Nissan Ariya: pomůže nový koncept elektromobilu dohnat Nissanu velkou ztrátu?

Na veletrhu CES 2020 představil Nissan koncept elektromobilu Ariya. Ten by měl nabídnout dojezd 480 km a do prodeje v USA jít už příští rok.

Na to, že jde o koncept, je Nissan Ariya překvapivě konzervativní a dotažené auto, takže se nejspíš skutečně brzy dostane do výroby a následně do prodeje. Prvním trhem má být příští rok domácí Japonsko.
foto: Nissan

Koncept elektromobilu Nissan Ariya pokračuje v trendu, který Nissan ukázal v konceptu IMx. Velikostí odpovídá Ariya modelu Nissan Rogue, na délku měří 4600 mm, na šířku 1920 mm, na výšku 1630 mm.

V interiéru jsou pouze tři fyzické ovladače (startování, displej, klimatizace), vše ostatní se ovládá dotykovými displeji. Auto využije druhou generaci asistenčního systému Nissan ProPilot, který umožní 3. úroveň samořízení. Zrychlení 0-100 km/h zvládne prý pod šest sekund.

Nissan Ariya Concept

Nissan Ariya Concept
foto: Nissan

Narozdíl od Nissanu Leaf nabídne Ariya pohon všech čtyř kol, který Nissan demonstroval na veletrhu CES pod značkou e-4ORCE AWD. Díky dvěma elektromotorům a pohonu všechy čtyř kol by mělo auto nabídnout lepší ovladatelnost a stabilitu.

Nissan Ariya Concept

Nissan Ariya Concept
foto: Nissan

Nissan Ariya Concept

Nissan Ariya Concept
foto: Nissan

Ariya má být prvním elektromobilem, který bude postaven na zcela nové platformě. Tu má využívat nejen Nissan, ale také Renault, Mitsubishi a Infiniti. Tedy, pokud bude Nissan za pár let ještě existovat. Jeho bývalý šéf Carlos Ghosn, který z japonské vazby uprchl do Libanonu, totiž aktuálně předpověděl, že Nissan zkrachuje do roku 2022.

Electrek.co

18 Comments on “Nissan Ariya: pomůže nový koncept elektromobilu dohnat Nissanu velkou ztrátu?”

  1. Jakou velkou ztrátu, Nissan má zkušenosti z Leafu a tak
    Jakou velkou ztrátu, Nissan má zkušenosti z Leafu a tak jeho ztráta je z porovnatelných automobilek asi nejmenší a má slušnou šanci v konkurenci obstát. Cena půjde dolu až se v celosvětových prodejích přidají Čínské automobilky a samozřejmě i budoucí malá Čínská Tesla. (V Číně už u aut s malým dojezdem „cena dole“ je)

    1. Nissan má sice zkušenosti s Leafem, ale to by ty zkušenosti
      Nissan má sice zkušenosti s Leafem, ale to by ty zkušenosti taky musel využívat.
      Viz dlouholeté ignorování přehřívání baterií. U první verze se to dalo omluvit, u druhé s přihmouřením oka. Ale po uvedení další verze bez tepelného managementu je to výsměch zákazníkům přímo do xichtu.

  2. Hezké, jen mne do budoucna bude velmi zajímat cena.
    Zdá se,

    Hezké, jen mne do budoucna bude velmi zajímat cena.
    Zdá se, že to bude velmi podobné připravované Škodě Vision iV a ta prý má začínat na ceně 880 000,-Kč a nejvyšší verze 1 200 000,-kč
    Půjde také o SUV – obdobné velikosti, obdobného dojezdu, obdobného zrychlení, také 4×4. A Škoda má prý zahájit výrobu již někdy v polovině tohoto roku….
    Tak jsem moooc zvědav

Napsat komentář