Nissan chce také spolupracovat s Teslou, jako BMW

Aktuálně jsme informovali o jednání BMW a Tesla Motors týkajících se spolupráce v oblasti dobíjení elektromobilů. Podle Financial Times je ale součástí jednání i Nissan. Zapojení největšího výrobce elektromobilů je jen logické.

V Japonsku se elektromobil BMW i3 prodává vybavený dobíjecím standardem CHAdeMO
foto: BMW

Nejpropracovnější byznys-plán v oblasti elektromobility má dnes bezpochyby Tesla Motors. Počítá s budouváním své sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger prakticky po celém světě a také se jí to daří. Navíc se už brzy chystá uvést na trh druhý vůz, elektrické SUV Model X.

Nissan je dnes nicméně jednoznačně největším výrobcem elektromobilů na světě. Jeho Nissan Leaf už našel za posledních pár let přes 120 000 majitelů, a je tak nejprodávanějším elektromobilem v historii. Nissan se navíc snaží podpořit rozvoj elektromobility tím, že u svých dealerů i jinde buduje rychlodobíjecí stanice.

Mimochodem, už zítra budou první takové stanice odhaleny také v České republice. Pochopitelně budeme u toho.

A v neposlední řadě je tu i bavorská automobilka BMW. Ta se svým novým městským elektromobilem má úspěch – a chce zajistit, aby i nadále trval. A proto se logicky bude snažit o strategická spojenectví především v oblasti dobíjení.

Co konkrétně je předmětem jednání Tesla-BMW-Nissan zatím není jasné. Podle Financial Times jsou všechny tři automobilky „odhodlány spolupracovat na vytvoření možnosti globálního dobíjecího standardu“. Pochopitelně to není poprvé ani naposled, co se někdo o něco takového snaží – všechny takové pokusy ale zatím vyzněly do ztracena.

Elon Musk údajně řekl: „Je zjevné, že jednodušší možnost dobíjení elektromobilů by prospěla úplně všem.“ Souhlasíme.

6 Comments on “Nissan chce také spolupracovat s Teslou, jako BMW”

  1. Spíše se jedná o dohody
    Spíše se jedná o dohody nad kompatibilitou -> Tesla již nyní nabízí redukci Tesla-ChaDeMo, nyní si potvrdí Tesla-CCS a zároveń asi i vzájemný přístup (roaming) na dobíječky. Což bude zajímavé, protože TESLA asi těžko bude chtít fakturovat cizím, aby v tom neměla humbuk. Větší revoluci bych tak viděl v tom, že by energie pro všechna vozidla byla alespoň na nějakou dobu zdarma!

    1. Ani bych se nedivil.
      Ani bych se nedivil. Ostatně ty dva zmíněné standardy nic moc nenabízí, kdežto nabíječky Tesly jsou technologicky nejpromyšlenější, koncept nabíjení zdarma je velmi lákavý a navíc bude pravděpodobně pro automobilky i finančně neutrální. To jsou všechno výhody, které ostatní standardy nemají.

Napsat komentář