Na veletrhu CES 2020 představil Nissan koncept elektromobilu Ariya. Ten by měl nabídnout dojezd 480 km a do prodeje v USA jít už příští rok.
foto: Nissan
Koncept elektromobilu Nissan Ariya pokračuje v trendu, který Nissan ukázal v konceptu IMx. Velikostí odpovídá Ariya modelu Nissan Rogue, na délku měří 4600 mm, na šířku 1920 mm, na výšku 1630 mm.
V interiéru jsou pouze tři fyzické ovladače (startování, displej, klimatizace), vše ostatní se ovládá dotykovými displeji. Auto využije druhou generaci asistenčního systému Nissan ProPilot, který umožní 3. úroveň samořízení. Zrychlení 0-100 km/h zvládne prý pod šest sekund.
foto: Nissan
Narozdíl od Nissanu Leaf nabídne Ariya pohon všech čtyř kol, který Nissan demonstroval na veletrhu CES pod značkou e-4ORCE AWD. Díky dvěma elektromotorům a pohonu všechy čtyř kol by mělo auto nabídnout lepší ovladatelnost a stabilitu.
foto: Nissan
foto: Nissan
Ariya má být prvním elektromobilem, který bude postaven na zcela nové platformě. Tu má využívat nejen Nissan, ale také Renault, Mitsubishi a Infiniti. Tedy, pokud bude Nissan za pár let ještě existovat. Jeho bývalý šéf Carlos Ghosn, který z japonské vazby uprchl do Libanonu, totiž aktuálně předpověděl, že Nissan zkrachuje do roku 2022.
Si říkám, kdy konečně někoho napadne našroubovat
Si říkám, kdy konečně někoho napadne našroubovat dopředu rýsovací prkno kolmo k silnici, aby měli cx skutečně největší ze všech :-/
Tak tak, s těma šíleně módníma “tlamama”. Mohli by
Tak tak, s těma šíleně módníma “tlamama”. Mohli by třeba u dalších modelů zkusit trambusovou kabinu, ta by pak mohla mít řekněme krásných 2,5m2 (1,6×1,6m) kolmé plochy. To by bylo něco.
Já už dávno všem zájemcům o SUV doporučuju Avii. :)))
Já už dávno všem zájemcům o SUV doporučuju Avii. :)))
OT64 je bezpečnější vozidlo. 🙂
OT64 je bezpečnější vozidlo. 🙂
Pche, jedině M11A1 Abrams, pokud dáváte přednost německé
Pche, jedině M11A1 Abrams, pokud dáváte přednost německé technice, tak Leopard 2.
Amory Lovins to popsal tak, že na cestách to je jak závody ve zbrojení. Tak když už, tak pořádně. 🙂
Milovníci SUV u svých aut vychvalují rozhled a vyšší
Milovníci SUV u svých aut vychvalují rozhled a vyšší posez, na to je Avie ideální narozdíl od tanků. :-))))
Co se týče vyššího posedu a rozhledu. Tak nic nepřekoná
Co se týče vyššího posedu a rozhledu. Tak nic nepřekoná traktor.
To už raději multikaru, to je pravý off-road…
To už raději multikaru, to je pravý off-road…
Ale bacha, aby jste si nekoupili jen s náhonem na zadek 🙂
Ale bacha, aby jste si nekoupili jen s náhonem na zadek 🙂
Nechcem vám brať optimizmus, chlapci, ale keď Nissan niečo
Nechcem vám brať optimizmus, chlapci, ale keď Nissan niečo prehlási, tak to treba vždy podeliť dvomi.
Napríklad s tým dojazdom to bude 250 max.
Jakou velkou ztrátu, Nissan má zkušenosti z Leafu a tak
Jakou velkou ztrátu, Nissan má zkušenosti z Leafu a tak jeho ztráta je z porovnatelných automobilek asi nejmenší a má slušnou šanci v konkurenci obstát. Cena půjde dolu až se v celosvětových prodejích přidají Čínské automobilky a samozřejmě i budoucí malá Čínská Tesla. (V Číně už u aut s malým dojezdem „cena dole“ je)
Nissan má sice zkušenosti s Leafem, ale to by ty zkušenosti
Nissan má sice zkušenosti s Leafem, ale to by ty zkušenosti taky musel využívat.
Viz dlouholeté ignorování přehřívání baterií. U první verze se to dalo omluvit, u druhé s přihmouřením oka. Ale po uvedení další verze bez tepelného managementu je to výsměch zákazníkům přímo do xichtu.
+1
Já bych to už napsal u té druhé generace. Tam měl
+1
Já bych to už napsal u té druhé generace. Tam měl přeci napravit většinu velkých chyb z první generace, místo toho neudělal prakticky nic, jen zvětšil baterii.
Zezadu hezký a to SUV nemusim.
Zezadu hezký a to SUV nemusim.
Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka se
Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka se zdržuje komentáře
https://www.autorevue.cz/nissan-zanikne-do-roku-2022-tvrdi-carlos-ghosn-znacka-se-zdrzuje-komentare
Fajn,už se těším,možná by se hodil do krámu i
Fajn,už se těším,možná by se hodil do krámu i Pick-up,že by náhrada za našeho Nissan Navara?
Hezké, jen mne do budoucna bude velmi zajímat cena.
Zdá se,
Hezké, jen mne do budoucna bude velmi zajímat cena.
Zdá se, že to bude velmi podobné připravované Škodě Vision iV a ta prý má začínat na ceně 880 000,-Kč a nejvyšší verze 1 200 000,-kč
Půjde také o SUV – obdobné velikosti, obdobného dojezdu, obdobného zrychlení, také 4×4. A Škoda má prý zahájit výrobu již někdy v polovině tohoto roku….
Tak jsem moooc zvědav
Hezky, ale porad jen koncept :/
Hezky, ale porad jen koncept :/