Německo: nejvíc elektromobilů v červenci prodala Deutsche Post DHL

Za prvních sedm měsíců letošního roku se v Německu prodalo už 39 534 aut do zásuvky (podíl 1,83 %). Nejprodávanějším elektromobilem za červen i červenec byla dodávka StreetScooter německé pošty.

Elektrododávky StreetScooter patří mezi nejprodávanější elektromobily v Německu, tamní pošta díky nim provozuje největší elektroflotilu v Evropě.
foto: StreetScooter

Za červenec 2018 se v Německu prodalo 5617 osobních aut do zásuvky. To je meziroční nárůst o 33 % a 1,77% tržní podíl. Elektromobilů bylo 2526, plug-in hybridů 3091.

Nejprodávanějšími osobními elektromobily za červen jsou Kia Soul EV (423) a BMW i3 (422, 314 elektromobilů a 108 kusů s prodlužovačem dojezdu REx). Třetí je smart fortwo electric (387).

Pokud bychom ale počítali také dodávky, tak je nejprodávanějším elektromobilem v Německu za červenec (i červen) elektrododávka StreetScooter od stejnojmenné dceřinné společnosti Deutsche Post DHL. Za červenec se jí prodalo 473 kusů, za červen dokonce 680.

Nejprodávanějším autem do zásuvky za červenec celkově je plug-in hybrid BMW 225xe Active Tourer (594). Nejprodávanějším osobním autem do zásuvky za celý rok 2018 je v Německu zatím Renault Zoe (3011).

Prodeje elektromobilů Tesla se v Německu naopak propadly na celoroční minima. Tesla Model S si v červenci připsal pouze 51 kusů (907 za celý rok), Tesla Model X dokonce jen 44 kusů.

23 Comments on “Německo: nejvíc elektromobilů v červenci prodala Deutsche Post DHL”

  1. Tak to je slušnej políček do tváře VW Vlkohradu.
    Tak to je slušnej políček do tváře VW Vlkohradu. :)))
    Můžou si prskat dál a bejt ještě uraženejší, že si od nich nechtěla německá pošta objednat jejich elektrický krámy a radši si vyrobila svoje a ještě jim s těma nevzhlednejma pikslama konkuruje a prodá jich víc než vyhláśený autodinosauři :)))

  2. Tady je vidět ta neochota Němců kupovat Teslu. Osobně si
    Tady je vidět ta neochota Němců kupovat Teslu. Osobně si myslím, že až budou automobilky nabízet dohromady stovky nebo i tisíce modelů elektrických aut, bude to Tesla mít na jiném než americkém trhu docela těžké. Nejde jen o peníze, ale lidi jsou dost konzervativní a mají svoje oblíbené značky, jiní zase kupují pouze domácí produkci, atd. Navíc si nejsem jistý, jestli Tesla někdy bude schopna nabídnout auto do řekněme půl miliónu, což jiné automobilky časem nabízet jistě budou.

    1. Ne jen Němců, v celé Evropě je to tak, hlavně že mi to
      Ne jen Němců, v celé Evropě je to tak, hlavně že mi to tu všichni vyvraceli minulý týden, když jsem psal, že Tesla dostává na prdel v Evropě v prodejích od VW už ted s pouze předělaným spalovákem e-golf a e-up, nějaký chytrák tvrdil, že ani na domácím Německém trhu VW nemá na Teslu, ted vidíme realitu, a to jak tu zastánci Tesly zarytě přehání a lžou, sledují tupě nějaké počty vyrobených kusů Tesly, k smíchu, v Americe i kdyby vyráběla Tesla milion aut tak to nemá žádný význam, důležité je kolik jich dodá k nám do Evropy a také zda to tu vůbec bude někdo chtít

      1. Jasně, že vyvraceli, když si čísla taháte z prstu a
        Jasně, že vyvraceli, když si čísla taháte z prstu a nejste schopný si dohledat oficiální statistiky: Evropské prodeje leden až červen 2018,
        Evropské prodeje 2017
        VW má v BEV pouze e-Golfa a v prodejích ho drtí ho Nissan, Renault, BMW i Tesla. Pokud počítáte i BEV+PHEV dohromady, pak je jednoznačným vítězem v Evropě BMW.
        Takže zarytě přeháníte, lžete a jste tu k smíchu jenom vy pane chytráku.

        1. No a co jako tohle dokazuje? Já nemluvil o ostatních
          No a co jako tohle dokazuje? Já nemluvil o ostatních značkách, jen tu chladím ty hnupy co si tu z Tesly sedají na zadek a jen se objeví článek o VW tak se tu pohoršují jak někdo jako VW neprodá nic a proti Tesle nemá šanci, tak tu upozorňuji na to, že na rozdíl od Tesly která se zabývá pouze EV tak ten rozdíl není zase tak velky, naopak, v některých zemích evropy (a to těch u EV dost zásadních Norsko, Německo…) již překonává VW Teslu a to ještě nemá ani pořádný ryzí EV a o to tady jde chápete??? když budu brát i PHEV tak se tu nemusíme ani dále bavit a vy tu vytáhnete nějakou statistiku aby jste mě uzemnil, fakt borec 😀 další věc nevím proč v té statistice není e-up když techto EV je na trhu obrovské množství možná vůbec nejvíc z EV po Nissanu Leaf, i jako ojetin s pár KM, zabývám se dovozem aut, tak o tom něco vím

          1. Co to dokazuje? Že vaše tvrzení: „Tesla dostává na prdel
            Co to dokazuje? Že vaše tvrzení: „Tesla dostává na prdel v Evropě v prodejích od VW už ted s pouze předělaným spalovákem e-golf a e-up“ je prostě a jednoduše lživé. Pište pravdu a nebudu proti vám argumentovat statistikami. Ano, na některých trzích překonává Teslu, ale vy jste mluvil o Evropě, tak se to nesnažte obrátit. Navíc tvrzení, že VW má největší prodeje v Německu je stejně hodnotné, jako že Škodovka má největší podíl na českém trhu.
            A více vy proč ve statistikách není e-Up? Protože má prodeje menší než 500 vozů měsíčně, opět další vaše absolutně nepodložená lež (tvrzení, že jste dovozce aut a že víte, že se jich prodá víc opravdu neberu jako důkaz).

            1. No právě že to není jen v Německu, proto jsem psal v
              No právě že to není jen v Německu, proto jsem psal v Evropě, protože je to několik zemí, celkově samozřejmě je na tom o něco lépe Tesla, ale to jsem já netvrdil, jsem psal v prodejích, množné číslo, to znamená na mnoha trzích, nepsal jsem v celkovém prodeji v celé Evropě, e-UP zřejmě pouze v německy mluvících zemí, chápu, mohu mít zkreslený přehled, jinde zřejmě v této kategorii vládne renault. O co jde hlavně a to jste nepochopil, že VW Tesle slušně šlape na paty už ted, proto byl celý ten článek co jsem napsal, pro ty co vidí jen Teslu a na VW plivou že nic nedělá takže tady vidíte, že dělá a zatím prohrává. Zatím!!!! Vy odvádíte pouze téma jiným směrem jako nějaká žena, možná by neškodilo zapojit trochu selský rozum a nesledovat pouze tupě nějaké tabulky, pak možná pochopíte smysl mých slov 🙂

    2. Ja bych to uplne nesvadel na konzervativizmus. Ale podle me
      Ja bych to uplne nesvadel na konzervativizmus. Ale podle me hraji roli i veci, jako ze nejblizsi servis je i v Nemecku treba 300km (obzvlast v kontrastu k tomu, na co jsme v Evrope zvyli), na dily po bouracce se ceka kdovi jak dlouho a do urcite miry nejspis i „luxusni“ vybava, kterou dostanou jinde, ale u Tesly ani za priplatek (abychom zustali u EV, tak treba plnohodnotna adaptivni svetla u eGolfa).

    3. No ale nemecke automobilky nebudou nabízet dohromady stovky
      No ale nemecke automobilky nebudou nabízet dohromady stovky nebo i tisíce modelů elektrických aut. Kdyz Tesla bude vyrabet miliony aut nemecke automobilky uz tady nebudou existovat. Tesla proda za den tolik e-aut co cely VW group za mesic. VW jeste neprekonal ani 50 nejvetsich cinskych automobilek ve vyrobe levnejsich BEV a na Teslu nemuze ani pomyslet.

      Do pul milionu se neda vyrobit ani poradne auto se spalovacim motorem natozpak BEV, Skodovku a Ladu za auto nepovazujme.

      1. Do půl milionu je v pohodě rodinné auto nižší střední
        Do půl milionu je v pohodě rodinné auto nižší střední třídy, HB nebo i kombík, který sice nebude v „plné palbě“, ale bude v dostatečné výbavě. Teda… spalovák. Alternativa v kategorii EV neexistuje. Ne každý chce/potřebuje/má na Teslu 3 nebo X.

      1. Myslím, že se to dá docela dobře odhadnout. Za rok 2017
        Myslím, že se to dá docela dobře odhadnout. Za rok 2017 činily evropské prodeje Tesly přibližně 28 %. Pokud budeme počítat stejný poměr i nadále, tak při průměru 8000 TM3 týdně a tedy 400 tisíc za rok, na Evropu vychází 112 tisíc kusů za rok 2019. Nebo také polovina, pokud by chtěli ještě plně využít i těch $3750 daňových úlev v první polovině roku a celá výroba by byla až do června jen pro USA. Každopádně tak jako tak by měli mít první místo v evropských prodejích EV jasné s velikým náskokem.

  3. Super, jako vždy jsem měl pravdu. Jednoduché, dobře
    Super, jako vždy jsem měl pravdu. Jednoduché, dobře postavené auto bez výrobníků závad (šak to slovo znáte 😉 ) se prodává. Držím Dojče Pošt palce. Ano, takové vozy nechť vyrostou i v segmentu osobních automobilů. Bez blbostí typu asistentů, bez dotykového ovládání počítačem…..

  4. StreetScootery jsem uz videl i v male nemecke obci u hranic
    StreetScootery jsem uz videl i v male nemecke obci u hranic Bad Schandau. Dobijelo se jich tam asi 5ks. Byly tam jeste stare VW Caddy, ale evidentne uz dosluhovali a budou asi vymeneny za Street Scootery. VW to musi hodne smutne sledovat 😀

    1. Ono je zapotřebí těm co si myslí, že nám prodaj kdejakou
      Ono je zapotřebí těm co si myslí, že nám prodaj kdejakou blbost která nás bude obtěžovat jenom proto, že se tak rozhodli, občas ukázat že nežereme seno a že se bez těch jejich vyfi.undací radostně obejdeme. Ať si strčí ty inteligentní popelnice do špic. Nemám náladu bojovat celou cestu s programátorem abych donutil vůz dělat co chci já a ne co mu napsal programátor.

Napsat komentář