Ty tam jsou doby, kdy armády mnoha zemí mohly rozhazovat peníze z velkoryse schvalovaných rozpočtů. Situace se změnila a všechny armády světa, včetně té americké, se musí naučit šetřit. Jednou z položek, která odčerpává velkou část jejich příjmů, jsou výdaje za pohonné hmoty. Americká armáda by však brzy mohla něco ušetřit díky novému lehkému hybridnímu vozidlu CERV, které se minulý týden předvedlo na automobilové show v Chicagu.
foto: showtimesdaily.com
Taktické vozidlo CERV je dílem Armádního technologického vývojového centra TARDEC. Srdcem vozidla je diesel-hybridní pohonná jednotka Q-Force od společnosti Quantum, podle které CERV nejenže výrazně ušetří peníze daňových poplatníků, ale hlavně zachrání životy vojáků.
CERV je vhodný především pro mise záchranného charakteru nebo pro průzkumné akce. V případě nutnosti dokáže vůz vyvinout rychlost až 130 km/h a v tichém režimu elektrické jízdy, vhodném například pro přesouvání posádky na nepřátelském území, umí vůz ujet vzdálenost okolo 13 km.
Americká armáda platí 2000 Kč za litr benzinu pro Afghánistán
Americká armáda chystá elektrické loďstvo
Americká armáda si objednala elektrické náklaďáky Smith Newton
Podle výrobce je spotřeba paliva hybridu CERV o 25 % nižší ve srovnání s obdobně velkými vozidly vybavenými konvenčními motory. Navíc vozidlo disponuje neuvěřitelným krouticím momentem (6 780 Nm), takže lehce překonává i velká převýšení.
„Naše vysoce účinná technologie hnacích jednotek pomůže ušetřit pohonné hmoty a zároveň zvýší výkon a všestrannost vozidla,“ řekl Alan P. Niedzwiecki, šéf společnosti Quantum. „Nová generace hnacích jednotek Quantum je ideální pro podporu taktických operací boje proti terorismu ve městech i mimo ně,“ dodal Niedzwiecki.
Hybridní automobily CERV jsou nyní testovány napříč celými Spojenými státy a brzy by měly být zařazeny do vozového parku US Army. A pokud někoho zajímá výzbroj vozu, tak CERV bude vybaven jedním kulometem ráže 12,7 mm nebo ráže 7,62 mm.
„Nejzelenější auto
„Nejzelenější auto americké armády má pod kapotou dieselový motor s objemem 1,4 l a 100kW elektromotor.“
Pod kapotou ?
Stylistický obrat, nelze
Stylistický obrat, nelze brát doslova :).
Budiž, ale co tohle >
Budiž, ale co tohle > „Hybridní automobilyHybridní automobily CERV “ v posledním odstavci.
Gratuluji! Přeci jste jen
Gratuluji! Přeci jste jen něco našel.
Opraveno, díky. Ne nadarmo
Opraveno, díky. Ne nadarmo občas říkám, že Hybrid.cz funguje částečně jako crowdsourcingová aktivita… Každý ví něco a když to všichni dáme dohromady, může to být zajímavé 🙂
Navíc vozidlo disponuje
Navíc vozidlo disponuje neuvěřitelným krouticím momentem
(6 780 Nm)
to je opravdu neuvěřitelný, není tam překlep o nulu navíc?
Anglicky psané zdroje
Anglicky psané zdroje uvádí hodnotu kroutícího momentu jako „5 000 foot-pounds“, což by pokud se nepletu mělo skutečně odpovídat hodnotě 6779,09 Nm.