Němci zaplatili loni za elektřinu více než kdykoli předtím

redakce - 02 Březen 2021

Německé domácnosti utratily v roce 2020 za elektřinu přibližně 37,8 miliardy eur, to je o téměř miliardu eur (přes 25 miliard korun) více než v roce 2019.Ve srovnání s rokem 2016, kdy spotřeba domácností byla téměř stejná jako v roce 2020, se náklady na elektřinu zvýšily celkem o tři miliardy eur.<br />

Ve srovnání s rokem 2016, kdy spotřeba domácností byla téměř stejná jako v roce 2020, se náklady na elektřinu zvýšily celkem o tři miliardy eur.
foto: Nikiko, licence Pixabay

Podle deníku Handelsblatt je přitom pravděpodobné, že růst cen elektřiny v Německu bude dále pokračovat. Předběžné údaje totiž ukazují, že průměrná megawatthodina elektřiny stála letos v únoru na německém velkoobchodním trhu téměř 50 eur, zatímco loni v dubnu, kdy klesla na nejnižší úroveň od roku 2006, stála megawatthodina necelých 16 eur.

Důvodem růstu cen elektřiny v Německu nejsou podle německého tisku ani tak přímé náklady na energie, jako spíš různé daně a poplatky, které německá vláda vybírá od svých občanů, aby mohla podporovat alternativní zdroje energie a financovat odchod od uhelné a jaderné energetiky.

Podle údajů spolkové energetické agentury tyto poplatky v posledních letech rostou obzvláště prudce a v roce 2020 představovaly více než tři čtvrtiny účtů za elektřinu v domácnostech.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Těžaři ohodnotili srbské lithium. Naleziště v Jadaru je bohatší než na českém Cínovci
https://archiv.ihned.cz/c1-66857710-tezari-ohodnotili-srbske-lithium-naleziste-v-jadaru-je-bohatsi-nez-na-ceskem-cinovci

Lithia jsou všude mraky. Sice patří v periodické tabulce prvků mezi vzácné kovy, ale nic vzácného na něm není.

Nic nebrani tomu vyrabet low cost lithiove baterky na uskladneni energie. U stacionarnich baterek to nemusi byt vzdy high-tech. Samozrejme ze se ted vsichni koncentruji na best parameter, ale casem pujdou vyrobci i do tohoto segmentu. Pak budou tocici indukcni generatory k smichu.

Přesně tak a nikdo něříká, že v budoucnu nepůjde lithium nahradit třeba sodíkem, kterého je všude mnohem více. S na-ion bateriemi se experimentuje, ale ještě nemají takové parametry jako lithiové.

Kolik stoji hodina instalatera v DE a v CR. Tam jsou mnohem vetsi rozdily. U elektriny to je zanedbatelny rozdil. Ale elektrarenska lobby se zajima jen o sveho ceskeho otroka, ktery je nucene zivy. Tak ho musi strasit porad dokola. Bububu OZE je zle.

1*
Čezký pepici si pořád myslí že cena elektřiny je ten největší problém co trápí Helmuta:-))

Němci jsou bohatí, protože jsou extrémě spořiví, racionální a k hmotným i nehmotným statkům zodpovědní. Prakticky všichni němci, které osobně znám, mají perfektně zmáknou mikroekonomiku domácnosti včetně dokonalého přehledu o příjmech i výdajích a každou investici, či plánovaný výdaj maj perfektně promyšlený a na čechy nepředstavitelně zanalyzovaný. Takže zapomeňte na to, že neřeší u něčeho cenu.

---

tak samozřejmě i v Německu jsou skalní kolenovrti... nicméně pořád platí, že jejich výdaje za elektřinu jsou nepodstatnou položkou, osobně neznám žádného Helmuta co by naříkal nad účtem za elektřinu..
ale asi každý zná jiné Helmuty..
to už mnohem častěji naříkají nad výměnou žárovky v autoservisu za 50EUR, nad cenou cigaret, pohonných hmot, daní,bydlení a milionu dalších věcí,
nehledě na to, že právě u té elektřiny si může celkové náklady podstatně snížit instalací FVE

Obrázek uživatele runner42

Ano, skalní kolenovrti.
Proto nechají své špatně placené odpadky živené otroky, pracující ve středo a východoevropských koloniích, chcípat na infekce, než aby si snížili zisky.

Včera mi vysvětloval zaměstnanec Škodovky, výrobní závod Kvasiny, jak jeho mistr nabízí za každý den 2000 Kč bonus tomu, kdo nemocný přijde do práce. To je naprosté morální dno.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Ja mam zase zkusenost, ze nemecke firmy prinesly do CR firemni kulturu, o ktere si zamestnanci v ceskych firmach muzou nechat jen zdat. Cesky podnikatel aplikuje ty zkusenosti o kapitalismu, ktere mu bolsevik 40 let tlouknul srpem a kladivem do hlavy. Spravny podnikatel v ceskem pojeti je kapitalista, ktery jde pres mrtvoly. No reknete, neni to komunisticka predstava o soukromem podnikani?

Vidím, že ty víš o soukromém podníkání jenom to co ti do hlavy zatloukl bolševik. Je to jako tvrdit, že každý český zaměstnanec se jenom fláká a přemýšlí co by kde ukrad.

Nebojte, dovedu porovnat firemni kulturu v nemecke firme v Nemecku, v nemecke firme v Cesku a v ciste ceske firme. Vyjmenovane poradi vyjadruje take stav firemni kultury od dobre ke spatne. Par ceskych manageru dovede v nemecke firme v Cesku stahnout uroven docela slusne. Ostatne je to take videt v politice i v obcanske spolecnosti. Covid nemilosrdne odhalil problemy v ceske spolecnosti. Nejhorsi na svete hovori jasne. Narod ma jiste problemy. A ze Slovaci jsou na tom podobne rika neco o spolecne historii.

Píše skopčák tvářící se, že skopčáci nemají nic společného s 1. a 2. světovou válkou....

.

No vidíte, u nás CEO vyhlásil, že kdo bude přistižen v prostorách firmy bez respirátoru 20 procent platu dolů a všem zablokovali přístup na čipových kartách a přístup odblokovává jen platný negativní test, firma otestuje - daný člověk může do firmy. Už se experimentálně zjistilo, že je levnější člověk v karanténě nebo na home office, než jeden roznašeč ve firmě.

---
Obrázek uživatele ozana

Takže mu odpověděl, že mu mistr dá 2000 ze svého a on ho za to na oplátku neudá?
;-)

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

jaké řešení navrhuješ?

Obrázek uživatele runner42

Zavést povinné testování pro všechny provozy nad 100 zaměstnanců.
Mistra odsoudit na 8 let nepodmíněně za spolupachatelství dle § 152 Šíření nakažlivé lidské nemoci při nouzovém stavu.
Management HR každý 4 roky nepodmíněně.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

no já myslel jak osvobodit ty všechny otroky z otroctví...
nějaký Spartakus by se hodil..

Obrázek uživatele Anonym123

takže ako v haškovom švejkovi (parafrázujem)
:-)
predstavte si takú stromovku a na každom strome jeden oslobodený spartakus?
sedemzávitová sľučka sa následne predať po metrových kusoch ...

ps - tých vzbúrených následne ukrižovali, v česku, ateistickej zemi by bolo nepatričné postaviť/vztýčiť toľko krížov okolo cesty

To ale není naříkal nad cenou, to je o aktivní snaze vyjednat si co nejlepší podmínky a samozřejmě si každý vyhodnotí, co má pro něj smysl řešit, protože čas na řešení by ho stál víc, jak ta úspora do dalšího přeceňování. Je top pořád úplně stejné jako můžete řešit třeba pojištění auta - kdo to jednou za čas nepořeší, tak i přes mnohem větší bonus se cena znásobí.

Mimochodem, když chcete instalovat FVE jako zběsilý, pak jistě víte, kolik němců žije ve svém a kolik v nájmech ;)

---

nevím..
ale nájemníci si jistě taky vyberou
Balkonkraftwerk JA Solar 550W
540-560 W Balkonkraftwerk Trina

ale určitě se najdou i tací nájemníci co budou bydlet ve sklepním bytě s okny na sever...

Zbytecne drahe. Za mene penez se da na ceskem eshopu koupit menic 1kW nebo 2kW s limiterem, ktery snizi sam vykon aby nedochazelo k pretokum do site:
https://shop.gwl.eu/GridFree-Inverters/GridFree-AC-Inverter-with-limiter-1kW-SUN-1000G-22-65V.html?cur=1
a k tomu pak solarnich panelu dle vlastni volby:
https://shop.gwl.eu/Solar-PV-Systems/Solar-panels-PV-module/?cur=1

Pěkná sada, pověsím na zábradlí a pichnu do zásuvky. Asi tak 20minut i s vybalením. Jenom ta cena odpovídá asi ceně elektřiny a kupní síle v Něnecku.

Bohužel u nás je to nepoužitelné. Naši distributoři si naprogramovali elektroměry tak, že měří dopředu i dozadu stejně. Takže česká hospodyňka by si musela změřit kolik ten panel zrovna dává a zapnout spotřebič odpovídajícího příkonu. Po skončení vaření by musela ten panel vyrvat ze zásuvky jinak by se nedoplatila. A nejenom to, ještě by ji napařili pokutu. Jiná země, jiné mravy.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Existuji menice 1kw/2kW s integrovanym limiterem, ktery se pripoji na hlavni jistic a sam reguluje vykon aby nedochazelo k pretokum do site.
GridFree AC Inverter with limiter 1kW SUN-1000G (22-65V)

třeba za 10let...
nebo za 100let..
uvidíme.. naděje umírá poslední

Za pár let bude povinnost FVE na každé novostavbě, jinak nebude zkolaudovatelná a bude průlom.

---

To by nastalo, kdyby se jaderne lobby nepodarilo postavit dalsi jaderne bloky. To by pak byl tlak na obcany. Stavte FVE, to je obcanska povinnost. Jinak nebudeme mit dostatek elektriny.

Hezká utopie tyhle balkonovky jsou krásný odpustky.

---

:-)
já nerosumet..
ale to nevadí, hlavně že jsme zdraví.. zatím

Obrázek uživatele runner42

To jo, teď by nebylo ideální chytit ten Das Covid.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

njn, tak vždyť přece ještě před půl rokem, kdo řekl, že je třeba se chovat zodpovědně a že to může být průser, tak zde byl nejmenovaným guruem urážen

---

Vase analyza je trochu mimo. Jak to ladi s timto clankem?
https://www.n-tv.de/ratgeber/90-Prozent-der-Stromkunden-sind-Verlierer-article22337683.html

Byla to reakce na příspěvek nad. Nicméně co jste poslal vy? Další z bambilionu kritizujících, nějaký názor pseudonovináře sdělujících článků z internetu, tentokrát německého. sorry, ale negativistické a negativní slátaniny internetových médií mají tu nevýhodu, že nejsou na papíře, takže nemohou v nouzi posloužit ani jako toaletní papír

---

Nevim, zda jste clanek cetl a nerozumel tomu textu, ale stoji tam, ze domacnosti by hodne usetrily, kdyby presly k levnejsim dodavatelum. Kdyz to ale i pres ruzne informace nedelaji, tak by se dalo usoudit, ze tech par Euro mesicne navic je netrapi a cely ten proces jim nestoji za to.

Trápí. A hodně.

https://www.handelsblatt.com/meinung/gastbeitraege/gastkommentar-nachhaltige-ideen-muessen-wirtschaftlich-umsetzbar-sein/26075446.html

https://www.agrarheute.com/management/betriebsfuehrung/zahlen-deutsche-landwirte-hoechsten-strompreise-europas-552797

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Strompreise-koennten-erneut-deutlich-steigen-article21814529.html

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Okostrom-Umlage-sinkt-nur-minimal-article22103969.html

Už takhle má evropský průmysl problém být konkurenceschopný s Asii. Zvýšení cen energií a zvýšení rizika blackoutu je to poslední co potřebujeme. Chce někdo FVE? Fajn, tak ať si je dá na střechu. Nikdo mu nebrání. Ale je hloupost odpojovat stabilní zdroje jako jsou JE a uhelné elektrárny, když za ně nemáme stabilní náhradu vyjma ruského plynu.

Obrázek uživatele Cipísek D

jak je to s elektřtinou potřebnou k těžbě ropy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=IsHJzb1pvIM

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ten článek je zmatený. Matlají se tam dohromady celkové výdaje za elektřinu, což je cena * spotřeba, a cena elektřiny.
Ono je klidně možné, že lidi během lockdownu v roce 2020 prostě jen propálili více elektřiny, protože byli doma na online výuce a na home office. Bez údaje jak se změnila celková spotřeba domácností je to k ničemu.
Taky by se slušelo dát oněch 37.8 miliardy EUR do kontextu. Třeba to, že celkové výdaje německých domácností jsou okolo 2 000 miliard EUR/rok. Výdaje za elektřinu tedy pro německé domácnosti nejsou nijak závratnou položkou.
A taky by se slušelo říct, že onen poplatek za OZE v Německu je vysoký ze dvou důvodů. První je, že jej platí pouze maloodběratelé, velcí žrouti elektřiny nemusí. Druhý důvod spočívá v tom, že Němci si odhlasovali, že chtějí výstavbu OZE v době, kdy ještě byly pekelně drahé, s plným vědomím toho, kolik to bude stát. Letos jim začínají dobíhat první podporované projekty z roku 2001 a většina toho poplatku bude po roce 2030 pryč.

Kolik stojí v německu kWh pro běžného člověka? Jak vychází provozní náklady oproti spalováku?

Obrázek uživatele Marek_

Tak doplnění a upřesnění:
- do dubna 2020 byla cena 0,30 eur/kWh
- od dubna 2020 byla cena 0,32 eur/kWh

- celková spotřeba od dubna 2019 do dubna 2020: 653 kWh
- celkové náklady od dubna 2019 do dubna 2020: 325 eur

A pro zajímavost, v roce 2016 byla cena 0,26 eur/kWh.

---

Lexus GS 450h Premium

Takže při ceně 0,32 eur/kWh a euru 26,2 to vychází 8,4 za kWh. Při spotřebě auta 20 kWh to vychází 168 Kč na 100 km.
Obdobné auto má v naftě podobné provozní náklady.
Díky OZE se elektromobil ani plug-in v Německu nazaplatí. Němec nemá motivaci doma plug-in strkat vůbec do zásuvky, když na elektřinu jede za stejné peníze.

Tak oni mají průměrnou cenu benzínu 34,7, při spotřebě 7L/100km to je nějakých 264kč, což je o nějakých 36% méně. :) Samozřejmě můžeme proti sobě postavit úspornější auta a jejich průměru. Podle sprint monitoru takový dieselový golf 2020 má průměr 5,86 l (187kč) a Golf EV 2020 s 15,28kWh (128kč), což je pořád o víc než 30% více.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Jenže ten e-golf má malý dojezd a málokdo v něm bude jezdit po dálnici, což se také projeví na nižší spotřebě. Srovnatelné EV s dieslovým Golfem bude mít větší spotřebu, tak 18-20 kWh.

Jenže Němec, inkdyž nemá FVE, upřednostní při stejné ceně BEV před spalovákem. Samozřejmě, pokud je v sociální skupině mají na pořizovací náklady.

Obrázek uživatele Marek_

Jistěže při stejné pořizovací ceně spousta Němců upřednostní EV před spalovákem. Protože jim dojezdem bude stačit, provoz vyjde o něco levněji než spalovák a jízda s EV je pro většinu lidí jednodušší a příjemnější. Ano, díky dotacím na EV to v Německu takto jde. Pokud by u nás stála třeba elektrická Kona stejné peníze jako spalovací Kona v automatu, taky by se lépe prodávala.

---

Lexus GS 450h Premium

No jo, ale v Německu je mnohem běžnější pracovní benefit osobní auto a tím pádem jsou i snáze docilují mladšího vozového parku a zároveň i častěji volí zelenější varianty - a to to mají navíc s dotacemi. Podívejte se do menšího města a do míst, kde jezdí vlastními auty. V tu chvíli to mají sice v super stavu (až na výjimky), ale deset let auta je běžnej věk.

---

Hezký postřeh, alespoň si s naším vozovým parkem nepřipadám vedle Němců až tak moc v p*deli.

Jenomže chytrý Němec má soláry. Stačí se podívat na satelitních mapách na německé vesnice a srovnat s našimi. A to jsou ty snímky několik let staré.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Slunce svítí přes den, tj. v dobu, kdy auto stojí u práce. Popřípadě když autem jedu na výlet. Jedinně pořídit další baterku, do které se energie ze soláru uloží a večer se tato energie použije pro auto. To jsou ale další náklady za baterku navíc.

No tak to je blbý. V tom případě musí být práce doma nebo soláry v práci.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Marek_

Jo, pak je otázka, na kolik vyjde kWh z těch solárů, protože pořízení něco stojí. A kolik procent vyrobené el. energie spotřebuje a kolik musí jako přebytek prodat za levno do sítě, z kolika procent dobíjí EV soláry a ze sítě, atd...

Závěr je prostě takový, že provoz EV se z domácího nabíjení ze sítě nevyplatí oproti spalováku. Teď si kolega v DE (koncem 2020) kupoval Opel Coirsa elektro. A říkal, že se mu líbí, jak to jede, jak je to tiché a živé a že na to dostal dobrou dotaci. O ceně provozu (jako výhoda) nepadlo ani slovo.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

U běžného tarifu, co mám doma od EnBW to vychází na cca. 30 ct/kWh jenom čistě el. energie. Pokud vás to zajímá, mohu kouknout do posledního vyúčtování, kde bude komplet cena za rok i s poplatky za měřák a spotřebovanou energii. Ale u mě to je zkresleno tím, že mám spotřebu nízkou, takže kWh pak (se všemi poplatky) vychází draze. Ale jak jsem psal na začátku, pokud bereme v úvahu jenom čistou cenu energie, tak je to těch 0,30 eur/kWh.

Jde to i levněji, kolem 0,25 eur/kWh, ale pak je potřeba zvláštní měřák a to je zase náklad navíc, nevyplatí se moc.

Veřejné nebíjení je od 0,30 eur/kWh AC a od 0,40 eur/kWh za DC. Samozřejmě, jsou místa, kde se nabíjí zdarma.

Ale pokud budeme brát domácí nabíjení, tak cena za km se blíží ceně za km u úsporného spalovacího auta.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

V Německu už došli tak daleko, že se skutečnou cenu snaží zakrýt znepřehledněním pomocí různých tarifů, paušálů, předplacení, doplatků, bonusů, rozdělením plateb, záloh podle počtů členů domácnosti apod.

Reálná cena 1kWh pro domácnost je aktuálně cca 9 Kč a ročně roste o cca 20%.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Potom ale v ČR jsme na tom s přehledností vyúčtování úplně stejně. Jen s tím rozdílem, že tam má občan právo si tu elektřinu vyrobit sám, bez obstrukcí a okrádání ze strany dodavatele. A snaží se využívat zdroje, míň skodící přírodě.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To si pletete z ČEZkem. Díval jste se někdy na vyúčtování elektriky?

Obrázek uživatele runner42

Na tomto příspěvku se každý může názorně přesvědčit, že jste naprostý idiot.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Jan Veselý

"skutečnou cenu snaží zakrýt znepřehledněním pomocí různých tarifů, paušálů, předplacení, doplatků, bonusů, rozdělením plateb, záloh podle počtů členů domácnosti apod."
Přesně takhle vypadají moje vyúčtování za elektriku, Běhno. A nežiju v Německu.

Ale, ale, ticho po pěšině? Nikdo ze zdejších eOslíčků nebude spolu s Němčoury hýkat blahem, že mohou vysolit více za energie? Ani vrchní Skopčák si nehýkne? Divné....

Tak jako upřímně, přiznejme si že těžba uhlí a následná rekultivace krajiny a bourání elektráren něco stojí, kdo si myslel, že těžba bude levná, opomíjel zásadní fakta.

U OZE Německo platí za to, že je pionýrem v oboboru a rozjíždí to ve velkém. Pro ostatní to už bude levnější. Otázkou je, na kolik si ceníme čistý vzduch k dýchání. Kolik jsme ochotni zaplatit za lepší vzduch.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Český ovčan vzduch neřeší, zdraví je zadarmo a jaksi samo sebou. On potřebuje hlavně "ušetřit". Uhlobaronům, co na tom špinavém vzduchu vydělali nezávidí, to se nědělá, na ně poukazovat. On závidí výhradně sousedovi. Kdyby to šlo, sám by do nějakého špinavého bysnysu investoval, jen kdyby jej vzali mezi sebe a kápla nějaká kačka. Morální aspekty taky neřeší.

Zdraví obyvatel ovlivňuje 150 dalších faktorů, z nichž 100 má mnohem větší důsledky.

To vyprávějte obyvatelům nejvíc postižených oblasti, kde je to jasně statisticky dokázáno na nemocnosti, dožití atd.

U nás?
Bych řekl, že nezdravá životospráva bude mít 100x větší důsledky.

To je věc každého osobní volby a zodpovědnosti. Ale Tykač se neptá v okolních vesnicích, jestli si chtějí jeho zplodinami ještě přitěžovat.

Ve vesnicích se odjakživa pálily odpadky, nekvalitní uhlí a šlam. Dneska je vzduch na vesnicích čistší než kdykoliv dříve, takže tohle není argument.

S těmi vesnicemi máte pravdu, ovšem postupně se to lepší. K dnešku už je ten rozdíl markantní.

To rozhodně. I přes uhelné elektrárny, které jsou taky stále čistší. Prostě nemá smysl zbavit se energetické stability kvůli zanedbatelnému zlepšení kvality vzduchu, který ovlivňují především úplně jiné faktory.

No nevím, dneska zase celej den čucháme v té mlze opět jednoho experta, co nemůže topit plynem, nebo elektrikou, ale zase láduje krb nevysušeným dehtujícím dřevem a podle toho, jak je prořezanej les, asi byl na "nákupu"

---

Zatím ještě je na osobní volbě, kde bude člověk bydlet, je to stejné jako životní styl.

---

A vy myslíte, že impact investice je na západě něco starého? Akorát jsou už tak solventní, že si je často můžou dovolit - kdyby odepsali 20 - 25 procent HDP, bez výhledu na to, že to za rok dva bude ok, tak by hned bylo po impact investicích.

---

A kde teď začali rekultivaci, že by to začalo žrát prachy? Lužická Jezera jedou už třicet let - to už budou mít zakalkulovaný, podle mě je to tím, že musí víc elektriky dovážet + museli koupit dražší zdroje. což sice možná alibisticky vypadá s lokálníma emisema super, jenže ono jako přinese vítr písek ze Sahary do EU, tak není problém aby přenášel emise po EU

---

No dovážet, Německo je exportérem elektřiny, v roce 2019 to bylo asi 45 TWh. V dnešním světě je normální, že elektřina prostě migruje po Evropě. Lidi se tomu diví, ale jinde jim nevadí, že kráva, než dojede jako steak na Váš stůl si udělá solidní eurotrip. Dá se to snížit lokalizací zdrojů a podporou toho, že si budou lidé vyrábět elektřinu sami co nejvíc sami nebo v rámco komunit. Ze slunce, větru, vody nebo kogenerace. Pak nebude muset tolik cestovat a lokální emise půjdou dolů i přes výkyvy v rámci roku.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Lidem ne, ale mně to sakra vadí, stejně jako eurojogurt z Německa, za mě každej takhle zbytečnej pohyb je mnohem horší, než jezdit soukromě se spalovákem, pokud je to pár km ročně.
K elektrice jasně jsou vývozcem - pokud je jí zrovna dost = ceny jsou nižší, ale potřebují, když jí je nedostatek, takže kupují za mnohem horší ceny.

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

Tak a teď se koukneme na data z roku 2020:
Německo export: 45.19 TWh za průměrnou cenu 45.27 EUR/MWh, obrat 2.045 miliardy EUR.
Německo import: 34.92 TWh za průměrnou cenu 42.87 EUR/MWh, obrat 1.497 miliardy EUR.
Suma sumárum, Němci prodávali více než kupovali, prodávali dráž než kupovali a byli celkově v plusu asi o půl miliardy EUR.
Máte sice krásnou teorii, ale data hovoří jinak.

Ano data, která jste poslal mluví jinak - také jsou to data obchodované - tedy klidně i jen proteklé energie přes Německo. Poměr výroba spotřeba by nebyl?

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

Máte tam celý web s údaji. Nejsem ochotný to klikat za vás.

Obrázek uživatele runner42

Já jsem to proklikal z mimo jiné jsem zjistil, že se jedná o ceny včetně distribuce a včetně všech toků skrz jejich soustavu, které jsou ale vykazovány podle přeshraničních toků.

O tom zda na vlastní energetické strategii vydělávají nebo prodělávají se tam nedozvíte. Pouze vidíme, že export ven nějaké energie je finančně výhodný, tedy že např. vydělávají na transportu francouzské jaderné energie bezjaderným Rakušákům.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele runner42

No nevím nevím, podle těch grafů jsme do Německa vyvezli 5TWh a zaplatili jsme jim za to 225 milionů Eur.

Pokud to tak skutečně je, řekněte mi jediný rozumný důvod, proč je okamžitě neodříznout.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Vyvezli? Snad koupili, ne?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele runner42

Myslím, že už mám vysvětlení tohoto do očí bijícího nesmyslu.

Graf nezobrazuje skutečně země, od kterých to kupují, ale odkud to teče.
To znamená, že například elektřina pro Rakousko co teče přes ČR je započtena jako prodej ČR.

Vycházím z toho, že jsou tam uvedeny pouze přímo sousedící země.

Pokud to tak je, je celý graf naprostá blbost.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Ano, je to tak. Přes nás to prochází do Rakouska a na Slovensko. Možná z toho něco máme za distribuci. Graf je správný z pohledu Německa. Pro celkový přehled je nutno vidět celou Evropu.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele runner42

Pokud by to bylo čistě o dodávkách energie, pak ok.

Ale pokud do toho motají peníze, tak bacha, protože Rakousko neplatí Německu přes ČR, ale přímo a tudíž je to naprostá grafická kokotina matlající dohromady do jedný sumy platby různým zemím za silovou elektřinu i za distribuci a výsledek je nechutný německý eintopf.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele runner42

To by mělo alespoň základní logiku, bohužel odkazovaný graf tvrdí to, co jsem napsal.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Řekl bych, že tam jenom působí zmatečně to použití mínusů, ale logiku to má a zřejmě prodali 5TWh do Česka za 225 mEuro. Divné spíš je, že graf přes jednotlivé země neodpovídá tomu prvnímu. Ještě bych chápal, že nesedí celkové součty prodané a nakoupené energie, protože se zřejmě jedná o bilanci. Určitě od každé země někdy nakoupili , jindy prodali , ale v grafu ukázali jenom rozdíl. Ale proč nesedí ani bilance celkově utržených peněz? Podle prvního grafu vydělali 548m, podle druhého jen 231m. Příslovečně důslední Němci v tom mají nějaký guláš. Ale možná ho mám v hlavě já a něco mi uniká.

Obrázek uživatele runner42

Problém je v tom "do Česka". Ono to není do Česka jako takového, ale do naší sítě, kterou to ale odchází například do Rakouska.

Tudíž

1) To neukazuje obchodní energetickou bilanci s jednotlivými uvedenými zeměmi

2) Německo bude vždy opticky v plusu, i když bude jeho samotná energetická strategie naprosto tragická, bude vyvážet svoji energii zadarmo a dovážet jako divé za příšerné peníze, pokud bodou celkové přesúzemní transfery tak vysoké, že zisk z nich bude větší, než tato ztráta.

Takže grafy rozhodně NEUKAZUJÍ, že Německo PRO SEBE lépe vyváží, než dováží.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jsem podcenil eOslíčka Jiříčka, hýknul si v čase, kdy jsem psal já. Tak si otevři i šáňo eLulínku a těš se, až si budeš taky připlácet za "lepší vzduch".

Jo, jsem ochotnej si připlatit za lepší vzduch, stejně jako si připlácím za lepší věci v jiných oblastech. Jinak přeju hezkej den, užívej si života a hlavně buď v klidu, agresivita kvalitě života neprospívá.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Naprostej souhlas, lidí co všechno přepočítávají jen na peníze, tak těch je mi docela líto.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Obrázek uživatele runner42

Skvělý příspěvek pod článek, který je o penězích...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Reakce na "Dlaždiče" pokud jste to nepochopil :) A odpověď je taky o penězích !

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů Circontrol