Nissan chystá elektrické auto s rozšiřovačem dojezdu

Yoshi Shimoida, zástupce šéfa vývoje elektrických aut v Nissanu, nedávno prozradil, že automobilka chystá nový plug-in hybrid. Lépe řečeno „elektromobil s range-extenderem“.

Koncept Nissan IDS představený nedávno na autosalonu v Tokiu
foto: Nissan

Yoshi Shimoida se o novince rozmluvil pro australský magazín Motoring. Doslova řekl, že „v budoucnosti Nissan přidá do svého ekosystému elektromobilů motor určený pouze pro výrobu energie“. Nissan tedy zřejmě půjde podobnou cestou jako BMW i3.

Tento elektromobil může být doplněn o malý spalovací motor (REx), který nedokáže přímo pohánět kola, ale vyrábí energii pouze pro baterii. Shimoida ovšem ihned doplnil, že to určitě nebude Nissan Leaf, který range extender (rozšiřovač dojezdu) dostane.

Zřejmě půjde o zcela nové auto jehož název má být podle Shimoidy ohlášen příští rok. Nissan nicméně nebude nový systém označovat jako „range extender“, nýbrž sériový hybrid.

Novinka by podle některých spekulací mohla vypadat podobně jako aktuálně na autosaonu Tokio 2015 představený koncept elektromobilu Nissan IDS? Range-extender u BMW i3 dokáže zdvojnásobit dojezd – na přibližně 280 km.

V případě Nissanu jde ovšem o poměrně překvapivý krok. Jeho elektromobil Nissan Leaf je dnes historicky nejúspěšnějším plně elektrickým autem na trhu.

Má snad být novinka s range-extenderem jakýmsi „mostem“ pro ty, kteří elektromobilům stále zcela nerozumí, trpí „strachem z nedostatku dojezdu“ a plně elektrická auta stále vnímají jako něco méněcenného? Uvidíme.

Jak vnímáte nový krok Nissanu vy? Jde o krok kupředu, nebo naopak nazpět?

Ecomento.tv

11 Comments on “Nissan chystá elektrické auto s rozšiřovačem dojezdu”

  1. Range extender je dobrá
    Range extender je dobrá cesta na preklenutie času než budú dostupné technológie ktoré umožnia rýchle nabíjanie a podstatne lepší dojazd. Ide hlavne o to aby riešenie bolo dobre zvládnuté aj po technologickej stránke. Chápem priaznivcov čistých elektromobilov, ale prečo to robiť za každú cenu ? Veľa ľudí od elektromobilov odradzuje príliš veľké množstvo kompromisov a vysoká cena. U takéhoto riešenia je možné nižšia kapacita batérie, dostatočná na denné využívanie, jazdenie do práce, a ak potrebuje ísť ďalej, nemusím presadnúť do iného auta ale využijem hybridný režim. Vzhľadom k menšej batérii môže byť aj cena vozidla prijateľná. Mimo je ovšem riešenie ala Opel Ampera ktorá za cenu luxusnej triedy ponúkne 4 miestne auto s malým vnútorným priestorom a po naštartovaní spaľovacieho motoru je to akoby pred vami išiel traktor, nehovoriac o 7,5l spotrebe. Takže záleží hlavne na tom ako to Nissan nakoniec pojme.

  2. Toto je podla mna ta spravna
    Toto je podla mna ta spravna cesta. 99% vsetkych ciest robit na elektriku a raz za cas ked chcem ist na dlhsi trip tak nemusim riesit nabijanie, ak po ceste nabijacka nebude tak proste dotankujem, alebo mozem zobrat palivo do bandasky. Podla mna najlepsi sposob ako rozsirit elektromobily co najrychlejsie. Relane bezny clovek velky dojazd nepotrebuje 100 – 150 km + REX to upne staci. Neni potreba so sebou vlacit 85KWH bateriu ked idem do prace a spat 100km. Ak to bude stat do 35000 EUR tak to kupim, oplati sa to viac ako dizel.

  3. Domnívám se, že Nissan si
    Domnívám se, že Nissan si udělal průzkum trhu a došel k závěru, že mnoho potenciálních kupců uvažuje stejně kompromisně: Já bych si tu elektriku koupil, ale když já prostě nevím, kudy se tam leje benzín. 🙂 Pokud je to tak, je to chytrý tah.

    1. No, možná do pravěku ne,
      No, možná do pravěku ne, ale do středověku určitě. 🙂 Když se článek, ať už na Novinky.cz nebo Hybrid.cz rozšířil mezi mými známými, tak dost jich hned na mě: „Hele, toto je TO ONO, na co čekáme“. A já jim na to: „A co filtry, oleje, svíčky, výfuky, lambda sondy, emise při STK, drahá údržba atd. atd. – napořád, napořád, napořád?“ 😉
      Asi si u Nissanu řekli, že segment plug-in hybridů je pořád dost velký koláč na to, aby si z něj něco ukousli.

      1. Je otázka jak to budou pak
        Je otázka jak to budou pak lidé používat, vzhledem k tomu že lidé jsou zvyklí na spalovací motory, tak je to myslím dobrý tah, který je pomalu naučí na elektrická vozidla, hlavně budou mít dost výhdu v zemích kde je síť nabiješek řídká. Myslím že mezi lidmi k obrazu elektromobilů jako nepraktických přispívá doba nutná k nabíjení, byť 15-20 minut je nic, moho lid ji vidí jako nevýhodu, takto pokud bude mít motor(ek) výkon 10kW, bude moci pracovat v ideálním režimu a tak omezit spotřebu a emise škodlivin.

      1. díky, pěkná studie a
        díky, pěkná studie a potvrzuje moji zkušenost s Leafem (14 tis km za půl roku)
        bez vlastní garáže nebo možnosti nabíjení v práci je vlastnictví EV problémové a nějaký typ extenderu by současným bateriím velmi pomohl – času stráveného na nabíječkách je příliš mnoho a je příliš drahý

    2. Jedině pokud to bude ropa
      Jedině pokud to bude ropa ze zemí blízkého východu. Myslím že cokoliv co alespoň omezí spotřebu této látky z tohoto sektoru světa, je lepší než nic.

      Navíc to může být dodáváno jen v benzinové verzi a postupem času lidé pochopí že je to v tom autě k ničemu.

  4. kym nevidim realne dostupnu
    kym nevidim realne dostupnu ponuku u predajcu s pravdivou cenou, kde su zahrnute vsetky priplatky, a cele to nemozem porovnat, tak ako keby to ani neexistovalo.

    Ja, zasa uvazujem o kozmickej lodi s umelou gravitaciou a replikatormi na jedlo, tiez mam v plane ich vyrabat, akonahle to bude mozne.

Napsat komentář