Německo: prodej elektromobilů v listopadu na novém rekordu

Přechod z normy NEDC na WLTP znamenal mimo jiné to, že řada německých plug-in hybridů se přestala nabízet. To v listopadu 2018 významně pomohlo prodejům elektromobilů v Německu.

Stárnoucí francouzský elektromobil Renault Zoe překvapivě stále zůstává v čele žebříčku nejprodávanějších elektroaut v Německu.
foto: Hybrid.cz

Za listopad 2018 se v Německu prodalo celkem 6266 aut do zásuvky. To znamená 2,3% měsíční podíl na celkových prodejích nových aut. Elektromobily si připsaly významných 4262 kusů, plug-in hybridy „pouze“ 2004 kusů.

Nejprodávanějšími modely byly Renault Zoe (1047), Volkswagen e-Golf (858), BMW i3 (432, z toho 72 REx) a BMW 225xe Active Tourer (456).

Elektromobily Tesla si připsaly pouze 122 kusů (81 Tesla Model S, 40 Tesla Model X a 1 Tesla Model 3). Audi zaregistrovalo 220 kusů svého prvního elektromobilu e-tron. Jaguar I-Pace si připsal 38 kusů a přelomová Hyundai Kona Electric celkem 95 kusů. Elektrické dodávky StreetScooter zaznamenaly překvapivě pouze 107 registrací.

Celkem je za letošek v Německu prodáno už 68 000 aut do zásuvky, která mají téměř 2 % podíl. Nejprodávanějšími modely za celý rok jsou Renault Zoe (5416), Volkswagen e-Golf (5216) a BMW i3 (4561). Pro příští rok mají sousedi dobře nakročeno ke 100 000 prodaných aut do zásuvky.

31 Comments on “Německo: prodej elektromobilů v listopadu na novém rekordu”

      1. No vzhledem k tomu, že platformu MEB posunuli o rok později
        No vzhledem k tomu, že platformu MEB posunuli o rok později a že ten E-Golf se prodává v poměrně minimálních množstvích (je i malá celková produkce), tak bych řekl, že se jim hajá dobře. Jenom si myslím, že je začíná trochu tlačit polštář.

        1. Mercedes-Benz 230E Elektro 1991 33kW Euro6 za €17.000… Má
          Mercedes-Benz 230E Elektro 1991 33kW Euro6 za €17.000… Má někdo chut z Mellrichstadt Německo :)) Holt vizitka germandebilek, kdo si co udělá sám to má :))))))))

          mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mercedes-Benz-230-E-Elektro/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:17200__,ful:electricity,dmg:false/pg:vipcar/260637286.html

  1. Že to Volkswagenu není trapný, že si i na domácím trhu
    Že to Volkswagenu není trapný, že si i na domácím trhu nechá sebrat první místo v prodejích nějakým Francouzem.
    Mám tušáka, že do roku 2020 se budou předvádět akorát na autosalonech a v Powerpointových prezentacích a v roce 2021 bude těch elektromobilů přesně tolik, že průměrné flotilové emise budou 94,99 g CO2/km.
    Jinak jsem docela koukal, že z naprosto vyrovnaného souboje ještě před 3 lety už je teď globálně podíl BEV přes 2/3. Tak schválně, umře dřív PHEV nebo diesl? 🙂

    1. dřív umře hybrid. Lidi když už jdou do změny, tak nejsou
      dřív umře hybrid. Lidi když už jdou do změny, tak nejsou blbí. Možná někteří maj pocit, že daleký dojezd na minutu zdržení je mantra, ale jak vidno zdaleka jich není většina. Ti co mají absťák pokud necítí ropný smrad či jeho spaliny se budou držet čistoty spalovacího pohonu a budou proti vetknutí jakékoli varianty. Dodnes nechápu proč se nejezdí plně na LPG. Ekonomicky to nedává smysl.

      1. jenže germánsky autodebilky pečou s francouzáckýjma neli
        jenže germánsky autodebilky pečou s francouzáckýjma neli je drží pod krkem ;)) asi tak podobně jako že EU taky není EU ale německo first :)) Nedíváš se snad na tívo jak je napoleon2 malinkej :)) TM3 V Germánii?? No to vižejo to teprv uvidíme 🙂 Je ta armáda superčardžrů nebyla zbytéč ;))

      2. Možná v počátcích bude po Tesle 3 hlad, ale ten se
        Možná v počátcích bude po Tesle 3 hlad, ale ten se nasytí a Tesla 3 dopadne stejně jako Tesla S a X ve srovnání třeba s e-tron. Hlavně když (pokud) opravdu přijde ten Neo s cenovkou do 30.000 eur.

        To vím i od kolegů v DE, že pokud je možnost, vezmou německý vůz, i když je konkurence třeba výhodnější.

        1. Jako promiň, ale kdo si koupí Audi E-tron místo Tesly M3,
          Jako promiň, ale kdo si koupí Audi E-tron místo Tesly M3, tak není nacionalista, ale blbec, co neumí počítat.
          Nezlob se na mě, ale němcům te EV vlna prostě protejká mezi prsty v čele s molochem VW. Ještě nevyrobili a neprodávají EVéčko, které by zahraniční konkurenci mohlo rovnat.
          Snad to změní ten NEO, ale zatím se s každou novou informací, s každým dalším článkem tahle naděje zmenšuje. Článek od článku oddalují sériovou výrobu potažmo prodej a zvyšují odhadovanou cenu.
          Před několika měsíci proklamovali něco o zahájení prodeje začátkem roku 2019 a ceně do půl milionu Kč za základní verzi. Teď už je to spíš konec roku 19, ne-li až rok 2020 a s cenou jsme se dostali za základ někam k 680 000,-
          Ještě tak dva tři měsíce tohoto trendu, a je to další propadák na obzoru.

        2. Zapomínáte, že celý trh z EV roste o 70 % ročně, takže
          Zapomínáte, že celý trh z EV roste o 70 % ročně, takže nějaké nasycení je úplně mimo mísu. Ještě tak 10 let se bude prodávat všechno co se vyrobí a zvítězí ten, kdo dokáže dodat dostatečné množství. Navíc pokud je po S a X stabilní poptávka 50 tisíc za rok při základní ceně od 2,4 resp. 2,6 milionu, tak po TM3 se základní cenou 1,1 milionu bude stabilní poptávka okolo 500 tisíc ročně. Možná se to zdá hodně, ale je to jen 10 tisíc měsíčně na každý trh (USA, EU, Čína, zbytek)

Napsat komentář