Německo plánuje zvýšit podporu pro nákup elektromobilů, chce zvednout prodeje

Německé ministerstvo dopravy ohlásilo plán na významné navýšení podpory pro nákup elektromobilů v hodnotě několika miliard eur.

Německo v posledních měsících zažívá rekordní prodeje aut do zásuvky, mimo jiné i díky příchodu elektromobilu Tesla Model 3 do Evropy. Cíl navýšení podpory je ale jasný: pomoci největší domácí automobilce Volkswagen v prodeji nových elektromobilů řady I.D.
foto: Hybrid.cz

V současné době je možné v Německu získat dotaci na nákup elektromobilu v hodnotě €4000. Polovinu hradí vláda, polovinu automobilky. Nyní se chystá zdvojnásobení vládního příspěvku na €4000, celkem tedy podle všeho bude možné získat až €6000.

Cena takto podporovaných elektromobilů ale bude omezena na max. €30 000. Až €8000 bude možné získat na nákup elektrických taxíků nebo lehkých užitkových vozů. Dále je v plánu €1 mld. na podporu rozvoje infrastruktury.

Německo tak hodlá ještě více podpořit domácí výrobce, kteří teprve nyní přicházejí na trh s dostupnými elektromobily. Zejména se jedná o Volkswagen a jeho rodinu elektromobilů I.D.

71 Comments on “Německo plánuje zvýšit podporu pro nákup elektromobilů, chce zvednout prodeje”

    1. Zase jsi jim na to naletěl, jako většina. Ta dotace má za
      Zase jsi jim na to naletěl, jako většina. Ta dotace má za úkol jen předat prachy daňových poplatníků pro fosilní výrobce, aby dále prodávali o to více předražený EV parodie a měli „důkaz“, že pro EV něco dělají pro méně inteligentní jedince. Samozřejmě dotace bude opět nastavena tak, aby z toho skutečný výrobce EV (Tesla) neměla ani to nacistické Jouro. Fosilní výrobci NEMAJÍ zájem prodávat EV pro běžné lidi, pouze předražené nákupní vozíky pro blbečky, co jim na to nalítnou s tím, že ještě ukradnou peníze daňových poplatníků. Fosilní výrobci mají NULOVÝ přínos EV. Celý trh EV dělá jen a pouze Tesla, bez Tesly by nedělali vůbec nic, přesto shrábnou tuto korupci. Stále nechápeš?

    1. Bože, jak na to můžete nalítnout? Tam, kde je dotace, tam
      Bože, jak na to můžete nalítnout? Tam, kde je dotace, tam je vyšší cena. Takže fosilní výrobci budou mít prachy zdrama, Tesla (ten, kdo to myslí skutečně vážně) zase nic. Tedy předražený parodie pro blbečky od fosilních podvodníků dostanou peníze daňových poplatníků, Tesla, bez které by nic nebylo, nemá zase nic v nacisty založené EU 🙂

      1. to může říct jen blb, nebo člověk, který je placen
        to může říct jen blb, nebo člověk, který je placen těmi korupčníky a zloději, co dotují fosilní teroristy za peníze daňových poplatníků, což je cílem 🙂

        Ty jsi čiré zlo, tudíž blb 🙂
        Každý ví, že Němci mají téměř vše levnější než v ČR, protože jsme jejich kolonie. Podíl exportu do zemí EU se snížila od vstupu do EU a mzdové nůžky vůči Německu se zvýšily, tedy EU nám POUZE ŠKODÍ. Logický závěr, účel kolonie a podřadných otroků Čechů splněn 😉

        A ty ještě těm mentálně podřadným psychopatům pomáháš, aby ses měl ještě hůř 🙂

          1. Takže když řeknu, že EU je aktuálně špatná, ty
            Takže když řeknu, že EU je aktuálně špatná, ty vytáhneš Sovětský svaz. To jako jiné možnosti nemáme? Jen malé děti vidí svět černobíle 🙂

            Nechápu, jak může být minulost jako argument, že se líp mít nemůžeme, bo Sovětský svaz v minulosti, ach ta inteligence 🙂

      2. No jo, ale pokud v EU a Schengenu i nadále platí volný
        No jo, ale pokud v EU a Schengenu i nadále platí volný pohyb osob, zboží a kapitálu – tak může klidně Čech nakupovat v Německu (což se pokud vím v příhraničí pravidelně děje), ale také Němec v Česku. To se týká, rohlíků, oblečení, elektroniky a i AUT. Tudíž pokud by si Němec koupil CitiGO u nás, tak je ve finále s tou jejich dotací koupí za nějakých 10000,- EUR
        Nemluvě o tom, jak dlouho by asi trvalo, než by si nějaký dealer začal nakupovat auta v ČR a prodávat v DE – i když tam už si tou volností tak jist nejsem. Nicméně u fyzických osob to funguje tak jak jsem popsal výše.

          1. No to by mne zajímalo, jak by by to asi zařídili. Dotace ti
            No to by mne zajímalo, jak by by to asi zařídili. Dotace ti nemůže diktovat (omezovat) od koho a kde si máš co koupit. Jakmile by nějakou klauzulí porušili onen „Volný pohyb osob, zboží a KAPITÁLU“, tak by to jednoznačně bylo proti pravidlům EU, a měla by je evropská komise klepnout přes prsty.
            U fyzických osob si myslím, že není legální nástroj k tomu, aby jim zabránili koupit movitou věc v jiné než domovské zemi.
            Ale nejsem právník, takže možná tam nějakej fígl bude.

            S dealerem jsme si nerozuměli. Jistě že může kupovat v ČR a prodávat v DE, ale nemá nárok na dotaci. Takže ten by v ČR koupil za 420k Kč (tj 16k EUR), a v DE by musel prodávat za víc než 22k EUR, aby se dostal zpět na českou cenu. Na dotaci má nárok kupující, ne prodávající. Protože kdyby měl na dotaci nárok Dealer, tak by v ČR nakoupil za 16k EUR, a v Německu prodával za 10k EUR před dotací. Takže finální kupující by na totéž auto (které již jednou bylo koupeno s dotací) uplatnil svůj nárok na dotaci, a konečná cena by byla 4000 EUR – to určitě nepůjde.

  1. Myslím, že logika TakyMartina celkem sedí, uvidíme
    Myslím, že logika TakyMartina celkem sedí, uvidíme příští rok. Napadá mne taky, že produkce e-Up a spol. bude (snad ) “masovější” než zmíněných dražších modelů. A neoplatí se více koncernu započítat do flotilových emisí dva malobaterkáče, než jedno velké BEV? Nedokážu posoudit, nečetl jsem předpis.

  2. Škoda, že Elonovi nákladově nevyšla slibovaná TM3 za
    Škoda, že Elonovi nákladově nevyšla slibovaná TM3 za 35000 $. To je
    cca 30 000 €. A kdyby to vočůral softwarově sníženou kapacitou baterie v základu, s možností ji za příplatek později odemknout, tak by to holátko nestíhal vyrábět . (Sorry, vlastně nestíhá ani dnes…:-) a myslím to v dobrým.

            1. To mi vždy připomene ten vtip o skládání dnešní
              To mi vždy připomene ten vtip o skládání dnešní koaliční vlády. Sejde se agent Bureš s agentem Falmerem, tedy my kluci, co spolu mluvíme, a dohadují se:
              „Vezmeme do party toho mladýho socana, to je nadějněj kádr, ne?“
              „Klidně, budeme mít většinu v parlamentu a je to v cajku.“
              „A co na něj máme v našich archivech, kdyby mladej zlobil?“
              ….chvilka pátrání……
              „Tak to je průser, on ještě za nás nevychodil ani základku!!!“

    1. Psal jsem to už v jiném vlákně v jedné reakci.
      Vůbec

      Psal jsem to už v jiném vlákně v jedné reakci.
      Vůbec bych se nedivil, kdyby jim to Tesla (byť třeba jen v omezené „limitované“ edici) naschvál udělala.
      Řekněme model TM3 – pracovně jsem si jej nazval Germany Ultra short range. Klasický model s SW uzamčenou baterií třeba na 25kWh s cenovkou pod 30k EUR a následnou možností odemčení na původní velikost za směšný poplatek.
      To by se ve Vlkohradu děli věci – defenestrace hadra.

  3. co se dá dnes pořídit za €30k ? eUp s tou menší
    co se dá dnes pořídit za €30k ? eUp s tou menší baterkou se už neprodává a jiné auto neznám, z těch co jsou aktuálně na trhu…takže dotace naprd

    pak by mě zajímalo jak dlouho musím jako Němec který dostal dotací auto vlastnit ?

        1. Myslím, že to právě začnou dávat až ty auta budou, po
          Myslím, že to právě začnou dávat až ty auta budou, po prázdninách předělají v Bratislavě linku a pojedou.

          Jen samozřejmě budou dodávat ty auta na trh až od ledna, dřív by se jim to nepočítalo do těch emisí.

          Se podívejte na ty masírky na acz včera miniauta se spalovákem nebudou, s fotkou citiga, dnes že už ani malé vozy tj . 208 corsa fabie.

          Na druhou strany myslím že je dobře že budou podporovat malé vozy. Elektřina má u nich smysl na courání po městě stačí poloviční baterka a lidi to budou kupovat. Ale drahé a luxusní jako audi , jaguar a tesla tak ty si lidi koupí i bez dotace.

              1. https://www.aktuality.sk/clanok/665589/v-bratislavskom-zavode-v
                https://www.aktuality.sk/clanok/665589/v-bratislavskom-zavode-vw-moze-prist-o-pracu-az-3-tisic-ludi/
                Značka plánuje významné zmeny vo výrobných procesoch. Medzi prvými závodmi, ktoré sa zmenia na mekku elektromobility, je nemecký závod v Zwickau, kde sa v minulosti vyrábali vozidlá značky Trabant. Zástupcovia značky vymenovali celkovo sedem výrobných závodov na celom svete, kde plánujú do roku 2026 rozbehnúť výrobu e-áut na platforme MEB. Bratislava však paradoxne chýba. Výroba je pritom na príchod elektromobility odborne i technologicky dobre pripravená. Bratislava bola totiž prvá v rámci koncernu, kde sa začali vyrábať čisto elektrické vozidlá v roku 2013. https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1908660-vw-ma-velke-plany-bez-bratislavy

            1. Předně moc hezké přirovnání, to jsem neznal, a docela
              Předně moc hezké přirovnání, to jsem neznal, a docela jsem se zasmál (ono mrtvému zimník je už trošku ohrané).

              Úplně tak bezvýznamná není – s platbou objednávkou můžeš podat žádost o dotaci, tedy zahájit dotační řízení – tudíž zahájení objednávek zároveň zahájilo tvorbu zásobníku dotačních žádostí.

              Pravdou zůstává, že to nejdůležitější a to kvůli čemu celý ten cirkus je – nemáš – tím myslím, pojízdné EV u sebe před domem.

                1. Vy ale zmiňujete proplacení dotace, nikoliv termín
                  Vy ale zmiňujete proplacení dotace, nikoliv termín zahájení dotačního řízení tj. podání žádosti. Ona ta procedůra nějaký čas zabere. Navíc máme červen a já věřím, že eUP, CitiGO iV, a Minio budou od ledna k dodání.
                  S trochou štěstí i pár tisíc kusů toho VW ID 3. a Opel Corsa a možná i další.

                2. u nás už termín skončil 31.5. a v DE se do toho vlezou
                  u nás už termín skončil 31.5. a v DE se do toho vlezou akorát ty mini EV … v lednu 20 ID3 nebude…1st Edition at Q3

                3. I vy skeptiku.
                  31.5. skončila třetí výzva, čvrtá už se

                  I vy skeptiku.
                  31.5. skončila třetí výzva, čvrtá už se připravuje a pokud jsen to správně pochopil, tak v té už dokonce nebudou vyřazeny ani firmy z Prahy.
                  PS: krom výzvy MPO je tu i výzva MMR která se vztahuje i na fyzické osoby a myslím, že něco připravuje i MZP.
                  Z hlavy to nedám, ani termíny ani podmínky, ale je to součástí prezentace státní správy z počátku tohoto týdne.

                4. já jsem spíš realista než skeptik, přece jenom žiju v
                  já jsem spíš realista než skeptik, přece jenom žiju v Čechách u nějaký ten pátek

                  ty dotace jsou strašně složitý takže zájemce potřebuje poradce a splnit spoustu dalších věcí…já osobně bych do toho nešel

                5. Jo tak v tom máte pravdu – komplikovanost je nadměrná.
                  Sám

                  Jo tak v tom máte pravdu – komplikovanost je nadměrná.
                  Sám bych do toho taky nešel, ale zaznamenal jsem nějakou aktivitu „Asociace pro elektromobilitu České republiky“, že připravují nějaké hromadné podání. Pokud jsem plán správně pochopil, za pomoci odborníka prošlápnou jednou cestičku, a pak už budou proces jen kopírovat s uvedením jiného jména žadatele a kupovaného vozu.
                  Nic bližšího o tom nevím, ale pokud to zrealizují tak vážně uvažuji, že bych se přidal.

                6. tak změnit jméno stačit nebude…ještě model vozu…
                  tak změnit jméno stačit nebude…ještě model vozu… výběrové řízení atd. zadarmo to taky dělat nebudou

                7. Psal jsem – jméno a kupovaného vozu 🙂 ale to je
                  Psal jsem – jméno a kupovaného vozu 🙂 ale to je malichernost.
                  Zadarmo asi ne, ale princip asociací je ve sdílení, takže bych očekával, že náklady na onoho profesionála a vše spojené s realizací se pak následně rozpočítají rovným dílem mezi všechny zúčastněné. To by asi bylo nejvíce fér. Ale je to jen můj předpoklad – jak to ve skutečnosti bude nevím, čekám až se něco objeví na webu.

                8. tak jako nápad dobrý, ale ty dotace příšerný, nechápu
                  tak jako nápad dobrý, ale ty dotace příšerný, nechápu proč tady musí být všechno tak složité ??? kdyby dali třeba 100k na EV automaticky při nakupu…na registru vozidel vyplním formulář 5-6 řádků na A4 podpis a do týdne peníze na úctě
                  a ty šílený peníze za administraci a všemožné úkony radši dát těm zájemcům…a spokojený by nakonec byli všichni

                  dal

                9. dal bych kus z těch dotaci dal na výstavbu nabíjecích
                  dal bych kus z těch dotaci dal na výstavbu nabíjecích stanic, i když jich za poslední rok přibylo spousty tak furt jsou oblasti kde to je naprostá tragédie…v každém malém městě by mohl být aspoň sloupek s 22kW AC, jako to je v Rakousku…tam je 10x tolik nabíječek

                10. Ono se hlavně musí vyřešit pomalé noční dobíjení u
                  Ono se hlavně musí vyřešit pomalé noční dobíjení u bytových domů na sidlištích. To je v tuto chvíli (podle mne) ten nejpalčivější problém elektromobility.

                11. no to samozřejmě taky !! ale aby to byla ta mobilita tak ty
                  no to samozřejmě taky !! ale aby to byla ta mobilita tak ty lidi musí taky někam dojet a je tu spousta i okresních měst kde nic není např. Jičín Benešov Příbram Klatovy Jindřichův Hradec a další a další a další

                1. Aha, tak děkuji za poučení, význam hvězdičky jsem
                  Aha, tak děkuji za poučení, význam hvězdičky jsem neznal. V tom případě může skutečně vše být ještě jinak.

                2. Tu samou cenu mají i u elektrického Citigo, je to prostě
                  Tu samou cenu mají i u elektrického Citigo, je to prostě hrubý odhad, který s realitou nemusí mít nic společného.

                3. Píšou tam estimated, takže asi to ještě není pevně
                  Píšou tam estimated, takže asi to ještě není pevně stanovená cena.

      1. Taky myslím že to cílí na eUP II, CitiGO iV, a Minio – ale
        Taky myslím že to cílí na eUP II, CitiGO iV, a Minio – ale teoreticky by se do dvou let mělo objevit i ID 3. pod 30k EUR, a dnes s touto informací vyrukoval i Opel u své Corsy – též to bude bez pár Euro pod laťkou dotace.

    1. Asi stejně jako etronu, EQC, i3 či ipace, které pod 30 k€
      Asi stejně jako etronu, EQC, i3 či ipace, které pod 30 k€ nekoupíš.

      Dotace mají být mířené pro ty, co točí každé euro a dotace může převážit jazýček na vahách pro koupi elektroauta. Pokud si chci koupit drahýho baterkáče, tak ten si koupím tak jako tak, protože mám tolik peněz, že dotace mi jen pomůže peněžence, ale neulehčí rozhodnutí pro koupi (to už jsem rozhodnut tak jako tak).

      Je to jako s dotacema pro zemědělce. Dotace mají význam pro malé/střední zemědělce, které jim opravdu mohou pomoci. Nemají za úkol zlepšit zisk konglomerátů typu Agrofert, atd. (to jen tady to u nás nefunguje)

      1. Dotace jsou určené k podpoře nákupu elektromobilu. Ta
        Dotace jsou určené k podpoře nákupu elektromobilu. Ta částka je pevná a nikoliv procentuální. Za 30.000 Eur seženeš pouze malý elektromobil v základní výbavě. Pokud rodina potřebuje větší auto nebo větší dojezd, tak už na dotaci nedosáhne a raději si třeba koupí spalovák a smysl dotace se mine účinkem a taková dotace je k ničemu, protože podpoří elektromobil pouze jako druhé auto do rodiny a nikoliv primární dopravní prostředek.

        Zvláště u země jako je Německo, které má obrovské finanční přebytky je to rozhodnutí hloupé. Nebo spíše cíleně hloupé.

        1. Tak vzhledem k možnostem dnešních EV je nahrazení druhého
          Tak vzhledem k možnostem dnešních EV je nahrazení druhého auta v rodině elektromobilem z mého pohledu považováno za úspěch.
          Nemyslím si, že dnešní elektromobily v akceptovatelné (pro většinu lidí) cenové relaci dokáží plně nahradit spalovák.
          Nicméně jsou to jejich daně a jejich peníze. Nejsme v pozici jako oni. Až budeme schopni produkovat přebytky jako Němci, pak můžeme někomu radit, jestli peníze utrácí hloupě či nikoliv.

          1. Norsko nám dokazuje že to jde. Minimálně po praktické
            Norsko nám dokazuje že to jde. Minimálně po praktické stránce. Druhá je finanční a Německo je jednou z nejbohatších zemí Evropy s obrovskýma finančníma rezervama. Takže ani zde to není problém.

            Německé automobilky se prostě cítí Teslou ohrožené na trhu elektromobilů, který rychle roste, zatímco prodeje spalováků klesají. Tesla mezi elektromobily naprosto dominuje a proto jsou dotace nastavené cíleně tak, aby na ně Tesla nedosáhla.

            Ano, jsou to jejich peníze a můžou si nastavit pomínky jak jenom budou chtít, ale je až neuvěřitelné jaký strach Tesla vzbuzuje u mocných a bohatých německých automobilových koncernů.

            1. Stále nechápu, proč toto opatření berete jako ochranu
              Stále nechápu, proč toto opatření berete jako ochranu před Teslou, když si tím limitem zařízli prakticky i všechny současně vyráběné německé elektromobily.
              To jako chrání svoje automobilky tím, že je zařízli taky?
              Tahle paranoia ohledně strachu před Teslou je už na vlastní diagnózu…

              1. Německo nemůže dotaci nastavit tak, aby jmenovitě
                Německo nemůže dotaci nastavit tak, aby jmenovitě vynechala konkrétní automobilku. Může pouze nastavit podmínky tak, aby na ně nedosáhla. To je běžný postup. Kdyby nastavili dotaci tak, aby neodřízly Audi iPace a Porsche Taycan, tak by na ni dosáhla i Tesla

                A dále k té dotaci:
                1) Buď chcete podpořit prodeje elektromobilů a pak nemá smysl nasazovat jakoukoliv horní hranici, protože prostě chcete aby si lidé vybrali elektromobil ve všech třídách. Obvzláště nenastavíte hranici tak, že rovnou vyřadíte leadera trhu. Taková „podpora“ je kontraproduktivní. Německo je velmi bohatá země, jejimž oficiálním cílem není ušetřit, ale prodat co nejvíce elektromobilů. Tedy vyplatit co možná nejvíce těch podpor.

                2) Nebo vidíte, že zájem o elektromobily existuje a každý rok roste, ale taky vidíte, že vaše domácí automobilky jsou technologicky pozadu za konkurencí, a to může do budoucna ohrozit vaši ekonomiku. Tak nastavíte dotaci tak, abyste podpořil okrajové procento prodeje elektromobilů malých aut, s malým dojezdem a základní výbavou, tak aby na ni konkurence nemohla, ikdyž víte, že takové auta ještě nejsou nebo o ně není zájem. Protože cílem není podpořit elektromobilitu jako takovou, ale podpořit domáci automobilky finanční injekcí do nové technologie.

                Ono to jde vidět i v tom jak se dotace na elektromobily měnily. První žádné limity nebyly. Pak byly nastaveny tak aby na ně Tesla nedosáhla. A když začala dodávat auta pod touto hranicí, tak je hranice opět posunuta. Byť to jde přímo proti avizované podpoře elektromobility, protože jak jsi správně napsal, tak tím nevyřadíš jenom Teslu, ale spoustu dalších značek. Tohle nemá s podporou elektromobility nic společného. Je to pouze injekce pro domácí výrobce.

                1. Takže jak konkrétně pomohli německým automobilkám, když
                  Takže jak konkrétně pomohli německým automobilkám, když kvůli ze strachu z Tesly zařízli i prakticky všechny elektromobily nejdůležitějších německých automobilek? Jak limit 30 k€ pomůže v prodejích e-tronu, EQC, i3, budoucímu ID, budoucímu Taycanu?

                  Se mi strašně líbí, jak jste o něčem přesvědčen a snažíte se hledat jakékoliv zdůvodnění, i to, které nemá vlastní logiku. Prostě podpoříme domácí německé automobilky a zařízneme Teslu tím, že na dotace nedosáhne nikdo! 🙂

                2. Mě si nestěžujte. já ten nesmysl s limitem 30k na který
                  Mě si nestěžujte. já ten nesmysl s limitem 30k na který nikdo nedosáhne nevymyslel 😀

                3. Kde si stěžuji?!?
                  Já se jen snažím dopátrat, jak jste

                  Kde si stěžuji?!?
                  Já se jen snažím dopátrat, jak jste došel k tomu, že nastavením limitu dotace na 30 k€ pomůže německým automobilkám a zařízne Teslu, jak se tu neustále snažíte tvrdit.
                  Logického zdůvodnění, co Vás k tomuto přesvědčení vede, jsem se dosud nedočkal. A když z mého zjišťování odpovědi jste došel k tomu, že si stěžuji, tak už vím, že logické odpovědi se nemohu dočkat. Proti víře se nedá argumentovat logikou.

                  Přeji Vám hezký den!

                4. Tak polopatě.
                  VW ID3: Cena pod 30.000 v základu.
                  Tesla a

                  Tak polopatě.
                  VW ID3: Cena pod 30.000 v základu.
                  Tesla a prakticky cokoliv: přes 30.000

                  Jednodušeji už to opravdu nejde.

                5. to věříš že bude ID3 za 30k ??? tak já ti reknu, že
                  to věříš že bude ID3 za 30k ??? tak já ti reknu, že nebude a když tak hodně za horizontem 2021

                6. Popravdě já nevím. Všude se to tvrdí, ale oficiálně
                  Popravdě já nevím. Všude se to tvrdí, ale oficiálně cena ještě nebyla představená, takže to může být všelijak.

                  Jenom se mi opravdu nechce věřit, že by VW tyhle věci nekonzultoval s vládou a vláda by nastavila dotace tak, aby na ně nedosáhl první německý elektrický lidový vůz, nebo jak to VW prezentuje, takže je možné, že to v nějakém základu pod 30k bude.

                7. A i kdyby to neklaplo (nebo klaplo za dlouho) s modelem ID 3.
                  A i kdyby to neklaplo (nebo klaplo za dlouho) s modelem ID 3. tak se do toho bohatě vejdou e-UP, CitiGO iV, nebo Minio – a který že koncern to všechny tyhle modely vyrábí… ?

                8. Já už tomu věřím taky. Tahle dotace (respektive ta
                  Já už tomu věřím taky. Tahle dotace (respektive ta laťaka) 30k EUR evidentně cílí na podporu prodejů nejlacinějších (nejmenších) EV.
                  Nejde jen o VW ID. 3 u kterého slibují tuto cenu těsně pod 30k EUR. Dnes podkročení této sumy oficiálně ohlásil i Opel se svou Corsou. Takže to už máme dvě německé automobilky, co se do toho v následujících dvou letech s nějakým modelem vejdou.

                  Pecka by byla, kdyby je Tesla po*rala, a třeba softwarově zablokovala u TM3 baterii na nějakých 25kWh a tento model (říkejme mu pracovně třeba German Ultra short range :-)) a začala jej prodávat právě těsně pod 30k EUR s možností následného odblokování plné kapacity baterie za nějaký směšný poplatek.

                9. ID3 se do dvou let určitě nevejde…budeš rád za verzi
                  ID3 se do dvou let určitě nevejde…budeš rád za verzi long range v plný za 48+k…by byli úplně blbý kdyby začali prodávat první tu nejlevnější verzi

                  a ještě to má jednu podmínku … musí mít baterie

                10. Jo s tímto se přít nebudu. VW sice prezentuje, že uvede
                  Jo s tímto se přít nebudu. VW sice prezentuje, že uvede verzi ID 3. pod hranicí 30k EUR do konce roku 21, ale VW posledních deset let prezentuje lecco a skutek utek.

                  A s bateriemi jsem možná ještě skeptičtější než vy, protože oni to obrovským kapitálem nějak doženou – ale jaké baterie to budou. Teď konečně po kopanci od LG Chem, a minulý týden i od Samsungu dospěli k tomu, že bez vlastní baterkárny nemají budoucnost. Jenže to, že máš vlastní baterkárnu neznamená, že máš technologii. Ta jaksi vyžaduje mnohaletý vývoj, a ostatní co budou na špici jim prodají své staré patenty – takže ta jejich baterkárna začne chrlit baterie s technologií roku 2018 o energetické hustotě cca 250 Wh/kg když ostatní budou se suchou elektrodou někde okolo 350 Wh/kg, a ti na špici už možná budou mít i pevný elektrolit s energetickou hustotou atakující 500 Wh/kg.

Napsat komentář