NIO ES6: další SUV elektromobil z Číny, dojezd přes 400 km a velké ambice

Čínský start-up NIO potvrdil, že už doma prodal přes 10 000 elektromobilů NIO ES8. A při té příležitosti odhalil nový, levnější model NIO ES6.

Čínský elektromobil NIO ES6 jde přímo proti aktuálním novinkám jako je Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC nebo Audi e-tron.
foto: NIO

NIO ES6 bude k dispozici ve dvou verzích, Standard a Performance, s cenami začínajími v přepočtu na $52 000, resp. $58 000. To je asi 1 100 000 Kč a 1 250 000 Kč – před štědrými čínskými dotacemi.

Elektromobil NIO ES6 nabídne zrychlení 0-100 km/h během 4,7 sekundy, což je lepší čas, než jaký nabízí třeba Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC nebo Tesla Model X. Max. výkon je 406 kW, který obstarají dva elektromotory a pohon všech čtyř kol. Oba elektromotory, indukční i s permanentním magnetem, si vyrábí samotné NIO.

elektromobil NIO ES6

Elektromobil NIO ES6 využívá v konstrukci vysokopevnostní hliník a prvky.
foto: NIO

Baterie o kapacitě 84 kWh, kapalinou chlazená, zajišťuje NEDC dojezd 510 km (reálně tedy spíš 400 km). Energetická hustota packu je 170 Wh/kg. Je sestavena z článků NCM811 s katodou z kobaltu, niklu a manganu. Baterie je možné vyměnit na stanicích pro výměnu baterií, kterých chce NIO vybudovat podél 2000 km dálnic celkem 18. Standardní verze nabídne kapacitu baterie 70 kWh pro dojezd 410 km NEDC (tedy asi 300 km reálně).

Interiér elektromobilu NIO ES6

Interiér elektromobilu NIO ES6
foto: NIO

Max. rychlost auta je 200 km/h. Rozměry jsou 4850 mm délky, 1965 mm šířky a 1734 mm výšky. Rozvor činí 2900 mm. Elektromobil NIO ES6 je možné v Číně objednávat už teď. První dodávky mají začít v červnu 2019. V současné době má NIO údajně celkem 26 obchodů. Cílem je tyto počty rychle zvyšovat.

Elektromobil NIO ES6

Elektromobil NIO ES6
foto: NIO

11 Comments on “NIO ES6: další SUV elektromobil z Číny, dojezd přes 400 km a velké ambice”

  1. Zase další neužitečný auto. Proč bych měl mít auto, co
    Zase další neužitečný auto. Proč bych měl mít auto, co je z venku veliký téměř jako dodávka, a zevnitř jako fabie?
    Tak buď to má být městské auto – a pak ať je to jako Citi-Go, Panda, Clio / Twingo, a další přibližovadla, pro 4 lidi a kufr tak na dvě školní brašny, ale zaparkuji to téměř všude div ne kolmo k chodníku.
    A a pak zas už bych vyráběl až něco alespoň na sedm lidí s komfortem otočných sedaček, stolku, a kufru do které se vejde výbava dvou manželek na čtrnáctidenní dovolenou – něco jako Multivana, Ford Transit, Viano atd… kde pojedu buď s po četnou rodinou, a nebo třeba s kamarády na výlet / dovolenou.
    Ale tohle není ani do města, ani na dovolenou, tohle je k ničemu.

  2. že Baterie možné vyměnit na 18 stanicích?? Tesla
    že Baterie možné vyměnit na 18 stanicích?? Tesla postavila jednu a je to system kprdu…

    20.06.2012 – Tesla chystá síť superdobíječek, vč.výměných st.baterií
    21.06.2013 – Tesla Motors USA předvedla výměnu baterií v Model S
    hybrid.cz/tesla-predvedla-vymenu-baterii-v-elektromobilu-model-s
    22.12.2014 – Tesla spustila první stanici pro výměnu baterií
    hybrid.cz/tesla-spustila-prvni-stanici-pro-vymenu-baterii
    11.06.2015 – Výměna baterií u elektromobilů Tesla nemá budoucnost
    hybrid.cz/vymena-baterii-u-elektromobilu-tesla-nema-budoucnost

    supercharger lepší…. blbost výměna, zatím halda keců ;))

    kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

    ale kdo má chut rudý čínany na amerikánský burze vysponzorovat necht klik :))

    finance.yahoo.com/quote/NIO/chart?p=NIO

  3. No, dlouho jsme se věcem z Číny posmívali.
    Ale už můj

    No, dlouho jsme se věcem z Číny posmívali.
    Ale už můj děda říkával : „Až přijdou, umlátěj nás čepicema“.
    A zdá se, že jejich čas nastal.

    Přes veškeré zábrany by mi asi takovéto EV udělalo radost a rád bych se v něm vozil.

          1. Může mi někdo vysvětlit, proč VW neudělal na toho své
            Může mi někdo vysvětlit, proč VW neudělal na toho své NEO alespoň z poloviny takovéhle promo video? Já tenhle tip aut (SUV) nesnáším, ale po tom filmu jsem měl skoro chuť si to koupit. A to tam na mne mluvili čínsky, což vyjde na stejno, jako kdyby nemluvili vůbec. A VW nám poslalo pár fotek z JAR. Oni nejen, že už neumějí udělat konkurence schopné auto, oni na něj neumí udělat už ani reklamu.

    1. zatial by som to tak dramaticky nevidel.
      v US sa poriadne

      zatial by som to tak dramaticky nevidel.
      v US sa poriadne nepresadili ani europske značky, nie to ešte čínske, s ktorými sú akože v obchodnej vojne.

      zas na druhú stranu sa tam presadili Japonské a Korejské značky.

      Pre europu je čínsky vkus trochu neuchopiteľný, myslím.
      Číňania by museli robiť sakra lepšie autá, ako „naše domáce“ značky, aby sa tu presadili.

      A len ťažko sa to podarí nejakému autu, ktoré sa volá a vyzerá ako Xiaopeng Xpeng G3.

      Toto NIO aspoň vyzerá k svetu a meno značky dokáže vysloviť bežný smrteľník.
      Ale kým tie autá nebudú sexy, a ich výrobcovia nebudú mať „cveng“, tak ich čas nenastane, bez ohľadu na to, koľko majú čapíc.

Napsat komentář