Německé ministerstvo dopravy a skupina průmyslových společností podepsaly společný záměr rozšíření sítě čerpacích stanic na vodík. Do roku 2015 jich bude Německo mít minimálně 50. Mezi signatáři je samozřejmě i Daimler, který na auta na vodík zjevně hodně sází.
foto: Daimler
Německo dělá všechno pro to, aby během následujících dekád maximálně omezilo využití ropy v dopravě. Neustále rozšřuje síť CNG stanic, masivně podporuje rozvoj elektromobility a nebrání se ani vodíku. Právě vodík má mít v bohatém německém mixu své nezastupitelné místo.
Důvodem jsou samozřejmě obnovitelné zdroje energie. Německo se rozhodlo do roku 2022 vypnout všechny jaderné elektrárny. Nahradí je plynovými, ale především větrnými a solárními elektrárnami. Vzhledem k nestálé povaze jejich výroby bude přebytky ukládat právě do vodíku.
Rozvoj vodíkových čerpacích stanic je podnícen kromě jiného i příslibem automobilového průmyslu zahájit prodej prvních aut na vodík v letech 2014-2015. Právě tyhle roky už několikrát zopakovaly automobilky jako Hyundai, Toyota, General Motors i Daimler.
Právě v Německu, ale např. i na Havaji a v dalších částech světa už léta probíhají praktické testy vodíkové mobility. Magazín Top Gear kdysi prohlásil vodíkové auto Honda FCX Clarity za jednu z nejlepších alternativ, které zatím měli k dispozici. Jmenovali výhody, které aktuálně zopakoval i německý ministr dopravy Peter Ramsauer: nulové emise, dostatečný dojezd a rychlé tankování. A dodal:
“Abychom usnadnili nástup aut na vodík, potřebujeme síť čerpacích stanic pokrývající hlavní metropolitní oblasti a propojující je navzájem.”
Čtěte také: Vodíkový traktor NH2 otestuje nezávislá farma v Turíně
Na projektu se dále účastní společnosti Air Liquide, Air Products, Linde AG, Now GmbH a TOTAL. V současné době je v Německu celkem 15 vodíkových čerpacích stanic. Německý ministr očekává, že do roku 2020 bude v jeho zemi jezdit 5000 aut na vodík.
S vodíkem je spojeno tolik
S vodíkem je spojeno tolik problémů, že akumulátorový elektromobil je proti tomu životaschopný projekt. Ať z vodíku dělají zemní plyn a nesnaží se o nemožné. Sliby, chyby. Když se kouknete na starší předpovědi automobilek např. z roku 1997 až 2002, tak měl být dnes vodík někde jinde než je dnes:). Připomíná mi to tu předpověď Muska o víc jak polovině elektromobilů za méně než 20 let.
Umíte si někdo představit, že se rozšíří automobily kterým z extrémně drané nádrže celkem rychle uniká palivo a nedá se s tím nic dělat? To se hodí tak možná pro nákladní auto co většinu dne skutečně jezdí, ale ne osobní. Těch problémů je víc, takže doufám, že do téhle slepé větve nepůjdou moje daně.