo výbave Leafa 15.000 bez DPH čo sme mali predtým, Spotreba priemer P 308 ( 5 l/100km NM x 1,22€ = 6,10 €. Leaf( 13.2 kWh/100 km x 0,00 € dobíjačky Greenway = 0,00 €.Ja počítam súčasný stav dobíjanie a preto ta nulová tarifa. Ak sa zmení napíšem a prepočítam. Po 3 mesiacoch má auto 16.000 km a šéf mi pogratuloval za prvú ušetrenú tisícku na palive. Ak to takto pôjde ďalej, tak splním sľub, ktorý som dal šefovi a po 5 tich rokoch ma cenu 20.000 naspäť.A čo sa týka vzdialeností. Jazdím Bratislavu , Brno, Poprad a samozrejme som z Prahy prisiel po ose. (Praha,Pardubice, Brno,Trenčín. Bez platenia samozrejme…V kalkulácii neboli započítane servisné náklady(30.000km) P 308 = 300 € a Leaf 60 €..Ak by este niekto potreboval niečo vyjasnit kludne nech napíše. Za pravdivost napísaného ručím, lebo obe vozidla som jazdil a jazdím…Robert

  2. 1) „Odborná antropologická
    1) „Odborná antropologická studie ukázala, že rodiny mohou přechodem na elektromobily ušetřit ročně až 3 385 eur“
    2) „Martin Brady z Dorridge ve Velké Británii, uvedl, že od doby, kdy si Nissan Leaf zvolil za hlavní dopravní prostředek pro svou rodinu, ušetřil 3 385 eur.“

    Mám to chápat tak, že když se zeptám jednoho člověka, můžu to označit za odbornou antropologickou studii?

    1. Viz. poznámka na konci.
      Viz. poznámka na konci. „Není-li uvedeno jinak, pocházejí všechny údaje od společnosti YouGov Plc. Celková velikost vzorku činila 5 568 osob: ve Velké Británii 1 033, v Německu 1 010, ve Francii 1 003, v Itálii 1 012, ve Španělsku 1 005 a v Norsku 505. Vzorek v jednotlivých zemích tvořili dospělí lidé, s nimiž žije alespoň jedno dítě a kteří mají přístup k automobilu. Pro jednotlivé země bylo použito vyvážené měřítko za účelem zjištění „evropského průměru“. Práce v terénu probíhaly od 29. října do 6. listopadu 2014.“

  3. Řekl bych k tomu asi jedno.
    Řekl bych k tomu asi jedno. Pro dnešní průměrně vydělávající mladou rodinu, která má na auto přibližně tak 150000 Kč prostě elektromobily nejsou a ještě dlouho nebudou. Chápu, že se dá koupit ojetina Ionu nebo C-zera za 200000 Kč z Německa či Francie, ale to není rodinný vůz, i když nájezdem by plně vyhovoval.

    1. Pro mě zase není rodinné
      Pro mě zase není rodinné auto takové, kterým každý výlet stojí tisícovku, protože to si zase nemůžu dovolit já. A auto kupuju na ježdění a né aby stálo na parkovišti. Samozřejmě že do ionu se nevleze s bágly i deset kartonů piva a pět plat s paštikama, ale výbava, komfort jízdy a dynamika se těžko dá s autem za 150.000 srovnávat. Když si vezmete jeté EV za 200.000 na úvěr budete splácet měsíčně cca 3.500 Za to máte do spalováku cca dvě nádrže nafty. Když si koupíte spalovák za 150.000 kolik bude stát jen servis?

      1. Problém je, že rodina
        Problém je, že rodina často nemá čas na to řešit, jestli pojedou na tu dovolenou vlakem nebo jak. Elektromobil je super na každodenní dojíždění do práce, na každodenní ježdění do 100 km. Ale nelze ho použít na delší cesty někam, kde si nemůžete dovolit poměrně dlouhé dobíjení a navíc Iony jsou opravdu malé, ani kočárek do toho nedáte. A servisem bych tu moc neargumentoval, naprostá většina nákladů servisu nejde na vrub motoru, ale spíše podvozku a jeho dílů a ty tady budou odcházet stejně, ne-li více kvůli vyšší hmotnosti.

        1. To že si něco nedokážete
          To že si něco nedokážete představit neznamená, že to nelze. Opravdu jste přesvědčen, že se nedá jet na dovolenou elektromobilem? Jak myslíte, že jezdím na dovolenou já? Vy si na dovolené nemůžete dovolit pauzu? Já tedy jezdím na dovolenou abych si odpočinul a ne abych byl v cuku letu na místě. Jestli máte rodinu tak dobře víte, jak dlouho vydrží dítě sedět klidné v autě. Stejně musíte dělat přestávky. Rok jsem jezdil s elektrickým fluencem, který nemá kufr skoro žádný, protože je tam nacpaná baterie. A taky jsem tam vozil kočárek, akorát musel za sedadlo spolujezdce.
          Ohledně servisu, ten nejjistější výdaj je za výměnu oleje a ten pokud vím se do podvozku nelije. Druhé v pořadí jsou destičky, které u EV vydrží násobně více. Dále výfukové díly. To jsou díly které měníte za prvních pět let i u úplně nového auta, natož u ojetiny za 150.000.
          Hmotnost o 270kg vyšší je opravdu takový rozdíl? Elektromobil je násobně jednodužší stroj, proto i méně poruchový a servis vyžadující.

        2. Dochadzanie do prace ma byt
          Dochadzanie do prace ma byt prioritne: 1) peso 2) bicykel 3) MHD 4) ind. doprava ma byt este viac ndanovo zatazena ako je v sucastnosti v CZ a SK, nakolko momentalne za osobne auto clovek neplati ZIADNU ROCNU DAN. (registracna dan je nieco ine ako rocna dan, a PZP je poistenie… uvadzam toto pre caste diskusie na tento moj nazor)

        3. dovolil bych si nesouhlasit.
          dovolil bych si nesouhlasit. Jezdím EV i 400km denně, sice jen občas, ale se zastávkou na Chademo rychlonabíječce (20-30min) je to i časově celkem v pohodě v porovnání s dieselem. Dále při 30tis/rok máte jen v PHM cca 80tis + oleje, filtry atd jste skoro na 100ti Kč – to si v případě potřeby můžete pronajmout spalovací auto i s řidičem a ještě Vám dost zbyde.

  4. Elektromobil je
    Elektromobil je čistokrevné auto do města.( kromě vyjímky Tesla S ). Mnohé testy, ale probíhají tak, že se auto jako prvé vytáhne na dálnici a demonstruje se, že tam nefunguje . Nemá dojezd .
    Jenže ve městě, při činnosti (rozvážka zásilek ,doručování zboží, městské služby , soukromé organizace služby , individuální doprava do práce , rozvoz pacientů ,rozvoz jídla/potravin pro starší občany ) nebyl testován. Při těchto činnostech by ukázal své výhody.
    Elektromobil, když stojí odebírá jen zlomek energie oproti spalovacímu agregátu, který i na volnoběh spaluje příliš mnoho paliva .
    Také velmi krátké trasy z dlouhými přestávkami snáší elektromobil oproti spalovacímu agregátu, který trpí velkým kolísáním teploty. Bez újmy. Časté zastavování a rozjíždění, také znatelně ovlivňuje celkovou průměrnou spotřebu. Pří častých krátkých jízdách, se znatelně zvyšuje celková průměrná spotřeba vozu. Motor při nastartování musí nahřát agregát a provozní náplně na provozní teplotu, to zvyšuje o desítky procent okamžitou spotřebu. Moderní naftové motory v zimním období potřebují pro zahřátí i víc jak 15km . Časté startování motoru, který není vybaven systémem STOP-START. Vice Zatěžuje a tím zkracuje životnost startéru a akumulátoru. Při brzdění dokáže elektromobil osazený výkonným elektromotorem účinně rekuperovat kinetickou energii spět do akumulátoru.

    1. Souhlasím, pouze
      Souhlasím, pouze poznamenám, že i na dálnici se běžně jezdí na elektřinu nejen s teslou. Já tedy jezdím pravidelně trasu 90 km po dálnici, akorát se musím krotit a jet kamionovou rychlostí. Do cíle dojedu o 15 minut později, ale v kapse mám o dvě kila víc. Stačí ale vyjet na Slovensko, kde mají dvakrát tolik rychlo nabíječek a mají je rozmístěny tam, kde jsou potřeba. Pak to jde jezdit sto třicítkou bez strachu, že člověk nedojede. To doufám budeme časem moci i v ČR.

      1. O Slovensku si mnoho Čechů
        O Slovensku si mnoho Čechů pořad myslí, že za ČR zaostávají, ale kromě sítě Rychlonabíjecí stanic kterou v ČR i přes sliby stále nemáme.

        GreenWay RNS

        VW e-up Production

        Tam také už vyrábějí elektromobily. Tak kdo je potom Zaostalý ?

        Tady něco z nedávné historie
        30 let osobních počítačů v Československu (1/4): PMD-85: Jak to začalo, proběhlo a nakonec skončilo

  5. No pokud se jedná o
    No pokud se jedná o náklady čistě na palivo, tak to člověk ušetří, pokud jde o celkové náklady, pak se obávám, že nikoliv. Počáteční investice, kdy srovnatelně velký vůz s podobnými vlastnostmi stojí polovinu (Feaf 720k Kč, Renault Megane v nejvyšší výbavě v dieselu 370k Kč před akčními slevami), pak to s tou úsporou není tak žhavé. Pokud ročně najedu 10 000 km (skromný nájezd, ale naprosto běžný – denně se to rovná něco přes 27 kilometrů při spotřebě 6 litrů nafty) tak za palivo v současné době dám 20 000 ročně. Za deset let co budu mít vůz ve vlastnictví, to vychází na 200k Kč. I kdybych, při katastrofickém scénáři, měl utratit za servis během těch 10 let, dát u Mégane 100 000 Kč, tak auto s najetými 100 000 kilometry prodám snáze a za víc, než elektromobil s otazníkovým stavem baterií. Ještě jsem samozřejmě nehovořil o nákladech na elektřinu, které by v těch deseti letech činily nějakých 100 000 Kč (počítáno s cenou 4,-Kč á KWh při spotřebě 24 KWh na 100 Km u Leafu.)
    Toto píšu jako fanda elektromobilů. Je prostě brát věci jaké jsou a nenalhávat si nesmysly.

    1. No, ja som robil tiež
      No, ja som robil tiež nejaký prepočet:
      Golf 1,4 TSI s výbavou ako Leaf: 23 339 €
      Leaf: 28 780 €
      Spotreba Golf (priemer podľa spritmonitor.de): 6,81 l/100km
      Spotreba Leaf (detto): 18,13 kWh/100km
      Spotreba na 160 tis km:
      Golf: 10 896 l pri cene 1,5 €/l = 16 344 €
      Leaf: 29 009 kWh
      Dajme tomu, že iba polovicu spotreby budem dopĺňať na lacnejší nočný prúd (asi by som väčšinu, ale budiž).
      14 504 kWh pri cene 0,14 €/kWh = 2 030,56 €
      14 504 kWh pri cene 0,11 €/kWh = 1 595,44 € (nočný prúd) (Ceny sú od ZSE)
      Spolu za elektrinu: 3 626 €
      Nová baterka 4 068 € (to je 5500 dolárov pri súčasnom kurze)
      Takže spolu cena a spotreba pri 160 000 km:
      Golf: 23 339 € (cena) + 16 344 € (spotreba) = 39 683 €
      Leaf 28 780 € (cena) + 3 626 € (spotreba) + 4 068 € (baterka) = 36 474 €
      Cena boli platné v čase výpočtu – december 2014.
      Treba si uvedomiť, že je potrebné porovnávať autá s porovnateľnou výbavou – Leaf je „od prírody“ s automatom, takže by som uprednostnil automat, vyhrievané sedadlá a podobné veci. Plus do toho nie je zarátaná údržba, ktorá BY MALA BYŤ pri aute so spaľovacím motorom drahšia.

      1. Jasně, záleží jaký vůz
        Jasně, záleží jaký vůz si člověk dosadí pro srovnání. Já jsem uváděl výbavu Megane která je vybavená srovnatelně, nějakých 5 tisíc za vyhřívané sedačky (které jsou v autě s funkčím topením mnohem méně potřebné než v elektromobilu) ten celkový nepoměr nákupní ceny nezmění. Třeba automat nepotřebuji, ale pokud bych ho chtěl, tak ho ve stejném autě mohu za vejdu se do 420 tisíc. Možnosti Leafu v konfiguraci jsou v tomto ohledu velmi omezené. Nicméně pokud cheš být objektivní tak srovnej třeba e-Golf s uvedeným 1,4 TSI a uvidíš podobný poměr téměř poloviční ceny proti EV.

        1. No …
          e-Golf v základe u

          No …
          e-Golf v základe u nás: 35 580 €
          Golf 1,4 TSI DSG Comfortline s príplatkami na úrovni e-Golfu: 26 301 €
          Polovica ani omylom.
          Ono je to predvídateľné – elektromobily sa predávajú v pomerne dosť bohatých výbavách, kdežto základ klasických je pomerne „chudobný“ a je potreba ich hodne dovybaviť aby sa s elektromobilmi dali porovnávať.

      2. No a treba k tomu
        No a treba k tomu dopočítať FVE na steche domu, ktorá rieši energie v dome na minimálne 25 rokov (životnosť). Nech len 30% hodnoty FVE sa spotrebuje v aute.(dobíjaní), zvyšok rieši bývanie ako také. Alebo naopak, elektromobil je ďaľší domáci spotrebič a je riešený pomocou FVE spolu s inými spotrebičmi a postupne možno aj kúrením/topením v dome. Alebo ešte inak, 7m2 strechy, ktorú dnes začnem používať, mi ročne vyrobí palivo na 1000/18 = 56 x100 = 5600km jazdy Nissanu Leaf. A tak ďalej , ani sa mi nechce počítať.

      1. Ano je to malý nájezd, ale
        Ano je to malý nájezd, ale třeba já se neživím rozvozem pizzy.
        Peníze za žádné auto se mi nikdy nevrátí, pokud si tím nevydělávám. Pokud mám auto pro potřeby rodiny, tak je to určitá daň z komfortu (vy tomu říkáte paráda před domem).
        Jsem fanoušek elektromobilů, ale pokud si spočítám skutečné náklady, tak mi v současné době elektromobil nevychází až tak výhodně. Od počátku ale píši že je to způsobené vysokou nákupní cenou, která je podle mého soudu přemrštěná (viz srovnání eGolfu s Golfem). Je to také způsobené tím, že v ČR neexistuje žádná forma podpory pro nákup elektromobilů, tak je ta cena hodně rozdílná.
        Je zvláštní, jakmile tu někdo vyjde s jiným, skeptičtějším názorem, tak je tu považován za odpůrce. Přitom já bych elektromobil chtěl a dal si tu práci a počítal.

        1. platí, že pokud změním
          platí, že pokud změním druh pohonu a počítám s nějakou návratností, tak bohužel vždy bude úměrná najeté vzdálenosti. Sám kupuju druhý EV, používáme je na běžné ježdění a nevidím v tom žádný problém, zvlášť pokud nabití na Chademo je dnes záležitostí cca 20min. Navíc i náklady za auto do rodiny se mi můžou vrátit pokud provozní náklady jsou v novém autě výrazně nižší. Věřte, že pokud jsme s dieselem najezdili nějaké km, tak s EV najezdíme několikanásobně víc a vícenálady za EV se vrací o to rychleji.

    2. tarif čezu pro domácnosti
      tarif čezu pro domácnosti na dobíjení elektromobilu je cca 2,5Kč/kWh. Pletete si kapacitu baterie Leafu 24kWh a spotřebu Leafu cca 15-16kWh / 100km. Tj. 100tis km = cca 38tis Kč za elektriku jako jediný provozní náklad. Navíc máte auto i baterie v nejlepší kondici. U spalováku už budete přemýšlet nad jeho prodejem.

      1. Tarif elektromobilita je pro
        Tarif elektromobilita je pro domácnosti letos za 1,97 s DPH. Od příštího roku jak víme, budou větší platby za velikost jističe, ale samotná kilowatthodina bude odhadem za 1,37… Takže teoretická cena za km je letos 31 hal./km a příští rok bude 0,22 hal./km Ale prakticky… od té doby co doma nabíjím auto a mám tento tarif platím měsíčně cca o 200kč za elektřinu méně, protože v noci pouštím i pračku a myčku, což jsou největší žrouti.

        1. To je stále dokola, prostě
          To je stále dokola, prostě někteří si nechtějí připustit, že elektromobil je budoucnost. I tak budou tvrdit, že potřebují na jeden zátah zajet s autem 1000km, že elektromobil má výfuk v elektrárně, že baterky odejdou do dvou let, že použité baterie zatěžují životní prostředí a dalších 100 vycucaných důvodů, které jsou 1000 krát vyvrácené, ale stále dokola se zde budou opakovat.

          1. Mám starou octavii , dal
            Mám starou octavii , dal jsem za ní 100 tisíc, jezdím 30k ročně náklady na servis tak 10k ročně spotřeba 5l nafty = 48000 celkem tedy cca 60 tisíc kč ročně auto bude za 7 let odepsané celkové náklady 520 tisíc za 7 let a nájezd 210 tis 2,47kč /km

            Pokud vezmu el. mobil za 700 000 , najedu s ním to samé a pak ho prodám dejme tomu za 200 000 je cena vyšší o servis a el. energii než u mojí octavie. – el energie == 70 tisíc + cena servisu a kol za 7 let dejme tomu 5 tisíc ročně takže jsme zhruba o 100 tisíc výše než ze starou octávkou to zase není tak mnoho, když uvážíte, že máte nové auto proti starému.

            Pro někoho kdo třeba jezdí 60 km do práce a má možnost nabíjet u zaměstnavatele a chce nové auto nemusí být el. mobil špatná volba.

            1. Kolego, doporučuji spíše
              Kolego, doporučuji spíše hledat řešení, než problémy, jinak se nikam neposunete…
              Kdybych se spokojil s komfortem staré oktávie, koupím golfa city stromera 3G s vysloužilými olověnnými baterkami za 40.000, Za ty dostanu ve sběru 7.000 korun. Dám do něj nové LiFePO4 baterie za 250.000 a mám dojezd 260km. Pokud bych se spokojil s dojezdem Leafa, přijdou mě baterky na 80.000. Příklad z praxe. Anebo koupím jetého Fluence ZE. za 16.000 EUR, jezdím s ním rok, najedu 17.000 km, servis 0kč a pak ho prodám za 16.000 eur (mimochodem euro je o 2kč výš, takže jsem hrubě v plusu). Také příklad (z mé) praxe. Potom co jsem si vyzkoušel, jak se na elektriku fakt dá jezdit prodávám i firemní dodávku a kupuju e-NV200. Stím mám za 4 měsíce najeto 14.000 km a lízingovce platím míň, než bych dal za naftu.

                1. Jak daleko s tou dodávkou
                  Jak daleko s tou dodávkou budete jezdit? Dojezd je kratší než u Leafa…

                2. Drahý anonyme, dodávku
                  Drahý anonyme, dodávku jsem cca 14dní testoval a jezdil jsem s ní na otočku do cca 120km nebo dál denně i 400km. S nabíjením na Chademo Vyškov, Pardubice, Brno, Ostrava, Mladá Boleslav, Praha – nabíjení do 80% cca 20min, do 100% do 1hodiny. S autem jsem byl maximálně spokojen – uveze 2 lidi, 2 europalety nebo mat. do 2m délky, mezi zadními podběhy má 125cm / cca700kg. Samozřejmě, že síť rychlodobíječek by mohla být hustší.

                3. Chademo Vyškov je soukromá
                  Chademo Vyškov je soukromá nabíječka?

                4. ano, fungují velmi dobře a
                  ano, fungují velmi dobře a přibývají

                5. Ano, je soukromě
                  Ano, je soukromě provozovaná, ale veřejně přístupná.

            2. Mam felicii na LPG za 20000
              Mam felicii na LPG za 20000 a na km mi to vychazi na 1,2 kc/km. Oproti te vasi octavii jsem usetril 80000 kc. Za to najedu 66000 km.

              Na rocni udrzbu dam 3000kc. Pri rocnim najezdu 30000 zaplatim 25000kc. Celkove rocni naklady jsou 30000 kc. Za 7 let celkove naklady 230000 kc!!!
              A CO TO TEDY ZNAMENA? KUPTE SI FELICII NA LPG A USETRITE OPROTI TE VASI DRAHE OCTAVII 290000 Kc!!!

      2. Kapacitu a dojezd si
        Kapacitu a dojezd si nepletu, při běžném ježdění kdy bych si v autě topil, používal klimatizaci, stěrač či rádio, ta spotřeba bude vyšší než 15-16 KWh. Navíc baterie nemá 100% účinnost, ale má ztráty.Elektřina není jediný provozní náklad, ale budiž.
        Jestli bude baterie i auto v nejlepší kondici nevím, vy máte již 100K Km v elektromobilu najeto? Pokud dojde k poklesu kapacity baterií o 10% u Tesly, tak není co řešit. Pokud u Leafu, tak to silně omezuje jeho dojezd. Uvažovat po 100 000 km nad prodejem spalováku není z důvodu jeho problematického chodu, to si nerozumíme. Pokud budu chtít vyměnit svůj vůz za nový model (třeba elektromobilu) tak současná situace s elektromobily spíše ukazuje velkou ztrátu hodnoty elektromobilu.

        1. tak jste se špatně
          tak jste se špatně vyjádřil. Píšete o spotřebě Leafu 24kWh/100km – to je podle mě spotřeba a ta je v létě do 15kWh v zimě 18-20max. Ztráty v baterii a nabíjení rozhodně nejsou 25%. Ano mám s EV najeto víc jak 200tis km. Nejstarší mám P106 Electric r.v 2000 – detaily najdete na http://www.qauto.cz.
          Prosím berte to tak, že se jen chci podělit o vlastní zkušenosti s EV. V žádném případě nikoho nepřesvědčuji, že ho musí mít.

    3. Toto Vaše tvrzení bych
      Toto Vaše tvrzení bych rád poopravil. Pokud vlastníte elektromobil, tak získáváte od ČEZu sazbu NT za 1,88Kč/1kWh pro celý dům. Průměrnou spotřebu bez omezování jsem „nepřelezl“ v létě 14kWh/100km a v zimě 20kWh/100km. Pokud bych jezdil striktně dle předpisů příp. se trochu omezil, šla by spotřeba min. o 3-4kWh dolů. Jinak stačí mít malou FVE 5-10kVp a od února do března nemusíte elektřinu řešit vůbec. Dále cena pojistného, osvobození od silniční daně, servis, atd…
      Při ročním nájezdu 20000km a výše bych v této době už auto se spalovákem neřešil.

  6. Promiňte mi, snad nebudu za
    Promiňte mi, snad nebudu za burana (někteří se opravdu neumí vyjadřovat).

    Zatím mi všude, u všech kalkulací chybí cena nové beterie a jak často se musí vyměnit, tzn spočítáno jako nákladovou položku na kilometr. Všichni počítají jenom palivo.
    Ale pokud mi baterie po dvouletým intenzivním ježdění bude mít byť 80% kapacitu, tak v zimě budu mít dojez sotva 100km a to je žalostně málo.

    Ví prosím někdo, jak je to zde s tou baterií? Jak u Nisanu, tak u Tesly?
    Děkuji

    1. Nissan nabizi vymenu baterie
      Nissan nabizi vymenu baterie za nejakych ~100.000, kdyz mu u toho date starou, kterou pak Nissan muze pouzit pro jiny ucel nebo recyklovat se ziskem. Pro nej to je hezky business, nechat si zaplatit za novou baterii a jeste ziskat starou se ~70% kapacity. Jestli pak neni vyhodnejsi si priplatit za novou baterii a tu starou si nechat do svoji FV.

      Tesla kdysi nabizela vymenu baterie pro Model S za dumpingovou cenu $12000. Tato nabidka jiz skoncila a vsechny baterie v obehu jsou jeste v zaruce a proto nenabizi placenou vymenu.

      Nissan dava zaruku, ze vam baterie vydrzi aspon 7 let (nebo myslim 200k km – tim cislem si nejsem jisty), Tesla 8 let (bez omezeni na km)

      Kolik date za opravy prevodovky, setrvacniku, striku, rozvodu, filtru a podobnych nesmyslu u naftaku? Mozna o par tisic min, kdyz budete mit stesti, ale za tech 8 let zas na PHM zaplatite mnohem vic, takze to EV urcite neni ztratne, spis naopak. Mozna mam jen spatne zkusenosti s poruchovosti spalovaku…

      1. Co se týče oprav, máte
        Co se týče oprav, máte samozřejmě pravdu. Dneska už se to dá velice dobře obejít prodlouženými zárukami, ale samozřejmě ne kompletně.
        7 let je velice pěkné, 200k km už tolik ne.
        8 let bez omezení kilometrů je velice pěkné číslo, jen co je pravda.

        děkuji za odpovědi, čekám na Superchargery v ČR a potom Tesla bude asi jedinou volbou. Prozatím mě všude odrazuje ten čas nabíjení.

      2. Ta záruka na baterie od
        Ta záruka na baterie od Nissanu není tak růžová. Nissan garantuje, že kapacita nespadne pod 70procent(pod značku 9). Pak, ale Nissan záruku může naplnit i tím, že použije baterii ojetou s kapacitou nad 70proc.
        U novějších modelů Leafu je standartní záruka ještě nižší tuším kolem 5let a kolem 100t km. Naštěstí je zde už použita jinná „chemie“ baterie, která je odolná vůči vysokým teplotám.

        Ale každým rokem majitel Leafa ušetří min. 1000kč – výměna oleje a emise. Jinak s těmi vícenáklady u spalováku souhlas, přidal bych ještě jmenovitě obměny částí výfuku.

        Celá návratnost e-auta je jen o ročním nájezdu, zda počáteční investice umoří minimální provozní náklady.

    2. Je těžké říct po kolika
      Je těžké říct po kolika kilometrech se musí vyměnit baterie, je tam spousta proměnných. Jak se nabíjí (jak rychle, jestli ne 100%) a hlavně tak starou baterii nikdo nemá, protože se pořád vyvíjí a baterie, které jsou již staré se už nevyrábějí.
      Jak jsem psal již jinde, není to jen o nákladech, ale i kultivovanosti jízdy (hluk, smrad) nebo spolehlivosti.

        1. Tak je jasné, že
          Tak je jasné, že elektromobil s takovým dojezdem není (doufám, že zatím). Ze dne na den elektromobily nenahradí spalováky, tak bláhový nejsem.
          Uvidíme co s elektroauty udělá „neviditelná ruka trhu“:-). Naštěstí se rozšiřuje nabídka a vývoj jde ku předu i přes brzdění určitých lobbistů.

          1. Nevadí mi malý dojezd.
            Nevadí mi malý dojezd. Mám Passata CNG a za 19hodin jsem s ním ujel 1980km, tankování po 300-350km. Ale opravdu to chce tankování, max 15 minut. Nemůžu někde stát půl hodiny až hodinu, abych se dostal na 80% ;-). I malý tlak na jedné stanici mě stál jedno tankování navíc na naplánované trase.

        2. Není to jenom o
          Není to jenom o kulivovanosti, ale také o zdraví. Dnes už není všeobecným tajemstvím, že uhlovodíky jsou karcinogenní. Když si pořídíte elektromobil, je to tak asi, jako byste přispěl na léčení onkologických pacientů a pacientů s chronickými dýchacími potížemi. To se také počítá.

          1. To samozřejmě beru.
            Je to

            To samozřejmě beru.
            Je to pěkné, ale když kvůli tomu, že budu jezdit ve zdravém autě nestihnu důležitou schůzku, tak je zdraví bohužel až na druhé koleji.
            Dnes je doba velice rychlá a zbytečně uspěchaná, ale bohužel zde platí pravidlo: „Buď se přizpůsob nebo padni.“

            1. pán je trochu sobec a
              pán je trochu sobec a stále berete elektromobil jako domácí spotřebič čímž samozřejmě není. Pokud si doma zapnete třeba vysavač, tak trochu výkonnější má podobný příkon jako 3kW standartní nabíječka elektromobilu. Ovšem u vysavače, počítače, fénu, televize atd. Vás kouřící komín elektrárny netrápí. Ovšem u elektromobilu Vám to vadí, možná proto že ho nemáte. Prosím uvědomme si, že elektromobil je akumulační zařízení, které je schopné spotřebovávat tzv noční proud tedy energetické přebytky, které se vyrobit musí ovšem jejich spotřeba a stabilizace energetické sítě je věc druhá. http://www.qauto.cz

            2. Ak má elmobil výfuk v
              Ak má elmobil výfuk v elektrárni, potom klasické auto musí mať výfuky dva: jeden odvádzajúci spaliny z motora, druhý v elektrárni. Alebo si myslíte, že sa benzín/nafta vyrába bez použitia elektriny? Aj na obyčajné načerpanie paliva používate elektromotory … atď.

                1. Já věděl, že mi tento
                  Já věděl, že mi tento styl někoho připomíná… KAROTKA !!!

          2. Jo, a před více než 50-ti
            Jo, a před více než 50-ti lety jsem se na ZDŠ učil, že nás je na Zeměkouli 3 miliardy lidí. A kolikpak je nás nyní? 2,5 krát více, a stále se náš počet zvyšuje. A náš průměrný věk dožití se neustále zvyšuje – za posledních 20 let se zvýšil asi o 8 let.

            Tak to bude asi tím odhaleným všeobecným tajemstvím, nebo snad používáním karcinogenních uhlovodíků?

                1. Ja byť vami, tak sa vašimi
                  Ja byť vami, tak sa vašimi argumentami moc neoháňam … Stačí totiž len TROCHU rozmýšľať a na príčinu vyššieho veku dožitia a zvyšujúceho sa počtu obyvateľstva by ste prišli aj sami. Ale keďže vidím, podľa vašich „argumentov“, že ste na tom po tejto stránke horšie, napoviem: viac jedla, lepšia a dostupnejšia zdravotná starostlivosť zaisťuje vyšší vek aj napriek väčšej chorobnosti.

              1. Co mě napadlo nebo ne to
                Co mě napadlo nebo ne to nebudeme zde řešit.
                Průměrný věk lidí se zvyšuje, a to i když převážná většina z nich bydlí ve městech. To je jasné ze statistických údajů. Ale podle zdejších některých diskutérů by tomu tak být nemělo.
                Měl by nám to někdo odborně vysvětlit.

                1. Takze znovu. Na vyssim veku
                  Takze znovu. Na vyssim veku ma hlavni podil zdravotnictvi. A opet znovu co je pricinou takoveho prudkeho narustu respiracnich onemocneni hlavne ve velkych mestech?

                2. Váš príspevok je blud.
                  Váš príspevok je blud. Pokiaľ viem, tak nikto tu nehovorí o tom, že sa nedožívame vyššieho veku. Problém je vo vás, vidíte iba štatistiku a nevidíte príčiny vyššieho dožívania sa. Tie sú jednoduché
                  – lepšia strava (ani nie zdravšia, ale hlavne viac kalorická, pretože v minulosti bolo mnoho zdravotných problémov spôsobených podvýživou)
                  – oveľa lepšia a dostupnejšia zdravotná starostlivosť – a to NAJMÄ v mestách, že …
                  Takže dá sa povedať, že žijeme dlhšie NAPRIEK horšiemu životnému prostrediu a to IBA vďaka väčšiemu množstvu jedla a bližšiemu doktorovi. Že starší ľudia sú viac-menej nútený užívať kopec liekov aby sa toho vyššieho vedu dožili, to už nevidíte.

              1. A s cim mate problem?
                Je

                A s cim mate problem?
                Je jedno jestli osobak/taxi veze lidi nebo krabicky.
                Je to auto a preprava jako jakakoliv jiny.
                To chcete rict, ze obchodni zastupci jezdici denne i 500km tady nemaji co delat?Bavime se tady o autech a alternativach, to neznamena ze je tato stranka urcena jenom pro „lidi s domacim pouzitim.“

        3. Preco by nepripadal. Od toho
          Preco by nepripadal. Od toho by tu mali byt vymeny baterii, ktore mozu byt rychlejsie nez ked dnes natankujete benzin/naftu. Nejaky dalsi problem?

          Ano je pravda, ze vymenne stanice zatial este neexistuju ale nevidim tam problem v rychlej rozsiritelnosti. Skor mam pocit, ze vsetci zas cakaju na Teslu az to zacne presadzovat aby aj oni mohly. Zbabelci.

          1. Ano, myslel jsem si, že by
            Ano, myslel jsem si, že by to mohlo mít budoucnost.
            Ale jak byste to vyřešil po právní stránce?
            Já si budu rok řešit nabíjení baterie po svém a najednou ve výměnné stanici dostanou nějakou, ke které se chová majitel jako „dobytek“.
            Všechno má své pro i proti a bohužel toto by byl dost problém.
            Si myslím

      1. Ano, běžný motorista,
        Ano, běžný motorista, který si platí náklady na auto v vlastní kapsy a umí počítat, počítá se všemi náklady. Amortizace auta, pojištění, servis, provozní kapaliny, poplatky, parkovné… Tyto náklady jsou u většiny aut vyšší než náklady na palivo.
        Motor a převodovka, na rozdíl od akumulátorů nemají danou životnost počtem cyklů a dobou provozu. U 99% vozů motor ani převodovku neměníte po celou dobu životnosti.

    3. Životnost akumulátorů je
      Životnost akumulátorů je mnohdy počítána na celou životnost vozu. Některé Automobilky a (společnosti zabývající se recyklací ) tyto akumulátory vykupují po ukončení životnosti vozu . Nebo je možně vyměnit na protiúčet, při koupi nového akumulátoru se slevou .
      Recyklace Akumulátorů
      I staré vysloužilé olověné startovací akumulátory jsou brány na protiúčet při nákupu nových akumulátoru.

  7. Takove cancy elektromobilite
    Takove cancy elektromobilite akorat skodi. Samozrejme ze provozni naklady jsou nizsi, ale co amortizace? Kdyz zapocitaji vsechny naklady na ujety km, tak to je presne obracene. Pokud chteji nejakyma pseudoargumetama primet lidi aby koupili EV, tak na to dojedou. Az si to i ten nejvetsi trouba spocita, tak se bude rozcilovat jak ho podvedli a udela antireklamu a pak to nikdo nebude kupovat.
    Jedina cesta k prulomu EV je nabidnout prumerne auto jako Fabia/Octavia/Golf, ktere ujede 250km a bude stat mirne vic nez benzinovy protejsek. Vse ostatni je humbuk. EV s vykonem jako Porsche, bizarni tvary jako Multipla a velikost jako krabice od bot jsou suboptimalni reseni. Nejake ovladani pres mobil a pripojeni k siti fakt neni ten pravy argument pro nakup EV.
    Maly dodatek k nakladum na km. Vydaje za elektrinu podporuji domaci ekonomiku a zvysuji HDP statu a prijem obyvatel. Naproti tomu naklady za ropu jsou pro ekonomiku zatezujici a snizuji prijem obyvatel. Proto vyssi naklady EV nemusi byt ekonomicky nevyhodne. Sejkove zchudnou a ostatni usetri.

    1. samozřejmě lžeš:
      1)

      samozřejmě lžeš:
      1) když ujedeš hodně km ročně, elektromobil se vyplatí i po 2 letech
      2) rádově nižší poruchovost
      3) téměř nulový servis
      4) baterie téměř nedegradují (Tesla baterie jen 30 % po 1 mil km, ta tu dobu ti 3x zhebne jakýkoliv ropný auto)

      1. S politovanim musim
        S politovanim musim konstatovat, ze nekteri „diskuteri“ maji vychodni buranstvi v krvi. Narceni nekoho ze lhani je alespon v civilizovanych zemich dosti zavazna vec a pokud toto nekdo vyrkne, musi mit velmi silne argumenty. Ja vyjadril muj nazor, ktery nema se lzi nic spolecneho a reflektuji clanek a modelove vypocty. Pokud umite trochu vnimat psane slovo, doctete se v clanku kolik dotazovani mesicne najezdi a to s vasimi argumenty nekoresponduje. Budte prosim slusny a netahejte do diskuze vase neurvale chovani.

        Ja elektromobilite velmi fandim, ale bohuzel nejakym hloupym argumentovanim se veci spise uskodi.

        1. ano, stále tu píší
          ano, stále tu píší lháři: „Az pak ale zjisti, ze to neni zase tak usporna investice jak mu bylo prezentovano.“
          aniž by uvedli, že záleží na tom, kolik km člověk za pár let najezdí
          a že se jim náklady mohou vrátit do 2 let, pokud se najezdí dostatek km (např. ve firmách)

    2. V článku je jasně
      V článku je jasně napsáno, že se jedná o náklady za pohonné hmoty.
      Jinak Norsko je docela specifický trh. Levná elektřina a drahý benzín a nafta.

      A také v nákladech na auto je více proměnných než pořizovací cena a PHM, jako třeba servis (olej, filtry), ručení, zůstatková cena, ticho, menší poruchovost atd.
      Neříkám, že je elektromobil celkově levnější nebo ve všech parametrech lepší a určitě pro každého není levnější, ale je to stejné jako když zateplujete barák, stojí to slušné peníze a pak platíte míň za teplo a když to spočítáte na 5 let tak by se Vám to nevyplatilo, ale když si to spočítáte na průměrnou životnost tak se to vyplatí. Elektromobil je zatím celkem drahý a cena je vyšší, ale když si to spočítáte na celkovou životnost auta, tak to nevypadá tak zle.
      Osobně jsem to nepočítal a nedá se to spočítat přesně, protože nikdo není průměrný a každý jezdí jinak (vzdálenost, četnost) a elektromobil tu není dlouho, aby se zhodnotila praxe jako u spalováku.

      Já jsem zastáncem elektromobilu i kdyby se mi finančně nevyplatil, ale výhody jsou i v menším hluku bez zplodin což se do nákladů většinou nepočítá, bohužel.

      1. Vase argumenty jsou spravne,
        Vase argumenty jsou spravne, tady si neodporujeme. Me se akorat nelibi kdyz pro dobrou vec nekdo uvadi jen to co se mu hodi a ostatni veci zamlci. Ne kazdy ma smysl pro pitvani nakladu a vytvareni analyz, nez si koupi nove auto. Mnozi se spolehnou na takovato doporuceni a veri, ze usetri. Az pak ale zjisti, ze to neni zase tak usporna investice jak mu bylo prezentovano. Pak teprve zacne premyslet a bude brojit proti podvodnikum s elektromobily kteri ho okradli. Lidi jsou vcelku lehce ovlivnitelni a podepisi kdeco, treba nevyhodne smlouvy na plyn, elektrinu, mobilni sluzby atd. Az pak jim dojde ze naleteli a teprve pak zacnou lamentovat. V obou smerech se pouziva stejna metoda. Kdyz ptacka lapaji, pekne mu zpivaji. A to je to, co mi na clanku vadi.

        1. Opravdu je potřeba umět
          Opravdu je potřeba umět počítat. Pokud koupím EV auto za hotové, můžu počítat za kolik let se mi investice vrátí. Pokud si ho ale koupím na úvěr, počítám kolik mě stojí měsíčně. Takže mám EV na splátky cca 14.000 měsíčně. Ten samý v naftě bych pořídil za polovic, tj. 7.000 měsíčně. Za tento rozdíl bych pořídil cca 200l nafty. A na tu bych ujel cca 3.300 km. Takže když ujedu víc jsem v plusu. Mám rozpočítávát do provozu EV elektřinu, když od té doby, co nabíjím auto za ní platím méně? A jak mám rozpočítat, že za servis platím zlomek toho co u spalováku? A co po pěti letech, kdy jsou auta splacena jak bude vycházet ekonomika provozu poté? Nafťák už nebude papat to co za mlada. Budou u něj vyměnené všechny výfukové díly, startovací baterie, kotouče, ložiska na kardanu, destičky několikrát. Bude se mu ozývat turbo a kopeček co dřív vyjel na šestku pojede teď na pětku a nižší rychlostí. Když si vytáhnu z účetnictví kolik mě stál pravidelný servis, zjistím, že víc, než samotná nafta. Tím vším jsem si osobně prošel.

    3. Obavam sa ze ropa, uhlie a
      Obavam sa ze ropa, uhlie a zemny plyn a zavislost na nich nastupom BEV nekonci. Staci si spomenut na reakcie ked utiahnu kohutik zemneho plynu, zrazu nie je z coho robit elketrinu a teplo, tovarne nariadenim statu prechadzaju na usporny rezim. Jadro sa tiez dovaza. Nemame dost miesta pre fotovoltaiku a veterniky. Momentalne sme ci chceme alebo nie, v sachu tak ci tak. BEV nicomu v tomto smere nepomoze. Energeticky cyklus znecistenia je rovnaky, nakoniec sa kazdy sediment usadi dazdom. Problem je skor charakter urbanizacie a potreby na zdroje energie. Nie je dost dreva, nie je dost lesov, lesne hospodarstvo je na hranici, polnohospodarstvo nacisto zdegenerovalo, a priority nas urobili absolutne neschopnymi, prezit na hypotetickom ostrove a byt pri tom stastny. Je nas skratka privela.

  8. Nic proti Nissanu Leaf, ale
    Nic proti Nissanu Leaf, ale vydávat ho za rodinný vůz mi přijde zvláštní. Zrovna řeším náhradu za dožívající Ford Focus combi a nic menšího si jako rodinný vůz představit nedovedu, spíš váhám mezi kombi a MPV. Doufám, že až přijde Tesla 3, bude mít verzi kombi, nebo do té doby přijde někdo jiný s rozumně velkým autem.

Napsat komentář