Čínský start-up NIO potvrdil, že už doma prodal přes 10 000 elektromobilů NIO ES8. A při té příležitosti odhalil nový, levnější model NIO ES6.
foto: NIO
NIO ES6 bude k dispozici ve dvou verzích, Standard a Performance, s cenami začínajími v přepočtu na $52 000, resp. $58 000. To je asi 1 100 000 Kč a 1 250 000 Kč – před štědrými čínskými dotacemi.
Elektromobil NIO ES6 nabídne zrychlení 0-100 km/h během 4,7 sekundy, což je lepší čas, než jaký nabízí třeba Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC nebo Tesla Model X. Max. výkon je 406 kW, který obstarají dva elektromotory a pohon všech čtyř kol. Oba elektromotory, indukční i s permanentním magnetem, si vyrábí samotné NIO.
Baterie o kapacitě 84 kWh, kapalinou chlazená, zajišťuje NEDC dojezd 510 km (reálně tedy spíš 400 km). Energetická hustota packu je 170 Wh/kg. Je sestavena z článků NCM811 s katodou z kobaltu, niklu a manganu. Baterie je možné vyměnit na stanicích pro výměnu baterií, kterých chce NIO vybudovat podél 2000 km dálnic celkem 18. Standardní verze nabídne kapacitu baterie 70 kWh pro dojezd 410 km NEDC (tedy asi 300 km reálně).
foto: NIO
Max. rychlost auta je 200 km/h. Rozměry jsou 4850 mm délky, 1965 mm šířky a 1734 mm výšky. Rozvor činí 2900 mm. Elektromobil NIO ES6 je možné v Číně objednávat už teď. První dodávky mají začít v červnu 2019. V současné době má NIO údajně celkem 26 obchodů. Cílem je tyto počty rychle zvyšovat.
foto: NIO
Zase další neužitečný auto. Proč bych měl mít auto, co
Zase další neužitečný auto. Proč bych měl mít auto, co je z venku veliký téměř jako dodávka, a zevnitř jako fabie?
Tak buď to má být městské auto – a pak ať je to jako Citi-Go, Panda, Clio / Twingo, a další přibližovadla, pro 4 lidi a kufr tak na dvě školní brašny, ale zaparkuji to téměř všude div ne kolmo k chodníku.
A a pak zas už bych vyráběl až něco alespoň na sedm lidí s komfortem otočných sedaček, stolku, a kufru do které se vejde výbava dvou manželek na čtrnáctidenní dovolenou – něco jako Multivana, Ford Transit, Viano atd… kde pojedu buď s po četnou rodinou, a nebo třeba s kamarády na výlet / dovolenou.
Ale tohle není ani do města, ani na dovolenou, tohle je k ničemu.
že Baterie možné vyměnit na 18 stanicích?? Tesla
že Baterie možné vyměnit na 18 stanicích?? Tesla postavila jednu a je to system kprdu…
20.06.2012 – Tesla chystá síť superdobíječek, vč.výměných st.baterií
21.06.2013 – Tesla Motors USA předvedla výměnu baterií v Model S
hybrid.cz/tesla-predvedla-vymenu-baterii-v-elektromobilu-model-s
22.12.2014 – Tesla spustila první stanici pro výměnu baterií
hybrid.cz/tesla-spustila-prvni-stanici-pro-vymenu-baterii
11.06.2015 – Výměna baterií u elektromobilů Tesla nemá budoucnost
hybrid.cz/vymena-baterii-u-elektromobilu-tesla-nema-budoucnost
supercharger lepší…. blbost výměna, zatím halda keců ;))
kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/
ale kdo má chut rudý čínany na amerikánský burze vysponzorovat necht klik :))
finance.yahoo.com/quote/NIO/chart?p=NIO
Ani ta jedna uz neexistuje.
Ani ta jedna uz neexistuje.
No, dlouho jsme se věcem z Číny posmívali.
Ale už můj
No, dlouho jsme se věcem z Číny posmívali.
Ale už můj děda říkával : „Až přijdou, umlátěj nás čepicema“.
A zdá se, že jejich čas nastal.
Přes veškeré zábrany by mi asi takovéto EV udělalo radost a rád bych se v něm vozil.
Čert se skrývá v detailejch. Vypadá to fajn, ale
Čert se skrývá v detailejch. Vypadá to fajn, ale dotaženost detailů bude rozhodovat o tom jak moc je to na úrovni západních vozů. V Číně se to prodá bez problémů.
Nechme se tedy překvapit. Když nic jinýho, je to další
Nechme se tedy překvapit. Když nic jinýho, je to další kára, která bude nutit evropský výrobce k činům.
Nio vs Tesla
Nio vs Tesla X
https://www.youtube.com/watch?v=GMzEzdGoHeQ&t=965s
Nio statické posouzení
https://www.youtube.com/watch?v=jJPippguHFo&t=14s
vše jen v čínštině
Může mi někdo vysvětlit, proč VW neudělal na toho své
Může mi někdo vysvětlit, proč VW neudělal na toho své NEO alespoň z poloviny takovéhle promo video? Já tenhle tip aut (SUV) nesnáším, ale po tom filmu jsem měl skoro chuť si to koupit. A to tam na mne mluvili čínsky, což vyjde na stejno, jako kdyby nemluvili vůbec. A VW nám poslalo pár fotek z JAR. Oni nejen, že už neumějí udělat konkurence schopné auto, oni na něj neumí udělat už ani reklamu.
Pardon – sám jsem
Pardon – sám jsem našel
https://www.youtube.com/watch?v=r1NEbp0vZB4
Když se do toho prototypu posadíš a rozjedeš tak zjistíš
Když se do toho prototypu posadíš a rozjedeš tak zjistíš že je to jen skřípající nakašírovaná plastová skořápka s motorkem z koloběžky. Staticky moc pěkný ale k produkčnímu autu na hony vzdálené.
zatial by som to tak dramaticky nevidel.
v US sa poriadne
zatial by som to tak dramaticky nevidel.
v US sa poriadne nepresadili ani europske značky, nie to ešte čínske, s ktorými sú akože v obchodnej vojne.
zas na druhú stranu sa tam presadili Japonské a Korejské značky.
Pre europu je čínsky vkus trochu neuchopiteľný, myslím.
Číňania by museli robiť sakra lepšie autá, ako „naše domáce“ značky, aby sa tu presadili.
A len ťažko sa to podarí nejakému autu, ktoré sa volá a vyzerá ako Xiaopeng Xpeng G3.
Toto NIO aspoň vyzerá k svetu a meno značky dokáže vysloviť bežný smrteľník.
Ale kým tie autá nebudú sexy, a ich výrobcovia nebudú mať „cveng“, tak ich čas nenastane, bez ohľadu na to, koľko majú čapíc.