Německo se stalo největším evropským trhem s elektroauty, předstihlo Norsko

Německo se stalo největším elektromobilním trhem v Evropě. Konečně, to to trvalo! A nekraluje mu nově nikdo jiný, než Tesla Model 3.

si dlouho držel pozici nejprodávanějšího elektromobilu u našich západních sousedů. Aktuálně musel svou pozici přehodnotit díky masivnímu nástupu Tesla Model 3.
foto: Renault

Třiaosmdesátimilionové Německo, největší automobilový trh Evropy, se až dosud v elektromobilitě řadilo spíš mezi pesimisty. Mohla za to především slabá nabídka domácích automobilek i všeobecná nedůvěra k elektroautům.

V posledních měsících se ale situace začala výrazně měnit. V listopadu 2018 se tam prodalo do té doby rekordních 6266 aut do zásuvky. A během prvních dvou měsíců roku letošního se z Německa konečně stal nominálně největší trh s elektroauty v Evropě, před Norskem, Francií a Nizozemskem.

Od té doby prodeje elektromobilů a plug-in hybridů lámou u sousedů rekordy dál. V únoru 2019 se tam prodalo 6618 aut do zásuvky, za první dva měsíce letošního roku už celkem 13 279. Nejprodávanějším modelem se stal Tesla Model 3 (959) před Renault Zoe (782) a BMW i3 (694).

Zajímavé je podívat se na prodeje Audi e-tron v Německu za poslední dva měsíce. Zatímco v lednu se prodalo 407 kusů, o měsíc později už to bylo pouze 155! Pro zajímavost, v únoru se také prodalo 400 kusů Hyundai Kona Electric nebo 142 kusů Hyundai Ioniq Electric. Tesla Model S si připsala pouze 87 prodaných jednotek!

58 Comments on “Německo se stalo největším evropským trhem s elektroauty, předstihlo Norsko”

  1. Německý časopis Der Spiegel, který byl notoricky známý
    Německý časopis Der Spiegel, který byl notoricky známý tím, že neustále napadal Teslu a Elona Muska, najednou otočil o 180 stupňů a rozplývá se nad Teslou M3P. :O
    To musí bejt dost zdrcující pro německou hrdost a zároveň varovný prst, když dostanou takovouhle ťafku.

    Tesla Model 3 earns rave review from one of Germany’s biggest magazines
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-rave-reviews-der-spiegel

    Tesla-Model-3-Performance Vor diesem Auto zittern Mercedes, BMW und Audi
    (Tesla Model 3 Performance
    Mercedes, BMW a Audi se třesou před tímto vozem)
    http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/tesla-model-3-im-test-angriff-auf-mercedes-bmw-und-audi-in-europa-a-1258784.html

  2. Nevím, jak to je s tim e-tronem, ale včera mi večer volali
    Nevím, jak to je s tim e-tronem, ale včera mi večer volali z Audi Dresden, kde jsem byl na konci minulého roku na jejich pozvání v souvislosti s mojí tehdejší rezervací e-trona. Projevil jsem zájem o zkušební jízdu a měli se mi ozvat, až to bude aktuální. Jak říkám, volali až včera a prodejce mi přišel dost zoufalý. Musel jsem se pro sebe usmívat, protože jsem mezitím rezervaci po důkladném porovnání s Teslou Model X zrušil a shodou okolností jsem se v Tesle zrovna vezl z Mnichova domů. 🙂 Každopádně prodejce poté, co jsem mu sdělil, že už nemám zájem a že jsem rezervaci stornoval, bez rozloučení zavěsil. Trošku zoufalé a trošku neprofesionální. Já už tomu koncernu nevěřím ani pozdrav. Léta jsem jezdil v Audi Q7, A6 sedan, A6 Allroad a ta rezervace byla jaksi setrvačností, ale oni to lhaní o spotřebě a ty marketingové kecy alà „Náskok díky technice.“ mají tak pod kůží, že si myslí, že to tak můžou dělat i elektroaut. Jsem zvědavý, jestli jim to spotřebitelé budou nadále polykat. Náskok ale rozhodně nemají.

      1. Nekoupil a tedy nezvážil. Rozhodl jsem se jít cestu
        Nekoupil a tedy nezvážil. Rozhodl jsem se jít cestu vlastního testování a tak jsem si nejprve půjčil na měsíc Model S 100D, teď mám další měsíc Model X, následuje Model 3 a snad i e-tron, abych opravdu věděl, jak se věci mají. Každopádně e-tron zatím není k dispozici ani u největší německé autopůjčovny elektroaut Nextmove. Následně se rozhodnu, do kterého půjdu, ale i tak určitě dlouhodobý pronájem, protože jsem přesvědčen, že to teď půjde rychle dopředu a chtěl bych mít vždy nejnovější techniku. 🙂

    1. Smutné. Probuzení do reality pro ně asi nebude příjemné.
      Smutné. Probuzení do reality pro ně asi nebude příjemné. Už teď zažívaj s etronem výrobní peklo.

      Delay in e-tron production

      The Belgian Audi factory in Brussels can only produce half of its planned target due to a shortage of batteries. This was reported by a regional German channel Bayerischer Rundfunk and was based on sources within the factory itself and its suppliers.
      https://ev-01.com/2019/03/27/delay-in-e-tron-production/

    2. Blahopreji k vyberu.
      Jinak mate pravdu v tom, ze u elektroaut

      Blahopreji k vyberu.

      Jinak mate pravdu v tom, ze u elektroaut je rozdil viditelny na prvni pohled. Mozna toho se tak boji ti radoby odbornici z redakci motoristickych casopisu, ze uz na jejich plky nebude nikdo zvedavy, protoze bude na prvni pohled z parametru patrne, ktere auto je v cem dobre a v cem zaostava.

        1. No prave. A taky nebudou moci rozebirat jake rozvody, jaky ty
          No prave. A taky nebudou moci rozebirat jake rozvody, jaky ty turba atd. tam vyrobce nadelil a co se tedy asi bude sr.t jako prvni…
          Zkratka jejich celozivotni zkusenosti a vedomosti muzou splachnout do zachoda. To musi byt hrozna frustrace.

    1. Z venku a hlavne zezadu vypada trochu divne. Uvnitr ma mista
      Z venku a hlavne zezadu vypada trochu divne. Uvnitr ma mista vic nez vetsi auta. A kufr pri sklopeni zadnich sedacek je hotovy stehovak. Aerodynamicky odpor ale katastrofalni, proto je jizda na vetsi dalku vhodna do 80 km/h. Mam Iona 3 roky a ted ho budu prodavat. Srdicko bude krvacet.

        1. iOn má 16kWh baterku a papírový dojezd je 150km, reálný
          iOn má 16kWh baterku a papírový dojezd je 150km, reálný dojezd cca 100km (v zimě 80km, v létě 120km), zkušený majitel s lehkou nohou dokáže z auta vytáhnout v létě až 150km, ale to musí jet s hodně lehkou nohou a možná bych to už ani nenazýval jízdou, proto u iOna počítam max 100km

          samozřejmě po dálnici rychlostí 139km/h (dle tachometru) ujede max 60km a je jedno jestli máte či nemáte puštěné topení

          1. Upresnim info o bateriach trojciat:
            i-MiEV ma od zaciatku

            Upresnim info o bateriach trojciat:
            i-MiEV ma od zaciatku vyroby doteraz 88 clankov. ION a ZERO vyrobene do leta roku 2012 mali tiez 88 clankov, no potom maju europske verzie len 80 clankov. Clanky v vsetkych trojcatach su rovnake… do leta 2012 LEV50, potom inovovane LEV50N, vsetko od fy Yuasa. Cize i-MiEV ma stale kapacitu 16kWh, aj europski surodenci vyrobeni do leta 2012 mali 16kWh, ale ION a ZERO vyrobene po lete 2012 maju 14,5kWh.
            https://pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n/

            1. O to zajímavější je rozdíl v ceně nové
              O to zajímavější je rozdíl v ceně nové baterie.
              Asociace pro elektromobilitu ČR – provedla „neoficiální průzkum“ nabídky servisů na výměnu baterií u trojčat.
              Průměr který vyšel ze všech došlých nabídek:
              P-Ion – nelze vyměnit jednotlivé články – 639 974,- Kč
              C-zero – nelze vyměnit jednotlivé články – 623 197,- Kč
              M-iEV – LZE vyměnit jen jednotlivé vadné články, ale pozor cena za celou baterii – 210 040,- Kč

              Mě to hlava nebere (jestli je ten rozdíl způsobený pouze logem na kapotě, tak se Frantíci zbláznili), ale rozdíl v pořizovací ceně jednotlivých tipů nějakému rozdílu nasvědčuje.
              Totožně staré a zhruba stejně ojeté P-Iony a C0 se dají sehnat už od 7000,- Eur (možná se dá vykousnout i o pár stovek levnější kousek), ale ekvivalentní M-iEV se pořád drží okolo 10 000 Eur.
              Přesto se asi Míša vyplatí, těch plusových drobností je tam víc, než jen výbava.

              PS: Mám (ve světle těchto údajů co jsem neznal) bohužel I-Ona. Tu starší verzi s 16kWh baterií (díky degradaci) využitelných tak 14kWh – ale ten dojezd 100km v zimě a 120 v létě (běžným příměstským a městským tempem) mohu potvrdit. Na dálnici nejezdím.

              1. Velmi zaujimave info.
                Takze ti fracuzi znizenim poctu clankov

                Velmi zaujimave info.
                Takze ti fracuzi znizenim poctu clankov z 88 na 80 aj prerobili mechaniku ako je battery pack poskladany?
                Tu je video z vymeny clanku na 88 clankovom C-Zero – to je rovnaky battery pack ako u i-MiEV-a
                https://www.youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA
                Nenasiel som ziadne video/foto otvoreneho battery packu europskych 80 clankovych verzii.
                No nejako sam mi to nezda. To sa skutocne oplatilo frantikom prerobit celu mechaniku packu?
                Ved aj teraz sa v vsetkych trojcatach pouzivaju clanky LEV50N, ktore maju podla dostupnych informacii skrutkovacie kontakty.
                Alebo Yuasa vyraba pre europske verzie clanky LEV50N s inymi kontaktami?
                Ked je to tak, ze 80 clankove packy novsich EU verzii su nerozoberatelne, tak to je dalsi velky+ pre i-MiEV.
                Mozte sem prosim dat linku na to info o batterypackoch trojciat? Rozdiel v cene je tak velky, ze to skor vyzera ako omyl.

                1. Zkoušel jsem hledat elektronický link, ale nenašel jsem
                  Zkoušel jsem hledat elektronický link, ale nenašel jsem jej. Zřejmě ještě nebylo poslední číslo „občasníku“ vydáno elektronicky – sám odebírám tištěnou formu.
                  Mohu Vám ale napsat, že autorem článku je pan Miroslav Matyáš, člen představenstva asociace.
                  Článek o průzkumu nabídek servisů na výměnu baterií u trojčat vyšel v čísle 4 a třičtvrtě / 2019
                  e-mail: mirek.matyas(zavinac)elektromobily.org

        2. Muj Ion je z roku 2013 a ma uz inovovane clanky. Kapacita je
          Muj Ion je z roku 2013 a ma uz inovovane clanky. Kapacita je mensi nez 16kWh, ale dojezd zustal stejny. Misto 88 clanku ma uz jen 80. Dle prospeku 14,5kWh. Pry jsou trvanlivejsi a motor efektivnejsi. I v zime jezdim 100 km v kopcovitem terenu. V lete 120+ km. Topim naftovym pridavnym topenim. Na jezdeni v ramci 2x dojezdu je to genialni auticko. S Chademo nabijenim to je hned nabite. Pres 230V nabiji maximalne 3kW. I kdyz tam je lev od Peugeota, porad je to japonske auto. Puvodne to byl spalovak s motorem vzadu. Ma jeste dva bratry. Mitsubishi iMiev a Citroen C-Zero. Mitsubishi je lepe vybaveny. Koupil jsem jako prvni kontakt s elektromobilem. A uz me to nepustilo.

    1. malý hošíků, E-tron nestačí vyrábět, ani když klesla
      malý hošíků, E-tron nestačí vyrábět, ani když klesla poptávka na 1/3
      malé děti, co trpí depresemi, nedostatkem peněz a inteligence, jsou snadno ovlinitelné 🙂

      fakt by ses měl léčit, tvá mánie je očividná…. tys ještě neměl holku, co?

  3. Zajímavější a mnohem větší vypovídací hodnotu budou
    Zajímavější a mnohem větší vypovídací hodnotu budou mít prodeje v březnu (první celý měsíc, kdy už bude Tesla model 3 v EU dostupný) ale spíš duben nebo květen, kdy naopak opadne první vlna prodejů již 2 roky kumulovaných rezervací. Jsem zvědavý jestli v březnu budou prodeje Tesla model 3 alespoň kolem 3.000ks :).

  4. No vida i němcům došla s jejich automobilkami trpělivost.
    No vida i němcům došla s jejich automobilkami trpělivost. Prostě se vyvalila na povrch vlna zdrženlivých lidí, kteří nemusí v diskuzích zbytňovat své ego jako my, a když se objevil na trhu elektromobil který jim vyhovuje po všech stránkách tak si jej prostě za své bez keců koupili. Inu co to udělá se zaměstnaností a platy vedení Faultcvágnu, BMW a dalších bych chtěl zpoza skleněné vitríny vidět. Jen u nás se nadále jede na vlně jak elektromobily zvýší cenu spalováků – no KONEČNĚ! forma daně za znečištění okolí přerytá bez účasti úředníka na rozhodování komu a v jaké výši hned v jedné fabrice těm kteří nesmrdí a nečadí.

          1. no v Evropě už S svůj segment ovládají M3 bude taky, ale
            no v Evropě už S svůj segment ovládají M3 bude taky, ale Německo, to máš pravdu, sám jsem psal, že jsou zvyklí na skutečný luxus, což Tesla není, to je „luxus“ jak pro homelesáky, to vím, tak tam moc šancí nemají, ale časem se to poddá, neboj, už pár měsíců klesají prodeje BMW 3. řady kvůli Tesle M3 🙂

Napsat komentář