Německý ministr financí vzkazuje automobilkám: investujte, nebo půjdete od válu!

Jan Horčík - 02 Květen 2018

Německý spolkový ministr financí Peter Altmaier v pondělním rozhovoru pro Bild řekl, že tamní automobilky musí investovat desítky miliard eur do elektromobility. Jinak skončí.Elektrická budoucnost podle koncernu Volkswagen - koncept elektromobilu I.D. Vizzion, plně elektrické limuzíny.

Elektrická budoucnost podle koncernu Volkswagen - koncept elektromobilu I.D. Vizzion, plně elektrické limuzíny.
foto: Volkswagen

Německý automobilový průmysl je pod tlakem od propuknutí skandálu dieselgate v září 2015. Od té doby se Volkswagen dohodl na miliardovém vyrovnání s americkou vládou, odškodnil řadu amerických zákazníků a zcela proměnil své budoucí směřování.

Stejně jako ostatní německé automobilky, i Volkswagen ohlásil, že skutečně bude investovat do elektromobility desítky miliard eur. A že v roce 2025 chce prodávat až čtvrtinu svých aut jako elektromobily.

Ministr Peter Altmaier to zdůvodnil jednoduše: pokud se nebude investovat do výroby elektromobilů a baterií, předběhne německé automobilky Asie a Spojené státy. Automobilový průmysl přitom v Německu zaměstnává přes 800 000 lidí.

Altmaier také přímo zmínil americkou automobilku Tesla a řekl, že německé společnosti musí nabídnout elektromobily, které jsou lepší a levnější, že ty od Tesly. Zdůraznil také nutnost zaměřit se na technologii autonomního řízení.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen naftové motory nezatracuje, vyvinul hybridní TDI !!

novinky.cz/auto/470702-volkswagen-naftove-motory-nezatracuje-vyvinul-hybridni-tdi.html

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))) jen jesi ministr zas mioc nekecá ;) tak v germániji stejnak šéfujou panáčkové autodebilek a nikoli politici, se podívejte na šrédra :)))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf stojí 850 000 Kč

Sandero 190 000 Kč

Hádej proč lidi raději Sandero.

(Obě srovnatelná velikost)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi proto, že chtějí platit víc za údržbu a palivo a poslouchat krásný zvuk motoru, případně vychutnávat to zrychlení 55 kW motoru z nuly na sto za 16,5s?

Beztak je to dalsi cipis alter ego, ale co...

Troufnu si tvrdit, ze vetsina cilove skupiny na tu Dacii vic oceni neutraceneho (nebo alespon ne utraceneho hned) pul milionu nez o 6s rychlejsi 0-100....

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neblázni nemůžu být všude, to už jsou moje koně :))

Altmaier má pravdu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokud automobilky nedotlaci nejake zakony, tak dobrovolne EV vyrabet nebudou nebo jen naoko s nejhorsim vzhledem a premrstenou cenou, aby se vlk regulator nazral

Však to sem píšu každej den, že dinosauři sami nejhebnou zadkem dokud je k tomu někdo nedonutí. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

sľubujú, že ANO, iba najprv musia zvládnuť logistiku tých 350000 VW z amerických púštnych "úložísk" a zvládnuť oblbovák na európanov aby si ich kúpili. trh bude nasýtený a o nejakú BEV tu nebude záujem.
ps - pred týždňom som bol v sk maxi-dedine a taký smrad na našom vidieku nie je ani keď V3S fekál vyvezie septik na polerole.

zeby se uz v nemecku blizili volby?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Spolkové volby byly loni. Altmaier je nový ministr hospodářství a pravděpodobně další 3 roky bude.

v tom pripade to volbama nebude. tak to bude prave, ze je novy ;)

Líbí se mi stabilita vašich názorů. To jediné jsem oceňoval i u pana Klause.

dekuji a co se tyka toho klause souhlas. jen kdyby nebyl tak strasne namysleny, mohli jeho nazory mit vetsi vahu. jeho ego je prekrylo. a pritom mnohe z nich se casem ukazuji jako pravdive. druha neprijemna vec na jeho namyslenosti je, ze jeho synek po nem zdedil prave ji. a u nej uz jsem z hloubky duse presvedcen, ze vetsinou povida hlouposti.

s krížikom po funuse?
toto mal odporúčať pár rokov dozadu, nie vtedy, keď sa to už aj tak postupne deje.
nechcel by napríklad aj Tesle odporučiť, aby postupne zvyšovali výrobu TM3? :-)

ale aby som bol férový, v tých časoch ešte chalanko nebol ministrom financií, tak asi múdre rady rozdávať nemohol

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro mě ať si klidně VW shnije ve svých dieslech. Žádná škoda se konat nebude. Jsou mnohem větší, zavedenější a kvalitnější automobilky. Které už teď jen tak mimochodem nabízejí auta na veškeré pohony, které doposud někdo zmínil. Máme tady elektrické Tesly, Nissany, Hyundai, máme tady skvělé hybridy od Toyoty, máme tady třeba Mirai na vodík, který v ČR nenatankujete. Ty všechny jsou tak daleko před VW, že už to budou asi muset ve VW zavřít a začít nějak znovů a lépe.

Tak snadný zabít diesel nebude. A VW to ustojí naprosto v klidu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW je prakticky největší automobilka světa a střídá se o první či druhé místo už pár let. Čím větší kolos, tím méně pružný, ale až nastoupí do EV, tak bude opět jedna z největších v tomto segmentu.

klasicky poviem:
čobolobolo, teraski ... sa spolieha na mamamerkel, ktorá zanechala vítanie a chráni (v skutočnosti už krachujúcu) automobilku.

tá krachujúca automobilka mala za 2017 čistý príjem 11,5 miliardy EUR...
brané za celú grupu.

ale možno si myslel len VW samotný, ten bol v strate to je pravda.
ale od krachu má ešte stále dosť ďaleko

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jů, to se krásně čte. A pokud byste k tomu poslal i nějakou Karkulku která by to četla, tak i poslouchá. Věřím že i vy věřítetomu co píšete. Ale to, že Tesla nyní vyrábí vozy ve fabrice bývalého rakovinosračkometu dává k zamyšlení že historie se zpravidla opakuje. Není důvod proč by to u Faultcvágnu mělo být jinak. Jde do záhuby tou samou cestou. Vzpomeňte naši (ČR) první velkou a vychvalovanou investici (Hranice) do výroby CRT obrazovek. V době kdy celý svět a i samotná "investující" firma přecházeli na Plasma/LCD. Pád bude o to kratší a strmější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady bude rozhodně mnohem lepší přirovnání k továrně Panasonic v Plzni. Když začínali, tak montovali CRT televize, pak k tomy přidali plaznové televize, později LCD a dnes už vyrábí pouze LCD LED televize. A veškerý postupný přechod byl bez nějaké větší krize. Panasoniku v Plzni totiž bylo celkem jedno co do těch plastových krabic bude dávat a co bude řídit pomocí svých PCB. Není totiž výrobce jednotlivých komponent (respective část si vyrábí, ale ne v Plzni).

Podobně automobilkám je jedno co budou do svých plechových krabic a na podvozky montovat. Kromě "motoru a nádrže" tak bude vše stejné jako dosud. Pouze motorárny se budou muset přeorientovat na něco jiného. Obdobně Panasonic zavřel svou továrnu na výrobu samotných PDP panelů v Osace, ale samotný Panasonic jako celek vyrábí vesele dál. Není důvod aby to u VW bylo jiné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen budou muset vymyslet kurvítka a taky povinný servis za 5-8 tis., aby ty zisky udrželi :)

"Není důvod proč by to u Faultcvágnu mělo být jinak. Jde do záhuby tou samou cestou. Pád bude o to kratší a strmější."

fuu, to je dosť suverénne tvrdenie.
akože neexistuje scenár, kedy by im začali klesať predaje v prospech EV výrobcov, a VW manažment by zareagoval na situáciu tým, že by teda tiež začali vyrábať EVčka?

alebo ťa len serie, že nešli samovražedne all-in do elektromobility?

schválne - kedy tipuješ, že k tomu krachu príde?
celkom ma to zaujíma.

o obrovských investíciách iba rečnia - tie autá v púšti museli vykúpiť, musia ich repasovať, alebo ZNIČIŤ, musia platiť (ešte stále) pokuty, ...
ak ich mamamerkel nazaloží miliardami bez vrátenia (tak ako grécko), tak iba zavrú hubu, ako sa to vraví v tom vtipe (a má spakované).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW má na účtech 27mld USD, tak o jaké pomoci mamamerkel to točíš?

pred vyrovnaním škandálu?
ak prejde vyrovnanie s podvedenými európskymi zákazníkmi, bez mamamerkel iba zhasnú.
treba sa pozrieť aj na to, koľko MUSIA investovať v číne, aby smeli vyrábať. a spaľovacie tam skončia "celkem brzy" (parafráza na siri).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano to jsou peníze co má teď na účtech. To se samozřejmě nestane, protože by pár lidí dostalo vyrovnání, ale taky by to mohlo ekonomicky potopit Evropu. Jinak je taky potřeba se dívat co je součástí toho vyrovnání. Třeba na stavbu nabíjecí sítě v USA se lze koukat jako na investici do budoucna, ale oni to uvádí jako náklad na vyrovnání. To samé Čína, v zásadě je to jen posunutí investice v čase, ale pokud je budoucnost EV stejně by ty peníze museli vydat. Čína jim ty prachy minimálně v krátkodobém horizontu vrátí zpět. Jestli si tím nepěstují konkurenci přenosem know-how která je pak přejede je věc jiná.

aby "podnikateľ" mal hotovosť na účte je nezmysel!
a: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-chteji-dat-dieselum-posledni-ranu-po-tomto-kroku-jich-uz-prezije-minimum/

uvažovať že je to investícia do budúcnosti? ak by neboli nútení pod hrozbou zastavenia predaja, nepostavili by žiadnu nabíjačku, ani obyčajnú 110V zásuvku!
mimochodom - tým, že musia stavať, sú potrestaní DVAKRÁT - raz že musia investovať peniaze a druhý raz tým, že je to PRE KONKURENCIU! to bolí viac.
a čína? predsa ich to ukráti o zisk na novovyvinutých a s výhľadom, že im ich aj tak zakážu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím co myslíte tím, že to je nesmysl? A bez těch nabíječek by jim ta investice jen do EV byla k ničemu, protože si nikdo nekoupí auto, které si nikde nenabije a na těch nabíječkách může vydělávat i když je bude používat konkurence. Ono je to i výhodnější. Ono možná jim to změnší zisk na stávajících technologiích, ale zase jim to zaplatí ty nové, těžko říci jaký bude výsledek.

Ono celkově je to stálo hodně pěnez, ale v konečném důsledku jim ta facka může i zajistit budoucnost.

nezmysel je mať peniaze, ktoré HLIVIA a nezarábajú. neotáčajú sa. strácajú každým okamihom na hodnote.

o zárobku na nabíjačke bolo viacero diskusií tu na hybride - stále je stratové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je, že takové množství peněz už je problém smysluplně investovat(obecná stížnost v dnešní době, kdy je na trhu hodně hotovosti), samozřejmě můžou být nějak zainvestované a patrně budou, ale tak, aby šly rychle přeměnit na hotovost.

Tak nyní asi ne, ale do budoucna budou muset být. Uvidíme jak se to vyvine.

súhlasím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je proti VW malou továrnou s ruční výrobou aut. Nic proti ní, rozhýbala trh, ale uvidíte za 5 let, jaká bude situace. Mimochodem jsem dnes hrozně zvědav na hospodářské výsledky Tesly, zda budou ve ztrátě 500 mil., nebo jen 250 mil. USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně VW je nejvetší výrobce na světě(přetahuje se teda o n1 s Toyotou), ale máme tady fakt hodně větších automobilek :) On VW má na účtěch nejvíce cash ze všech automobilek a do elektromobility investuje asi nejvíc ze všech, už teď e-Golf není v ničem pozadu za většinou konkurence, jak ukazuje nedávný zde uveřejněný test, ale jinak jsou všichni o parník před ním a převálcujou ho, plácáš nesmysly :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže když skončí největśí česká automobilka, "žádná škoda se konat nebude"? Vlastně máte pravdu. Jen to slovo škoda musíte psát s velkým Š.

Však VW investovali. Do TDI. Na druhú stranu, či krach VW nepoloží Nemecko. A nielen Nemecko.

Obrázek uživatele PaRi

Pro vyváženost očekávám v komentářích zasvěcené informace nějakého 'anonyma', že EV jsou nesmysl, slepá větev vývoje, cesta do pekel, že nedávají ekonomický smysl, atd... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dobře já to teda napíšu, elektroauta jsou masově v Německu dnes naprostý ekonomický nesmysl. Protože je tam jedna z nejdražších elektřin pro domácnosti na světě.

Takže aby se to vyplatilo, tak musí ten německý ministr financí místo takových žvástů si sám odpracovat ve vládě změnu zákonů a nařízení.
Buď na zlevnění místní elektřiny, nebo zákazu vjezdu skoro úplně všeho s výfukem do důležitých měst, ale nejspíš nakonec udělá jen to nejjednoduší a dále zvednou daně na benzín a naftu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jsi Petře tak dobře informován, tak sem hoď nějaká čísla o DE ceně za kilometr v elektromobilu a v rakovinosračkometu. U nás je to řekněme 1:8 ve prospěch elektřiny v nízkém tarifu D25/D27. Což zvláště u ojetiny z DE je celkem fajn výsledek v návratnosti investice. Také si vzpomeň jak si lidé klepali na čelo po nástupu NMT mobilů. No a za 5 let sem vozil přes hranice mobily každý kdo měl v prdeli díru. I ježek. Stačí mít dostatečnou kapacitu ve výrobě. A kdo četl jak to číně jde v segmentu autobusů, toho musí mrazit v zátylku. Zájem je, to vidím na předváděcích akcích. Jde jen o zlom kdy každý bude mít v přátelích někoho s elektromobilem a pak je to otázkou pěti let. Zvlášť u nás, kdy celá republika jezdí starými veterány.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inu, budiž tedy s tebou diskuze na takové téma.
Tedy mi pověz, kterak nahradíš takový autobus na dálkové lince Tachov - Plzeň - Praha, který má vznětový spalovací motor.
Děkuji předem za nějakou konstruktivní odpověď.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ty to urcite nenahradis, a podle textu jsi zrejme dosti kratkozraky a hloupy na to, aby jsi vubec neco jako nahrazeni dalkoveho autobusu na naftu elektrickym pochopil. Ostatni si to ale predstavit dokazou a jednaji v tom kroky ktere jim to umozni, treba testovanim takoveho autobusu na dalkove trase. Prozatim FlixBus testuje dva spoje na trase 172km mezi Parizi a Amiens, a pristi rok chteji testovat dalsi dalkove elektrobusy na trase 570km mezi Parizi a Lyonem ;) , tazke tech tvejch vypsanejch cca 160km trasy je dosti smesna vzdalenost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, tak blbou odpověď jsem taky čekal - nic ale nenapíšeš k tomu, že se nas konečných stanicích budou skladovat tunové baterky a po každé jízdě měnit, protože dobíjení trvá několik hodin.
A těch tvých fantastických 570 km neřeším, to jsi někde sebral z internetového hoaxu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proc by se tam jako meli skladovat baterky? Nabijeni na nekterych stanicich se bude delat normalne nabijeckou, tak jako se to dela u soucasnych baterkovych autobusu kdekoliv ve svete. Mozna se vyuziji casem i trolejove nabijecky.

Neco o tom jak dlouho muze jezdit ridic autobusu v kuse a jake ma v Evrope predepsane prestavky ti asi nic nerika vid? A ver ze nasi ridici nejezdi na linkach do 600km dva, ale jen jeden. Nabijeni mame zrejme vyresene, kdys to ve Francii a Nemecku jiz testujeme. U soucasnych Yutong ICe 12 s 255kWh abterii se nabiji 4 hodiny pri jednobodovem nabijeni na kazde konecne zastavce, nabijeni muze bejt az 4 bodove. Toliko z nasich verejnych materialu FlixBus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč?
Protože bude nutné je MĚNIT a nebude možno čekat dlouhé hodiny, než se dobijí. Vozidlo musí jezdit, aby vydělávalo.
Pohádku o kouzelné trolejové nabíječce si nech pro děcka, znám dobře, co trolej vyžaduje.
---
Předepsané přestávky a celý vývoj kolem také znám, včetně ojebů, které se v praxi konají.
A nehraji si tu na nějakého "MY", ty flixbusi, nepotřebuju překládat senzační zprávy o nějakých pokusech.

dlouhé hodiny sa nabíja akurát tak f500e, pretože nemá jednosmerné nabíjanie. a je to pri 30A 31/5 hodiny.
všetko novšie (a nie zamerne ošulené) má rýchlonabíjanie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ty si mem baterky, a tohle nech na tech co to provozujou ;) a ojebavej si jak chces, to je tvuj problem.

Kdo nechce, hleda duvody, kdo chce, hleda zpusoby

Toto nebude problém, pokud budou automobilky přemýšlet a spolupracovat s výrobci infrastruktury. Stačí k tomu kombinované trolejbusy / elektrobusy, kde na určitých místech bude k mání trakce. Stroj se napojí, vezme šťávy kolik potřebuje a zase odpojí. Na cesty do kopce, z kopce pomůže rekuperace.
Není to nereálné a dnes na to technologie máme. Problém je jako vždy v lidském / legislativním / politickém faktoru.

A bohužel, slyším nadšence pro elektromobily, že to nebude zátěž pro přenosovou soustavu. Už nyní čtu, že na některých místech republiky už problémy mohou nastat. Přenosová soustava na to není připravena / stavěna / projektována.
A když to už nyní je problém, co by se stalo, kdyby desetina / třetina vozidel včetně MKD přešla na trakci. A mluvím o tom, že vyrábět vozy, jakmile se jednou vyvinou a postavit páteřní infrastrukturu půjde mnohem rychleji, než obnova stávající přenosové soustavy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý řeší své problémy. To je základní pravidlo. Neřeš cizí problémy, děsně se nadřeš. Sám mám zkušenost, že pro mou infrastrukturu elektromobil není žádnou rozpoznatelnou zátěží. A to jedu na jistič 1x25A před elektroměrem. Takže extrapolujeme-li - ti co mají dům s 3x25A přípojkou nebudou mít problém vlastnit 3 elektromobily. A to podotýkám nemám ještě zapojeno řízení výkonu nabíjení dle aktuálního odběru domácnosti. (již to mám připraveno, otestováno, ale furt je něco důležitějšího na práci a vůbec funguje to i bez toho.) Vlastním aku bojler, troubu, rychlovarku, myčku, pračku a manželku která testuje co to vše dohromady snese. Těch prorokovaných blekautů jsme v Ejropje podle Tebe také již zažili nepočítaně, že? Takže nezlob se, za tlučhubu jsi zde nyní zase Ty. Bubáka si zkoušej na své dítě v nemluvněcím věku.

Jste trapný anonyme :-D. Už jenom tím, jak píšete. Co píšete, to už ani komentáře nevhodno :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to tvrdili jen ti co nebyli schopni dohlednout dál, dneska už je jasné že bude globalni změna na elektro a jen hlupak to může spochybňovat..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen hlupák napíše zpochybňovat se "s"...

tak preskočil do slovenčiny, tam je to gramaticky správne.
a ešte napíš o fašistoch.

Takých ľudí sa ešte aj dnes nájde vcelku dosť, neboj.
Povedal by som, že ešte viac, ako 5 rokov dozadu, kedy bola taká "slepota" ešte povedzme opodstatnená.

Vtedy tí ľudia ani netušili, že nejaké zástrčky prichádzajú.

Dnes to už tušia, a zatiaľ razia teóriu slepej cesty, a budú v nej pokračovať až do momentu, kým si EVčko nekúpi pár susedov.

Apoň na tom našom zadubenom Slovensku to tak je.
Neviem ako u vás, nechodím pozerať komenty v mainstreamových mediách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakmile to ujede na jedno nabití 600km a půjde to nabít za 5 minut, tak to lidi budou kupovat ve velkém. O tom žádná.

jasné, 600 tam a 600 späť. už som na tomto fóre písal o ZBYTOČNOSTI veľkých (a tým aj ťažkých) batérií v čase, keď jednosmerné nabíjačky zvládajú od 50kW.
na inom fóre majiteľ tesla-y komentoval "pretek okolo európy", svoju výhru tým, že nabíjal častejšie - kým neklesol prúd. takže by mu stačila aj polovičná batéria.

Mensia bateria by mu urcite nestacila, prejavolo by sa to nielen na dojazde, ale aj na maximalnom nabijacom vykone. Ak by mal slabsiu bateriu, prud by mu klesol skor a aj v strede kapacity baterie by nabijal mensim prudom.
75kWh baterie tesiel (maju v serii 84 clankov)nabijaju max. cca 90kW, 90kWH baterie (96 clankov) nabijaju max. cca 110kW, len 100kWh baterie (96 clankov v serii, no viac paralelene ako 90tky)tesiel zvladnu cca 120kW. Cize mensia bateria znamena mensi maximalny vykon aj mensi rozsah nabijania tym mensim vykonom. Clanky maju svoje vlastnosti, ktore treba akceptovat, ked ich je menej (seriovo ci paralelne) nabija sa menej.

vo veľkom sa budu kupovať keď budú cenovo +/- na parite, bez ohľadu na dojazd.
bez ohľadu v uvodzovkach, zas nebavíme sa o dojazde 5-10 km.
ale 150-200 km na jedno nabitie je už uplne dostatočné pre väčšinu populácie.

hentaké haluze, že 600km za 5 minut (prečo nie rovno 1000km za 3 minuty?), to je presne to uvažovanie Steva Ballmera, ktorý sa v 2007mom smial z prvého iPhonu, že kto by kupoval telefón za 500 USD, keď to ani len nemá tlačítka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Natankovat 600 km za 5 minut je standard u spalováků. Reklamní slogan "musíte nabíjet 10krát delší dobu než jste zvyklí a navíc 5 krát častěji", těžko osloví davy.

Obrázek uživatele Radovan

Kdy jste naposledy ujel na jeden zátah 600 km bez přestávky a kolik takových cest jste udělal v roce 2017?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ten tak přece jezdí furt. To je mistr světa Placatá Prdlel co chčije do PETky, aby ušetřil každou vteřinu :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoli milý Watsone, tehdy si to koupíš Ty. Všichni okolo už v tom budou dávno jezdit. O tom žádná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabít to jde rychleji, třeba do 3 minut.
Ale musí být akumulátor snadno odpojitelný a jít vysunout.
Trochu problém jsou ty sklady a dobíjecí stanice...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což bude možná za 30 let :) Zajímavé je, že lidi, co najezdí 10-20 km denně mají možnost koupit EV za 300 tisíc s dojezdem 150km, ale to jim vůbec nevyhovuje, potřebují dojezd 400km.

Problém je v tom, že ti, co denně najedou 10-20 km nemají třeba rodinné domy s možností nabíjení a v práci taktéž ne. A že jezdí třeba vícekrát do roka na dovolenou a na další auto nejsou finance.

PS: Prosím, můžete mi říci, kde seženu nový elektromobil za 300 tis?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo má koule, najde si cestu k nabíjení i před panelákem. Je to jen o tom něco opravdového udělat, ne jen žvanit o tom jak jiní nic nedělaj a proč bych tedy dělal já. Jo a zapomněl jsem - nejlépe házet klacky pod nohy těm co něco dělaj nedajbože vyčnívaj. Ve stylu "the wall".

Vy potřebujete úplně nový elektromobil? Po několika desítkách tisíc km je třeba na 60% ceně nového a prakticky je pořád skoro "nový".

Pokud kupuji auto do firmy, které má vydělávat, chci záruku. Tzn pro mě to znamená nový.

záruka už dávno je. niektorí 7 rokov na auto a osem na batériu. toľko dlho ti žiadne auto, ktoré natankuješ (za jednostokorún) do pol minúty nevydrží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Haha, záruku. Prober se Blanický rytíři. Záruka je pouze drahá vidina. Vymáhání záruky Tě stojí více než je ten rozdíl v ceně oproti ojetině. Další z troubů, kteří si myslí, že před jejich pytlíkem grošů si někdo bude trhat triko. Omyl. Jen Ti zahrají drahé divadlo.

Nevíš o čem mluvíš. Zdaleka. Ale klidně zde dále pokračuj v tom svém psaní anonyme, už jenom podle stylu jsme poznali, o koho jde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolená autem typicky na zátah co nejdál co jen to dá je jistě velká zábava :D Je potřeba se zničit za volantem abych den potom relaxoval cestu. Je to v hlavě :) Reduce Reuse Recycle...
OK nemám li RD a jsem v paneláku, pak nabíjení není "conveniences" ale chtít na to sáhnout chytře, to ne, za to by mi musel někdo něco dát ;). Na těch 6-12 prvních mil může stačit nabíjení v nákupáku. Jednou, dvakrát tejdně. X cest se dá dát na bajku (pokud je teda chuť, počasí a člověk zrovna nemá fofrklacky nebo jiné zábrany).

Jo pro každého elektroauta nejsou a ještě dlouho nebudou...

tunajší diskutujúci prd vedia o dovolenke autom - niekam sa v kuse ženú, tam kvasia a ženú sa domov. pred 50+ rokmi sa na strechu zabalil stan a denne sa prešlo jednosto kilometrov, od jedného stanového mestečka k druhému. cestou sa zastavilo dvakrát na jedlo (nie bufet), dvakrát hrad, dvakrát múzeum, galéria. historické miesto. domov sme sa vrátili rovnakým tempom, možná vynechali niektorú pamätihodnosť.
kaštieľ z nedávneho seriálu v tv som navštívil asi päťkrát, každý raz som počul iný výklad. od lámanej slovenčiny miestnych pamätníkov po študentov histórie. kto viete čo je to "originálbenátskizríkadlo"?

To so išlo na dovolenku týždeň, či ako? :)

respektíve asi teda hovoríš o road tripe, nie o tom, že potrebujem niekam ísť 400 km a potom ešte tráviť čas v destinácii (plus sa teda potrebuješ dostať aj späť).

400 km uvádzam preto, že to mi pripadá ako horná hranica toho, kedy ešte dáva zmysel ísť na dovo autom (povedzme Bratislava - Košice).

ak by som sa trtkal niekde do Splitu 800km autom, tak jedine ako spolujazdec, s pivečkom v ruke. potom je to celkom fajn. :-)

Jenze on se moc neda provozovat ani tenhle zpusob - u tech hradu a restauraci, kde by clovek nejakou dobu travil, az na vyjimky nabijecky nejsou a z romantickych okamziku na dvore prumyslovych arealu moc lidi blahem neuchcava (dobre, Radovanova rodina mozna ano:)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Oni časem správci hradů, zámků, bazénu, botanických - zoologických zahrad, hotelů, restaurací, pivovarů .... atd pochopí, že je třeba nabídnout i zásuvku. A kdo dřív přijde, ten dřív mele. Osobně znám v okolí spoustu zajímavých míst, kde by se zásuvka v podobě wallboxu vyplatila už i jako reklamní poutač.

Ja bych si az tak nefandil, podle me vetsina tech dobijecich mist "na pamatkach" vznika primarne ne pro auta, ale kvuli elektrokolum (kterych fakt jezdi netrivialni mnozstvi).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, část jich dělal třeba EON, některé dělaly místní samosprávy a kraje. Většinou jsou tragicky nedodělané, nepropagované, v divných místech (zažil jsem i v areálu hradu až za pokladnami, tedy nutno mít vstupenku k prohlídce) a ještě, pokud se zapojí pár elektrokol či, nedej bože, elektrický skútr, tak vyhodí jističe (zažil jsem jak u hotelu tak na parkovišti, byť tam paní nepochopila, že ta nabíjená kola + její kafe z rychlovarné konvice na 10A pojistce opravdu neutáhne, tak to vypojila, páč cyklista přijel nabíjen jen občas, kdežto kafe si vařila pravidelně několikrát denně a mezitím čaj :-)).
Ovšem zde je to potřeba jen pořádně vzít do rukou a udělat tak, jak se má. Tedy vzít největšího v oboru, Národní památkový ústav, dohodnout osazení všech parkovišť u památek wallboxem nebo pomalejší rychlonabíječkou do 400V 32A a je vymalováno. Naráz je síť jako kráva a ostatní se rádi přidají.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

preto som písal o jednosto kilometroch denne :-)

Ja vim. Ale i tak vetsina dovolenych s rodici v te dobe mela na zacatku a na konci delsi presun (blizke lokality se zvladaly o vikendech).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter