Německo zvyšuje dotaci na nákup elektromobilu na 9000 eur

Německá vláda schválila velký balíček na oživení tamní ekonomiky. Součástí je mimo jiné zvýšení příspěvku na nákup elektromobilu.

Elektromobily s cenou do 40 000 eur budou nyní v Německu nově vládou dotovány 6000 eury, automobilový výrobci i nadále přihodí „jen“ 3000 eur. Výsledkem je dotace 9000 eur na nákup elektromobilu.

Zvýšení je ovšem časově omezeno, a to do 31.12.2021. Německo se před začátkem pandemie čínského koronaviru COVID-19 stalo největším trhem s elektromobily v Evropě. Prodej aut do zásuvky v Německu roste navzdory epidemii koronaviru.

Tamní automobilky, zejména Volkswagen, nyní chystají masivní elektrickou ofenzívu. Už od letošního léta začne koncern dodávat první kusy elektromobilů Volkswagen ID.3. V rychlém sledu pak mají následovat ID.4 a daší modely.

94 Comments on “Německo zvyšuje dotaci na nákup elektromobilu na 9000 eur”

  1. Pane Horčíku, opět jste smazal můj příspěvek
    Pane Horčíku, opět jste smazal můj příspěvek týkající se Evropské Unie, změn voličských preferencí a jejího oslabování jako důsledku prosazování pseudoekologických trendů.

    Dopouštíte se politické cenzury a porušujete moje ústavní práva dle článku 17, odstavec 3 Ústavního zákona č. 2/1993 Sb.

    V případě, že nejste komfortní s názory uživatelů serveru, vypněte diskuzi. Selektivní mazání příspěvků je ale protiprávní jednání a vyzývám vás, aby jste tak přestal činit.

    Pěkný den.

    1. Nejsme pravnik, ale neni nahodou urazeni druhych, ktere tu
      Nejsme pravnik, ale neni nahodou urazeni druhych, ktere tu obcas (samozrejme nejen Vy) aplikujete taky protipravni jednani? 🙂 Nejedna se nahodou o Vseobecnou deklaraci lidskych prav cl. 19 odst. 3a 🙂

      No a pokud mate tdy patent na rozum, jak je z tohoto Vasehio prispevku zrejme, jak byste vysvetlil nasledujici?
      Cituji: (clanek z roku 2008)
      „Regulací internetových diskusí se v Česku před několika měsíci zabýval úřad ombudsmana, který rozhodl, že povinná registrace diskutujících nebo zakázání diskuse k určitému tématu není porušením práva na svobodu projevu.

      „Nejde o omezení svobody projevu, ale o ochranu obchodní společnosti provozující internetovou diskusi před případným stíháním,“ řekla zástupkyně veřejného ochránce lidských práv Jitka Seitlová.“

      1. Nevím kde začít, tak to vezmu po pořádku podle vašeho
        Nevím kde začít, tak to vezmu po pořádku podle vašeho textu:

        Ne, není. Veřejné vyjádření vlastního přesvědčení, že je někdo idiot, požívá ústavní ochrany svobody slova.

        Všeobecná deklarace je nezávazný dokument.

        Svoboda slova a projevu stojí nad ekonomickými politickými zájmy soukromých subjektů.

        Regulace diskuze je naprosto v pořádku, pokud diskutující svým vyjadřováním porušuje právní řád ČR. Regulace je přiměřeným opatřením provozovatele, kterým se chrání před důsledky jeho vlastní právní odpovědnosti.

        Regulace diskuze je protiprávní jednání, pokud je prováděna za účelem odstranit zájmům majitele média nevyhovující názor.

        Vyjádření „musíme všechny elektromobilisty uvláčet za jejich vozidly“ je protiprávní, zatímco „elektrombilisté jsou hlupáci a rozkrádají dotace“ je názor požívající ochrany svobody slova.

        1. Vas clanek nebyl o osobnim nazoru, ale predstiral jste fakta.
          Vas clanek nebyl o osobnim nazoru, ale predstiral jste fakta. Psal jste neco o „Podle naseho zjisteni,…., 67% Cechu je pro vystoupeni z EU…
          Toto tvrzeni neni nicim podlozene a je ocividna manipulace s daty. Lhani a uvadeni ostatnich v omyl se musi trestat klepnutim pres prsty.

          1. Pamatujete si to naprosto správně.
            „Podle NAŠEHO

            Pamatujete si to naprosto správně.
            „Podle NAŠEHO zjištění“

            Tedy podle našeho zjištění, našeho ve smyslu mého datově analytického týmu, který se zabývá vývojem analytických algoritmů a testuje je na veřejných informačních zdrojích, je rozdíl v proti EU náladách přibližně +15%, přičemž naše datová základna je více jak stonásobná oproti průzkumům veřejného mínění.

            Nic nepředstírám, jasně jsem uvedl zdroj informace, tedy mě. Pokud mi nikdo nevěří, je to naprosto v pořádku a tuto informaci může ignorovat jako informaci od pochybného zdroje.

        2. Tak schvalne.Verim, ze najdete nejakeho vrcholneho politika, o
          Tak schvalne.Verim, ze najdete nejakeho vrcholneho politika, o kterem si to myslite, napiste m to na Twitter nabo FB a pak sem hodte link. A pokud by to nahodou dotycny smzal, ohradte se svobodou slova. 🙂
          A jak by se libilo, kdyz by to nekdo neustale delal Vam?
          Takze dle Vas nekonci svoboda jednoho presne tam, kde zacina svoboda druheho?
          A to dane soukrome medium nemuze mit sva pravidla, nad ta dana v zakone, ktere treba porusujete a tim padem Vase prispevky maze?
          Pardon, ale mam dojem, ze si zakon vykladate jen ke svuj vlastni prospech. Mate veskera mozna prava a zadne povinnosti.
          Pokud mi za 14 dni prijede na nasvtevu kamarad advokat, rad to Vase tvrzeni s nim proberu a pak dam vedet. 🙂

          1. Twitter ani FB nepoužívám.
            Tvrdím, že veřejně

            Twitter ani FB nepoužívám.

            Tvrdím, že veřejně prohlásit byť formou psaného sdělení, že „zástupkyně veřejného ochránce práv Mgr. Monika Šimůnková je blbá kráva“ je moje ústavní právo.

            Konzultujte to s vaším kamarádem 😉

    2. Já osobně bych nic nemazal. Stejně za pár dní článek
      Já osobně bych nic nemazal. Stejně za pár dní článek zapadne v zapomění. V současné době na mazání mají servery právo. Nicméně to se může změnit. Stačí diskuze změnit na veřejnou službu. Mobilní operátor vám také nesmí mazat sms zprávy.
      Svobodná diskuze k demokracii patří. Ono to vypadá, že se lidi hádají nesmyslně o politice, ale dochází k výměně názorů a snižuje se tak radikalizace jedinců.

    3. Dobrý den
      Obavám se ze v ústavním právu máme asi každý

      Dobrý den

      Obavám se ze v ústavním právu máme asi každý jinou interpretaci:)
      Kde tu vidíte cenzuru? Za vám někdo smaže off topic komentář (to je subjektivní) vám neznemoznuje publikovat své názory-dokonce i tu.
      Cenzura je primarne definována jako zásah státní moci do masmedii (což souhlasím je trochu zastaralá definice) ale ani tak nenaplnujeme tu.

      LZPS je závazná a VDLP podle vás ne? Víte něco o tom ze my jako ČR přijímáme mezinarodni právo? A zrovna listina je všeobecnou deklaraci přímo inspirována?

      Plus kde jste přišel na to ze toto je veřejnoprávní medium?

      Asi každý čteme jiné zákony.

      Trochu se vzmuzit a překonat počáteční slabost

      1. „Za vám někdo smaže off topic komentář“ – přijde vám u
        „Za vám někdo smaže off topic komentář“ – přijde vám u článku o dotacích off-topic komentář k dopadu dotací na volební preference?

        „Cenzura je primarne definována jako zásah státní moci do masmedii“ – není pravda. To je státní cenzura.

        „LZPS je závazná a VDLP podle vás ne?“ – přesně tak

        „Plus kde jste přišel na to ze toto je veřejnoprávní medium?“ – nikdy jsem netvrdil, že hybrid je veřejnoprávní medium. Pletete si pojmy veřejný a veřejnoprávní.

          1. Prosím vás, to by bylo poněkud přehnané. Raději bych
            Prosím vás, to by bylo poněkud přehnané. Raději bych kdyby si pan Horčík uvědomil, co maže.

            Už dříve smáznul několik mých příspěvků, které byly přes čáru a udělal to naprosto správně, to uznávám.

            Nicméně toto je podruhé, co cenzorsky pochybyl.

  2. Blitzkrieg je bojová doktrína založená na rychlém a
    Blitzkrieg je bojová doktrína založená na rychlém a hlubokém průniku motorizovaných a mechanizovaných jednotek obranou nepřítele.
    Nejdříve vyrobené id3 naskládáme na letiště, budeme tvrdit že jako chyba softwarová, pak spustíme velké dotace a úspěšně prodáme za půl roku to co nám leží na letištích?? Úspěšné časové omezení hraje do karet těm připraveným. Konkurence ze zámoří to nemůže nikdy stihnout vyrobit, co u Volkswagenu už rok skladují.

    1. To ani nedává smysl. Ty dotace jdou za zákazníkem a ne
      To ani nedává smysl. Ty dotace jdou za zákazníkem a ne prodejcem. Ten z těch 3000 neuvidí ani euro. Jediné co to způsobí je větší poptávka a tu si nezlepší tím že budou odkládat prodeje a tvářit se jako neschopové co vyrábějí nefunkční auta.

        1. Nemci maji v dotacich pojistku proti navysovani ceny. V
          Nemci maji v dotacich pojistku proti navysovani ceny. V nemeckem Bundestagu nesedi pitomci jako ve strakovce, na hrade a v PS. Zakony v DE pisou juristi a politici davaji smer. Proto nemuzeme mit zakony opsane z DE, protoze by se nedalo tak skvele podvadet.

          1. Bohužel, s tím opisováním zákonů z DE. Krátce po
            Bohužel, s tím opisováním zákonů z DE. Krátce po převratu v 89 jsem si ( naivně) myslel, že není nic jednoduššího jak chybějící ( tržní ) legislativu převzít ze západu a je vymalované. To že jako první se na vydávání zákonů namastil vydavatel, co na to měl tehdy monopol a nechával si je přednostně tisknout ve státní tiskárné, ale není nic proti tomu, co se díky špatným zákonům děje dnes. Netuší někdo, jak se tento pán, co tehdy pózoval v Reflexu se záchodem ze zlata, jmenuje?

        2. Říkám ospravedlňují nesmyslnou cenu – pokud Němci dají
          Říkám ospravedlňují nesmyslnou cenu – pokud Němci dají dotace na auta do 40 000€, tak neprosto běžně se může stát, že to auto bude stát 39 000, ale kdyby nebyla dotace a bylo na zákonu nabídky a poptávky, tak by šlo maz za 35 – 36 tis €…když jsme u navyšování, koukněte se na cenu citiga a vzpomeňte si před několika měsíci…

  3. Je to jen na EV nebo i na plug-in hybridy?
    Alespoň se tím

    Je to jen na EV nebo i na plug-in hybridy?
    Alespoň se tím zajistí, že automobilky nebudou muset platit emisní pokuty. Nějaká EV se prodají.
    Nicméně vůči chudým je to dost nefér, aby ze svých daní přispívali na auta bohatým.

            1. Těch dávek je více a ne jenom v nezaměstnaosti a mají na
              Těch dávek je více a ne jenom v nezaměstnaosti a mají na ně nárok i lidé co pracují. Například příspěvek na bydlení se nijak nevztahuje k zaměstnání, ale k přijmu rodiny.

              Fakticky daně u nízkopříjmových skupin jsou nulové nebo dokonce záporné a proto nemá smysl tvrdit, že to platí chudí, protože ti neplatí nic. Většinu zaplatí střední třída.

  4. Koukal jsem a nejlevnější model 3 od Tesly se tam nevejde
    Koukal jsem a nejlevnější model 3 od Tesly se tam nevejde (teda nevím jak je to s daní). 😀 Ale předpokládám, že tamní vláda koukla na cenovky aut a nechce podporovat firmu z USA. Naopak ID.3 krásně spadne do této kategorie. Mám Teslu rád, ale budu rád když němci koupí hafec ID.3. Za dva roky budou na trhu kvalitní ojetiny za velmi rozumnou cenu.

    1. A vy myslíte, že je pro TESLU problém, aby po otevření
      A vy myslíte, že je pro TESLU problém, aby po otevření GF4 Berlin, uvedla do konfigurátoru nějakou verzi TMY pod názvem třeba „Extra short range“ což bude klasická starndart / long range, u které bude softwarově zablokovaný dojezd a bude stát 39K EUR. Dají Vám dotaci 9, taže Vás vyjde na 30K Eur.
      A pak si přes OTA koupíte třeba za 1000,- Eur odblokování dojezdu, a máte za 31K EUR TMY standart range.
      A já vymyslel tohle během několika minut. Myslíte, že obchodní odd TESLY nepřijde na to, jak dostat základní model Tesel do této dotace? To by to museli být břídilové jako někteří jiní.

          1. Je to super špatně. Vem si příklad – dítě ve škole
            Je to super špatně. Vem si příklad – dítě ve škole hodně pokulhává, protože rodiče s ním doma nepracují. Takže by to řešilo třeba jen placené doučování. Takový žák by se možná zlepšil, dostal by se třeba na učňák, měl by větší šanci v budoucnu na trhu práce, nestal by se z něj třeba kriminální živel…. Samá pozitiva….. Znamená to, že Ty osobně budeš rád platit toho člověka, co jej bude doučovat?

            1. Je velky rozdil mezi vasim „mozna“ a naprostou jistotou.
              Pokud

              Je velky rozdil mezi vasim „mozna“ a naprostou jistotou.
              Pokud by slo predejit kriminalite, jiste bychom se na to radi vsichni skladali, misto abychom resili nasledky pomoci pojistek, policajtu, soudcu, placeni veznic a vlastni penezenky, kdyz se pachatel umy nenajde, nebo neni solventni.

                1. A na to jste prisel jak? Mate nejake vypocty? Pokud ne, tak si
                  A na to jste prisel jak? Mate nejake vypocty? Pokud ne, tak si nastudujte, jak se zlepsilo ovzdusi ve mestech behem karanteny.

                2. Dlaždič žádné výpočty a fakta nepotřebuje – On ví
                  Dlaždič žádné výpočty a fakta nepotřebuje – On ví svoje. Všechno zná, všechno umí a všude byl dvakrát. 🙂

                3. Ano Kerosine, Dlaždič totiž používá zdravý selský. To
                  Ano Kerosine, Dlaždič totiž používá zdravý selský. To je něco, co eOslíčci patlající na displeje mají vetknuto někde hluboko v ři.ti. A protože si ty displejíčky nechtějí upatlat, tak si zdravý selský z ři.ti nevyndají a nikdy nepoužijí…..

                4. Naprosto zboznuji sebechvalu 🙂 Neco to o cloveku napovida,
                  Naprosto zboznuji sebechvalu 🙂 Neco to o cloveku napovida, ze kdyz jej nepochali druzi, musi to udelat aspon on sam 🙂

  5. Jeste snizili DPH z 19% na 16% a snizenou ze 7% na 5%. Omezeni
    Jeste snizili DPH z 19% na 16% a snizenou ze 7% na 5%. Omezeni do konce 2020. Ten prispevek od vyrobcu je 3000 Eur plus DPH. Takze 3480 nebo 3570 Eur. Takze celkem 9570 Eur. A jeste dodatek k hranici 40.000 Eur. To je zakladni cena bez DPH.

        1. Ještě jedna teoretická otázka, když jste byl tak
          Ještě jedna teoretická otázka, když jste byl tak ochotný, a nastudoval ta pravidla – co myslíte:
          DPH se teoreticky vztahuje k termínu uzavření obchodu. Takže kdyby náhodou Tesla otevřela možnost OnLine nákupu TMY z GF4 1.12.2020 s termínem dodání 1.8.2021 – bude se NÁKUPÚ uzavřených v prosinci 2020 týkat nejen dotace, ale i snížená DPH?

          1. Datum zdanitelneho plneni muze byt podle meho az na fakture.
            Datum zdanitelneho plneni muze byt podle meho az na fakture. Tudiz bude platit sazba dph ke dni vystaveni faktury. Pri objednani se plati jen zaloha. Danovy kouzelnici ale muzou objevit nejake klicky. Ale jedna se o 3%, takze zadny big business by to nebyl.

            1. No záloha se platí při REZERVACI – proto jsem napsal
              No záloha se platí při REZERVACI – proto jsem napsal OBJEDNÁNÍ. Při objednání přece mohu uhradit CELOU kupní cenu.

              Tak aby se vešli do onoho limitu 40K EUR, tak tipuji, že bude cena TMY – holobyt 39 900,- Eur. Takže 3 % budou cca 1200,- Euro. Jestli je pro vás 1000 éček pakatel, tak vidíme svět odlišně.

              My jsme se doma vždy řídili okřídleným „Halíře dělaj talíře.“ a 1000 éček je teda cááákra halíř.

              A už mě i napadlo, jak se to třeba celé může odehrát. Aby se vešli do toho stropu 40K EUR, tak třeba přijdou pro Evropu s modelem „TMY extra short range“, kde bude dojezd softwarově zablokovaný. A jeho odblokování – po zakoupení – bude stát 1000 EUR. Tak v takovou chvíli vás uteklá 3 % DPH zamrzí ne?

                1. No jestli se s některým ze stávajících modelů dostanou
                  No jestli se s některým ze stávajících modelů dostanou pod 40K EUR (milion Kč) bez downgradeových úprav, a v souvislosti s tím by tedy TM3 klesla někam ke 33K EUR (cca 900K KČ), tak si to VW s ID 3 za 850 může jít hodit.

                2. Uvidíme. Ale obecně, Němec mnohem raději koupi ID.3 než
                  Uvidíme. Ale obecně, Němec mnohem raději koupi ID.3 než Teslu. Se podívejte jak ze docela dobře prodává letitý eGolf a to nejen v DE. Jsem zvědavý, když se ID.3 začne prodávat. Jo a pokud dnes stojí TM3 těch 1,25 mil., tak je asi utopie, že zlevní na 900.

                3. A to je presne to co tu dlouho tvrdim a jsem za to tercem
                  A to je presne to co tu dlouho tvrdim a jsem za to tercem posmechu. I me neustale prekvapuji dobre prodeje stareho e-Golfu s malym dojezdem a nechlazenou baterii. Proto si myslim ze se bude ID.3 prodavat vic nez dobre. A pak spousta lidi se rozhoduje treba podle dostupnosti a ceny servisu.

                1. No je celkem jedno, jakou finální verzi by kdo rád.
                  No je celkem jedno, jakou finální verzi by kdo rád. Důležité je, aby vznikla upgradovatelná verze, která bude mít základní cenovku v holobytu pod 40K EUR a tudíž se vešla do dotačních podmínek.

              1. Kvuli 1200 Eur zaplatite 3/4 roku dopredu. A co kdyz bude mit
                Kvuli 1200 Eur zaplatite 3/4 roku dopredu. A co kdyz bude mit bezec pravdu a Tesla krachne. Pak mate prd. (mysleno ironi
                cky). Ja jsem koupil TM3 v cervenci 2019 a tyden nato cenu snizili o ca. 3000 Eur. Takze vase spekulace by mohla spatne dopadnout.

                1. Jo stát se může všechno, ale ta pravděpodobnost je velmi
                  Jo stát se může všechno, ale ta pravděpodobnost je velmi malá. A navíc, cena nemění nic na tom, že je pořád lepší to koupit se sníženou DPH než s obvyklou.

      1. Zakladni cena TM3 bez dph je 37.000 Eur. Pokud bude TMY o
        Zakladni cena TM3 bez dph je 37.000 Eur. Pokud bude TMY o 3.000 drazsi, tak by se mela vejit do hranice 40.000 E. Tezko rict jaky efekt bude mit vyroba v DE, ale asi neni planovane aby se vyroba v DE prodrazila. A baterky mozna jeste zlevni.

          1. Mne Vase rada (a to zkosueno jak na notebooku tak na pripojene
            Mne Vase rada (a to zkosueno jak na notebooku tak na pripojene klavesnici) udela to same co levy Alt + E – v Chromu zobrazi nabidku pod tlacitkem „Prizpusobte si Google Chrome a ovladejte jej“ vpravo nahore pod krizkem.
            To je teda uroven posuzovat druhe dle sebe 🙂

Napsat komentář